Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:46

[quote="Spullen]

Ja, sorry, maar liep zowat te janken toen ik negatief testte en toch ongesteld werd. Waarom dan steeds zover over tijd? Ik begrijp het gewoo niet! Kan deze onzekerheid gewoon echt niet aan! Ben er echt even helemaal klaar mee. ;([/quote]

Hebben ze al getest of je baarmoederslijmvlies dik genoeg word zodat het in kan nestelen?

Vriendin van mij probeerde ook al 3 jaar. Steeds niks en slijmvlies niet voldoende. Ik heb haar de tip gegeven met lh testen te gaan werken en op de dag dat ze konden klussen beginnen met tarwekiemolie. Dit zorgt voor een betere conditie van het slijm waardoor het embryo makkelijker blijft plakken. Eerste keer niet gelukt, 2de ronde direct zwanger na 3 jaar aanmodderen. Ikzelf ben ook op deze wijze zwanger geraakt. Nu nog een dorpsgenoot waarbij het is gelukt met de tarwekiemolie na maanden van proberen.

Misschien het proberen waard? Wil niet zeggen dat het wonderolie is maar heeft er hier wel 3 geholpen. Klein tekortje met grote gevolgen.

Heel veel succes in het nieuwe jaar, dat het maar snel wel mag lukken als het zo gewenst is.

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 08:59

Jeetje Quera, duurt wel lang he?

Lennox even een break. Merk dat dat bij ons ook goed helpt hoor, even loslaten alles :)

Voor Danielle ook op naar een vruchtbaar 2015 :(:)

Rowenah, ik heb inderdaad raardere verhalen gehoord, geef het niet op meis! Een wonder kan gewoon gebeuren :j

Matasja, daar heb ik nog nooit van gehoord. Baat het niet, dan schaadt het niet zou ik zeggen. Bij de echo's die zijn gemaakt zag het BMSV er gewoon goed uit, geen reden om te denken dat het daar aan zou liggen, maar goed, we kunnen die olie altijd proberen, lees er goede dingen over :) Thanx voor de tip!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 09:55

Heb even zitten googlen, maar zie vooral tarwekiemtabletten, is dat ook goed?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:10

Ik heb tarwekiemolie capsules gehaald van de kruidvat. 2.49 per potje kost het met blauwe opdruk.
Heb er hier dus ook succesverhalen over gehoord en zelf ervaren dat het echt helpt.
Op dag van lh piek beginnen, is het gelukt dan nog 9 weken doorslikken. Eigelijk puur vitamine dus onschadelijk

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 12:13

Leuk dat je dat zegt :) ik weet dus niet wanneer mijn LH-piek is, want ik test niet positief met ovulatietests...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:18

Dus gewoonvanaf dag 1 :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:28

Aha dat had ik nog niet gelezen sorry,
Gewoon met de olie beginnen dan maar zou ik zeggen,er staat dat het je cyclus kan verschuiven maar deze ervaring heb ik er nog niet mee gehad. Als de menstruatie al onregelmatig zou zijn dan brengt tarwekiemolie het juist weer in regelmaat zeggen ze. Wat daarvan waar is weet ik niet daarvoor hebben we het te kort gebruikt, dit was bij hen DE oorzaak van alle ellende dat het zo lang duurde. Ook medisch binnenstebuiten gekeerd voor die tijd dus herken je verhaal heel erg. Hopelijk brengt het jullie een wondertje en hebben misschien medebokkers er ook wat aan in dit topic.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:38

Hier naar de ha geweest. Moet morgen bloedprikken. Ml moet een sementest doen. 23 januari naar de gyn toe.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:34

Spannend quera!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:47

Bij de gyn geweest. Het is pcos.
Gelijk begonnen met provera en daarna met clomid

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:08

Kijk dat is wel fijn direct weten hoe of wat! Hopelijk slaat het goed aan :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 14:45

Idd fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen Quera. Hoop dat het goed aanslaat.

Hier nog geen nieuws. Net klaar met ongesteld zijn, dus ga volgende week beginnen met tarwekiem olie. Ik ben benieuwd!

Hoe gaat het hier verder met de rest? Al nieuws?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:56

Wat moet tarwekiem olie doen? :)

(Hier ook nog niet zwanger...)

Trouwens, heeft iemand ervaring met thuistesten voor het zaad? Ik snap dat de beweging en hoe ze eruit zijn er niet mee getest kunnen worden maar ben benieuwd of er uberhaupt semen aanwezig is.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 15:02

Vuurneon, ik wist niet eens dat daar thuistests voor bestonden, dus nee, ik kan je niet helpen. Maar is in het ziekenhuis niet makkelijker als ze dan de rest ook gelijk nakijken?

Tarwekiemolie stimuleert de slijmvliezen waardoor het eitje makkelijker zou blijven plakken, tenminste dat is wat ik begrepen heb (hierboven staat er een post over) en ik dacht, niet geschoten is altijd mis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:04

Ik ben daar nog te kort voor aan het proberen en kan het wel uitleggen aan de dokter wat ik vermoed, maar goed... Stap vind mijn man nog te groot.

Moet wel in het voorjaar naar het ziekenhuis voor iets anders dus kan het, als het dan nog niet gelukt is, daar ook uitleggen uiteraard. Want als ik nog een half jaar zonder mijn oude medicatie moet rondlopen zonder reden is mij eigenlijk teveel...

Tarwekiemolie ga ik ook proberen, t kan geen kwaad!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:03

vuurneon schreef:
Ik ben daar nog te kort voor aan het proberen en kan het wel uitleggen aan de dokter wat ik vermoed, maar goed... Stap vind mijn man nog te groot.

Moet wel in het voorjaar naar het ziekenhuis voor iets anders dus kan het, als het dan nog niet gelukt is, daar ook uitleggen uiteraard. Want als ik nog een half jaar zonder mijn oude medicatie moet rondlopen zonder reden is mij eigenlijk teveel...

Tarwekiemolie ga ik ook proberen, t kan geen kwaad!

jij bent toch nog helemaal niet zo lang aan het 'oefenen'? :o Volgens mij kan je dat alleen in het ziekenhuis laten testen, heeft mijn man ook gedaan. Maar dan 'moet' je wel al een jaar aan t proberen zijn, en zelfs dat is nog niet 'lang' volgens onze huisarts. Het komt heel vaak voor dat het langer duurt dan je hoopt of dan je hoort in je omgeving.
Neemt niet weg dat het mij ook veel te lang duurt en mn hele omgeving wel zwanger wordt :+ Ben zelf nog niet aan onderzoeken begonnen, iets houdt me tegen/ik durf het gewoon niet. Maar misschien ook wel omdat ik stiekem best bang ben om echt zwanger te zijn :o Hoewel het wel mijn grootste droom is op dit moment.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:53

Mijn man was er ook niet happig op om het te laten testen maar uiteindelijk is het natuurlijk zo voor elkaar. Thuis een potje vullen en zorgen dat je binnen een half uur bij het lab bent, doet volgens mij geen pijn haha. Maar het zal wel een soort van mannelijkheidsgevoeldingetje zijn. Ik zei ook tegen mijn jij hebt in ieder geval nog een happy end...Dat heb ik als "kijkdoos" natuurlijk niet :P. Ik kan me wel voorstellen dat als je bepaalde medicatie moet gebruiken wat niet kan als je zwanger wilt worden/ bent dat je wilt weten of er uberhaupt een reele kans is :j.

Hier ook geen ontwikkelingen, moet mijn menstruatie afwachten en dan mogen we weer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:26

Ik mag nu ook aan de gang met clomid.
Ik heb een schildklierontsteking gehad en dat heeft behoorlijk invloed gehad. Dat is nu over dus zou in principe zo zwanger moeten kunnen worden. Krijg clomid erbij ter ondersteuning.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:51

Meiden iemand ervaring met primolut? Ik ben misselijk en heb last van buikkramp...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:45

Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb wel steeds een soort van opvliegers als ik Clomid gebruik, en na het gebruik van Pregnyl ben ik wel misselijk geweest.
Laatst bijgewerkt door Lennox op 26-01-15 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:50

Pregnyl ken ik niet

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:56

Pregnyl is HCG, daarmee kan je de eisprong reguleren/ opwekken. Wordt volgens mij gemaakt door de urine van zwangere vrouwen (dat moeders voor moeders).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:09

Ooo ja :D blond

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:23

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een echo en mag vanaf morgen weer 5 dagen clomid (25 mg) gaan slikken. Hopelijk over twee weken nu wel een echt poging en niet weer een kink in de kabel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:07

Spannend lennox
Hopelijk snel goed nieuws