Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Heb ik een vraag voor je 269, is het slachten van dieren voor vleesproductie altijd onacceptabel?
269_life schreef:enzino schreef:Wat ik zie en hoor is zo stelselmatig dat ik weinig reden heb om aan hun woord te twijfelen. De enige bron die iets anders laat zien is een groep extremisten die een duidelijke agenda hebben en niet schuwen voor geweld, propaganda en manipulatie. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt.
Dan kijk je toch niet zo goed. Als voorbeeld zou je eens de keuringsdienst van waarde-aflevering (of zijn dat ook extremisten?) moeten terugkijken van 19 mei. Zeugen in baarkooien, overvolle stallen met varkens die het daglicht nooit zien en een boer die met een stalen gezicht over zijn 'producten' praat. Als je dat diervriendelijk durft te noemen is een discussie aangaan bijna zinloos, dan wil je het gewoon niet zien.
Magrathea schreef:En om op consistente basis dierenlevens te nemen voor het genot van je smaakpapillen vind ik onacceptabel, ja.
Magrathea schreef:Kuggur schreef:Heb ik een vraag voor je 269, is het slachten van dieren voor vleesproductie altijd onacceptabel?
Hij is niet aan mij gericht maar ik zal toch antwoorden![]()
Het doden van dieren voor menselijke consumptie is per definitie onnodig (op die 0,01% na dan die door een vervelende combinatie van allergieën en dingen moeilijk opnemen vlees zou moeten eten - en zelfs dan, als je echt zonder vlees wil leven kun je supplementen nemen). De gemiddelde mens is perfect in staat om gezond te leven zonder vlees - kijk maar naar de steeds groter wordende groep vegan bodybuilders en andere atleten. De enige andere reden dat je dan vlees wil eten is omdat je het lekker vindt. En om op consistente basis dierenlevens te nemen voor het genot van je smaakpapillen vind ik onacceptabel, ja.
maaikemuis schreef:De lage kasten niet of nauwelijks, maar dat heeft weinig van doen met dierenwelzijn.
xMercury schreef:Onbegrijpelijk dat mensen vol blijven houden dat de mens niet zonder vlees kan. Het is keer op keer bewezen dat wij wel zonder dierlijke producten kunnen. Bijzonder
verootjoo schreef:xMercury schreef:Onbegrijpelijk dat mensen vol blijven houden dat de mens niet zonder vlees kan. Het is keer op keer bewezen dat wij wel zonder dierlijke producten kunnen. Bijzonder
Niet iedereen... Er wordt niet voor niks door artsen soms aan vegetariërs/veganisten geadviseerd om weer wat dierlijke producten te nemen.
Dat minder vlees eten beter is dan de schaal waarop het nu gebeurd is een feit. Maar dat iedereen zonder dierlijke producten kan is echt een fabel.
xMercury schreef:Onbegrijpelijk dat mensen vol blijven houden dat de mens niet zonder vlees kan. Het is keer op keer bewezen dat wij wel zonder dierlijke producten kunnen. Bijzonder
[***] schreef:De manier waarop slachtdieren gehouden worden is nou niet echt natuurlijk meer te noemen.
Maartje1990 schreef:Dat we zonder zouden kunnen betekent niet dat we het zouden moeten. Ik vind nl niet dat ik van mijn natuurlijke (omnivoor) dieet af hoef te stappen.
Een leeuw die een gazelle eet is niet zielig want dat is immers de natuur. Ik die vlees eet is ook gewoon de natuur
Edit: ik voer mijn paarden zo natuurlijk mogelijk, mijn kat zo natuurlijk mogelijk en ook mijzelf
verootjoo schreef:maaikemuis schreef:De lage kasten niet of nauwelijks, maar dat heeft weinig van doen met dierenwelzijn.
Precies, die hebben amper geld voor een lepeltje rijstde rijke kasten eten gewoon vlees alleen geen koeien. Ik zou overigens in India ook nooit vlees eten, maar dat is meer een hygiene kwestie.
En dat ze het ok vinden om uitgehuwelijkt te worden zoals erboven ook ergens stond is ook alleen omdat het alternatief is om vermoord te worden voor eerwraak.
Maar verder snap ik niet zo goed wat het kastenstelsel van India te maken heeft met dit topicdie mensen eten uit hele andere overwegingen geen vlees.
Ook zijn mensen uit India van een heel ander ras dan wij. Niet elk ras kan zonder vlees.