[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:22

Liesje1611 schreef:
Wendybrian schreef:
doe het niet!!!
( zegt het meisje die een twix op heeft zitten schransen }:0 :Y) )

Ik zit in de bus.
Veilig, trots en zonder kaassoufflé :D

Zo hoort het! :))

Barbabientje

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:23

Oh haha, dat wist ik natuurlijk niet Y:)

Misschien kun jij mij dan wel helpen?!
Ja maag doet het weer :j

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:27

Barbabientje schreef:
Oh haha, dat wist ik natuurlijk niet Y:)

Misschien kun jij mij dan wel helpen?!
Ja maag doet het weer :j

Vertel!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:36

Ik heb ook gezondigd.. choco chip koekjes riepen uit de kelder.
Ik heb dus helaas geen goed advies voor je

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:38

Ik ga het vanavond wel echt zwaar krijgen :o

Moet over ongeveer 2 dagen ongesteld worden (dus nu al vreetbuien) en ik moet oppassen vanavond. Die mensen hebben, zonder overdrijven, wel 6 soorten chips, koekjes, chocola enz enz in de kast liggen.
Dus die kleintjes pakken altijd wat te snaaien.. Vraag me af of ik me goed kan houden :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:45

ik heb zojuist besloten dat ik 2 keer per week hardlopen en 3 keer per week paardrijden wel een vrijbrief vindt om dan maar vooral alles te eten :') oke slecht idee of niet?
de kilo's hoeven er tenslotte niet af.. maar lunchen met een zakchips is ook niet zo heel gezond B-)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:46

Maandelijkse periode komt er bij mij ook weer aan, krijg ook weer ontzettende vreetbuien, maar ga er niet aan toegeven.
Zondag ook weer hardlopen :D

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:48

Haha bij mij ook... Daaardoor dus die vreetbuien :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:50

Selena schreef:
Maandelijkse periode komt er bij mij ook weer aan, krijg ook weer ontzettende vreetbuien, maar ga er niet aan toegeven.
Zondag ook weer hardlopen :D

wat vind je nou van die primark broek? -O-
heel veel moeite gedaan om het erop te zetten :') hihi

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:51

Ik ga hem zo bekijken. Internet is sloom dus fotos laden is geen doen hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:52

Ik denk dat geen enkele hoeveelheid sport een vrijbrief zou moeten zijn om maar naar binnen te schuiven wat je wilt. Natuurlijk krijg je door veel sporten (ik vind hoeveel jij sport eigenlijk eerder gemiddeld dan veel als ik eerlijk ben) wel wat meer mogelijkheden en heb je ook meer voedingsstoffen nodig. Als je op gewicht wilt blijven zou ik niet weinig gaan eten, maar lunchen met een zak chips zou ik dus ook niet doen. Als je nu zo slecht eet verpest je je lichaam echt voor later. Je bent nu 22 zie ik in je profiel, wat waarschijnlijk betekent dat je nu nog aardig wat kan hebben. Over een paar jaar zal dit (waarschijnlijk) minder worden, en wordt het ook veel moeilijker om gewicht te verliezen.

Zag hier net trouwens een foto van iemand die een sportbroek gekocht had. Echt een prachtig figuurtje zat er in die sportbroek :)

Wou ook nog even inhaken op het hele 15-17jarige meisjes die willen afvallen gebeuren. Natuurlijk is het niet erg om je op die leeftijd bewust te zijn van wat je naar binnen werkt. Gezond eten en veel sporten is voor iedereen een aanrader, of je nou 12 of 72 bent. Ik zou echter wel oppassen met het 'ik wil zo en zo veel afvallen'. Je lichaam is nog gigantisch in de groei op die leeftijd en het zou zomaar kunnen zijn dat je door hormonen gewoon veranderingen gaat merken. Grotere borsten waardoor je middenrif optisch breder lijkt, heupen die breder worden waardoor je het idee krijgt dat je een dikke reet hebt. Dit zijn allemaal natuurlijke veranderingen die zo goed als elke meid op een bepaald punt in haar leven gaat doorstaan. Opletten dat het niet uit de hand loopt is niet erg, maar ga er niet in doorslaan. Ga je vooral niet fixeren op een bepaald gewicht maar kijk gewoon af en toe met een zo objectief mogelijke mening in de spiegel en kijk hoe je zelf vindt dat je eruit ziet. Bevalt het je? Ga dan niet intensief door met proberen af te vallen. Bevalt het je niet? Kijk hoe je op een gezonde (!!) manier wel kan bereiken wat je graag wilt.
Ik heb het idee dat er hier in het topic meer dan genoeg meiden zitten die een hele hoop van voeding afweten - waaronder ik - die daar goed mee kunnen helpen.
Laten we alleen wel opletten dat dit niet een topic wordt waarin we allemaal gaan zeggen hoe veel we wel niet gesnackt hebben op een dag. Snap dat het even fijn is om te zeggen 'zo, ik baal echt van mezelf want ik heb net een Turkse pizza gegeten terwijl ik eigenlijk niet zo veel honger had', en dat is ook prima. Maar als je merkt dat je systematisch elke dag dit soort dingen gaat posten, kijk dan liever even naar je eetpatroon en wat je eraan kan veranderen om dat niet meer te doen. Hou in je achterhoofd dat sommige mensen wel wat meer kwijt willen raken en daar keihard voor werken. Als jij op gewicht bent en je eet elke dag een Turkse pizza is dat prima voor jou, maar dat triomfantelijk gaan verkondigen in een topic vol mensen die wel echt willen afvallen kan een beetje banketstaaf worden.

Hele essay, maar wou even m'n mening geven :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:53

het is gewoon een zwarte broek.. niets bijzonder aan.. :o

hoe bouwen jullie het hardlopen op?(voor beginners)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:54

_Yasmine_ schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik :+
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
Debbels - xdeboram- 3 kg afvallen, strakker worden, spieren kweken <<)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik mfp niet heel netjes bijhoud, meestal een paar dagen en dan een tijd weer niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:54

Misschien handig om te kijken naar een programma als hardlopen met Evy? Hardlopen kan heel schadelijk voor je lichaam zijn als je het niet goed opbouwt of te hard van stapel loopt, zou dus absoluut een betrouwbaar schema zoeken of dus dmv zo'n programma werken

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

Debbels schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik :+
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
Debbels - xdeboram- 3 kg afvallen, strakker worden, spieren kweken <<)
Romy - romyyxv - minder tussendoortjes, gezonder leven, spieren bouwen, strakker buikje

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:01

Wow wat gaan jullie hard! :o

Ik wil het hardlopen ook weer oppakken, heb goede hardloopschoenen, alleen de motivatie is soms ver te zoeken. Had altijd zo'n programma die je verteld wat je moet doen, zo kon ik het rustig opbouwen :). Mijn moeder wil ook weer beginnen dus kunnen we mooi samen! :D. Maar eerst mijn blokstage van 5 week doorstaan, ik werk in de paarden dus dat is ook wel hard werken. Zonet een appel gedeeld met mijn broertje en vanavond staat een peer op de planning! Wil het gezonde eten nu gaan doorzetten, af en toe een snoepje mag, maar niet teveel.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:02

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat geen enkele hoeveelheid sport een vrijbrief zou moeten zijn om maar naar binnen te schuiven wat je wilt. Natuurlijk krijg je door veel sporten (ik vind hoeveel jij sport eigenlijk eerder gemiddeld dan veel als ik eerlijk ben) wel wat meer mogelijkheden en heb je ook meer voedingsstoffen nodig. Als je op gewicht wilt blijven zou ik niet weinig gaan eten, maar lunchen met een zak chips zou ik dus ook niet doen. Als je nu zo slecht eet verpest je je lichaam echt voor later. Je bent nu 22 zie ik in je profiel, wat waarschijnlijk betekent dat je nu nog aardig wat kan hebben. Over een paar jaar zal dit (waarschijnlijk) minder worden, en wordt het ook veel moeilijker om gewicht te verliezen.

Zag hier net trouwens een foto van iemand die een sportbroek gekocht had. Echt een prachtig figuurtje zat er in die sportbroek :)

Wou ook nog even inhaken op het hele 15-17jarige meisjes die willen afvallen gebeuren. Natuurlijk is het niet erg om je op die leeftijd bewust te zijn van wat je naar binnen werkt. Gezond eten en veel sporten is voor iedereen een aanrader, of je nou 12 of 72 bent. Ik zou echter wel oppassen met het 'ik wil zo en zo veel afvallen'. Je lichaam is nog gigantisch in de groei op die leeftijd en het zou zomaar kunnen zijn dat je door hormonen gewoon veranderingen gaat merken. Grotere borsten waardoor je middenrif optisch breder lijkt, heupen die breder worden waardoor je het idee krijgt dat je een dikke reet hebt. Dit zijn allemaal natuurlijke veranderingen die zo goed als elke meid op een bepaald punt in haar leven gaat doorstaan. Opletten dat het niet uit de hand loopt is niet erg, maar ga er niet in doorslaan. Ga je vooral niet fixeren op een bepaald gewicht maar kijk gewoon af en toe met een zo objectief mogelijke mening in de spiegel en kijk hoe je zelf vindt dat je eruit ziet. Bevalt het je? Ga dan niet intensief door met proberen af te vallen. Bevalt het je niet? Kijk hoe je op een gezonde (!!) manier wel kan bereiken wat je graag wilt.
Ik heb het idee dat er hier in het topic meer dan genoeg meiden zitten die een hele hoop van voeding afweten - waaronder ik - die daar goed mee kunnen helpen.
Laten we alleen wel opletten dat dit niet een topic wordt waarin we allemaal gaan zeggen hoe veel we wel niet gesnackt hebben op een dag. Snap dat het even fijn is om te zeggen 'zo, ik baal echt van mezelf want ik heb net een Turkse pizza gegeten terwijl ik eigenlijk niet zo veel honger had', en dat is ook prima. Maar als je merkt dat je systematisch elke dag dit soort dingen gaat posten, kijk dan liever even naar je eetpatroon en wat je eraan kan veranderen om dat niet meer te doen. Hou in je achterhoofd dat sommige mensen wel wat meer kwijt willen raken en daar keihard voor werken. Als jij op gewicht bent en je eet elke dag een Turkse pizza is dat prima voor jou, maar dat triomfantelijk gaan verkondigen in een topic vol mensen die wel echt willen afvallen kan een beetje banketstaaf worden.

Hele essay, maar wou even m'n mening geven :)

Het was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld.. sorry nu heb je super veel getypt voor niets :D
nee grapje.. je hebt helemaal gelijk! Echter was het mijn lichaam in die sportbroek dus je snapt wel dat ik niet echt bezig ben met afvallen.. Sterker nog: ik heb altijd ondergewicht gehad en ben nu ontzettend trots op mijn billen en benen HAHAHA!
Maar ik besef me wel degelijk dat als ik ongezond eet ik me ook heel suf voel en bijvoorbeeld snel last heb van mijn darmen, daarom ben ik eigenlijk best bewust bezig met wát ik eet, ik eet bijvoorbeeld niet tot nauwelijks gefrituurd eten omdat ik hier heel lamlendig van word. maaaaar dat neemt niet weg dat wanneer ik thuis kom en ik ontzettende honger heb ik het liefst een zak chips uit de la trek en die in een keer op eet!

En met dat gedeelte van die jonge meiden ben ik het ook HELEMAAL mee eens! en ik vind dat we daar hier ook wel op moeten letten, jonge meiden met onrealistische doelstellingen..

en als laatste: Ik weet inderdaad niet hoe het is om te moeten afvallen maar ik heb net zoveel moeite als ieder ander om van ongezonde snacks af te blijven waar ik wel degelijk last van heb.. maááárr ik heb wel heel erg moeite gehad met aankomen.. en dat is net zo vervelend als afvallen. Ik zat er echt mee dat ik zo mager was, dus zo hebben we allemaal wat. ik volg vooral nu omdat ik me fitter wil voelen en gezond bezig te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:07

Het was ook niet per se naar jou bedoeld maar meer in het algemeen! Probeer ook verder niet betweterig over te komen en snap dat het ook wel lekker is om soms te kunnen zeggen van he, ik baal zo van mezelf vandaag. Of juist wel trots kunnen verkondigen dat je ondertussen zo top in je vel zit dat je een kroket hebt gegeten zonder je er schuldig over te voelen. Is ook helemaal niet mijn bedoeling om dat helemaal te elimineren.

Wat (voor mij persoonlijk) alleen wel vervelend is, is als mensen het een beetje erin gaan wrijven. Hier niet hoor, maar in andere topics heb ik dat wel gezien. 'Ja ik heb vandaag een pak koekjes en een zak chips leeg gegeten maar ja boeiend, ik weeg toch onder de 60 kilo'. Is een paar keer interessant om te lezen en dan denk je, top van dat meisje dat ze zo is afgevallen.. Maar na een tijdje wordt het nogal confronterend. Zelf heb ik niet super snel werkende schildklieren waardoor gewicht er niet zo heel erg makkelijk vanaf gaat. Als ik twee dagen per week een pak koekjes eet val ik dus echt niet af. Dan kan het erg vervelend worden om te lezen dat het anderen wel zo makkelijk af gaat. Praat nu echt uit mezelf hoor, maar volgens mij hebben heel veel meiden hier wel hetzelfde. Denk dat de focus hier vooral moet liggen op elkaar ondersteunen om lekker gezond te eten!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:09

Je hebt helemaal gelijk!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:10

Ben ik het idd ook helemaal mee eens! :)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:11

Ben het helemaal met jullie eens, het is geen topic hoeveel je vandaag hebt gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:13

Ben het met je eens Emma :j Ik vind het ook goed dat er zoveel tips worden gegeven ('pas op met zomaar beginnen met hardlopen' etc.)
Zelf doe ik wel 30 days challenges en als mensen die niet willen doen of ze slecht vinden; prima, ik vind ze alleen maar lekker. En een paar buikspieroefeningen kan echt geen kwaad :D

Ben ook van mening dat mensen af en toe lekker mogen zondigen (zo'n kaassouflee is nou eenmaal lekker!) maar inderdaad, zodra het er ingewreven wordt of mensen gaan zeggen 'geef me een schop onder mijn kont, ik ben WEER niet gaan hardlopen, ik heb ECHT geen zin', ga dan uit het topic. We zijn hier om het WEL goed te doen en een keertje de mist in gaan of een keertje op je kont blijven zitten is echt niet erg, maar systematisch is wel heel vervelend.

edit: Ik zie dit topic eerlijk gezegd ook wel een beetje als pronktopic met 'ik heb vandaag *** kilometer hardgelopen' of 'ik heb vandaag 5 sit ups gedaan!' (want ja, beter 5 situps dan geen situps!). Op die manier motiveer je elkaar (want samen is beter dan alleen) en het is ook leuker als mensen je er complimenten over geven dan dat je helemaal alleen rondjes rent. Je doet het voor jezelf, maar als het andere mensen ook opvalt is het ook leuk! Tenzij je over een maand nog steeds maar 5 sit ups doet, dan wordt het inderdaad aandachttrekkerij. Lastig om een grens te trekken inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:13

Ik vind het vooral aandachtstrekkerij en daar hou ik sowieso niet van :o (nog niemand in dit topic hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:14

Precies. Het is fijn om even motivatie te kunnen halen uit zo'n topic en we zijn met zo'n grote groep dat iemand een keer een schop onder z'n reet geven geen probleem is. Kan alleen maar helpen. Maar als je alleen maar dit soort dingen aan het posten bent zou ik toch even naar mezelf kijken, dan gaat er dus iets niet goed in je motivatie en doe je het wellicht niet voor de goede redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:15

Nies_ schreef:
Ik vind het vooral aandachtstrekkerij en daar hou ik sowieso niet van :o (nog niemand in dit topic hoor)

Ik wou de term niet noemen maar daar ben ik het wel een beetje mee eens. Wat wil je precies horen als je elke dag alleen maar post dat je zo slecht gegeten hebt?