Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:33

janderegelaa schreef:
Ik zou van de mensen die tegen vaccinatie zijn wel eens onderzoek willen zien met exacte getallen.

Ik gewoon objectieve gegevens. Dus niet voor noch tegen.

Het grote probleem wat IK heb dat er een lawine aan cijfers is uit de kant met een heel groot financieel belang bij vaccineren.
Die moet ik vanwege het verstrengelde belang en het bewezen onethische handelen, misleiden, terzijde leggen.

Een homo sapiens ziet dat het schaarse onafhankelijke onderzoek meer nadelen aantoont en minder voordelen.
Dat de lobby het gelijk als alternatief, tegenpartij etc bestempelt.

Onder de streep ziet een denkend mens:
- dat de vaccinatie-indstrie misleidend positief is
- dat onafhankelijk onderzoek negatief is

Ja, het is dan een vraag waarom de overheden geen onafhankelijk onderzoek financieren.
Een retorische vraag eigenlijk want de politieke machine wordt gesmeerd door de vaccinatie-industrie.

Ik ben nog steed hoogst verontwaardigd over het belastinggeld waar we met zijn allen over zijn opgelicht door die industrie mbt de varkensgriep-hysterie.
Geen rechtszaak over, niets.
Dat zegt mij veel.
Dat ik ' voorlichting' vanuit industie, medische hoek, overheid niet kan vertrouwen, moet diskwalificeren.

xSlvna

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:38

Ach de overheid is sowieso k*t. In alle opzichten. Denken aan getallen ipv mensen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:39

Huertecilla schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou van de mensen die tegen vaccinatie zijn wel eens onderzoek willen zien met exacte getallen.

Ik gewoon objectieve gegevens. Dus niet voor noch tegen.

Het grote probleem wat IK heb dat er een lawine aan cijfers is uit de kant met een heel groot financieel belang bij vaccineren.
Die moet ik vanwege het verstrengelde belang en het bewezen onethische handelen, misleiden, terzijde leggen.

Een homo sapiens ziet dat het schaarse onafhankelijke onderzoek meer nadelen aantoont en minder voordelen.
Dat de lobby het gelijk als alternatief, tegenpartij etc bestempelt.

Onder de streep ziet een denkend mens:
- dat de vaccinatie-indstrie misleidend positief is
- dat onafhankelijk onderzoek negatief is

Ja, het is dan een vraag waarom de overheden geen onafhankelijk onderzoek financieren.
Een retorische vraag eigenlijk want de politieke machine wordt gesmeerd door de vaccinatie-industrie.

Ik ben nog steed hoogst verontwaardigd over het belastinggeld waar we met zijn allen over zijn opgelicht door die industrie mbt de varkensgriep-hysterie.
Geen rechtszaak over, niets.
Dat zegt mij veel.
Dat ik ' voorlichting' vanuit industie, medische hoek, overheid niet kan vertrouwen, moet diskwalificeren.

Een lobby die tegen enten is moet die cijfers toch kunnen overleggen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:44

Denk je men gaat miljoenen investeren in een onderzoek, en vervolgens de resultaten showen die ze eigenlijk niet wilde krijgen? Niemand gaat zijn eigen ramen ingooien op financieel gebied en de farmaceuten hebben wél geld voor onderzoek, de niet-farmaceuten niet. :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:51

De farmaceutische industrie kan miljoenen steken in onderzoeken maar zal alleen resultaten willen die pleiten voor vaccineren, anders snijden ze zichzelf in de vingers.

De anti-vaccinatie lobby heeft niet dergelijke grote inkomsten als de farmaceutische industrie, dus voor hen is het lastig om een onderzoek te financieren. En onderzoeken kosten nu eenmaal veel geld.

Een echt onafhankelijk onderzoek zou vanuit de overheid moeten komen, maar als dat onderzoek dan weer gesponsord wordt door de farmaceutische industrie is het ook weer niks waard, want niet onafhankelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:52

Resistance schreef:
Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige.

Ik ben niet per definitie tegen vaccineren, hoewel ik ook niet voor het gebruikelijke vaccinatieschema ben (geen kinderen overigens). Maar inderdaad, ik gebruik zo min mogelijk medicatie. Pijnstilling eigenlijk niet (ik heb de afgelopen 20 jaar 1x kinderparacetamol gehad en 1x een aspirine genomen), strepsils zelden (toen met de mexicaanse griep, 6 jaar terug, had ik van alles door elkaar, toen heb ik er uiteindelijk 6 genomen over 3 weken verspreid. Dat was dan direct ook mijn enige medicatie).

Ik doe niet aan de griepprik, heb geen prik gehaald voor baarmoederhalskanker, heb toen ik 5 was 1x antibiotica gehad (ivm 2 vingers ernstig tussen het kleuterhek gehad, nagels eraf etc) en toen ik 19 was een keer antibiotica gehad (ivm enkele caviabeten tot het bot), toen heb ik ook een extra tetanusprik gehad.

Uiteindelijk ben ik een paar jaar terug naar de eerste hulp geweest voor een röntgenfoto van mijn hadn omdat ik twijfelde of het goed zat met mijn rechterhand na de val van een paard, dit omdat het schijnbaar blijvende schade kan aanrichten als het niet goed geneest en ik dat in mijn rechterhand echt niet wil hebben (en mijn duim van het vorige incident, ook rechts, ook toen nog niet over was en ik daar ook over twijfelde).

Dus 10x medicatie, 1 extra prik en een röntgenfoto is tot nu toe de score.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:01

Ik zeg nergens dat wat op internet staat over dat vaccineren vergif is waar is.
Maar toch geloof ik dit eerder dan al die zogenaamde wetenschappers etc.
Spuit liever niks in zodat ik zeker weet dat ze geen troep binnen krijgen.

Vaccineren is gewoon een miljoenenkwestie.
Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld ADHD. Deze ziekte bestaat niet eens maar ow wat verdienen ze veel aan de medicijnen en therapieën.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:07

Ik woon aan de rand van een streng christelijk gebied en geloof me, hier zie je veel meer mensen met geamputeerde ledematen door de polio dan in andere plekken in Nederland. Puur door het niet vaccineren.
Enorm triest vind ik dat..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:08

xSlvna schreef:
Denk je men gaat miljoenen investeren in een onderzoek, en vervolgens de resultaten showen die ze eigenlijk niet wilde krijgen? Niemand gaat zijn eigen ramen ingooien op financieel gebied en de farmaceuten hebben wél geld voor onderzoek, de niet-farmaceuten niet. :D

De antinvaccinatie lobby kan dus geen wetenschappelijk onderbouwd onderzoek laten zien wat hun gelijk bevestigd. Duidelijk.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:12

kaatje888 schreef:
Ik zeg nergens dat wat op internet staat over dat vaccineren vergif is waar is.
Maar toch geloof ik dit eerder dan al die zogenaamde wetenschappers etc.
Spuit liever niks in zodat ik zeker weet dat ze geen troep binnen krijgen.

Vaccineren is gewoon een miljoenenkwestie.
Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld ADHD. Deze ziekte bestaat niet eens maar ow wat verdienen ze veel aan de medicijnen en therapieën.

Dus jij maakt nooit gebruik van medische hulp in een ziekenhuis neem ik aan, aangezien alles in de medische wereld een wetenschappelijke basis heeft?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:19

@Jan Nee er wordt gezegd dat niet farmaceuten geen geld hebben voor onderzoek om de grote onderzoeken van de farmaceuten tegen te spreken.

Een KIGGS onderzoek in Duitsland heeft wel bewezen dat kinderen die niet gevaccineerd zijn minder last hebben van allergieën, astma en andere atopische ziektes dan kinderen die wel volledig gevaccineerd zijn.
Dit wordt vanaf 13 minuten besproken: https://www.youtube.com/watch?v=pRpicMtDsR4

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:20

janderegelaa schreef:
xSlvna schreef:

De antinvaccinatie lobby kan dus geen wetenschappelijk onderbouwd onderzoek laten zien wat hun gelijk bevestigd. Duidelijk.

Exact. Een onderzoek kost miljoenen op dit niveau, en dat kunnen 'anti' niet betalen. Want ie verdienen geen geld over andermans ruggen. :o

Over andere medicijnen: Ik heb helaas al vreselijk veel entingen gehad, mijn moeder is niet het type dat zich dingen afvraagt als een 'slimmer mens' het haar voorschotelt. Neem ik haar niet kwalijk, ik kan alleen zorgen dat IK wel goed controleer wat ik doe.
Maar in ben er aardig vies van om tabletten te nemen. Ik doe het wel als het moet, heb nu bijvoorbeeld anti depri's maar het boeit me toevallig niet wat het met mijn lichaam doet. Ik wil toch niet oud worden. Maar ik vind dat andere mensen wel het recht hebben om te weten wat ze slikken of spuiten, in hunzelf of hun kindje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:21

Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven wanneer deze door de dokter voorgeschreven worden of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige. Dit is niet respectloos bedoeld, meer uit nieuwsgierigheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:21

annnepannne schreef:
Ik woon aan de rand van een streng christelijk gebied en geloof me, hier zie je veel meer mensen met geamputeerde ledematen door de polio dan in andere plekken in Nederland. Puur door het niet vaccineren.
Enorm triest vind ik dat..

Ik ook maar kom wat jij nu zegt toch echt niet tegen! (Gelukkig maar)
Vind overigens dat het een eigen keus moet blijven en ga daarnaast ook mee met sommige bovenstaande berichten.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:22

Resistance schreef:
Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven wanneer deze door de dokter voorgeschreven worden of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige. Dit is niet respectloos bedoeld, meer uit nieuwsgierigheid.

Ik denk dat dat per persoon verschilt maar meestal wel gedaan wordt.
Medicijnen zijn niet ter voorkoming van, inentingen wel.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:24

Mijn dochter gaat naar een antroposofische school. veel ouders op die school enten hun kinderen niet of later of gedeeltelijk. Ik vind dat mensen daar zelf over moeten beslissen en niet de overheid. Ik zie geen zieke kinderen en ben ook niet bang dat mijn dochter die wel ingeent is het krijgt. Mijn dochter is geboren met een hartafwijking en ik heb haar wel ingeent. Maar haar 2de BMR prik en griepprik doe ik niet. Ook die voor baarmoederhalskanker als ze ouder is laat ik niet zetten.
Wat ik heel vreemd vind is dat ik nooit een bijsluiter heb gekregen om te lezen toen mijn dochter werd ingeent. Voor de simpelste medicatie die je bij de drogist haalt krijg je een bijsluiter maar niet voor een inenting. Ik vind de voorlichting niet toereikend.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:24

Jessy90 schreef:
Dit kunnen ze niet verplichten omdat mensen gelukkig hun eigen mening mogen hebben en zelf deze beslissingen mogen maken.

De meningen over inenten zijn nog al verdeeld. Er zijn genoeg mensen die helemaal niet geloven en toch hun kindje niet inenten omdat ze er van overtuigd zijn dat die inentingen meer schade kunnen aanrichten als goed doen. Elke ouder heeft het recht zelf die overweging te maken voor hun eigen kind. Sneu dat er een kindje is overleden. Maar inenten voorkomt dat niet altijd en of inenten zelf zo veilig is is ook maar de vraag.

Sneu dat er een kindje overleden is. Excuse me!!, het zal je baby maar wezen he! Sneu, het gaat wel een een kindje, jij klept er wel erg makkelijk overheen. Alles voor vrijheid van keuzes, ingegeven door vage theorien en doorgeslagen geloofsdrang. Schandelijk en a-sociaal

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:25

xSlvna schreef:
anneliesdj schreef:
Gohya, hoe moet jouw kind andere kinderen besmetten met kinkhoest als ze het zelf niet heeft (gehad) en er ook niet tegen geënt?
Een kind waar geënt is met een levend virus kan een ander kind besmetten. Hoe kan een kind wat niet geënt is een ander kind besmetten?

Een ongeënt kind kan de ziekte dragen zonder ziek ervan te worden. Hij geeft dan wel de ziekte door, want hij draagt hem wél. Maar hij merkt er niks van dus jij als moeder ook niet.

Idd. dit dus.Ze kan Kinkhoest krijgen,en tijdens de incubatietijd [waar je nog niet ziek bent] ook andere kinderen besmetten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:25

1 op 1 vergelijkingen zijn ook niet echt te doen, ik ben ook volledig gevaccineerd maar last van plotseling opkomend exceem. Soms jaren niet en dan opeens heb ik er weer last van, al vanaf klein kind. Zal dat een reactie zijn op een vaccinatie? Geen idee, ga ik waarschijnlijk nooit achter komen ook.
En zijn zo veel verschillende factoren die ook meespelen zoals hygiëne en juiste voeding bijvoorbeeld.
Ik werk al 7 jaar in de zorg, mijn immuunsysteem functioneert prima :+

Kunnen ze uit je bloed alle antistoffen aflezen? Ik ben er nu toch wel nieuwsgierig naar geworden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:30

Voor mensen is het mogelijk om te titeren, het gebeurt echter niet veel. Het is wel wat ze doen bij zwangere vrouwen om te zien of ze beschermd zijn tegen bepaalde ziektes (zoals rode hond), maar dan is het geen heel uitgebreid onderzoek.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:33

Er is al eens eerder een topic hierover geweest. Ik kan hier enorm emotioneel van worden, heb dus bewust niet alles gelezen. Staan de tegenstanders er wel eens bij stil dat sommige kwetsbare kinderen aan een simpele kinderziekte kunnen overlijden? Dus als mijn dochter toevallig op een creche zat waar zo'n 'complottheorie-ouder' haar kind niet ent, zou mijn kwetsbare kind gewoon dood gaan aan iets wat simpel te voorkomen zou zijn...Mijn honden mogen niet in een pension als ze niet volledig geent zijn, waarom kinderen wél op scholen en creches????

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:33

Resistance schreef:

Dat doe ik inderdaad niet klakkeloos en mijn huisarts gelukkig ook niet. Niet zomaar antibiotica, niet zomaar een zetpil bij koorts

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:36

DatBenIkNou schreef:
Er is al eens eerder een topic hierover geweest. Ik kan hier enorm emotioneel van worden, heb dus bewust niet alles gelezen. Staan de tegenstanders er wel eens bij stil dat sommige kwetsbare kinderen aan een simpele kinderziekte kunnen overlijden? Dus als mijn dochter toevallig op een creche zat waar zo'n 'complottheorie-ouder' haar kind niet ent, zou mijn kwetsbare kind gewoon dood gaan aan iets wat simpel te voorkomen zou zijn...Mijn honden mogen niet in een pension als ze niet volledig geent zijn, waarom kinderen wél op scholen en creches????

Complottheorie-ouders? Pardon?
Sta jij er bij stil dat als jij je kind s ochtends brood met pindakaas laat eten en er geen tijd meer is voor handen en mond zorgvuldig wassen, mijn kind daar ook dood aan kan gaan? Dat dat risico vele malen groter is dan ziek worden omdat er een niet geënt kindje op het kdv of de school is?
Misschien moet je je afvragen of een kdv de juiste plek is voor een kindje wat zo kwetsbaar ia

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:39

Als je er zoveel emoties bij voelt is het misschien verstandig eerst even adem te halen ipv direct te posten. Het ging hier net zo fijn respectvol :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:47

zonnebloem18 schreef:
@Jan Nee er wordt gezegd dat niet farmaceuten geen geld hebben voor onderzoek om de grote onderzoeken van de farmaceuten tegen te spreken.

Een KIGGS onderzoek in Duitsland heeft wel bewezen dat kinderen die niet gevaccineerd zijn minder last hebben van allergieën, astma en andere atopische ziektes dan kinderen die wel volledig gevaccineerd zijn.
Dit wordt vanaf 13 minuten besproken: https://www.youtube.com/watch?v=pRpicMtDsR4

Ik vind het een interessant filmpje. Maar je trekt er wel een verkeerde conclusie uit. Deze Dr. Palevsky zegt namelijk dat het ene onderzoek dat er is niet bewijst dat het door de vaccinatie's komt. Dat is niet onderzocht. Hij geeft ook aan dat daar nog onderzoek naar gedaan moet worden.

In aanvang noemt hij ook gedeeltelijk gevaccineerde kinderen maar daar zegt hij in de uitkomsten van het onderzoek niets meer over. En dat vind ik vreemd. Hij noemt ook geen percentages en de link naar het onderzoek is helaas nergens te vinden. Als iemand die link voor mij heeft?