Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:55

Oke, dus het kan nog een maand duren voor ik ook weer afval...
Ik had verder juist heel veel baat bij de prikpil, vloeide niet meer en had ook verder geen last van bijwerkingen.
Alleen dus het aankomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:01

Wat ik me afvraag: is het echt vet wat erbij gekomen is? Loop je bij een dietiste en heb je daar een meting laten doen? Dan kunnen ze zien hoeveel vocht, spieren en vet erbij gekomen is. Op die manier kun je het mooi in kaart brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:03

Het is echt vet, ik merk het aan mijn kleding.
Misschien ook wel een deel vocht, maar het grootste deel is echt vet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:14

Bij mij was het vooral vocht bleek achteraf maar ik dacht ook vet. Hou goede moed dus :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:15

Maar als die 40 kilo voornamelijk uit vocht bestaat, dan moet je dat ook wel echt merken denk ik.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:20

Bij de huisarts vertelden ze me ook dat als je stopt met de prikpil het best lang kan duren voordat alles weer gewoon is.
Wel vervelend dat het zo lang duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:28

KoudbloedKim schreef:
Wat bedoel je nou precies? Dat de prikpil na 3 maanden en 3 weken na de laatste spuit is uitgewerkt?

Ja :j

De prikpil neemt ik hoeveelheid hormonen vrij snel af. Dus na die 3 maanden is het gemiddeld na 3 weken uitgewerkt. Dat het langer kan duren voordat alles weer gewoon is in de zin van dat je weer ongesteld wordt komt omdat het even kan duren voor alle weer op gang komt maar die hormonen zelf hebben je lichaam dan al lang en breed verlaten.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:53

Kan het zijn dat je lichaam in de spaarstand zit kbk en je daarom niet afvalt? De prikkel voor aankomen is misschien weggenomen nu, maar dat wil niet direct zeggen dat je af zou moeten vallen. De spaarstand komt echt veel voor, en die kun je doorbreken door gezond (en voldoende! Te weinig is echt een veel gemaakte fout, genoeg Omega vetten, en ookal heb je koolhydraten absoluut nodig, wees er voorzichtig mee op de dagen dat je niet beweegt, en vermijd snelle suikers, en sla je ontbijt absoluut niet over) te eten, veel water te drinken en te bewegen (vooral krachttraining, of high intensity maar denk dat je daar wat verder voor moet zijn), waardoor je metabolisme weer wordt aangeslingerd...

Hoe ziet je eetpatroon eruit (uit nieuwsgierigheid)?
En ben je in staat te bewegen/sporten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:22

Na 3 maanden en 3 weken kan het inderdaad vast wel uitgewerkt zijn, maar ik heb in het ziekenhuis gehoord dat het ook een jaar nog door kan werken.
Wat het gemiddelde ervan is en welke voor mij geldt, weet ik niet.

Vocht had ik inderdaad wel gemerkt, daar heb ik een aantal jaar terug erg last van gehad, toen kon ik zo gaten in mijn enkels en onderbenen prikken.
Nu heb ik daar totaal geen last meer van, alleen af en toe dat mijn ring wat strakker zit.

Floortje_89, mijn eetpatroon gaat waarschijnlijk veranderen zodra ik mijn intake heb, maar op het moment ziet het er zo uit.
09:00 - 2 bruine boterhammen
12:30 - 2 bruine boterhammen
15:00 - Fruit met Yoghurt (smoothie)
18:00 - Avond eten
20:00 - Fruit met Yoghurt (smoothie)

Bewegen lukt niet zo goed als ik zou willen, maar ik ga meerdere keren per week naar de paarden.
De ene keer geef ik ze alleen een knuffel, de andere keer doe ik wat meer met ze en begeleid mijn vriend met rijden.
Ik heb thuis een hometrainer, maar kom daar qua energie niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:26

Kun je misshien gaan zwemmen Tineke? Dat kun je op je eigen tempo doen en kun je zo zwaar maken als je zelf wilt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:27

Wat eet je op brood en wat is je avondeten... Wel een khd arm geprobeerd?
Dus
O: 2 crackers met kipfilet / fruit / kaas en dan een bak yoghurt
t: fruit
L: Salade of kwark
t: mueslireep / fruit
A: groente met mager vlees (kip)

En dat aanpassen aan je beweging, maar heel eerlijk. Als je (noodgedwongen) de hele dag ligt / zit dan wordt je van niks gewoon dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:30

Joolien, daar hebben [naam] en ik het ook al over gehad.
Ik zie er alleen vreselijk tegenop om in een openbaar zwembad te lopen in mijn badpak.

Marlinde, ik doe er vaak kaas op en tussen de middag sla erbij.
Maar hou sowieso niet van brood met veel beleg, dus het is erg weinig.
KHD-arm geprobeerd, dit paste echt niet bij me.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:32

Ik zou echt maar 1 maaltijd per dag brood eten, zeker als je zo weinig beweegt kan je bijna niks hebben... Als ik de hele dag werk = zitten. Dan eet minder kcal dan jij doet en daar val ik ook niet van af. :P En dan ben ik 's avonds wel heel actief. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:34

Ja, ik denk dat ik 1 ervan eens ga vervangen.
Het lastige is alleen dat ik van de hormonen een onwijs hongergevoel heb gekregen en dan letterlijk met pijn in mijn buik zit en maar aan 1 ding kan denken.

Anoniem

Als je de gelegenheid hebt om s'ochtens te gaan doordeweeks? Dan is het meestal erg rustig in zwembaden :)

Mijn moeder had hetzelfde en die merkte dat s'ochtens veelal baantjes trekkers zijn die het echt een worst zou wezen hoe je eruit ziet, terwijl er savonds en smiddag meer jongeren lopen die nog wel een een opmerking naar dr hoofd wouden slingeren.

Cayenne

KoudbloedKim schreef:
Joolien, daar hebben Maarten en ik het ook al over gehad.
Ik zie er alleen vreselijk tegenop om in een openbaar zwembad te lopen in mijn badpak.

Daar moet je gewoon doorheen :j Ik had het zelf ook hoor, dacht dat iedereen me zou aanstaren,
maar echt.. niets is minder waar! En niemand is perfect, knoop dat in je oren :j
Laat het geen reden zijn om niet te zwemmen! Het is zo goed voor je en je bent toch in beweging. Dat is veel belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:36

Yvank_, helaas niet, mijn vriend werkt gewoon en als ik al naar een zwembad zou durven, is dat niet zonder hem.

Cayenne, klopt, ik ben vorig jaar na een jaar of 13 weer gaan zwemmen in een hotel ver weg, zodat niemand me zou herkennen, haha, en het viel inderdaad heel erg mee!
Maar ben vooral bang dat er bekenden zijn en ik ben niet alleen moddervet, maar heb ook een vreselijke huid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:38

Nou badjas aan en pas bij het zwembad uit doen. Bijna niemand kijkt onder water. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:39

Ja haha, dat deed ik toen ook.
Ik wil sowieso even informeren of er misschien speciale groepjes/lessen zijn voor dikkere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:41

Dat is op zich wel te doen!
Dat zou de drempel weer lager maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:42

Ja daarom :) en wie weet na een paar keer durf je dan wel gewoon zelf heen te gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:43

Dat zal niet gaan lukken vanwege vervoer, maar dat is niet erg.
Ik ga morgen even bellen om te vragen of ze het in het zwembad hier in de buurt ook hebben.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:53

KBK, ik denk echt dat koolhydraat arm voor jou echt een uitkomst gaat zijn. Dat is erg zoeken in het begin, maar in combinatie met een evt. spaarstand worden de koolhydraten flink ''opgeslagen" door je lijf. Wat Marlinderooz schetst zou inderdaad een voorbeeld kunnen zijn van wat je zou kunnen eten (ben zelf niet erg fan van muesli omdat er vaak toch verdekt suikers in zitten..en als tussendoortje in de middag iets met groente doen ipv fruit. Je moet voldoende eten om je metabolisme te boosten, maar denk dan bijvoorbeeld aan groente. Ik zou de smootie in de avond vervangen door stukjes komkommer/tomaat/whatever groente. En de broodmaaltijd tussen de middag door een zelfgemaakte grote bak sla (tonijn bijv.), of gebakken eitje, of magere kwark (veel eiwit). Maak eens een groene smoothie met spinazie, boerenkool, etc. En kwark zit, imo, veel beter dan yoghurt... na yoghurt heb ik na een uur weer honger, maar na een bakje kwark kan ik wel even:P

Maar idd, als je vrijwel niet beweegt kom je van niks aan. De grootste stap om te maken is wellicht toch bewegen, ik weet niet waarom je niet kunt bewegen? Maar naarmate je conditie verbetert zal je energieniveau en belastbaarheid ook verbeteren.

Hoop dat het door het wegnemen van de prikkel nu de goede kant op gaat met je!
Enne, in de sportschool heb ik altijd alleen maar extra respect voor zwaardere mensen hoor... iedereen moet ergens beginnen, en dat is alleen maar bewonderenswaardig. Hier in mijn gym is een heel zwaar meisje (type big momma) die de gym echt rockt _/-\o_ Dus die drempel voor zwemmen is de drempel echt niet waard;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:57

Floortje, jouw laatste zinnen doen me denken aan het TLC programma My Big Fat Fabulous Life. Ik vind haar gigantisch stoer!