Intake met de kraamzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Intake met de kraamzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:32

Nee, die wolk is niet zo vanzelfsprekend.... dat hoor je echt vaak en ik heb hem ook niet gezien. :(:)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:41

Lol... Even klikken naar de tips en ik zie alleen mar reclame voor bhs !

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:37

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook echt niet het gevoel een band met mijn kind te hebben.
Heel vreemd misschien, maar ben ook wel über nuchter.

Nu hij geboren is kan ik wel zeggen dat het mijn allerbeste en liefste vriendje is, maar om dat nu te vergelijken met op een wolk zitten......

Eerste daadwerkelijke woord was wel "mama" en tweede "bal".
Best heel zielig voor papa en opa, die wel vanaf dag 1 ergens op een wolk zweven en hoopten dat papa of opa het eerste woord zou zijn.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:32

Haha bij ons is het ook alleen mama wat hij zegt. De eerste 2 weken was het een roze wolk en daarna huilde onze kleine bijna de hele dag.... Toen is de roze wolk weg gegaan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:31

Net als Tendence had ik ook nog geen gevoel van een band. Dat kwam voor mij eigenlijk pas echt nadat eindelijk de willekeurige 'stuip' bewegingen ophielden.

Hier ook geen roze wolk gezien, wel bijna een depressie.
Ik schaam me nu gewoon bijna voor de totaal belachelijke hyperhormonale reacties en gedachten.
Ik ben gelukkig nuchter genoeg dat ik de meeste dingen die tot flinke ruzies hadden voeren ook niet gezegd heb maar ik had echt idiote emoties die niets met mijn normale ik te maken hadden.
Voor mij in iedergeval veel te weinig roze om dat nog een keer te proberen.

Eerste woord was: eten :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:39

Hahahahah geef dat kind dan ook wat vaker te eten Sizzle!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:44

_O-

Ze vreet nog steeds alles wat los en vast zit. Ze vroegen laatst voorzichtig in het KDV of het normaal was dat ze soms 3 boterhammen wil voor ontbijt en ze voor het warm eten smiddags meestal 2x moeten opscheppen :=

Vreetzakje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:45

Hier was het eerste woord opa :') en daarna papa en mama :)) nou heeft ze ook wel hele lieve opa's :))

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:58

Eerste woorden waren en zijn hier bah en bal

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:04

Eerste woord van onze dochter was poes :') daarna pappa en pas veeeel later mamma. Nu ze 6 is is mamma wel ineens het meest makkelijke woord om te zeggen :+

Roze wolk ook bij ons niet gezien, dat was vooral omdat ik op het randje heb gelegen 2 dagen na de bevalling. Daarom ook de kraamweek niet bewust mee gemaakt. Band voelde ik daarentegen wel al tijdens de zwangerschap, ik vond dat heel mooi. Dat veranderde wel wat toen ze er eenmaal was want je krijgt helaas geen gebruiksaanwijzing mee geleverd en omdat ik zo ziek was kon ik alleen maar voeden, verder niks. Heb het er wel lang moeilijk mee gehad dat ik niet degene was die haar eerste luier verschoond heeft, of haar voor het eerst in bad heeft gedaan. Ik kon zelfs niet eens meehelpen maar alleen vanuit bed toekijken.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:28

Sizzle schreef:
Net als Tendence had ik ook nog geen gevoel van een band. Dat kwam voor mij eigenlijk pas echt nadat eindelijk de willekeurige 'stuip' bewegingen ophielden.

Hier ook geen roze wolk gezien, wel bijna een depressie.
Ik schaam me nu gewoon bijna voor de totaal belachelijke hyperhormonale reacties en gedachten.
Ik ben gelukkig nuchter genoeg dat ik de meeste dingen die tot flinke ruzies hadden voeren ook niet gezegd heb maar ik had echt idiote emoties die niets met mijn normale ik te maken hadden.
Voor mij in iedergeval veel te weinig roze om dat nog een keer te proberen.

Eerste woord was: eten :')

M'n nichtje haar eerste woord was ook eten! :') Nu praat ze alles aan 1 stuk, ook dingen die compleet onverstaanbaar zijn of woorden die niet bestaan, maar ze kan wel behoorlijk giftig worden als je d'r niet snapt! hahaha

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 03:50

Hier was het eerste woordje mama tweede papa en paard als derde...(tja ook zij heeft het paarde gen)
Ik voelde echt een band komen nadat ze echt op me ging reageren, lachen en zo maar eerst vond ik het een baby born pop en ik was echt geen popen moeder vroeger!
(Maar dat kan ook komen omdat ik tijdens de zwangerschap erg ziek was en te ziek was om te genieten en een band te krijgen met de baby.
tja die stomme hormonen vond ik ook echt gekke dingen met me doen....dat was niet leuk!)
Nu merk ik dat ik het zwanger zijn echt wel leuk vind en merk ik dingen op die ik toen nooit heb gevoeld!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:04

Mijn dochter had als eerste woordje papa en daarna mama en aai.
Mijn zoontje zei eerst eten en lekker en daarna mama, papa en tita (thirza, mijn dochter). Nu zegt hij voornamelijk auto en toet toet, haha. Maar hij praat nog niet zoveel

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:38

Youknowme schreef:
Tendance schreef:
Voor moeders die "de wolk" niet vinden....
Ook dat maakt je geen mindere moeder.

Precies.

Ik heb ook nooit op die euforische wolk gezeten maar ook nooit tijdens mn zwangerschap.

Nee, je wordt alleen wel aangekeken/behandeld of je last hebt van postnatale depressie.

M.u.v. mijn vk die zei :"Dat is helemaal niet erg want daar kun je toch alleen maar vanaf donderen". Het is dat die rotbuik nodig is, want vind er echt geen drol aan en zal blij zijn als ik die kleine meid straks eindelijk in mn handen heb. Vind ik het volgen van de bewegingen in mn buik wel weer fascinerend en leuk, maar voor de rest nee bedankt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:50

Nou ik ben nooit zo aangekeken hoor.
Ik ben gewoon niet zo! Het past ook echt niet bij mij.
Ik denk dat als ik helemaal "wiehoeeeeeee wieieieieiehhh" was geweest, dat mensen me dan hadden doorverwezen naar een dokter.
Nuchter is my middle name.

En met alle ziekenhuisonderzoeken, die mijn kleine naderhand kreeg en ook het geven onderzoek en de bloedafname, is het maar goed ook dat ik met beide benen op de grond sta.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:26

Ik post hier af en toe mee en wilde even laten weten dat ik vanmorgen bevallen ben van een zoontje.
Oef, was wel echt weer vergeten hoe zwaar bevallen ook alweer is. Uiteraard weer een aantal dingetjes die ik niet zo geplanned had en de klinisch verloskundige en gyn luisterde echt niet naar alles wat ik zei, volkomen logisch ook, want ik was vrij ontoerekeningsvatbaar op het laatst, haha :o ... maar al met al ben ik weer tevreden dat het gelukt *\%/* is en hoe... Geen zwarte randgevoel overgehouden hoor.
Nu twee daagjes genieten van ons manneke in het ziekenhuis en daarna heerlijk met hem naar huis als het goed is *\%/* .
Eens zien wat voor dame we deze keer krijgen als kraamverzorgende!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:29

Gefeliciteerd!! :)
Fijn dat alles goed gegaan is

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:50

Cerilene gefeliciteerd!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:24

Gefeliciteerd!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:17

Proficiat!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:54

Gefeliciteerd!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:21

Gefeliciteerd en ik wens je een fijne kraamtijd :)

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:16

Gefeliciteerd en geniet van je mannetje