Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:50

Respect hoor.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:59

Inderdaad respect! Een flink eind, warm weer, blaren.
Maar gelukkig ook een voldaan gevoel :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:07

Leuk om jullie verhalen over de slachte te lezen! Wij zouden 8.50 starten maar dat is uiteindelijk 10.30 geworden door de file bij Raerd. Het was een prachtige dag. Veel bekenden dus groot feest. Was wel blij dat er een briesje stond. Heb 1 mini blaar dus valt mee. 19.20 waren we binnen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:36

Ik ben keurig op tijd 08:55 gestart.
Ik had het heel zwaar met die warmte dus op de helft emmer water over mij heen gegooid en daarna ging het geweldig.
Laatste 3km ben ik nog even gaan zitten ik was doodop maar na die korte pauze toch heerlijk gelopen.
Geen blaren alleen wat uitslag bij mijn sokken liezen en bh band.
Ik was 20:10 binnen

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:11

Fijn dat jij wel op tijd was AfricanLady! Gaf bij ons eerst wel wat stress maar ach, knop om en feestje bouwen. Er waren wel mensen die écht konden zeuren over de vertraging. Tot het asociale aan toe. Veel te warm om je druk te maken Uitslag bij mijn voeten en liezen van het ondergoed heb ik ook! Was soms dan ook wel zweten geblazen Ze hebben hier gister in de tuin gefeest. 2e Oase was bij ons thuis voorhuis in het land. Ze hebben 40 krat bier opgezopen Ik heb vanochtend een groot deel rotzooi opgeruimd. Lekker even in beweging.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:02

Fijn dat jullie er ook allemaal wel goed op terugkijken, ondanks de warmte en ondanks de blaren. Stoer dat je gewoon bent doorgegaan OsMo! Knap van je!
Weten jullie hoelang het duurt voordat je voeten weer hersteld zijn? Ik wil die tape erom laten zitten t/m dinsdag, dan heb ik nog de laatste schooldag en gaan we samen lunchen. Ik durf niet zo goed zonder die bescherming met schoenen te gaan lopen... Woensdag, donderdag en vrijdag ben ik vrij, dus dan kunnen ze mooi drie dagen aan de lucht drogen en herstellen. Zaterdagmiddag en zondagmiddag moet ik weer stage lopen. Zouden mijn voeten dan weer hersteld zijn? I hope so!

Dankjulliewel voor de felicitaties :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:27

Respect voor diegene die de slachtemarathon gelopen hebben! Denk niet dat ik het na zou kunnen doen!

Wat betreft de tape. Ik plak een blarenpleister op de gevoelige plekken en plak deze af met sporttape. Dit laat ik zitten tot het te ver gaat loszitten door bewegen, douchen, etc. Soms zit het echt een week....

Ben vandaag wel heerlijk gaan wandelen en erachter gekomen dat ik toch wel een langzame loper ben. Wel heel trots op mijn 23,65km..... Tot nu toe mijn vetste afstand. Heb mijn horloge aan laten staan tijdens mijn koffiestop, 6,5uur titel en met pauzes voor genieten, koffiestop, kaart bekijken, etc, 5 uur en 20 minuten daadwerkelijk gelopen.
Het strand was vanochtend apart... Of eigenlijk meer het weer... Er stond een fikse bries waar ik lekker tegenin mocht. Vlak na vertrek leek er ineens mist op te zetten, toch besloten door te lopen.... Gelukkig maar, want daarna trok het weer open. Vlak voor zandvoort gebeurde hetzelfde nog een keer....

Mijn route:
Afbeelding

Strand nagenoeg verlaten:
Afbeelding

Koffiestop (of eigenlijk thee ;)!) in Zandvoort:
Afbeelding

Wat sfeerplaatjes uit de Amsterdamse Waterleidingduinen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:55

Gefeliciteerd Sandalio!! Wat leuk!

En gefeliciteerd iedereen die de finish heeft gehaald!! Hoe gaat het nu met de spieren/voeten? Blaren heb ik nu niet, maar 4 jaar geleden heb ik er een laten doorprikken en in laten tapen en dat gewoon er op laten zitten tot het zelf los ging.

Ik heb helaas gister mijn knieholte wel erg overbelast.. Doet erg pijn en kan mijn been niet meer strekken :\ maar even goed rust geven nu!

moonsparkle schreef:
Ik wil het wel uitbreiden, maar ik vind wandelen vaak wel veel tijd in beslag nemen :o hoelang doen jullie bijvoorbeeld over 15 km?

Ik loop gemiddeld 5km per uur! Gisteren dus ook 15km in 3 uurtjes gelopen. Maar met trainen op die afstand vaan tussendoor wel even gerust!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:40

moonsparkle schreef:
Ik wandel meestal niet veel km achter elkaar, maar in het weekend loop ik in totaal wel zo'n 7km per dag met de hond . In vergelijking met jullie is dat echt niks :') ik wandel wel altijd snel, de hond loopt altijd los mee. Ik wil het wel uitbreiden, maar ik vind wandelen vaak wel veel tijd in beslag nemen :o hoelang doen jullie bijvoorbeeld over 15 km?

Hier nog iemand die niet veel km's achter elkaar door wandelt. Maar ik loop zo goed als elke dag. Dan doe ik 5-6 km, dus 30-36 km per week haal ik wel. Mijn gemiddelde snelheid is jarenlang dik 6 km/u geweest, maar nadat ik een keer ben aangereden, red ik dat niet meer. Mijn gemiddelde is nu ruim 5 km /u, max. 5,5 km/u.
Ik loop vooral omdat ik buiten wil bewegen, niet om iets te presteren. En al helemaal niet in een mensenmassa. Ik zal ook niet meedoen met bijvoorbeeld een (avond)vierdaagse. Een keer of 4-5 per jaar loop ik met een vriendin een (ns-)tocht van max. 18-20 km. Dat haal ik eigenlijk altijd ongeschonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:43

Super gedaan iedereen!

Ik loop korte afstanden +- 6km per uur. Langere afstanden zit ik op 5km/uur.

Vandaag in België de 25km gelopen. Was warm! Maar wat een super organisatie voor de eerste keer. Voor je het wist was er alweer een drinkpost. En super gezellige sfeer onderweg bij de brouwerijen. Muziek/bandjes en lekker biertjes drinken. Gewoon fatsoenlijk uit bijhorende glazen :+

Organisatie had zelfs delen van een onverhard pad die door alle regen blank stond, nog volgegooid met puin. Zonder natte voeten kunnen wandelen daardoor.

Allemaal niet slecht voor een eerste keer organiseren. Super dagje. Wel erg warm! Gelukkig op het eind een wolk onweer voor de zon..

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:44

Sandalio schreef:
En mijn vriend heeft mij bij de auto ten huwelijk gevraagd! :D Dus het was het wel waard! :D:D:D

Gefeliciteerd!!!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:32

Gefeliciteerd Sandalio, leuk!

Voor iedereen die de slachtemarathon heeft uitgelopen : goed gegaan. Fijn dat het mooi weer was,maar als het echt heel warm is,lijkt me dat geen pretje.

Flinke wandeling Danseresje. Mooie foto's ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:49

Als ik heel eerlijk ben dan denk ik dat de mensen die tussen de huizen in de tuin zaten het warmer hadden dan ik tijdens het lopen.
Je loopt daar toch wel op de vlakte en daar staat eigenlijk altijd wel wind. Nu ben ik van mezelf vrij koel en kan ik dus heel veel warmte goed handelen.
Dat is denk ik mijn voordeel want als ik om mij heen keek hoe mensen last hadden van de warmte.... poeh dan ben ik blij dat ik een koukleum ben :D .

Mijn blaren zijn dankzij de gewhole zalf alweer een heel stuk minder, twee zijn dermate geheeld dat ze ook geen pijn meer doen. We zo fijn dat mijn rechter voet zo snel alweer hersteld is *\o/* .

Wel heel grappig dat mijn zus het dus echt een geweldige tocht vond terwijl het voor haar lichamelijk enorm afzien was aangezien ze hypermobiel is.
Zij zet dus door een kluitje zand haar voet verkeerd neer en daardoor belaste ze haar knie verkeerd en bam. Ze heeft enorm afgezien en zij had dus ook last van de warmte.
Ik kwam nog best fris aan bij de finish ja die blaren zaten dan onder mijn voet maar daar had ik eigenlijk geen last meer van.
Behalve als ik even had gezeten dan moest ik even de eerste paar meters mijn tanden op elkaar zetten en dan daarna was ik weer door de pijn heen en voelde ik het niet meer.
Ik kon nog een dansje doen en lachen naar de mensen die bij de finish stonden.
Maar ik peins er niet over om de slachte nog een keer te lopen want ik heb het nu wel gezien.
Terwijl mijn zus al heeft besloten dat ze over 2 jaar hem weer wil gaan lopen maar dan vanaf de andere kant :')

Ondanks dat ik dus een beetje een muah gevoel had heb ik zeker een leuke dag gehad hoor en zeker ook voldaan want ik heb samen met mijn zus 610,- euro sponsor geld binnen weten te halen voor IJM.
En dat is mij eigenlijk veel meer waard dan dat blokje met die zegel er in :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:36

Gefeliciteerd met de verloving :D
Ik had gister helemaal geen last van mijn spieren.
Alleen de huid om mijn enkels Door de uitslag was wat strak.
Maar zou het zo weer kunnen lopen

Wat wandelen betreft herstel ik erg snel.
Nooit blaren echt ideaal
De uitslag is nu minder dik en gevoelig dat smeren met sudocreme is echt perfect

Over 4 jaar maar weer lopen.
En wat ik heb gehoord is dat er 4 verschillende slachteroutes zijn dus volgende keer is het weer een andere

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:43

De slachte marathon was er dus weer. Ex heeft daar toen zijn eerste marathon gelopen met onze oude (toen nog jonge ) man. Hebben toen zelfs de krant nog gehaald. Leuke tocht.

Ik lees jullie verslagen allemaal met veel plezier en denk terug aan de tijd dat ik ook overal en nergens kon rondzwerven voor uren. Inclusief mijn allerlaatste langere tocht in Andorra wandeling van 20 km bergop en daarna ook weer terug. De laatste keer dat dat ging met mijn knie.

Inmiddels wandel ik op mijn eigen manier nu. Te voet maximaal een km als ik er lang de tijd voor neem en veel,rust. Anders wandel ik met mijn scootmobiel. Bos, hoge veluwe enz alleen moet je dan wel de betere zandpaden nemen of weten hoe het terrein erbij ligt. Mul zand of dikke blubber is een probleem maar een hobbelig zandpad met niet al te hoge boomstronken is goed te doen.

Met ex kon ik meer uithalen omdat hij bij problemen me kon helpen. Nu in mijn uppie moet ik helaas wat voorzichtiger zijn. Maar de honden en ik leggen graag hele einden af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:02

Africanlady als ik het goed heb begrepen dan willen ze hem in 2018 weer organiseren i.v.m. dat Leeuwarden culturele hoofdstad is van Europa in 2018.

Karuna dan ben jij toch ook best goed bezig hoor, als je lichamelijk zo veel belemmeringen hebt dat je met een scootmobiel moet wandelen.
Wat heb je precies met je knie?

Danseresje wat een mooie foto's heb je gemaakt. Is een prachtige omgeving daar, ben er wel eens door heen gefietst tijdens een vakantie in Castricum.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:06

Combinatie van eerst slechte knie door een nare val met pony (op mijn 12e) daar kwam ivm terugvallen langzaam een evenwichtsprobleem bij. Uitvalveschijnselen van benen en armen (door ms), tijdje niet kunnen lopen ook. Daarna door een tweede val is daar drie keer trombose met restklachten en posttraumatische dystrofie bijkomen naast de exta schade aan mijn knie. En afgelopen september mijn goede knie naar de tandjes geholpen door mijn knieschijf van zijn plek te krijgen. Voldoende mankementen om niet veel verder te komen

Maar he ik loop weer *\o/* al is het een prutstukje met iedere 100 meter of zo rusten. Daardoor kom ik alweer op plekjes die ik eerder niet haalde. Maar mis het wel. Uren zwerven over de hei of een berg opklauteren. -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:15

OsMo schreef:
Danseresje wat een mooie foto's heb je gemaakt. Is een prachtige omgeving daar, ben er wel eens door heen gefietst tijdens een vakantie in Castricum.

Dat kan niet! Je mag er alleen wandelen of evt af en toe met de boswachter op de fiets.
Er mogen ook geen honden komen, vind ik zelf heerlijk!
Sowieso ligt het ook niet bij Castricum, het ligt tussen Noordwijk/Noordwijkerhout en Zandvoort in, dus een aardig stuk lager.

Ga nu eens broeden op een foto post van mijn vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:24

Owh ha ha Danseresje dan ben ik in de war. Ik ben ook niet zo topografisch :D
Het lijkt een beetje op dat stuk natuurgebied richting IJmuiden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:47

Ik ben dit jaar niet zo heel actief in het (ver) wandelen.
Maar wel net terug van een 'wandelvakantie'.

We zijn naar het plaatsje gemund geweest in duitsland (70 km rijden vanaf de nederlandse grens). Vanuit daar zijn we naar forum vogelsang (trainingskamp hitler) gelopen, naar een dorp in de buurt en naar de stuwdam. De eerste 2 wandelingen hebben we rond de 16 km gelopen en de laatste ongeveer 23 km. Mijn langste afstand ooit! Die andere 2 waren vooral zwaar door de vele bergen. De ergste was bijna 1km lang 16% (al voelde die veel steiler XD)
Echt een super mooie omgeving, jammer genoeg wel veel regen gehad, maar de paraplu mee en gewoon gaan!

Afbeelding
De brug naar forum vogelsang

Afbeelding
Het had zoveel geregend dat het water uit de stenen kwam

Afbeelding forum vogelsang vanuit een uitkijkpunt op de laatste route

Afbeelding
Een broedgebied voor vogels. Via een sport verrekijker gezien dat er flink wat reigers zaten

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:58

Hé,wat mooi.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:30

Ik heb een vraagje voor de mensen die meer verstand hebben van gps/gpx dan ik (is niet moeilijk :+

Als je deze url krijgt van een toeristische instelling
http://www.ot-ry-troisvallees.com/media ... 403323.gpx
Hoe ga je daar dan mee om? Ik bedoel, is dat dan downloadbaar of zo? Want als ik het aanklik krijg ik een scherm vol - voor mij - onbegrijpelijke tekst.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:03

*\o/* voor iedereen die de Slachte uitgelopen heeft. Leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen :j.

Dorien66, ik denk dat de link niet goed is. Wat je te zien krijgt is het gps bestand, maar internetbrowsers zijn niet zo goed in het weergeven van .gpx bestanden..... Je zou verwachten dat je door op die link te klikken iets kan downloaden, waardoor je een bestand krijgt wat door garmin basecamp, je telefoon of je gps apparaat goed weergegeven kan worden. Ik loop alleen maar op GPS, maar kan ook helemaal niks met deze link (alhoewel, als je het heel graag zou willen zou je de weergegeven coördinaten allemaal handmatig over kunnen nemen, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling :)) ). Ik denk dus dat er iets mis gaat.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:14

Dankjewel Lalidan, voor je duidelijke antwoord. Ik ga terug naar die mevrouw in Frankrijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:26

Arabella,jammer van de regen! Maar zo te zien wel een mooi wandelgebied..

Zucht, zondag 25km gewandeld en gisteren niks aan de hand. Maar vandaag beetje in huis rond gestrompeld en met voet omhoog op de bank gelegen. Onwijs veel last van mn achillespees bij de aanhechting. Snap niet waar dat zo plots vandaan komt. Is het dan toch wel van het wandelen? Maandag heb ik rustig aangedaan, stukje met de hond geslenterd en wat gefietst. Was al blij dat ik nergens last van had, geen blaren en amper tot geen spierpijn. Beetje jammer nu zo :')