misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerbomb

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:35

Sterkte. Wees maar even goed pissig en laat dit er lekker uitkomen, vooral niet opkroppen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:59

Ik ga met de rest mee. Boosheid mag.

En fijn dat je in ieder geval met een vriendin kunt praten.

Mocht je de behoefte hebben, pb maar

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 15:45

Voel me momenteel weer een beetje zoals enkele maanden geleden, machteloos, gefrustreerd, boos, vertwijfeling...

Ik wil dit hele gedoe af kunnen sluiten, een oplossing gaat er niet komen, ik kan enkel de veiligheid van mijn kind waarborgen en zorgen dat wij beiden weer goed in ons vel komen te zitten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:50

:(:) TS ik wens je de kracht en moed om door te gaan zoals je bezig bent, je bent een kanjer. Een oplossing zal idd niet bestaan, maar hopelijk wel een manier om verder te gaan.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:41

Hoe moeilijk het ook is probeer die negatieve energie om te draaien. Sta jezelf toe boos of wat dan ook te zijn maar ga daarna bij jezelf na of deze gedachtes de energie waard zijn die jij ze geeft. Luister naar muziek gooi de radio op 100. Ga met je dochter wat leuks doen of juist niet. Zoek even iets voor jou zelf. Ook al is het maar 10 minuutjes. Er zijn liedjes met mooie teksten bv demi lovato warrior. Of marco borsato met mooi. Mijn pb staat open al wil je alleen maar schelden. Im hoef niks te weten. Vraag ook niks.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:12

Hoenuverder schreef:
Voel me momenteel weer een beetje zoals enkele maanden geleden, machteloos, gefrustreerd, boos, vertwijfeling...

Ik wil dit hele gedoe af kunnen sluiten, een oplossing gaat er niet komen, ik kan enkel de veiligheid van mijn kind waarborgen en zorgen dat wij beiden weer goed in ons vel komen te zitten.

ook al voel je je machteloos, dat ben je niet. Kijk wat je bereikt hebt de afgelopen maanden met jouw doorzettingskracht. Dat heb jij te danken aan jouw macht, jouw inzet. je dochter is veilig bij jou, juist door hoe jij je opstelt in je hebt hard gemaakt voor haar.

Boos? Ja natuurlijk. En dat mag ook, dat hoort erbij.
Wijlen mijn vader zei vroeger altijd al: "Als iemand aan mijn meiden zit, dan bel ik eerst de ambulance en daarna pas de politie!". En hij had het gedaan ook.
Die emotie hoort erbij. Probeer hem te kanaliseren en te gebruiken. Scheld desnoods de eerste de beste kraai die voorbij vliegt de huid vol.

De eerste stap is gezet. Je waarborgt de veiligheid van je dochter. Je dochter zal je er zeker ooit dankbaar voor zijn. En daar mag, naast die energieslurpende emoties ook de emotie trots tegenoverstaan. jij kunt jezelf in de Spiegel aankijken en denken: "Dat heb ik maar mooi voor mijn meisje gedaan!".

Vergeet niet dat je qua energie in een rollercoaster zit. Al die emoties Mogen erzijn. laat ze er zijn. Ze hebben tijd nodig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:01

Ontzettend goed geschreven Rocamor! Ik kan het niet anders als mee eens zijn.

Lieve TS, lees mijn topic eens door over wat jou een mooi mens maakt, staat hier op LZP. Ik vind jou een geweldig mooi mens. Je bent een leeuwin voor je dochter, een heel erg goede moeder. Je bent rechtvaardig en eerlijk. Krachtig en beschermend. Kijk eens in de spiegel en zie wat jij bereikt hebt.
Ik kan me een beetje indenken wat er gebeurd is. Maar lieverd, je hebt het goed gedaan. Je bent voor je dochter opgekomen, wat iedereen ook zegt. Denk aan jullie samen, de rest doet er niet toe.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:44

Hoenuverder schreef:

Twijfel niet aan jezelf ook al willen anderen je wat anders doen geloven. Je hebt naar je gevoel geluisterd en dat heeft het ALTIJD goed. Laat je niet meeslepen in wat anderen zeggen of denken.
Misschien zit ik er helemaal naast maar ik heb het gevoel dat dat een beetje aan de hand is. Blijf trouw aan jezelf daar hebben jij en je dochter het meeste profijt van. En daar gaat het om. :)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:15

Lieve Lieve TS

Ik heb het topic door gelezen, en ik ben telkens naar jouw stukjes gescrold. Maar wat ben jij een Topper, een vechter, een echte moeder. Een moeder waarvan jouw dochter later kan zeggen, ik ben trots op mijn mama, want ze handelt goed! Ze beschermt me! En ze vecht voor me!

Ik vind het echt onwijs dapper hoe je omgaat met alles. En dat je nu even een dipje hebt. Dat kan ik wel begrijpen, en dat mag ook zeker! En dat je alles afgesloten wil hebben is begrijpelijk, maar daarbij moet je wel weten dat je al zo gigantisch ver op weg bent. Kijk naar wat je al bereikt hebt samen met je dochter. Dus je mag echt zo trots zijn op jezelf, en natuurlijk ook op je dochter!

Kop op TS.. Nog een klein stukje! En dat gaat jullie ook zeker lukken. Gezien wat jullie al bereikt hebben.

En je mag zo nu en dan ook echt wel boos worden en boos zijn. En zeker met deze situatie! Maar probeer wel terug te kijken op wat je bereikt hebt.

Ik ben trots op hoe je alles doet, en ik denk dat er met mij nog vele bokkers meer zijn die trots zijn op je!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:46

Ik weet het meid, tegenslag na tegenslag. En als het dan weer even gaat en je denk het is goed, gebeurt er weer wat. Je komt uit de put en ze donderen je zo weer er in.
Maar TS je moet maar zo denken elke keer kom je een stapje verder, en hoe diep ze je weer in de put gooien je valt niet meer zo diep als eerst. Vertrouw me, tenslotte komt het allemaal weer goed. :(:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:12

Ik volg dit topic al vanaf het begin en wil nu toch een bericht plaatsen, vind het vervelend om te lezen dat je je nu zo rot voelt. Ik ben het met de rest eens, van wat ik hier lees ben je een fantastische moeder en doe je ontzettend hard je best voor je dochter.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:45

Origineel schreef:
Ik volg dit topic al vanaf het begin en wil nu toch een bericht plaatsen, vind het vervelend om te lezen dat je je nu zo rot voelt. Ik ben het met de rest eens, van wat ik hier lees ben je een fantastische moeder en doe je ontzettend hard je best voor je dochter.

Voor mij geld precies hetzelfde.
Ik hoop dat je de kracht vind om op dezelfde weg door te gaan!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:00

Hoe gaat het Ts? Het gesprek al gehad?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:49

Hoe gaat het met jullie?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:58

Hoe gaat het met jullie? Nog een beetje fijne kerst kunnen vieren?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:41

Hier eindelijk een teken van leven.

December was een bizar drukke maand met sinterklaas en kerst.
Mijn dochter is bizar verwend met allerlei kleine en grote cadeau's, dit heeft ze dan ook dik verdiend en niet alleen (of juist niet) om wat er mogelijk met haar gebeurd is.
Ze gaat zowel thuis als op school nog steeds vooruit, ze steeds minder "buien" en uit zich gemakkelijker.
Ze had een fantastisch goed rapport en de leerkracht was dan ook echt trots op haar.

Nu is het vakantie en ik merkte wel dat ze daar aan toe was.
Ze gaat lekker veel mee naar de paarden en helpt me heel goed, waar ze voorheen echt met tegenzin mee ging.
We hebben een fijne kerst gehad, en kijken erg uit naar oud&nieuw,mijn dochter stuitert door het huis maar ivm herkenbaarheid kan ik niet hier in het topic zetten waarom precies.

Ik heb enkele mensen nav mijn laatste post ge-pbt.
Er is wel een gesprek geweest, maar er komt nog een gesprek met de ex-oppassers.
Dan hoop ik het echt af te kunnen sluiten, en verder te kunnen met het herstel waarmee we nu zo goed op weg zijn.

Ik wil nog even benadrukken dat ik een ieder hier in het topic heel erg wil bedanken!
Voor de steun, het begrip, de kritische vragen enz.
Ook de mensen die per pb hebben gereageerd vanaf de start van dit topic wil ik bedanken.
Ik heb zo ontzettend veel aan jullie allemaal gehad!!
Dank jullie wel!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:50

Wat fijn dat december zo'n fijne maand was en dat je dochter zo goed vooruit gaat. Ookal weten we niet waarom ze zo happy is ik ben alleen al heel blij te horen dat ze ergens zo ontzettend blij mee kan zijn en dus weer onbezorgd kan zijn op die momenten.

Wens jullie een top 2017 toe! Hebben jullie allebij dik verdient. Je bent een top moeder!

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:06

Wat fijn om te horen dat het weer wat beter gaat! Wat fijn ook voor je dochter dat ze weer blij door het huis kan rennen!
Alvast een fijne jaarwisseling en doe het rustig aan in 2017 he :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:22

Wat een fijne update ts! Het is jullie zo gegund ook even lekker te genieten van het leven.

Dat van de gesprekken snap ik niet helemaal. Ik pb je even.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:45

Wat een fijne update ! Heb echt respect voor je !

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:05

wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat en december gezellig is geweest!!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:44

Stille meelezer meld zich.
Wat fijn dat het nu zo goed lijkt te gaan hopelijk blijft het zich doorzetten. Gun jullie al het goeds voor 2017!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:47

Wat een fijne post! Goed om te lezen dat je 2016 nou toch nog een beetje goed kan afsluiten. Mag 2017 maar snel beginnen, dan kunnen jullie dit jaar achter jullie laten.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 18:57

Vandaag contact gehad met veilig thuis, op aanraden van de jp ivm het nog te voeren gesprek met de ex-oppassers.
Zij raadde aan een professional van VT mee te nemen.

Ik had een ontzettend aardig mens aan de lijn, waar ik in het kort de gebeurtenissen aan verteld heb.
Helaas ging ik bijna hyperventileren, ik dacht dat ik het allemaal redelijk verwerkt had maar niet dus ;(
Ik ben er nog ondersteboven van...
Verder een fijn gesprek, maar zij raadde me aan om iemand mee te nemen die mij kent en kan ondersteunen, omdat ik niet in gesprek wil voor een oplossing oid en dus geen bemiddeling nodig heb, maar enkel aan wil geven dat mijn dochter niet meer komt en waarom.
Dus nu goed nadenken wie ik daar voor wil en kan vragen.

Wat mijn dochter betreft kan ik weinig nieuws melden, ze is nog steeds de gezellige, lieve kwebbelkont die ik kende voor begin 2016.
Haar kerstcadeau valt ook enorm in de smaak, ze is ontzettend happy!
Met de kinderpsych zijn we nu vooral aan het werk met rouwverwerking, en zij gaf ook aan dat speltherapie nu niet nodig is/lijkt voor mij dochter.
Dus we hebben haar van de wachtlijst gehaald, ze krijgt nog wel om de 2 a 3 weken gesprekken met de kinderpsych zelf.
De kinderpsych had ook een gesprek op school gehad, en ook daar waren ze zeer positief over de vooruitgang die mijn dochter maakt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:05

Ooh das dan wel weer even een klap in het gezicht en 'back to reality' dat het er toch nog degelijk zit en niet helemaal verwerkt is. Wat ook logisch is, maar wel rete irritant. Pas dus vooral vanaf nu goed voor jezelf. Je dochter heeft goeie hulp en lijkt op de goeie weg. Joj hebt haar daar super bij geholpen, maar dit gaat een ouder ook biet in se koude kleren zitten!

Wat betreft het gesprek. Neem mee waar jij het beste gevoel bij hebt. Is dit iemand van veilig thuis, dan doe je dat. Is dat een bekende om je te steunen doe je dat. Het gaat ee om wat voor jou her beste voelt.

En stel voor het gesprek voor jezelf vast wat je wilt. Wat is je doel, hoe ver wil je gaan en hoe ver laat je hin gaan.

Doel is: niet meer oppassen. Maar ook vertellen wat je dwars zit? Zonder direct te beschuldigen?

Stel ze verwijten jou van alles, dan moet je ook voor jezelf bedenken. Het is klaar. Ik ga nu weg.

Iemand die je meeneemt kan je daarin helpen. Want ik denk niet dat je zelf objectief en emotieloos kan blijven.