Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:31

linnie050 schreef:
Wraps is een goed idee.
Bedankt voor de tips.
Ik zal eens googlen op wraps recepten.

Wat eet de rest in de weekenden?

Lineke heb je stevig gesport!
Of heb je tekorten of drink je te weinig water?
Of een cooling down doen na je sporten.
Kan allemaal wat helpen voor je spierpijn.

Ik drink 2 liter water per dag normaal. Maandag had ik gym op school hordelopen ofzo en ook nog paard gereden, dus niet echt enorm hard gesport. Wel heb ik na het paardrijden vaak hoofdpijn. Ik weet niet wat ik verkeerd doe/deed..

AlwaysH

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:36

Pff, ik rink echt weinig vergeleken met jullie, een liter denk ik. Maar stoelgang is prima.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:38

Vroeger dronk ik misschien 2 glazen water per dag, vergat dan gewoon te drinken. Moet nu goed opletten dat ik genoeg drink. :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:41

LinekeP is er een kans dat je cap te strak zit met paardrijden?
Eiwitten nuttigen kunnen ook nog wel eens helpen met spierpijn voorkomen ;)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:51

Mijn cap is eerder te groot dan te klein.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:56

Genoeg drinken is heel belangrijk, zeker met sporten.
Wellicht heb je blokkades in je lichaam? momenteel heb ik wat last van stress voor m'n studie waardoor ik snel m'n schouders optrek en vervolgens dat via m'n nek hoofdpijn veroorzaakt.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:00

Dat schouders optrekken en nekpijn ken ik maar al te goed. Ben er een half jaar voor in Therapie geweest, niet dat het veel heeft geholpen. Binnenkort ga ik daar weer een bezoekje brengen omdat ik een beetje scheef sta, maar ik wist niet dat je daar hoofdpijn van kon krijgen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:05

Ik ook niet, ik merkte het jaren geleden dat ik veel hoofdpijnen had. Ik hield een schriftje bij. Huisarts voelde meteen aan mijn schouders.

Achteraf heel veel logisch. Pony's lopen al jaren bij mij links scheef :') tot ik gekraakt en gemasseerd werd. Ik ervaar hetzelfde als ik veel stress had (vanaf aug tot jan, tot ik mijn relatie uitmaakte) en nu weer even met de laatste opdrachten.)

Dit heeft invloed op mijn sporten, maar vooral hoofdpijn. Ik zorg dat ik veel water drink nu, scheelt ook veel. Al heb ik momenteel maandelijks feestje en eet ik heel veel chocolade waar ik ook hoofdpijn van krijg. maar daar geef ik nu even niet aan toe :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:46

Even zoeken op spanningshoofdpijn. Ben je destijds bij een oefentherapeut cesar/ mensendieck geweest? zij kunnen dat erg goed bij helpen en jou leren om jouw gewoontes te doorbreken :j

Tot die tijd schouders laten hangen, en veel bewegen, lekker altijd rondjes draaien van voor- hoog- achter- laag. regelmatig even bewust laten zakken! Spanning in de nek en schouderspieren gaan vaak samen met stress en winter.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:01

Mijn moeder is oefentherapeut cesar, maar ben toen naar iemand anders gaan want je eigen dochter behandelen leek haar niet zo goed idee. Maar mijn gewoontes zijn denk ik weer terug gekomen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38

Nee kan mij indenken, als ik kijk hoe mijn familie naar ieder onderbouwd advies luistert. Vreemde ogen dwingen :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:43

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ben een stukkie ouder dan de meeste hier maar sinds een aantal maanden fanatiek aan het sporten. Vooral om van een burnout af te komen en een laagje 'extra' ondanks zeer gezond eten (doe opleiding voor natuurvoedingsadviseur dwz orthomoleculaire voeding). Ik doe momenteel 1 keer per week spinning (probeer 2) 2 keer per week bodypump en 1 keer poweryoga. Tzt wil ik mijn schema omgooien door te gaan krachttrainen maar voor nu vind ik de pump nog te leuk.

soof14 schreef:
kwam een artikel tegen over Intermittent Fasting , ben razend enthousiast ! is er iemand die hier ervaring mee heeft? ben benieuwd.

Ik heb een eetraam van 5u, vind het erg prettig en haalde me van mijn plateau af. Daarbij voel ik me energieker wanneer ik IF toepas. Het is voor mij ook prima te doen op sociaal gebied.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:03

Welkom! :)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:01

Miryamk schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden? Ben een stukkie ouder dan de meeste hier maar sinds een aantal maanden fanatiek aan het sporten. Vooral om van een burnout af te komen en een laagje 'extra' ondanks zeer gezond eten (doe opleiding voor natuurvoedingsadviseur dwz orthomoleculaire voeding). Ik doe momenteel 1 keer per week spinning (probeer 2) 2 keer per week bodypump en 1 keer poweryoga. Tzt wil ik mijn schema omgooien door te gaan krachttrainen maar voor nu vind ik de pump nog te leuk.

soof14 schreef:
kwam een artikel tegen over Intermittent Fasting , ben razend enthousiast ! is er iemand die hier ervaring mee heeft? ben benieuwd.

Ik heb een eetraam van 5u, vind het erg prettig en haalde me van mijn plateau af. Daarbij voel ik me energieker wanneer ik IF toepas. Het is voor mij ook prima te doen op sociaal gebied.

Dus inplaats van de 8 uur eettijd heb je dan 5?
En hoeveel maaltijdenn eet je dan? Vind het maar alste interresant !

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:15

Thanks Jolijn :D

@Soof Ik eet meestal van 13u tot 18u, maar als het zo uitkomt wijk ik daar wel vanaf hoor.
Ik eet binnen die tijd gewoon wat ik denk nodig te hebben (macro's/micro's) over het algemeen komt het neer op 1 grotere maaltijd om het vasten te breken en 1 grotere maaltijd om te eindigen, daartussen waar ik behoefte aan heb. Deze vorm van vasten doe ik nog niet zo gek lang hoor, dus ik ben ook nog wat zoekende. Ik vind het vooral prettig dat ik nu op werkdagen niet eerst hoef te ontbijten (nam altijd groene smoothies maar was een half uur bezig om die op te drinken :+ als je om 6.30 de deur uit moet is dat niet zo fijn.. Nu neem ik die smoothie gewoon later op de dag. Sporten doe ik 's avonds dat vind ik wel prettiger als tijdens mijn vasten maar dat kan ook gewenning zijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:17

Vind het wel aparte vorm van dieet..

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:18

Gianti schreef:
Vind het wel aparte vorm van dieet..

Ik ook, ik zou waarschijnlijk zoveel eten tijdens die paar uur, dat ik meer eet dan gedurende een normale dag. Maar als het voor anderen wel werkt is het fijn!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:23

Tja iedereen moet vooral doen waar ie zich goed bij voelt en dat is altijd heel persoonlijk.
Als je veel caloriëen binnen moet krijgen lijkt het me ook niet zo handig nee.

Maar goed, ik kwam hier eigenlijk niet voor het eten maar voor de workouts :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:24

Lijkt mij ook zwaar om de dag te beginnen. Als ik om half 8 actief ben in de ochtend dan heb ik ook echt behoefte aan iets te eten. Sterker voor mijn gevoel haal ik dan de middag niet eens. Ik voel me dan sloom en futloos.

Wat is dan de theorie achter een eettijd van 5 uur?
Om toch nog niet het eten naast me te willen laten liggen. (Doe nu thuisstudie gewichtsconsulente vandaar :o )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:27

Denk gewoon dat mensen risico onderschatten van zulke dieeten. Maar als het voor jou werkt.. maar pas er erg mee op.. naar even snel zoeken kwam ik idd tegen wat ik vermoeden. Dat je behoorlijk risico loopt op chronische verhoogde cortisol spiegel. Met weer z'n complicaties.

Over workouts gesproken... mijn ass is on kleine 2 weken bijna 2cm groter hihihi

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 15:41

Las het al Gianti! Goedzo *\o/*

Kan je maandag doorzetten? Kan ik er even rekening mee houden:)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:57

Goed bezig! ^^
Train je daar ook gericht op ?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:20

Miryamk schreef:
Thanks Jolijn :D

@Soof Ik eet meestal van 13u tot 18u, maar als het zo uitkomt wijk ik daar wel vanaf hoor.
Ik eet binnen die tijd gewoon wat ik denk nodig te hebben (macro's/micro's) over het algemeen komt het neer op 1 grotere maaltijd om het vasten te breken en 1 grotere maaltijd om te eindigen, daartussen waar ik behoefte aan heb. Deze vorm van vasten doe ik nog niet zo gek lang hoor, dus ik ben ook nog wat zoekende. Ik vind het vooral prettig dat ik nu op werkdagen niet eerst hoef te ontbijten (nam altijd groene smoothies maar was een half uur bezig om die op te drinken :+ als je om 6.30 de deur uit moet is dat niet zo fijn.. Nu neem ik die smoothie gewoon later op de dag. Sporten doe ik 's avonds dat vind ik wel prettiger als tijdens mijn vasten maar dat kan ook gewenning zijn.

Went jr lichaam er echt aan? Want ik heb soms als ik om 10uur wakker word dat ik moet eten anders val ik zowat om haha. Mij lijkt het wel relaxed om zo te eten !

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:43

_Yasmine_ schreef:
Goed bezig! ^^
Train je daar ook gericht op ?

Momenteel wel :) en plat buikje :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:11

Wat voor oefeningen pak je daar voor? Squats met gewichten? Planking?