Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mlc schreef:Ik ben nu al een week of 10 met water/appelazijn aan het wassen, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Mijn haar raakt tijdens(!) het borstelen alweer opnieuw in de knoop, het voelt vet aan en het oogt ook nog steeds niet helemaal schoon en door de klitten kan ik mijn haar niet meer anders dan in een vlecht of een knot dragen. Ik heb lang haar en vind het vreselijk zonde dat ik het niet meer los kan dragen. Mijn borstel maak ik na ieder gebruik even schoon door er met mijn vingers doorheen te gaan om het vuil er uit te halen, met als gevolg dat er dan een grijzige vetlaag op mijn vingers komt (net als wanneer je je paard uitgebreid aait). En dat terwijl ik hem ook nog regelmatig was om hem weer schoon te krijgen.
Nee, dit is het niet voor mij. Jammer, want het klonk allemaal zo mooi.
Hebben jullie tips voor milde shampoos en conditioners zonder sls en andere stoffen die je eigenlijk liever niet in je haar smeert? En waar je deze kunt kopen?
mlc schreef:Ik ben al eens gaan zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Yes to, PNS, LavaErde, Dr. organic en weet ik het wat nog meer. Om dan nog maar te zwijgen over de verschillende soorten per merk, en wat pak je voor lang haar? (en hoe dit het met conditioners, is dat nog nodig?) Ik weet niet meer wat ik zou moeten kiezen, vandaar mijn vraag aan jullie.
Nicolien schreef:mlc schreef:Ik ben nu al een week of 10 met water/appelazijn aan het wassen, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Mijn haar raakt tijdens(!) het borstelen alweer opnieuw in de knoop, het voelt vet aan en het oogt ook nog steeds niet helemaal schoon en door de klitten kan ik mijn haar niet meer anders dan in een vlecht of een knot dragen. Ik heb lang haar en vind het vreselijk zonde dat ik het niet meer los kan dragen. Mijn borstel maak ik na ieder gebruik even schoon door er met mijn vingers doorheen te gaan om het vuil er uit te halen, met als gevolg dat er dan een grijzige vetlaag op mijn vingers komt (net als wanneer je je paard uitgebreid aait). En dat terwijl ik hem ook nog regelmatig was om hem weer schoon te krijgen.
Nee, dit is het niet voor mij. Jammer, want het klonk allemaal zo mooi.
Hebben jullie tips voor milde shampoos en conditioners zonder sls en andere stoffen die je eigenlijk liever niet in je haar smeert? En waar je deze kunt kopen?
Dit had ik dus ook en ik heb het vandaag opgegeven... Ik ben mijn haar gaan wassen met een shampoo zonder SLS dacht ik. Sowieso zonder parabenen e.d. In de eerste week werd mijn haar er mooier van, maar uiteindelijk werd mijn haar er alleen maar minder op, aangezien ik er tijdens het borstelen zoveel haren uittrok vanwege de vele klitten....