In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:38

Zwerte schreef:
Voor mij is een winterdepressie dan weer wat lastig te begrijpen. Ik snap wel hoe het werkt, maar ik ervaar het tegenovergestelde. Ik word juist vrolijker als het eerder donker is, kan echt genieten van die korte dagen. Ik ben echt omgekeerd: de meeste mensen worden blijer als de dagen langer worden en ik juist wanneer ze korter worden. Ik ben ook altijd veel fitter en energieker in de winter.

Dat heb ik nou precies zo ook! :j Heerlijk, donker. Mist vind ik ook zo fantastisch. Donker, mist en sneeuw en ik ben niet meer te houden. Zal ook wel te maken hebben met dat ik heel snel overprikkeld ben (komt er dus ook nog eens bij in de zomer, veel geluid, veel kleur, veel licht, veel leven, veel te veel voor mij). Donker, mist en sneeuw zijn bij uitstek weersomstandigheden die dempen en het dus een stuk rustiger maken voor me.
Verder vind ik het gewoon vreselijk knus. Buiten sjouwen en dan met rode wangetjes thuiskomen, kaarsjes aan, lekker bakkie 'wammesjommel' (met een stijf gezicht van de kou is het moeilijk warme chocolademelk zeggen, dat wordt bij mij wammesjommel :') ) en dan met een ronkend kacheltje en een ronkend katje op de bank bijkomen. En dan die stilte 's ochtends als het gesneeuwd heeft. Dat je de gordijnen open doet en dan zo'n zachtblauw/roze lucht en een witte sprookjeswereld ziet. :z
Het is hier spontaan een graad koeler geworden. :D

Maar klopt dat het in een oude Psychologie stond. Kwam dat artikel laatst tegen bij de dokter. Wat mij is bijgebleven is dat er toch nog wel zo'n 30% van de mensen niets met zomer hebben, om welke reden dan ook. Vond ik nog best veel, eigenlijk.

Wbt die muggen, ik heb wel zo'n stick met deet, Autan, maar daar bijten ze gewoon doorheen, hoeveel lagen ik ook opsmeer. En horren. Djeez, dat ik daar dan niet op kom |o . Ga toch maar eens kijken of ze nog ergens horrengaas verkopen, misschien wel een idee voor boven. Beneden gaat dat minder werken, mijn raam fungeert ook als kattenluik, maar goed, daar ben ik meestal wel wakker dus dan kunnen we altijd nog op muggenjacht. Vindt poeslief ook zo amusant. Vrouwtje die balancerend op de bank met kranten meppend loopt te mopperen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:43

Oh ja, want dat vind ik wel heerlijk aan de winter: Die rust in de natuur! Van de natuur zelf (mist inderdaad <3 ), maar zeker ook omdat mensen binnenblijven en er niet constant herrie van spelende kinderen/kletsende mensen bij een bbq is, en het heerlijkst: Dat ik met paard en honden de bossen in kan zonder iemand tegen te komen. :D

Mijn winterdepressie is ook echt fysiek (ik heb niks tegen de kou/het donker), daarom doet de lichttherapie en gebruik van supplementen ook zoveel denk ik. :)

Christiene

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:21

langer licht vind ik wel fijn zolang het niet zo warm is.. snel donker ook heerlijk.. niks meer doen alleen lekker in huis bezig. vind ik wel fijn van de seisoenen het wisseld lekker met lang donker/licht.

horren en klamboes werken het beste tegen muggen. klamboe werkt voor mij niet meer dankzij kat die er graag in hangt.. haha. de hor vervang ik elke keer maar als die der in hangt heb nu 2 over elkaar.
van die goedkope zelf op maat knip netten met plakstrippen.die strippen vreet de kat steeds los.. om me te spelen..

vandaag even in de tuin bezig maar meteen weer gaan douchen doe ik wel als het weer afkoelt.

heerlijk van de winter naast dat het koel is, veeel minder insecten!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:30

Ik wil eerdaags ook gaan kijken voor plakhorren en een nieuwe vliegenmeppert, mijn elektrische heeft laatst de geest gegeven en sindsdien word ik helemaal lekgeprikt. -O-
en dat terwijl de ventilator gewoon 24/7 aanstaat en op m'n bed gericht staat. >;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:33

Het horrengaas van de action vind ik heel makkelijk in gebruik. Moet je wel nog even los klittenband bij kopen, want het spul wat erbij zit is nutteloos.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:34

Ik kwam met de term 'zomerdepressie', maar helaas ervaar ik ook de winterdepressies. Tegen september/oktober het meest bij mij.

Gooi nu wat alcohol naar binnen en hoop op tijd te kunnen slapen. Moet fris en fruitig de week in kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:38

Deed ik gisteren ook haha , glas canei en ik drink nooit dus ik voel het wel :P (nog nooit dronken geweest ^^, vorige week was ik hooguit licht aangeschoten na een poging :'))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:41

Een fles canei werkt bij mij helaas nog niet, dus dat helpt ook niet. :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:42

Goh als ik jullie zo hoor heb ik nog geluk met alleen mn zomerdepressie. Dit is echt het enige weer waar ik ellendig van wordt: lang licht, warm, zonnig. Met bewolking vind ik het al veel minder erg.
Maar zodra het onder de 20 graden komt, vind ik alles wel prima. Liever nog onder de 15 trouwens. Maar verder zal je mij niet horen klagen. Dagenlang regen, dagenlang wind, grauw weer, het doet me allemaal gewoon niks. Misschien is het niet altijd handig om buiten dingen te doen, maar mn humeur beinvloed het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:42

Geen beerenburg in huis?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:43

Zwerte schreef:
Het horrengaas van de action vind ik heel makkelijk in gebruik. Moet je wel nog even los klittenband bij kopen, want het spul wat erbij zit is nutteloos.

Daar zat ik al aan te denken idd, hoorde al dat je bij Action ook los klittenband kunt halen.
Even kijken hoeveel ik nodig ga hebben, wil nl ook meteen 1 of 2 grote ramen voorzien van horren, desnoods dat ik ga zoeken naar een partijtje oud hout en een frame ga knutselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:43

klopt dat plakband erbij is waaardeloos :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:50

Het fijne van dat horrengaas is dat het uiteraard prutkwaliteit is (duh, action), maar daardoor wel heel zacht en lekker flexibel. Beter gaas is zo stug en blijft niet lekker op klittenband hangen en dit blaas je er tegenaan en het zit vast! Ik heb hier nog een rol goed spul staan, maar daar moet je dus echt met hout enzo een frame voor maken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:52

takkie_muis schreef:
Geen beerenburg in huis?

He helaas. Heb mijn vader wel een Beerenburg voorgeschoteld tijdens het uit eten, maar zelf aan de wijn gehouden. Waar ik niks van voel. :')

Ik vind zon trouwens heerlijk! Kan alleen niet tegen dat benauwde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:00

Roosch schreef:
takkie_muis schreef:
Geen beerenburg in huis?

He helaas. Heb mijn vader wel een Beerenburg voorgeschoteld tijdens het uit eten, maar zelf aan de wijn gehouden. Waar ik niks van voel. :')

Ik vind zon trouwens heerlijk! Kan alleen niet tegen dat benauwde..

Ja zon opzich.. Maar het benauwde baah

Ik heb geen hor nodig haha , er vliegen sinds paar dagen vleermuizen voor huis langes _/-\o_

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:01

Eindelijk word het koeler en blijft het koeler! Yes!

vleermuizen stikt het bij mij al van. wel mooi gezicht in de schemer. maar nog genoeg muggen vooral dit jaar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:09

Het slapen gaat inmiddels iets beter, maar heb echt ellendige weken gehad zeg. Pfoe.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:20

ik ben zo blij regen en het word eindelijk een heel stuk beter kwa temperatuur.
deze week wat ik zo zie kwa weerbericht.

nog wel warm mag van mij nog 5 graden kouder maar nu zijn klusjes en dagelijkse dingen een stuk beter te doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:23

Het is alleen jammer dat het er dan weer direct zo bij moet regenen >;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:24

Het is ook nooit goed. :D :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:25

Tegenwoordig een termometer in mijn kamer maar 's nachts blijkt het nog mooi 20 graden te zijn, mij te warm hoor :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:26

Nope, nooit :D

Beetje regen is helemaal niet erg en ook wel erg welkom, maar het gaat nou wel heul hard :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:26

Hier valt het wel mee, ik zit in de provincie naast de jouwe. Zou het nog mijn kant op komen dan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:28

Geen idee? Hier is vanmiddag echt veel water gevallen. Regent nu weer. Gisterochtend regende het ook vréselijk hard, echt hoosbuien.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:29

Berdien schreef:
Nope, nooit :D

Beetje regen is helemaal niet erg en ook wel erg welkom, maar het gaat nou wel heul hard :=

Mis ik iets dan? :')