Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soof14

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:56

Ja ik ga er vanavond weer tegenaan moet nog beginnen aan week drie oeps... Maarja vandaag sporten en zaterdag vandaag wel gewandeld met mijn paard dus de liss heb ik wel gedaan gelukkig :)
Het was helaas een emotionele week (hond in geslapen) dus de full body workout word hem niet.

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:09

Ik meld me ook!

Heb gisteren w1d2 gehad. Ik tennis ook nog dus als ik ga tennissen tel ik dat als LISS tussen de resistance trainingen door :).

Spierpijn is wel goed te voelen haha, maar ben erg benieuwd hoe de vooruitgang over 4 weken is!
Doen jullie allemaal 3x resistance in de week? Gezien die optioneel is? Twijfel daar nog wat over qua tijd..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:35

jup 3 keer!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:47

Loose schreef:
Knap trouwens dat je 10 push-ups kan. :wow:
Ik probeer het altijd wel en ga dan niet zo diep, en dan ga ik op den duur altijd op m'n knieën over.

Wat voor een heb je gekocht trouwens laughterline? Ik heb deze:
[ Afbeelding ]
En simpele BH:
[ Afbeelding ]

Ik heb nu wel zin om meer sportkleren te kopen. Bij sportkleren mag je gewoon in allemaal verschillende pipokleurtjes rondlopen :') , veel leuker eigenlijk dan gewone kleding. :))

Als ik bij week 12 ben mag ik van mezelf mooie sportschoenen. :D

Paula: Haha ja dat vraag ik me ook wel eens af. Nu na 6 weken zag ik eindelijk mijn eerste vooruitgang, een strakkere buik. :D (ik heb trouwens een instagram account waar ik voor mezelf die vooruitgangfoto's wil bijhouden, als iemand het wil zien kan ik m'n account wel doorgeven :D )

Leuk broekje! :D
Ik heb deze(de grijze), van de H&M:
http://www.hm.com/nl/product/86887?article=86887-D

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:00

Kan je ook fietsen ipv wandelen? Als LISS zeg maar.. Ik wil voor mijn knietjes ook iets minder belastend werk doen.

Doen jullie trouwens ook drie keer LISS + drie keer kracht + een keer stretch per week?

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:02

Loose, ik ben ook wel benieuwd! Lijkt me wel leuk om je te volgen!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:08

Ik begin eind mei pas met Kayla, omdat ik nu ook nog andere programma's volg en ik wil niet alles door elkaar doen :P Ik wil wel Kayla blijven combineren met 3x hardlopen sowieso, omdat ik het erg leuk vind en het nu aan het opbouwen ben en ik graag over 10 weken 5km wil kunnen. Het is wel mijn bedoeling om dan sowieso 3x resistance te doen, zo veel tijd kost zo'n resistance workout toch niet?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:53

sologirl schreef:
Kan je ook fietsen ipv wandelen? Als LISS zeg maar.. Ik wil voor mijn knietjes ook iets minder belastend werk doen.

Doen jullie trouwens ook drie keer LISS + drie keer kracht + een keer stretch per week?

Fietsen kan ook volgensmij, dat doe ik tenminste :) Maar ik denk dat wandelen minder slecht is voor je knieen dan fietsen :P

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:06

Marjoleinn schreef:
Ik meld me ook!

Heb gisteren w1d2 gehad. Ik tennis ook nog dus als ik ga tennissen tel ik dat als LISS tussen de resistance trainingen door :).

Spierpijn is wel goed te voelen haha, maar ben erg benieuwd hoe de vooruitgang over 4 weken is!
Doen jullie allemaal 3x resistance in de week? Gezien die optioneel is? Twijfel daar nog wat over qua tijd..

Welkom! Ik doe juist wel 3x resistance en tot nu toe geen LISS en HIIT, vanwege de tijd.

@Jaime, een workout is 4x 7 minuten

Kom op Soof, ik heb bijna nooit zin om te beginnen maar als ik dan klaar ben voel ik me gelijk een stuk beter!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:34

Ja een halfuurtje is echt niets! Dat moet iedereen qua tijd wel 3x per week kunnen doen, kwestie van prioriteiten.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:57

Soof, je kunt het! Als je het nu doet, zit je morgen niet het een schuldgevoel :P
Mijn resistance ging best goed en daarna even ontspannen rondgehobbeld.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:34

Ik ben even kwijt wat wat Is. :P LISS Is wandelen toch?
Ik doe alleen de oefeningen, Is dat dan resistence? Wat Is dan HITT?

Loose Ik heb een account aangemaakt en volgens mij volg ik je nu en heb ik op je foto's gereageerd.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:56

Annetje schreef:
Ik ben even kwijt wat wat Is. :P LISS Is wandelen toch?
Ik doe alleen de oefeningen, Is dat dan resistence? Wat Is dan HITT?

Loose Ik heb een account aangemaakt en volgens mij volg ik je nu en heb ik op je foto's gereageerd.

De oefeningen zijn de resistence.
LISS staat voor low intensity steady stage (powerwalken dus of fietsen) en HIIT voor high intensity interval training (voor de duur van 10-15 minuten 30 sec. rennen en 30 sec. wandelen). Zo duidelijk wat het verschil is?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:14

Jaaaa Thanks! Dan doe ik dus eigenlijk alleen resistence echt zoals het bedoeld id in het programma. Rennen en paardrijden zou onder HITT kunnen vallen en LISS doe ik als ik naar stal loop een terug maar dat zijn nog geen tien minuten denk Ik.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:18

Mies schreef:
Renee schreef:
Oke dames ik heb besloten te gaan stoppen met KI, in week twee voel ik alweer mijn knie blessure opspelen (omdat er een hoop spring oefeningen zijn). En als ik dat moet gaan aanpassen kan ik net zo goed een nieuw trainingsschema maken en is KI dus overbodig :(

Ah jammer! Ik heb ook een knieblessure (pees). Dus hier was ik ook al bang voor ..

Ik kan het echt niet aanraden, heb nu al een paar dagen weer last (blijkbaar toch een grens over gewalst)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:51

Gisteren de arms & abs van week 2 - 4, en die was pittig! :wow: Moet zeggen dat ik nu mijn buikspieren wel heel goed voel :j Maar wel helemaal vol kunnen houden gelukkig, maar die commando's blijven lastig..

Had me eigenlijk voorgenomen om vanavond de full body te doen, maar heb vanochtend de teen naast m'n kleine teen behoorlijk gestoten en mis nu een stuk vel en het blijft ook wat bloeden.. dus denk dat ik vanavond maar een dagje oversla, heb er nu pleisters om in m'n schoen en dat is alleen maar pijnlijker, en zeker als ik dan nog moet springen etc, dan probeer ik morgen de full body wel te doen. Ben vandaag een beetje kreupel :+

Loose, al een nette progress! +:)+ Volg jij nog een bepaald eetpatroon?
Ik ben nog niet zo lang bezig als jij, maar wil over een paar weken ook wel een progress foto plaatsen!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:30

Zometeen fullbody workout week 3 *\o/* Heb gisteren arms&abs gedaan en vooral van de push-ups nu spierpijn dus hoop dat dat wel gaat lukken zometeen!
Ik vind de workouts van week 1-3 leuker en makkelijker vol te houden dan die van week 2-4. Vooral die legworkout was echt killing vond ik :D

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:47

Mag ik me hier ook even melden O:)
Heb niet echt het héle topic doorgelezen, maar ik vroeg me af of jullie echt die foamroller etc besteld hebben? Of gebruiken jullie daarvoor ook iets anders?
En die ebooken van marktplaats, is dat betrouwbaar? Die kun je dan gewoon printen oid? Of is er hier iemand die mij eraan kan helpen

Ik heb écht wat motivatie nodig, en wil het nu eens goed aanpakken ipv paar dagen en dan maar weer afhaken en oude patroon -O- (meestal wel ivm tijd, fulltime job, studie, 6dagen naar mn paard etc..)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:53

Typ in op Google: kayla itsines free PDF

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:11

laughterline schreef:
sologirl schreef:

Fietsen kan ook volgensmij, dat doe ik tenminste :) Maar ik denk dat wandelen minder slecht is voor je knieen dan fietsen :P

Bij mijn knietjes helaas niet. Je hebt bij fietsen een roterende beweging in het heupgewricht, bij wandelen zit de demping in de knie en de enkels.

Nou is wandelen niet echt een enooooorm zware belasting voor de knietjes, maar ik heb al snel last dus wil ze te vriend houden :') :j

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:13

Oh en Soof kom op! Je kan het! Gewoon weer gaan beginnen en dan kom je vanzelf weer in het ritme!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:14

laughterline: Oh die is ook mooi! Denk dat ik daar ook nog van ga bestellen. :)
Mijn pakketje was trouwens al binnen, dus vanavond lekker in m'n nieuwe kleren sporten. :D :D

lisanne: Dankje! Ben benieuwd naar jouw progressfoto's straks. :D
Ik merk wel echt ook dat die vetjes aan de zijkant van m'n rug (volgensmij is dat de muffintop?) minder zijn geworden, ook als ik er in prik. :))
Ik heb gewoon gezond geprobeerd te eten, al ging ik in het weekend vaak los. Heb nu voor de tweede helft van de BBG met mezelf afgesproken ( :+ ) dat ik nog maar 3 alcoholische drankjes per week mag en dat ik gewoon helemaal geen chips en frituur meer eet.
Wat me wel heeft geholpen was een tijdje calorieën bijhouden, daardoor werd ik me er wel veel bewuster van dat sommige dingen heel veel calorieën bevatten, zoals een avocado. Meestal at ik dat ook voor 'erbij', dus als bijv guacamole of naast zalm in de sushi, dus dan is het eigenlijk zonde van de calorieën dus ik eet het echt óf als groente of gewoon niet. En 's avonds kook ik meestal extra om mee te nemen als lunch, ookal ziet het eten in de bedrijfskantine er vaak wel gezond uit dan nog vertrouw ik het niet helemaal. :+

GWR: Niemand hier heeft een foamroller volgensmij. :P Ik heb het boek op m'n ipad opestaan als ik train. Ik heb die van mij toen voor €2 via marktplaats gekocht, was betrouwbaar. :) En anders is het ook maar €2.

annetje: Ik denk niet dat je rennen en paardrijden onder HIIT kan rekenen, paardrijden sowieso onder LIIS en hardlopen zou ook eerder LIIS zijn omdat het constant is. HIIT is echt dat je een halve minuut zo hard rent (of iets anders doet) als je kan, en dan een halve minuut weer stilstaat of rustig wandelt en dan weer een halve minuut zo hard als je kan en dat voor een kwartier, dus zodat je hartslag steeds weer omhoog schiet. Daar kom je niet zomaar aan met deze activiteiten. Alleen de HIIT komt er geloof ik pas in week 9 in. :)

Ik ga naar m'n vriend van dinsdag tot dinsdag (in t buitenland), vind het natuurlijk leuk hem te zien alleen ik baal een beetje vanwege die work-outs en het lekkere eten daar. :') Denk dat ik maandag nog work-out 1 week 7 ga doen en als ik dan terugben die woensdag weer verder met dag 2 van week 7. En me inhouden met eten daar. :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:29

Balen Lisanne, hopen dat je snel weer aan de slag kan!

Gwr, ik kan het boek wel mailen. Heb hem ook van iemand hier ontvangen. En volgens min heeft hier niemand een foamroller.

Hoe ging het Paula? Ben benieuwd hoe workouts zijn van 2-4 daar begin ik volgende week mee.

Net W1D3 gehad, ging echt super goed. Lekker buiten, was wel beetje te warm af en toe. Merk dat ik het steeds beter kan volhouden, nu al +:)+ Heb nu de normale push up gedaan en ging beter dan ik verwachte, kon er 8 normaal en de laatste 2 op mn knieen gedaan.

Wat doen jullie voor oefeningen voor de warming up en cooling down?

En dan nog iets. Ik ga binnenkort een weekje op reisweek met school. We gaan daar wel veel sporten zoals mountainbiken, canoying, klimmen en veel wandelen. Wat is het handigst, week overslaan of die week na de reisweek gewoon doen?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:02

Ja ik ga er weer tegenaan ik zou dan een weekje stoppen en beginzn waar je gebleven bent

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:14

Sabineex: goed hoor, de burpees beginnen wat te wennen maar vind ze nog steeds verschrikkelijk! :D de rest was goed te doen en ben blij dat ik het weer achter de rug heb haha.
Ben benieuwd wat jij van de workouts van week 2-4 vind! Had van die legworkout vooral spierpijn in m'n billen!