Liesje1611 schreef:Wendybrian schreef:doe het niet!!!
( zegt het meisje die een twix op heeft zitten schransen![]()
)
Ik zit in de bus.
Veilig, trots en zonder kaassoufflé
Zo hoort het!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Yasmine_ schreef:Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen (![]()
), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads
belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
Debbels - xdeboram- 3 kg afvallen, strakker worden, spieren kweken
Debbels schreef:Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen (![]()
), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads
belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
Debbels - xdeboram- 3 kg afvallen, strakker worden, spieren kweken
Romy - romyyxv - minder tussendoortjes, gezonder leven, spieren bouwen, strakker buikje
Emmaa_ schreef:Ik denk dat geen enkele hoeveelheid sport een vrijbrief zou moeten zijn om maar naar binnen te schuiven wat je wilt. Natuurlijk krijg je door veel sporten (ik vind hoeveel jij sport eigenlijk eerder gemiddeld dan veel als ik eerlijk ben) wel wat meer mogelijkheden en heb je ook meer voedingsstoffen nodig. Als je op gewicht wilt blijven zou ik niet weinig gaan eten, maar lunchen met een zak chips zou ik dus ook niet doen. Als je nu zo slecht eet verpest je je lichaam echt voor later. Je bent nu 22 zie ik in je profiel, wat waarschijnlijk betekent dat je nu nog aardig wat kan hebben. Over een paar jaar zal dit (waarschijnlijk) minder worden, en wordt het ook veel moeilijker om gewicht te verliezen.
Zag hier net trouwens een foto van iemand die een sportbroek gekocht had. Echt een prachtig figuurtje zat er in die sportbroek![]()
Wou ook nog even inhaken op het hele 15-17jarige meisjes die willen afvallen gebeuren. Natuurlijk is het niet erg om je op die leeftijd bewust te zijn van wat je naar binnen werkt. Gezond eten en veel sporten is voor iedereen een aanrader, of je nou 12 of 72 bent. Ik zou echter wel oppassen met het 'ik wil zo en zo veel afvallen'. Je lichaam is nog gigantisch in de groei op die leeftijd en het zou zomaar kunnen zijn dat je door hormonen gewoon veranderingen gaat merken. Grotere borsten waardoor je middenrif optisch breder lijkt, heupen die breder worden waardoor je het idee krijgt dat je een dikke reet hebt. Dit zijn allemaal natuurlijke veranderingen die zo goed als elke meid op een bepaald punt in haar leven gaat doorstaan. Opletten dat het niet uit de hand loopt is niet erg, maar ga er niet in doorslaan. Ga je vooral niet fixeren op een bepaald gewicht maar kijk gewoon af en toe met een zo objectief mogelijke mening in de spiegel en kijk hoe je zelf vindt dat je eruit ziet. Bevalt het je? Ga dan niet intensief door met proberen af te vallen. Bevalt het je niet? Kijk hoe je op een gezonde (!!) manier wel kan bereiken wat je graag wilt.
Ik heb het idee dat er hier in het topic meer dan genoeg meiden zitten die een hele hoop van voeding afweten - waaronder ik - die daar goed mee kunnen helpen.
Laten we alleen wel opletten dat dit niet een topic wordt waarin we allemaal gaan zeggen hoe veel we wel niet gesnackt hebben op een dag. Snap dat het even fijn is om te zeggen 'zo, ik baal echt van mezelf want ik heb net een Turkse pizza gegeten terwijl ik eigenlijk niet zo veel honger had', en dat is ook prima. Maar als je merkt dat je systematisch elke dag dit soort dingen gaat posten, kijk dan liever even naar je eetpatroon en wat je eraan kan veranderen om dat niet meer te doen. Hou in je achterhoofd dat sommige mensen wel wat meer kwijt willen raken en daar keihard voor werken. Als jij op gewicht bent en je eet elke dag een Turkse pizza is dat prima voor jou, maar dat triomfantelijk gaan verkondigen in een topic vol mensen die wel echt willen afvallen kan een beetje banketstaaf worden.
Hele essay, maar wou even m'n mening geven