"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:11

Vervelend dat het zo pijnlijk was Tineke!
Dat is ook de reden die mij tegenhoud... Maar heb gelezen dat de Gynefix een stuk kleiner en flexibeler is. Het zijn een soort kopere "kraaltjes" en daarom makkelijker in te brengen. Zou ook minder snel afgestoten worden.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:39

Ik stop vanaf vandaag met de pil. Ik ben benieuwd of ik een verschil merk. Ik heb het erover gehad met mijn man. Hij wil binnenkort gaan kijken of een sterlisatie bij hem nu mogelijk is. Zijn jullie mannen ook te spreken over sterlisatie?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:51

Ja, mijne zei toen ik aangaf met de pil/hormonen te willen stoppen: Doen! En dat hij dan wel een afspraak ging maken bij de dokter. Ik heb gezegd dat we het eerst een paar maanden aankijken of ik echt verandering merk. En dan eventueel *knip knip*

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:59

Dan doen wij ook Picobello. Als ik weinig tot geen verandering merk hoeft hij zich nog niet te laten sterliseren. Dan kan ik wel aan de pil blijven. Anders zou het fijn zijn, want dan hebben we helemaal geen voorbehoedsmiddelen meer nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:36

Ik heb het daar ook wel eens over gehad, maar dat wil die van mij toch niet. Meneer is nogal bang voor ziekenhuizen volgens mij.. net zoals ik eigenlijk, anders had ik al lang een afspraak gemaakt voor mezelf :Y)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:43

Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Maar weet echt even niet wat ik moet, voel me rot tegenover vriendlief.
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar bij wie en welke pil is het libido dus niet minder? Dan zou ik eventueel ook een andere uit kunnen proberen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:49

EdkingEnzo schreef:
Pfff ik voel me echt een beetje rot haha.. Vind het ook moeilijk om zomaar openbaar te zetten.
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar bij wie en welke pil is het libido dus niet minder? Dan zou ik eventueel ook een andere uit kunnen proberen.

Heb al meermaals gelezen dat Yasmin minder/niet libidoverlagend zou werken. Heb zelf geen vergelijkingsmateriaal, maar ik slik hem nu ook sinds vorig jaar en heb absoluut geen problemen qua libido :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:51

Ik heb ook nooit problemen gehad met Trigynon.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:55

billionache schreef:
EdkingEnzo schreef:

Heb al meermaals gelezen dat Yasmin minder/niet libidoverlagend zou werken. Heb zelf geen vergelijkingsmateriaal, maar ik slik hem nu ook sinds vorig jaar en heb absoluut geen problemen qua libido :-)

Oké dankjewel!!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:24

Het is ook heel persoonlijk :j
het kan voor iedereen anders werken.

Ben zelf sinds 1,5 week geleden ook gestopt, maar was dit al van plan omdat heel mijn systeem van slag is, al een paar stopweken lang. Dus wil alles ff "resetten" en cleanen. Hopelijk helpt het om alles weer normaal te krijgen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:37

EdkingEnzo schreef:

De pil zorgt bij een 5% van de vrouwen voor een libido verlaging.
In de meeste gevallen komt een lager libido niet door de pil dus. In veel gevallen blijkt dan ook dat stoppen met de pil niet meer oplevert dan een tijdelijke verhoging van het libido, totdat het tussen de oren stukje (placebo) niet meer meewerkt.

Voordat je naar de pil kijkt als schuldige, kijk eerst eens de rest na. Is er niet teveel drukte, niet teveel routine (bedtijd=tijd voor intimiteit bv), is er niet teveel stress, is er genoeg intimiteit zonder seks, lach je genoeg samen, stoei je genoeg samen, heb je geen behoeften die niet binnen wat je samen doet vallen en ga zo maar door?
Het belangrijkste orgaan voor seks is het brein. Kijk daar dus eerst naar, er zit daar meer dan op het eerste gezicht lijkt.

Is dat allemaal ok kijk dan naar hoe het zit met je hormonen, dan kan je evt expirimenteren met dingen zoals de pil. Maar begin daar niet mee, begin met het geestelijke aspect.
Met een kleine kanttekening. Libido's verschillen, niet alleen per persoon, maar ook per periode in je leven. Vraag je altijd als eerste af of jij echt zelf een probleem ermee hebt, wil je voldoen aan de behoefte van de ander, of mis je het echt zelf in je leven?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:38

Bowen schreef:
EdkingEnzo schreef:

Is dat allemaal ok kijk dan naar hoe het zit met je hormonen, dan kan je evt expirimenteren met dingen zoals de pil. Maar begin daar niet mee, begin met het geestelijke aspect.

En laten die hormonen nu net heel veel invloed hebben op je geest, op je hele wezen. De pil, die hormonen, doen veel meer met je dan dat men je wil laten geloven. Je kunt die twee dingen helemaal niet los zien van elkaar.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 06-05-15 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:42

Ik ben vandaag van de prikpil over gestapt op de gewone pil.
Vandaag had ik anders de prikpil moeten halen.
Neem aan dat ik het de eerste week wel veilig moet doen of is dat langer?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:45

Bowen schreef:
EdkingEnzo schreef:

De pil zorgt bij een 5% van de vrouwen voor een libido verlaging.
In de meeste gevallen komt een lager libido niet door de pil dus. In veel gevallen blijkt dan ook dat stoppen met de pil niet meer oplevert dan een tijdelijke verhoging van het libido, totdat het tussen de oren stukje (placebo) niet meer meewerkt.

Voordat je naar de pil kijkt als schuldige, kijk eerst eens de rest na. Is er niet teveel drukte, niet teveel routine (bedtijd=tijd voor intimiteit bv), is er niet teveel stress, is er genoeg intimiteit zonder seks, lach je genoeg samen, stoei je genoeg samen, heb je geen behoeften die niet binnen wat je samen doet vallen en ga zo maar door?
Het belangrijkste orgaan voor seks is het brein. Kijk daar dus eerst naar, er zit daar meer dan op het eerste gezicht lijkt.

Met een kleine kanttekening. Libido's verschillen, niet alleen per persoon, maar ook per periode in je leven. Vraag je altijd als eerste af of jij echt zelf een probleem ermee hebt, wil je voldoen aan de behoefte van de ander, of mis je het echt zelf in je leven?

_/-\o_

Het is wel heel gemakkelijk om alles op de pil af te schuiven.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:46

Ik probeer het wel met de pil heb al een half jaar aan stress, routine, geen verliefdheid etc zitten denken maar ik kom er niet over uit.
En toen ik de slikpil nog had had ik nergens last van.
En met de prikpil had ik ook heel veel last van buik krampen en was ik vaak chagrijnig

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:37

Vanessa24 schreef:
Ik stop vanaf vandaag met de pil. Ik ben benieuwd of ik een verschil merk. Ik heb het erover gehad met mijn man. Hij wil binnenkort gaan kijken of een sterlisatie bij hem nu mogelijk is. Zijn jullie mannen ook te spreken over sterlisatie?

Ik gok dat de leeftijd wel ietssss lager ligt hier.
Ok het is nog pril. Heb nu week wat met mijn vriend. We hadden het er van de week over.
Maar sterilisatie vind ik wel optie 1500. Als laatste dus.
Of je moet bv de 40/50 gepasseerd zijn.

Volgens vriend lief had ik nergens last van. Mijn libido was perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:02

Joh, als je na een week verkering geen libido meer zou hebben dan zit het niet echt goed hoor!
Mijn libido was met pil altijd prima de eerste tijd, na ongeveer een jaar hoefde het voor mij pas niet meer. En dan liever ook echt niet meer :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:19

Marjo89 schreef:
Ik gok dat de leeftijd wel ietssss lager ligt hier.
Ok het is nog pril. Heb nu week wat met mijn vriend. We hadden het er van de week over.
Maar sterilisatie vind ik wel optie 1500. Als laatste dus.
Of je moet bv de 40/50 gepasseerd zijn.

Volgens vriend lief had ik nergens last van. Mijn libido was perfect.

Benieuwd waarom jij dat als laatste optie ziet dan?
Ik ben nu 22 en zie mijzelf NOOIT (ik bedoel echt nooit) kinderen hebben, ja katten kinderen :+
Maar ik moet toch echt 13 jaar zeker wachten eer ik aanmerking kom. Vind dat wel belachelijk laat voor een keuze over mijn eigen lichaam.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:32

Je hoort vaak zat dat mannen of vrouwen ervoor kiezen. En op latere leeftijd spijt krijgen.
Of misschien kom je iemand tegen die een kinder wens heeft. D'r kan op die leeftijd nog Vanalles veranderen.

Ik ben 25. Wil nu echt nog geen kinderen.
Maar sinds wel een onwijs lieve man waarmee ik mezelf oud zie worden en uiteindelijk wel kinderen mee zou willen.

p,s snap dat dit niet voor iedereen geld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:39

Sterilisatie bij mannen hoeft geen probleem te zijn als je later toch ineens van gedachten zou veranderen. Je kan gewoon wat in laten vriezen, voor het geval dat.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:07

Coloured schreef:
En laten die hormonen nu net heel veel invloed hebben op je geest, op je hele wezen. De pil, die hormonen, doen veel meer met je dan dat men je wil laten geloven. Je kunt die twee dingen helemaal niet los zien van elkaar.

Sorry, maar dit is gewoon wetenschap, de pil verlaagt bij een 5% van de gebruiksters het libido.
Dit gaat niet om wat "ze" je willen laten geloven? Wie is "ze" in deze namelijk? Het gaat hier om meerdere peer reviewed onderzoeken, niet om iemand die gewoon even wat verteld.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:11

Weet iemand vanaf welke leeftijd ze een vrouw steriliseren?
Ik heb totaal geen kinder wens, nooit gehad ook.
Ik hoorde dat ze dat pas vanaf je 30e doen?

Ben nu ruim 1,5 maand gestopt met de pil
Ik heb wel het idee dat mn libido aan trekt
Sowieso heb ik nu geen last meer van continue bloedingen

Ook ben ik benieuwd of het iets doet voor mn gewichts verlies

Toen ik aan de pil was en streng op mn eten lette en goed sportte raakte ik 5 kilo in 3 maanden kwijt
Ben benieuwd of deze combi van sport en eten en niet aan de pil een ander (sneller?) resultaat geeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:13

Ik ben op korte tijd wel 3,5 kg kwijt geraakt nadat ik stopte met de pil, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt. Maar het zou me ook niet verrassen als dat wel het geval is :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:19

Mij dus ook niet
Heb al eerder flink snel gewicht verloren in combinatie met flink sporten en was toen niet aan de pil
Sporten wel aan de pil en goed eten was flink frustrerend omdat t zo tergend langzaam ging

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:48

Kayleigh_ schreef:
Ik ben op korte tijd wel 3,5 kg kwijt geraakt nadat ik stopte met de pil, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt. Maar het zou me ook niet verrassen als dat wel het geval is :)

Ik ken ook mensen die er juist van aangekomen zijn, dus waarom zou jou lijf niet kunnen reageren om af te vallen na het stoppen?

Bowen schreef:
Coloured schreef:

Sorry, maar dit is gewoon wetenschap, de pil verlaagt bij een 5% van de gebruiksters het libido.
Dit gaat niet om wat "ze" je willen laten geloven? Wie is "ze" in deze namelijk? Het gaat hier om meerdere peer reviewed onderzoeken, niet om iemand die gewoon even wat verteld.

Joh, wie zegt dat die antwoorden allemaal even correct gegeven zijn? Je kunt dit niet fysiek onderzoeken, dus moet je afgaan op antwoorden op vragen en laat dat nou net zo ongeveer de meest onbetrouwbaarste onderzoeksmethode zijn.....

Het is in de basis heel simpel: je maakt het lichaam wijs dat je zwanger bent. Dat je tijdens de zwangerschap minder behoefte aan sex hebt, is een hele logische en verklaarbare reactie. Er is geen nut voor sex (voortplanting) dus waarom allerlei hormonen aansturen om dat wel te willen.

Het is bij hengstengroepen bewezen (meetbaar) dat ze minder testosteron in het bloed hebben omdat er geen merries zijn waarmee ze zich kunnen voortplanten en er dus door het lichaam ook geen energie gestoken wordt in de voortplanting.