Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tilmar schreef:Je kan ook lactose vrije melk, slagroom, chocolademelk en zelfs boter kopen! Ik heb me nog niet gewaagd aan alternatieven.
Waar je voor op moet passen zijn dingen waar je eigenlijk geen lactose in verwacht: chocolade, drop, paprika chips, vitamine pillen en sate met saus.
Bij mij is de grens smal, als een klein dingetje met lactose eet gaat het nog wel, maar een paar dingetjes is snel teveel.
Ik ben benieuwd of het gaat helpen bij jou.
karuna schreef:De zogenaamde lactosevrije melk is niet lactosevrij maar lactose arm. Er zit nog steeds lactose in.ik word er bijvoorbeeld letterlijk kotsziek van binnen het kwartier.
Deugenietje schreef:Ik mag het eigenljk niet hebben vanwege een stofje die de allergie versterkt. En krijg er ook buikpijn van na een paar dagen constant kaas eten.
Ik weet niet of ik een koemelkallergie heb.. Of lactose.
Janneke2 schreef:Deugenietje schreef:Ik mag het eigenljk niet hebben vanwege een stofje die de allergie versterkt. En krijg er ook buikpijn van na een paar dagen constant kaas eten.
Ik weet niet of ik een koemelkallergie heb.. Of lactose.
Eh. - er zijn voedingsmiddelen die vrij veel histamine bevatten. Uit mijn hoofd zeg ik tomaten, zuurkool en pinda's, maar dat valt op te zoeken/ na te vragen aan een diëtiste.
Binnen het chapiter 'kaas' heb je de 'grote gaten kaas', emmentaler enzo, ook die variant bevat vrij veel histamine.