Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:46

Filmpjes kijken voor tips helpt ook...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:47

Mijn Meluna shorty is onderweg, spannennnd. Dan heb ik nog dik een week om droog te oefenen :D krijg wel een doorzichtige, ach ja... we zullen zien hoe lang die 'mooi' blijft. En eerst maar eens kijken hoe die zit!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:39

Zidore schreef:
@charlottejay hoe is zo'n bolletje? ik heb precies dezelfde cup maar dan met steeltje.. en zit nu te twijfelen of ik die van jou ga bestellen

ik weet het nog niet vorige maand vroeger dan normaal ongesteld geworden... -O- dus moet hem nog uittesten, al ben ik wel ontzettend bang dat die in mijn doos verdwijnt .. ik kan zelf niet bij mij baarmoedermond ook niet als ik ongesteld ben ... :') dus je houdt t tegoed

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 01:38

Omdat mijn cup nog niet echt lukt moet ik nu helaas weer een tampon gebruiken. Ookal zat de cup dan niet goed. Die voelde ik echt niet hoe raar die ook zat :') maar m'n tampon voel ik nu de hele tijd

Hele snelle reactie van cute cotton
Ze raad dan idd de short classic aan dus die voor de volgende ronde maar eens bestellen
Wil nog wel steeds over op cup. Maar die ik nu heb is iets te lang voor mij

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:22

Ik heb er 4 via ebay besteld. Een s en een m. Naam geen idee van. Maar jeetje wat een kanonnen! Als dat er allemaal in moet.. phoe.
Ik heb normaal mini en normale tampons. We gaan gewoon proberen

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:38

Ik geloof dat het gelukt is. Na een hele dag dragen, ding eigenlijk ook vergeten, cup netjes halfvol eruit gekregen. En 0,0 lekage.
Ik heb ook een rode meluna M met bolletje. Uitklappen lukte niet. Probeer ook rondom te gaan met mn vinger en t lukte.
Ik dacht eerst dat zo'n fup ook echt rond zou staan, maar schijnbaar niet. Tis ook geen ronde tunnel he, zo'n schede.
Ben nog niet op mn zwaartst, dat zal morgen wel komen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:30

truus1970 schreef:
Ik geloof dat het gelukt is. Na een hele dag dragen, ding eigenlijk ook vergeten, cup netjes halfvol eruit gekregen. En 0,0 lekage.
Ik heb ook een rode meluna M met bolletje. Uitklappen lukte niet. Probeer ook rondom te gaan met mn vinger en t lukte.
Ik dacht eerst dat zo'n fup ook echt rond zou staan, maar schijnbaar niet. Tis ook geen ronde tunnel he, zo'n schede.

Als ik m rond kan draaien heel makkelijk zit die van mij nu wel heel mooi rond :D Duurde wel een paar dagen voordat ik het door had.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:46

dan hoor ik het nog wel @charlottejay, succes

hoe vaak legen jullie je cup per dag? ik deed het eerst iedere x als ik naar het toilet ging maar nu las ik ergens 2x per dag.. dat lijkt me op een zware dag wat weinig, niet?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:02

Zidore schreef:
hoe vaak legen jullie je cup per dag? ik deed het eerst iedere x als ik naar het toilet ging maar nu las ik ergens 2x per dag.. dat lijkt me op een zware dag wat weinig, niet?

Op de zware dagen drie keer, op de lichte dagen inderdaad maar twee keer :D

In de tijd voordat ik een cup gebruikte, moest ik elke twee uur maximaal wel naar de wc racen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:02

Ik heb ook 3x per dag gedaan in de zware dagen en verder 2x. Maar de volgende menstruatie ga ik 2x proberen. Ook in de zware dagen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:48

Ik kan het niet meer vinden...

Wie had er nu hier zo'n menstruatie cup die je ingevouwen in een doosje mee kon nemen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:01

In een doos meenemen kan natuurlijk altijd :+

Spoiler:
Sorry not sorry

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:23

Nivada schreef:

Wie had er nu hier zo'n menstruatie cup die je ingevouwen in een doosje mee kon nemen?

Dat ben ik! :)

Foaly :') dat kan ook ja _O-

Is een roze doosje ter grote van een lippenbalsem doosje (wat mensen me ook al echt gevraagd hebben toen ik hem in mijn tas had :+ : euh ja ja, lippenbalsem ... O:) )

Het is deze:
https://www.intimina.com/en/lily_cups

En ja, roze. Maar ik ben er absoluut helemaal tevreden mee, hij is zelfs mee naar Egypte geweest etc. Erg handig en onopvallend in handbagage of je tas. Alleen had ik waarschijnlijk beter de grotere maat genomen, maar daar kan de cup niet aan doen :P

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:54

Foaly schreef:
In een doos meenemen kan natuurlijk altijd :+

Spoiler:
Sorry not sorry

:+ ik wist het....

haha toen ik het al typte.. whaha

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:55

Aria_zz schreef:
Nivada schreef:

Dat ben ik! :)

Foaly :') dat kan ook ja _O-

Is een roze doosje ter grote van een lippenbalsem doosje (wat mensen me ook al echt gevraagd hebben toen ik hem in mijn tas had :+ : euh ja ja, lippenbalsem ... O:) )

Het is deze:
https://www.intimina.com/en/lily_cups

En ja, roze. Maar ik ben er absoluut helemaal tevreden mee, hij is zelfs mee naar Egypte geweest etc. Erg handig en onopvallend in handbagage of je tas. Alleen had ik waarschijnlijk beter de grotere maat genomen, maar daar kan de cup niet aan doen :P

Jaaaa dat is hem *\o/*

die gaat ik ook mooi even bestellen.. very handy!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:00

Absoluut :j
Kwam wel uit China, heel leuk om te volgen met track and trace :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:05

Durf je dat wel aan, China? Zitten daar geen weekmakers in en zo?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:19

Bedrijf is Amerikaans, doordat het een kickstarter was toen ik hem kocht kwam die rechtstreeks van de fabrikant. Daar is niets mis mee, dezelfde regels gelden. Het is niet omdat het bv vanuit Amerika of België verzonden wordt, dat het daarom niet in China gemaakt wordt. Maar om het te mogen verkopen (en invoeren overigens) moeten de correcte productie wijzen wel worden toegepast.

Dus nee, ik ben niet bang. Sowieso heb ik hem al enkele jaren, en word regelmatig door de gyn gecontroleerd etc, en er is niets mis. Hij is gewoon ook uit silicone, en dat is erg veilig.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:29

truus1970 schreef:

Toevallig ben ik er dus de laatste keer achter gekomen wat ik inderdaad steeds fout doe.

In mijn beleving moet de cup helemaal rond zijn en open staan, dus zoals die ook is als die uit is :+ :+

Dan lek je dus wel -O-

Tot ik de laatste keer het zat was, dat ding erin frotte :j en ik zo iets had van ja laat maar kijk straks wel nu eerst de auto in. :')

En sindsdien lek ik dus niet. haha de cup moet dus open staan maar niet rond zijn :)*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:34

Thenexttry schreef:
truus1970 schreef:

Toevallig ben ik er dus de laatste keer achter gekomen wat ik inderdaad steeds fout doe.

In mijn beleving moet de cup helemaal rond zijn en open staan, dus zoals die ook is als die uit is :+ :+

Dan lek je dus wel -O-

Tot ik de laatste keer het zat was, dat ding erin frotte :j en ik zo iets had van ja laat maar kijk straks wel nu eerst de auto in. :')

En sindsdien lek ik dus niet. haha de cup moet dus open staan maar niet rond zijn :)*

Ik denk dat dit dan per persoon verschilt.. Als die van mij helemaal mooi uitgeklapt is(net zoals hij zit als hij niet in mij zit) zit die gewoon goed en lek ik niet..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:38

Ja maar ik deed dus zoveel moeite dat ding rond te krijgen, dat ik er daardoor voor zorgde dat hij niet goed zat. Nu ben ik erachter dat bij inbrengen en loslaten die rand boven gewoon mooi zit.

Achja hij doet het :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:15

Is dat wat zo'n lily?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:05

ja ben ik ook wel benieuwd naar, verschil tussen de lily en de meluna

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:12

Kunnen deze cups 10 uur zwaar lekken tegenhouden? Ik lek namelijk voornamelijk s nachts en moet dus s nachts een tampon in maar ik slaap dus meestal 10 uur en soms 12 uur en dat is naar mijn huidige menstruatie ritme dus de eerste nacht en het hevigste.

Ik heb de eerste 20 pagina's van dit topic doorgelezen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:24

Fennadev schreef:
Kunnen deze cups 10 uur zwaar lekken tegenhouden? Ik lek namelijk voornamelijk s nachts en moet dus s nachts een tampon in maar ik slaap dus meestal 10 uur en soms 12 uur en dat is naar mijn huidige menstruatie ritme dus de eerste nacht en het hevigste.

Ik heb de eerste 20 pagina's van dit topic doorgelezen.

Bij mij wel in ieder geval. Ik lekte altijd juist in de nachten door ondanks super super OB en maandverband. Met de cup niets... Onvoorstelbaar eigenlijk...