Sterillsatie... bij 27-jarige. Waarom niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Sterillsatie... bij 27-jarige. Waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:08

Ik heb ook leuke mannen moeten laten lopen om hun kinderwens. Jammer, maar beter dan later toestanden en iemand ongelukkig maken en/of zelf ongelukkig worden. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:49

Ik ga niet eens daten met mannen met een kinderwens.
Een date wilde ze heel graag, en dat was dus gelijk klaar helaas.
Om medische redenen alleen al niet, maar ik hoef ze ook niet.
Ik heb een paar jaar geleden al geprobeerd, nou een lege portemonnee qua eigen risico en alsnog niet gesteriliseerd..
Ik mocht terugkomen na 2 jaar, het is nu 3 jaar geleden dus ik mag weer.
Echter heb ik geen zin om mijn hele eigen risico kwijt te zijn zonder resultaat, want vorige keer kostte het echt veel geld.
Ik heb besloten mijn verjaardag af te wachten, dan ben ik 25..
Echt ik baal er onwijs van, ik kan errug slecht tegen hormonen, heb al zat te verduren en ben gevoelig voor lichaamsvreemde stofjes qua condooms..
Echt een geweldige combinatie. :n
Daarbij heb ik standaard elke maand symptomen van zwangerschap, inclusief misselijk boven de wc hangen, dat maakt me erg onrustig.
Daarbij is het wisselend, ene keer 38 dagen, andere keer 28 dagen, ook zo heerlijk als je daarbij alle tekenen van zwangerschap hebt, en écht geen kinderen wil. -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:01

Captain schreef:
Ik let daar bij daten ook op. De meeste mensen vinden het gek dat je het daar over hebt tijdens een eerste date. Ik date geen mensen met een kinderwens, mannen die het nog niet zeker weten laat ik direct weten geen kinderwens te hebben. Het is aan hen of ze dan verder willen of niet. :)

Ik besprak dat ook op de eerste date. Voor mij geen leven met kinderen graag.
Mijn vriend staat er hetzelfde in en heeft zich dan ook laten steriliseren, helemaal top.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:42

Captain schreef:
Ik let daar bij daten ook op. De meeste mensen vinden het gek dat je het daar over hebt tijdens een eerste date. Ik date geen mensen met een kinderwens, mannen die het nog niet zeker weten laat ik direct weten geen kinderwens te hebben. Het is aan hen of ze dan verder willen of niet. :)

Hier net zo, mijn man wist al dat ik geen kinderen wilde nog voor er zelfs maar gedacht werd aan een relatie. :)) we zaten gewoon als oude vrienden wat te drinken. :)) maar ik was al stapel- gek van hem dus dacht 'korte pijn, gooi het er maar uit... Dan weten we allebei waar we aan toe zijn'

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:21

Ik heb 1x de fout gemaakt het niet te melden, nou dat was nogal klote.
Elkaar wel onwijs leuk vinden, maar weten dat je niet kunt voldoen aan zijn kinderwens, en daar pas na 3 weken daar over de vloer komen achter komen.
We konden het er lang of kort over hebben, maar we kwamen er niet uit.
Hij wilde het dolgraag, en ik kan het hem gewoon niet bieden.
Heel eerlijk: dat deed echt zeer, want ik was echt gek met die jongen.
Mijn huidige date weet het dus ook, en vindt het prima.
Hij is zelfs van mening dat als sterilisatie bij de vrouw zó lastig te regelen is dat het dan aan de man is om er een knip in te zetten.
Ik vind dat een héle lastige, want ik zou nooit zijn toekomst willen blokkeren qua kinderwens van een volgende partner mocht het uiteindelijk stuk lopen.
Hij daarintegen is van mening dat als een man dat wil doen, dat zijn eigen keuze is net als ik die keus voor mezelf gemaakt heb.
En dus ook dat ik dat dan "moet" accepteren, omdat het niet mijn verantwoordelijkheid is, maar die van ons allebei.
En dat mocht het stuk lopen, het zijn eigen keus is geweest om te laten steriliseren.
Een soort baas in eigen buik, maar dan anders. :+
Ik zelf heb daar nog wat moeite mee, die gedachte.
Zelf had ik 10x liever gezien dat de mogelijkheid om te steriliseren voor mij er zou zijn, zonder bergen frustratie en geld qua eigen risico voor niks.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:33

Baas eigen blaas... eh... nee dat is het ook nèt niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:43

Tja, vriend van mijn zus had in feite geaccepteerd dat zij geen kinderwens had, en dat als hij een relatie met haar wilde, er geen kinderen zouden komen.
Soms lopen de dingen anders dan gedacht :+ :')
Gelukkig is dat hier ook geen issue, we waren best jong toen we elkaar ontmoetten en zijn er eigenlijk samen ingegroeid: geen kinderen voor ons :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:59

Baas in eigen balzak? :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:05

:')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:30

Catnip schreef:
Baas in eigen balzak? :Y)

Baas in eigen kruis? :D

Zullen we stemmen? *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:44

zullen we een nieuwe stroming gaan oprichten en gaan demonstreren? :') :+

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 05:40

Hello,

Al meer duidelijkheid ts?

Ik heb donderdag een second opinion afspraak met een gynaecoloog.
Dit in een ander ziekenhuis.

Ik weet namelijk zeker, dat ik gesteriliseerd wil worden.

Ik hoop echt, dat ze een luisteren en mijn vraag in overweging willen nemen. Ik weet het namelijk zeker en waarom zou ik met mijn 22 jaar geen beslissing kunnen nemen met levenslange gevolgen en een tiener van 16, die zwanger is geraakt, wel? (Die mag immers zelf beslissen over abortus of het kindje laten leven).

Donderdag weet ik dus hopelijk meer

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:01

Gisteren een goed gesprek gehad bij de gynaecoloog....

Ze luisterde op een fijne manier, was duidelijk in haar uitleg en gaat met haar collega's in gesprek.

Ik ga met een maatschappelijkwerkster in gesprek en geeft die aan, dat ik er goed over nagedacht heb en goede redenaties heb, dan wordt ik gesteriliseerd.

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:02

Volgende week waarschijnlijk gesprek met maatschappelijkwerkster en in mei weer met de gynaecoloog.
Dan weet ik waarschijnlijk echt of het door gaat of niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:12

Spannend! Ik ben benieuwd!!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:51

Ik vind het een hele grote beslissing.....stel je ontmoet een man die je ineens in een hele andere mood brengt en hij wil wel kinderen en jij denkt er ineens ook anders over.

Ook aan vervelende menstruatie klachten kun je wat doen...als dat ook iets is wat dwars zit...verder je lichaam laten werken zoals het werkt vind ik altijd toch het veiligste en gezondste....straks met de overgang ga je merken wat het is om dit aspect veranderd te hebben.

Ik respecteer je keuze hoor, heb zelf ook bewust geen kinderen, maar ik heb om mij heen gezien dat vriendinnen altijd kinderen verafschuwde en op 40 jarige leeftijd ineens een man ontmoette en hups een liefdesbaby..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:55

Indestal schreef:
Ik vind het een hele grote beslissing.....stel je ontmoet een man die je ineens in een hele andere mood brengt en hij wil wel kinderen en jij denkt er ineens ook anders over.

Ook aan vervelende menstruatie klachten kun je wat doen...als dat ook iets is wat dwars zit...verder je lichaam laten werken zoals het werkt vind ik altijd toch het veiligste en gezondste....straks met de overgang ga je merken wat het is om dit aspect veranderd te hebben.

Ik respecteer je keuze hoor, heb zelf ook bewust geen kinderen, maar ik heb om mij heen gezien dat vriendinnen altijd kinderen verafschuwde en op 40 jarige leeftijd ineens een man ontmoette en hups een liefdesbaby..

Misschien is het handig als je je verdiept in het onderwerp sterilisatie, voordat je ongefundeerde uitspraken doet.
Kleine tip.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:58

Ik heb eigenlijk wel allang een ja van mijn gyn.
Echter moet ik het hier zelf betalen en dan is het even niet zo dringend :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:58

Indestal schreef:

Bij een normale sterillisatie (afbinden eileiders) blijft de vrouw gewoon menstrueren. ;) Er zullen dus maar heel weinig vrouwen zijn die zich laten sterilliseren om van hun menstruatie af te zijn, dan moet namelijk alles eruit. En ja, komen ze in een vervroegde overgang.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:00

Sizzle schreef:

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat het kost? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:01

Palmera schreef:
Bij een normale sterillisatie (afbinden eileiders) blijft de vrouw gewoon menstrueren. ;) Er zullen dus maar heel weinig vrouwen zijn die zich laten sterilliseren om van hun menstruatie af te zijn, dan moet namelijk alles eruit. En ja, komen ze in een vervroegde overgang.

Om van je menstruatie af te komen moet alleen je baarmoeder er uit, eierstokken kunnen gewoon blijven zitten. En dan kom je dus niet in de overgang :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:03

Palmera schreef:
Sizzle schreef:

Rond de 2000.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:10

Sizzle schreef:
Palmera schreef:

Rond de 2000.

Flink bedrag zeg....
Wendy schreef:
Palmera schreef:

Om van je menstruatie af te komen moet alleen je baarmoeder er uit, eierstokken kunnen gewoon blijven zitten. En dan kom je dus niet in de overgang :n

Ooohw, dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:15

Dat is niet bepaald een klein bedragje nee. Daarom heb ik dus niet zo'n haast :D
Voor de man kost het ongeveer hetzelfde dus dat schiet ook niet op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:16

Wendy schreef:

Ooohw, dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)[/quote]
Je bent niet de enige :D
Maar gelukkig bestaat deze optie, anders was ik al op mijn 35e in de overgang gekomen (baarmoeder moest er uit wegens medische redenen). De beslissing om dit te doen werd een stuk makkelijker juist omdat je dus niet in de overgang komt.

Vroeger schijnt men dan wel automatisch de eierstokken te hebben verwijderd op het moment dat de baarmoeder er uit moest, maar daar is men gelukkig van af gestapt :)