de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:57

xNavatu schreef:
]. Daarbij vind ik 'dikke papperds' nou ook niet bepaald vriendelijk tegenover de mensen die wat zwaarder zijn.

Nogmaal; je ziet wat er van vriendelijk tegen 'wat zwaarder' komt.

Overgewicht?
Beetje minder vriendelijk tegen jezelf en hoppa.
De rest is smoezenboek.
'Ja maar' = 'nee, want'.

Ok dames ik heb wat te DOEN :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:06

Oooohhh, wat zit ik hier toch op mijn tong te bijten zeg...

Ik gaat er ook maar vandoor.

Daihyo

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:12

Dat zou ik echt heel jammer vinden. Zo draait het topic nooit bij en het kan juist zo'n fijn topic zijn om elkaar te helpen.
Tel tot 10 en laat het links liggen. Besteed energie aan jezelf en de mensen die er wel serieus wat mee willen doen. Want die zijn er veel meer :j

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:20

Amanda schreef:
Dat zou ik echt heel jammer vinden. Zo draait het topic nooit bij en het kan juist zo'n fijn topic zijn om elkaar te helpen.
Tel tot 10 en laat het links liggen. Besteed energie aan jezelf en de mensen die er wel serieus wat mee willen doen. Want die zijn er veel meer :j

Ja ik snap je wel maar het is gewoon niet leuk om advies te geven of je manier van afvallen hier te vertellen als overal op elke reactie zo'n snotantwoord komt. Ik kan me ook goed voorstellen dat de groep minderjarigen dit onzeker kan maken. Dit gaat nu al vele pagina's achter elkaar door en elk advies word belachelijk gemaakt even als mensen die vertellen hoe ze afvallen. Misschien dat een modje hier wat aan kan doen en iemand uit een topic kan bannen maar tot die tijd ben ik iig weg want ik kan mezelf niet lang meer inhouden en dan word t een ongezellig topic, dat zou zonde zijn en wil ik niet op mijn geweten hebben :) als het bijgedraaid is ben ik terug. Aangezien ik lifestyle coach ben kan ik misschien mensen helpen of leuke adviezen geven maar daar heb ik geen zin in als alles belachelijk gemaakt word.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:22

Je kunt iemand ook in je foei-lijst zetten. Dan zie je zijn/haar berichten niet meer. :)

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:23

Ik had vanmiddag al getemd Awwijk..

En goeie tip Captain, dat wist ik niet! Zolang hier verder niemand er dan op reageert krijgen we er niks meer van mee. :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:25

maar de sfeer blijft hetzelfde omdat die persoon er is :p in een afvaltopic mensen met overgewicht constant bekritiseren, komop zeg...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:26

Dat is een goed idee voor sommige mensen :j Ik heb ook getemd.
Maar sta er boven.

Ik snap het wel hoor, irriteer me er zelf ook aan. Maar als andere mensen weg gaan, zal het zeker niet bijdraaien en zal er uiteindelijk wel een slotje komen.
Ik vind jouw bijdragen juist erg interessant.
Laten we vooral blijven, het topic de juiste kant op draaien, een front in interessante ontopic berichten vormen en bepaalde berichten gewoon negeren.

Als juf weet ik uit ervaring: negeren is de grootste straf die je iemand kan geven.
En: wat je aandacht geeft groeit. Moet iets niet groeien, geef het dan geen aandacht.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:32

Mijn eerste foei op de lijst is een feit.

Ik lees ook graag hier mee met jullie.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:35

Misschien stomme vraag maar wat is dat dan een foei lijst? Mag ook via pb als iemand t uit kan leggen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:38

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:39

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen! Ik lees al vanaf de eerste pagina mee maar vond het nu tijd om te reageren.
Ik wil graag 15 kg afvallen voor de zomervakantie. Ik ben begonnen op 78 kg, en ik ben 1.67 groot. Altijd al te zwaar geweest, ook mijn overgroot oma, oma en mijn moeder zijn zwaarder dus het 'zit in de familie', denk ik zo. Maar dat is nog geen reden om er niks aan te doen.

Ik heb ook mfp en houd calorieën bij, envolgens de app mag ik 1200 kcal op een dag. Mijn probleem zit echt in het weekend. Ik wil graag mee kletsen zodat jullie mij op mn kop kunnen geven als belachelijk veel heb gegeten, foei!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:47

Hoe komt het dat jij maar 1200 mag en ik 1800? Ik moet 14 kg afvallen, ben een paar cm kleiner en weeg een paar kilo zwaarder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:52

Awwijk24 schreef:
Ik heb het idee dat dit topic helemaal niet meer serieus is. Jammer was een leuk topic. Nu is het enkel en alleen nog afval advies dat je niet serieus kan nemen en stom prutsmuts.

Hopelijk weten vooral de minderjarigen in dit topic wat ze wel en niet serieus moeten nemen zodat het ze niet mis gaat.

Ik ben iig even klaar met dit topic. Kom wel weer kijken als t normaal gaat en vooral hc niet overal meer een bijdehand klapantwoord op geeft. -O-

Hoezo afval advies wat je niet serieus kan nemen? Afgezien van HC's reactie over onder je BMR zitten (wat in principe kan, mits het niet 'te lang' is (=relatief). Je kan het beter niet doen of je moet echt een dagje ziek zijn oid) is de rest gewoon goed advies hoor.
Bijvoorbeeld dat ontbijt: als iemand 's ochtend kotsmisselijk wordt van ontbijt eten, dan kan diegene dat best overslaan. Als je maar aan je kcal komt van die dag, en dus later op de dag meer eet. Of je daar het label IF aan plakt of niet, maakt niet uit. Als je maar je BMR + min. beweging binnenkrijgt, gemiddeld. En ga please niet weer de discussie aan over ontbijten of niet, want ik bedoelde het gewoon als voorbeeld en kon even niks anders bedenken.

Ik snap HC's reacties (denk ik) wel, al wordt het niet zo duidelijk of tactvol gebracht (of zeg maar gewoon; banketstaaf). Snap dat mensen hier geïrriteerd van raken (ik ook een beetje). Maar, aan de andere kant, iedereen mag zijn of haar mening hebben. Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je het niet 100% van de tijd, 24/7 serieus moet nemen en dat je best een keer meer kcal kan eten of een dagje wat minder. Als je gemiddeld maar een negatieve energiebalans hebt en maar niet constant veel te weinig (= onder je BMR) eet.

Overigens ben ik met m eens dat er vaak heel voorzichtig over dikke mensen wordt gepraat (niet in het topic maar gewoon in de media/social media). Dik = dik, als je gaat roepen dat iemand met ernstige obesitas 'curvy' is, of 'mooie rondingen' heeft, dan is dat onzin. Dik is nu eenmaal ongezond. Curvy zoals Beyoncé of weetikveelwie, vind ik anders. Dat zijn wél mooie curves. MAAAR, iemand 'papzak' noemen is ook 'not done'.

& MFP geeft heel vaak een heel laag getal aan, volg dit niet klakkeloos! Bereken inderdaad via je BMR (zoals de links die al gepost zijn).

Nu weer gezellig doen?

Ik heb een lekker cheatweekend gehad in het kader van balans. Gister croissant + pistoletje van de AH met pesto, tomaat en kipfilet als lunch, en als avondeten mn buikje rond gegeten van friet.
Vanmiddag italiaanse bol met kipfilet, pesto, mozzarella, rucola en cherrytomaatjes, en 's avonds 2 worstenbroodjes met saus (mayo x ketchup), een stukje heeeeeeeeerlijke chocoladetaart en een paar glazen frisdrank. Prima, morgen weer wat strenger. :)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-12-15 21:06, in het totaal 5 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:55

Ik doe dat ook altijd 1x per week. Dat moet ook kunnen, anders houd je het niet vol. Is mijn ervaring tenminste.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:56

Mijn activiteitsniveau is zitten, zit namelijk de hele dag op kantoor. Ik denk dat het misschien daar aan ligt?
Ik hou me trouwens niet aan dat caloriedoel, ik merk dat ik er soms over zit, soms onder, maar gemiddeld op 1500 kcal.
Hoe doen jullie dat, kantoormensen? Ik merk dat ik echt heel veel stil zit. Nu gaan we wel altijd wandelen tussen de middag maar dat is maar drie kwartier.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:59

Na het werk iets actiefs doen :j
Daarom heb ik 'm op licht actief gezet. Overdag zit ik stil, maar na het werk ben ik wel in beweging.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:03

Ik doe aan bodybalance en yoga 3x in de week, soms 4 of 5 keer. Of ik ga een stukje wandelen.
Fietsen jullie bijvoorbeeld naar je werk? Ik moet 18 km naar stage, dat vind ik echt te ver, ik ga wel altijd op de fiets naar de sportschool.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:08

Nee niet naar mijn werk. Is ook 18km en ik heb slechte benen. Dus ik ben beperkt in het sporten helaas.
Ik rij momenteel 4x per week paard (en dan geen hobbelstapritjes) en wandel 1x met hem een paar km. Verder reken ik uitmesten en kruiwagens met trekpaardpoep ook mee als beweging. :))
En als ik uitgeziekt ben ga ik weer 2x per week een uur zwemmen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:12

Ik heb een slechte rug, dus ben ook beperkt in sporten inderdaad. Mijn paard staat helaas geblesseerd op de wei voor 4-6 maanden, mag niks met haar doen. In het weekend ben ik bij mijn ouders en ga ik elke dag met de hondjes wandelen een uur en probeer nog een uur op de wii fit:D

Zwemmen zou ik ook wel willen, maar dat is alleen sochtends van 7-9 en smiddags van 12-13, en dan zit ik op stage

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:14

Ik moest ook onder de 1200 kalorieën blijven. Niet volgens MFP, maar eem boek over afvallen!
De afgelopen weken zat ik daar nog onder.
Ik loop nu stage, en dat is ook 'kantoorwerk'. Dus ik beweeg verder ook niet veel.
Ben van 7 tot 7 weg, dus s avonds ben ik te moe om nog iets actief te doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:15

Oh dat is balen. Ik kan maandagavond een uur zwemmen en vrijdagochtend. Dus dat is ook mooi verdeeld :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:30

Dames het slechte negeren hier en verder vol goeie moed verder gaan.

Hier ook iemand met een kantoorbaan en vind het ook moeilijk om daarnaast nog te gaan bewegen.
Oftewel ik ben echt mega lui :)
Ik zal hier zelf echt hoognodig wat aan moeten doen, dan kom ik weer een beetje in een opwaartse spiraal.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:39

Na een aantal slechte dagen (3x uit eten achter elkaar...) ga ik weer netjes aan de slag. Er zal wel een flinke food baby in me zitten inmiddels dus wegen laat ik maar even achterwege tot vrijdag. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:02

Weet iemand eigenkleik op de gewone Corn flakes (die met die haan op de doos) gezond zijn? Die zijn niet gesuikerd ofzo