Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EdkingEnzo schreef:Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Maar weet echt even niet wat ik moet, voel me rot tegenover vriendlief.
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar bij wie en welke pil is het libido dus niet minder? Dan zou ik eventueel ook een andere uit kunnen proberen.
billionache schreef:EdkingEnzo schreef:Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar bij wie en welke pil is het libido dus niet minder? Dan zou ik eventueel ook een andere uit kunnen proberen.
Heb al meermaals gelezen dat Yasmin minder/niet libidoverlagend zou werken. Heb zelf geen vergelijkingsmateriaal, maar ik slik hem nu ook sinds vorig jaar en heb absoluut geen problemen qua libido
EdkingEnzo schreef:Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Bowen schreef:EdkingEnzo schreef:Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Is dat allemaal ok kijk dan naar hoe het zit met je hormonen, dan kan je evt expirimenteren met dingen zoals de pil. Maar begin daar niet mee, begin met het geestelijke aspect.
Bowen schreef:EdkingEnzo schreef:Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
De pil zorgt bij een 5% van de vrouwen voor een libido verlaging.
In de meeste gevallen komt een lager libido niet door de pil dus. In veel gevallen blijkt dan ook dat stoppen met de pil niet meer oplevert dan een tijdelijke verhoging van het libido, totdat het tussen de oren stukje (placebo) niet meer meewerkt.
Voordat je naar de pil kijkt als schuldige, kijk eerst eens de rest na. Is er niet teveel drukte, niet teveel routine (bedtijd=tijd voor intimiteit bv), is er niet teveel stress, is er genoeg intimiteit zonder seks, lach je genoeg samen, stoei je genoeg samen, heb je geen behoeften die niet binnen wat je samen doet vallen en ga zo maar door?
Het belangrijkste orgaan voor seks is het brein. Kijk daar dus eerst naar, er zit daar meer dan op het eerste gezicht lijkt.
Is dat allemaal ok kijk dan naar hoe het zit met je hormonen, dan kan je evt expirimenteren met dingen zoals de pil. Maar begin daar niet mee, begin met het geestelijke aspect.
Met een kleine kanttekening. Libido's verschillen, niet alleen per persoon, maar ook per periode in je leven. Vraag je altijd als eerste af of jij echt zelf een probleem ermee hebt, wil je voldoen aan de behoefte van de ander, of mis je het echt zelf in je leven?
Vanessa24 schreef:Ik stop vanaf vandaag met de pil. Ik ben benieuwd of ik een verschil merk. Ik heb het erover gehad met mijn man. Hij wil binnenkort gaan kijken of een sterlisatie bij hem nu mogelijk is. Zijn jullie mannen ook te spreken over sterlisatie?
Marjo89 schreef:Ik gok dat de leeftijd wel ietssss lager ligt hier.
Ok het is nog pril. Heb nu week wat met mijn vriend. We hadden het er van de week over.
Maar sterilisatie vind ik wel optie 1500. Als laatste dus.
Of je moet bv de 40/50 gepasseerd zijn.
Volgens vriend lief had ik nergens last van. Mijn libido was perfect.
Coloured schreef:En laten die hormonen nu net heel veel invloed hebben op je geest, op je hele wezen. De pil, die hormonen, doen veel meer met je dan dat men je wil laten geloven. Je kunt die twee dingen helemaal niet los zien van elkaar.
Kayleigh_ schreef:Ik ben op korte tijd wel 3,5 kg kwijt geraakt nadat ik stopte met de pil, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt. Maar het zou me ook niet verrassen als dat wel het geval is
Bowen schreef:Coloured schreef:En laten die hormonen nu net heel veel invloed hebben op je geest, op je hele wezen. De pil, die hormonen, doen veel meer met je dan dat men je wil laten geloven. Je kunt die twee dingen helemaal niet los zien van elkaar.
Sorry, maar dit is gewoon wetenschap, de pil verlaagt bij een 5% van de gebruiksters het libido.
Dit gaat niet om wat "ze" je willen laten geloven? Wie is "ze" in deze namelijk? Het gaat hier om meerdere peer reviewed onderzoeken, niet om iemand die gewoon even wat verteld.