zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:11

Oncologieverpleegkundige op een afdeling chirurgie/oncologie. Pittige afdeling met veel zorg

Coberlina

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:20

Dat is inderdaad niet niks! Kan begrijpen dat je dan wel vaker pijn hebt aan je arm.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:24

Dat is een heel pittige afdeling inderdaad! Jemig, respect voor jou hoor!!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:26

Dat is inderdaad een zware baan, zowel fysiek als mentaal kan ik me voorstellen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:05

Ik heb sowieso wel respect voor mensen in de zorg, want je moet het maar kunnen, maar jij hebt wel echt een afdeling waar je inderdaad fysiek en mentaal je mannetje moet staan, Tyke! Maar dan nog blijf ik erbij dat je jezelf niet voorbij moet lopen en goed op jezelf moet passen. ;)
Vervelend dat je het gevoel hebt dat je vader je niet echt wilde helpen. Maar dat jij zelf hard voor jezelf bent, zegt niet dat je vader ook zo hard voor zichzelf moet zijn natuurlijk. Tijdens mijn revalidatie ivm de chronische pijn zaten er meer vrouwen dan mannen op mijn afdeling. Heel gebruikelijk, hoorde ik. Mannen zorgen over het algemeen beter voor zichzelf/geven eerder hun grenzen aan dan vrouwen. Met alle gevolgen van dien.
Kunnen wij vrouwen natuurlijk erg hard lachen om die mannen met hun mannengriep en hun verkoudheden die volgens henzelf minstens leiden tot een zekere dood, dat mechanisme maakt wel dat ze minder snel last krijgen van langdurige of soms zelfs chronische klachten. :\

Paardlief heeft mij gister geholpen mijn arm weer beter te kunnen strekken. Na een kwartiertje rijden (man had hem eerst al fanatieker gereden, ik heb wat drafjes gedaan om het gevoel gewoon weer te krijgen) ging ik hem uitstappen en besloot ie dat zijn neus ín het zand moest. Dat had ik even niet aan zien komen, dus dat deed goed pijn aan mijn arm. Maar ik kon hem vanmorgen wel verder strekken buigen. Denk alleen niet dat de fysio dit zo'n goede methode vindt, want helemaal lekker voelt het nog niet. :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:22

Hahaha dreamy, dat van je arm is stiekem wel grappig :p
Ik doe ook wel eens dingen op een iets grovere manier dan de bedoeling is, als het mij niet snel genoeg gaat, dat je paard je daar dan bij helpt is helemaal prima toch :Y)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:58

vandaag had ik eindelijk een goede dag :D

ik voel me wel nog steeds helemaal niet lekker maar kon wel iets meer doen dan normaal
dus ben bij mijn nieuwe verzorgpony,s wezen kijken vandaag die vrouw komt me de eerste paar keer op halen gelukkig en die andere twee ga ik vanaf volgende week zaterdag weer proberen te doen

niet dat het beter gaat met me maar ik wil graag weer iets doen en dit is ook een beetje kijken van kan ik dit aan of niet en als dit goed gaat wil ik kijken of twee uurtjes per dag school goed gaat maar dat is echt pas veel later aan de orde

eerst maar is bij het ziekenhuis voor elkaar krijgen dat ik dat onderzoek krijg want wil graag weten wat er met mij aan de hand is

ben wel heel erg bang voor alle reacties op school als ik er weer is ben ook al is het nu nog niet aan de orde ik ben wel bang dat ze van alles naar me hoofd gooien zoals dat ik helemaal niet ziek zou zijn geweest das wel echt iets waar ik mee zit

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:37

paardrijden is gewoon super gezond en gelijk fysiotherapie. Maar goed op deze manier met pijnklachten......

Ik snap je heel goed Dreamybol en moet mezelf niet voorbij lopen. En mijn grens ga ik niet over. Heb ik het wel over de uiterste. Collega's van de week waren erg lief en hebben het zware werk gedaan.
en mbt mijn vader. hij is vandaag in de tuin aan het snoeien geweest enz Dus eten geven moet hem wel lukken. Ga weer een schema maken. Buiten zetten en dingen die zwaar zijn laat ik hem natuurlijk niet doen. Hij gaat zelf te ver en ook over de grens. Eten geven is met zijn goede hand emmer optillen en met hand van de beet kleine zet geven. Is niet zwaar ;) Ik denk echt wel om hem hoor. Maar goed er speelt al langer soms wat irritatie dus....... Mijn vader kan je met enkele dingen rekenen tot de mannen. Maar in veel gevallen bij de vrouwen.. Hij gaat wel over de grens en overbelasting e.d......

Wat afdeling betreft is het erg pittig en heavy. Erg druk ook. Is er een patient weg heb je vaak gelijk een nieuwe. Soms 6 ontslagen 6 opnames. Maar ook hele zieke mensen en ook veel terminaal. En de zorg is tegenwoordig ook niet meer als vroeger . MAar goed.... het geeft wel voldoening en is een mooi beroep.

@maatje; wat ik eerder zei, laat ze op school kletsen. Ga je niet te druk om maken en negeer het. Jij weet beter. En echte vrienden doen dat niet

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:13

Maatje, ik begrijp dat je je druk maakt maar probeer het niet te doen. Bij dat soort mensen kun je het nooit goed doen. Als ze niet over je ziek zijn zeuren dan vinden ze wel weer iets anders. Het is maar tijdelijk!

Ah het jezelf voorbij lopen... herkenbaar! Gisteren had ik een hele slechte start van de dag. Gisteren avond was er een vriend met zijn nieuwe vriendin op bezoek en heb ik wat foto's gemaakt in mijn studio. En nu... ik kan mijn bed niet eens uit. Ik heb gewoon té veel gedaan gisteren. Dus net maar extra morfine ingenomen en vandaag heel rustig aan doen...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:31

dat jezelf voorbij lopen herken ik

gister ben ik bij twee shets ween kijken die ik hopelijk ga verzorgen als ik me beter voel en ik heb daarna geslapen en was helemaal kapot ze hadden me wakker gemaakt voor het eten en toen ben ik me bed in gekropen :o

en nu gaat het wel oke met me eigenlijk en ene keer zit ik heel erg in over school en alles n de andere keer makt het me niet uit wat ze denken het is en blijft mijn leven en ik bepaal zelf hoe dat gaat

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:12

Hoe gaat het vandaag met iedereen ?
Ik zit er even doorheen haha, maar komt wel weer +:)+

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:17

:(:)

Hier redelijk ok. Merk met de dag dat ik steeds ietsje meer kan.
Wel nog steeds niet op rechterbeen staan, maar goed.

Vooral gefrustreerd omdat ik niks kan doen, amper iets in huishouden (kan niks dragen, aangezien ik met looprekje stap), en niks bij de paarden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en die doet alles bij de paarden, en nu ook koken, boodschappen, poetsen, ...
Probeer wel was in machine te steken, en in droogkast, en op te vouwen. Veel meer lukt niet }:0

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:20

Ik zit nu op mijn werk. Maar heb slechte dagen. Andere arm is ook aan het opspelen. Is soort overbelasting van mijn val nog. Dat is dan meestal volgende dag weer een eind weg. Ook weersafhankelijk speelt bij mij ook wel mee.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:22

Coberlina schreef:
:(:)

Hier redelijk ok. Merk met de dag dat ik steeds ietsje meer kan.
Wel nog steeds niet op rechterbeen staan, maar goed.

Vooral gefrustreerd omdat ik niks kan doen, amper iets in huishouden (kan niks dragen, aangezien ik met looprekje stap), en niks bij de paarden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en die doet alles bij de paarden, en nu ook koken, boodschappen, poetsen, ...
Probeer wel was in machine te steken, en in droogkast, en op te vouwen. Veel meer lukt niet }:0

Vooral dus frustatie he, ik word er agressief van af en toe, dat ken ik helemaal niet van mezelf :Y)
Niet dat ik er vol op los ga ofzo hoor haha, maar meer als er dan iets niet lukt ik het neer smijt ofzo.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:24

ik kon met vlagen dan ook boos worden van frustratie dat je weinig kan. Ik heb bij mijn ouders gewoond en dat ben je op gegeven ook helemaal zat.....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:26

Hier redelijk.
De frustratie is hier ook heel herkenbaar. Helaas... De ene dag kan ik er beter mee dealen dan de andere.

Tyke, ik merk dat als het koud wordt ik veel last krijg van oude breuken.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:36

Ik ben wel al handig geworden in oplossingen bedenken. Zo steek ik dingen die ik wil meedragen in een zakje ofzo, wasmanden schuif ik telkens een stukje op, ...
Maar toch. Wil graag toch weer kunnen stappen zonder dat looprekje.
Frustrerend is ook dat je zo traag bent in alles! Ik ben normaal iemand die graag veel dingen doet op een dag, kom ook altijd uren tekort in een dag. En nu zo amper iets doen, en zelfs totaan toilet gaan en terug, ben ik dan tien min mee kwijt . :roll:

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:37

Ik heb nu helaas kwa pijn een hele slechte dag

De frustratie gooi ik er ook wel is uit tegen mijn ouders en mijn vriend gelukkig snappen ze het allemaal wel

Een leuke bezigheid voor sommige is miss die mini moestuintjes van de ah
Ik heb er nu ook een sruk of tien

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:48

Herkenbaar hoor Coberlina. Je word er steeds handiger in ook. Maar het is en blijft .........

minimoestuintje klinkt leuk hihi.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:50

Stom van de slechte dag :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:58

Ik heb ook van die moestuintjes van de AH. Heb geen groene vingers dus ben benieuwd.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:08

Die heb ik nog niet. Ben ook een ramp met bloemen en planten. Gaat allemaal dood :(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:09

Dit is best makkelijk alleen de rucola gaat hard

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:10

Haha wij hebben al 100 keer dille :Y)
Ik vind die aardbeien leuk maar daar hebben we er pas 1 van.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:26

Ik heb alleen de prei dubbel maar daar maken we altijd soep van dus das nie erg
Hoop wel dat ik alle twintig bij elkaar kan krijgen