Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:50

Ik ben beugelloos *\o/* Hoewel.....boven een uitneembare gekregen. Wat een onding maar ik wil ook niet dat het gaat schuiven. Twee maanden dag en nacht dragen. Paar keek kokhalzen van dat ding. Zal wel goed zijn voor de lijn want hij moet er steeds uit met eten. Gipsafdruk meegekregen als een kadootje. Jeetje wat een verschil

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:42

Afbeelding

Voor. Vreselijk dat ik hier zo lang mee heb rondgelopen. Angst wat niet nodig was. Beste vrienden met mijn tandarts tegenwoordig

Afbeelding

Na anderhalf jaar (!) beugelen. Mijn tandarts is een tovenaar!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:50

Gaaf hoor Napie, heel mooi resultaat!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:00

wauw prachtig napie!! loop je nu ook de hele dag met een dikke glimlach rond? :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:11

Lachrimpels kweken

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:34

WoW, dat is mooi geworden!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:09

Mooi geworden zeg!!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:06

Wat een verschil! Mooi hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:02

Wauw mooi geworden hoor, en dat op anderhalf jaar tijd! ik ben zo benieuwd hoe mijne eruit gaat zien!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:24

Ziet er mooi uit :D

gister nieuw draadje gekregen plus zo een rij elastiekjes..
Hij zat te twijfelen tussen deze of een minder sterke. Maar toch maar voor de sterke gegaan.
Oo wat doet dat een pijn zeg in combinatie met de elastiekjes :(

Heb 3 kwartier gedaan om een bolletje te eten.
Voelt nog erger dan toen die net geplaatst was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:40

Het is weer nieuwe beugeltime hier, gisteren dus nieuw bitje, en nu doet het beetje vervelend. Vooral mijn ondertanden protesteren wel nog eens. Altijd een goed dieetdagje :')

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:24

Herkenbaar dat heb ik bij mijn vorige bitjes ook gehad. Die deden ook meerdere dagen pijn en dan vooral de bovenkant. Ik heb nu ook elastiekjes... Dat vind ik wat minder...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:39

Elastiekjes aan de bitjes?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:04

Ja, boven zitten er twee sneetjes in het bitje waar de elastiekjes in kunnen en onder heb ik op mijn achterste kiezen een extra grote attachment waar de stiekjes omheen zitten. Je ziet het bijna niet zitten, alleen als ik heel breed lach.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:50

Och allemaal pijntjes lees ik hier weer. Sterkte dames!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:38

_Jeann schreef:
Hoi allemaal, ik heb al een poosje meegelezen en nu toch maar reageren! Ik ben 22 en heb al eem beugel gehad, ik geloof twee of drie jaar.. helaas is nadat mijn beugel eruit gegaan is, mijn overbeet weer teruggekomen. (Heb wel een spalkje achter mijn tanden) Eerst had ik hier niet zoveel moeite mee omdat het wel mee viel hoe erg dit was..

ondertussen begin ik mij er steeds meer aan te ergeren en wil ik dus weer actie ondernemen. Dit heb ik al wel gedaan door het volgende: bij logopedie geweest om de manier van slikken te verbeteren( niet met tong tegen tanden aan) en ik ben bij twee orthodontisten geweest.
De eerste, waar ik toendertijd mijm beugel heb gehad, wil het plaatsen gratis doen omdat de overbeet weer terug is gekomen. Wel wil hij de voorste 2 kiezen trekken en de tanden daarna zonaar elkaar toe gaan trekken.

De tweede wil dit doen via een operatie, kaak laten breken, verbreden enz. Maar dit wil ik zelf eigenlijk niet.

Het is ondertussen al wel drie jaar geleden dat we bij deze orthodontisten geweest zijn, maar doordat ik zelf een poos ziek geweest ben zijn we hier niet mee verder gegaan.

Omdat ik nu merk dat eten steeds lastiger is en ik hier best onzeker door word, ik kan niet iets afbijten met mn voortamden (tenzij ik mn onderkaak naar voren duw), wil ik nu echt verdergaan kijken. Maar ik weet niet of het verstandig is om dit eerst via de tandarts te doen, via orthodontist, via verzekering??

Even een vraag naar jullie ervaringen zegmaar!

Ik quote mezelf even. Ben inmiddels bij de kaakchirurg geweest en deze heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar een orthodontist waar hij veel mee samenwerkt.
Hij denkt dat als ik er nu niks aan laat doen, ik er veel meer last van ga krijgen en het was echt medische noodzaak zei hij. Het plan is als volgt, eerst een jaar beugelen, dan opereren (kaak breken) en dan nog verder beugelen.
1 september ga ik naar de orthodontist dus dan zullen we ook haar plannen te horen krijgen!
Ben erg benieuwd en stiekem ook blij dat we nu eindelijk actie gaan ondernemen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:13

Is hier ook iemand die ervaring heeft met een losse retentiebeugel? Dat ding s nachts dragen is geen probleem. Op mijn werk draag ik hem sowieso niet omdat ik er niet duidelijk mee kan praten. Maar ik vraag me af of meer mensen de ervaring hebben dat je steeds enorm veel dorst heb met dat ding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:07

_Jeann schreef:
_Jeann schreef:
Hoi allemaal, ik heb al een poosje meegelezen en nu toch maar reageren! Ik ben 22 en heb al eem beugel gehad, ik geloof twee of drie jaar.. helaas is nadat mijn beugel eruit gegaan is, mijn overbeet weer teruggekomen. (Heb wel een spalkje achter mijn tanden) Eerst had ik hier niet zoveel moeite mee omdat het wel mee viel hoe erg dit was..

ondertussen begin ik mij er steeds meer aan te ergeren en wil ik dus weer actie ondernemen. Dit heb ik al wel gedaan door het volgende: bij logopedie geweest om de manier van slikken te verbeteren( niet met tong tegen tanden aan) en ik ben bij twee orthodontisten geweest.
De eerste, waar ik toendertijd mijm beugel heb gehad, wil het plaatsen gratis doen omdat de overbeet weer terug is gekomen. Wel wil hij de voorste 2 kiezen trekken en de tanden daarna zonaar elkaar toe gaan trekken.

De tweede wil dit doen via een operatie, kaak laten breken, verbreden enz. Maar dit wil ik zelf eigenlijk niet.

Het is ondertussen al wel drie jaar geleden dat we bij deze orthodontisten geweest zijn, maar doordat ik zelf een poos ziek geweest ben zijn we hier niet mee verder gegaan.

Omdat ik nu merk dat eten steeds lastiger is en ik hier best onzeker door word, ik kan niet iets afbijten met mn voortamden (tenzij ik mn onderkaak naar voren duw), wil ik nu echt verdergaan kijken. Maar ik weet niet of het verstandig is om dit eerst via de tandarts te doen, via orthodontist, via verzekering??

Even een vraag naar jullie ervaringen zegmaar!

Ik quote mezelf even. Ben inmiddels bij de kaakchirurg geweest en deze heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar een orthodontist waar hij veel mee samenwerkt.
Hij denkt dat als ik er nu niks aan laat doen, ik er veel meer last van ga krijgen en het was echt medische noodzaak zei hij. Het plan is als volgt, eerst een jaar beugelen, dan opereren (kaak breken) en dan nog verder beugelen.
1 september ga ik naar de orthodontist dus dan zullen we ook haar plannen te horen krijgen!
Ben erg benieuwd en stiekem ook blij dat we nu eindelijk actie gaan ondernemen!

Had ik ook! Vooraf veel schrik en niet durven en zo, en eens ik eerste afspraak erop had zitten (met als ultiem afschuwelijk moment heel veel foto's van mijn leleijke tandjes) kon ik niet wachten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:10

Zo ik ben weer bitjes gaan ophalen. Vorige keer hadden we ons misrekend, dus ik moest even de afspraak verzetten. Ik heb nu meet tot 4 september en dat is tot en met bitje 15. Dan moet er gesliced worden, voor de eerste keer en dat vind ik eng := Er worden hierbij kleine stukjes van je tanden geschaafd zodat het zou gaan passen en er bvb geen zwarte driehoekjes ontstaan tussen je tanden als ze naar de uiteinden toe wijder uitlopen. De assistente vandaag keek zo nog eens: heb jij 60 bitjes???

ja trut ja, 60, nu goed?

:+ :D

Ik heb mij er intussen wel bij neergelegd, ben nu half jaartje bezig en heb nog dik anderhalf jaar te gaan maar het stoort me absoluut niet en intussen wordt het alleen maar beter dus ik klaag niet.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 06:36

poes schreef:
De assistente vandaag keek zo nog eens: heb jij 60 bitjes???

ja trut ja, 60, nu goed?

:+ :D

:')

Dat slicen zoals jij dat noemt (bij mij noemen ze het strippen) valt gelukkig mee. Doet geen pijn, tenzij ze tegen je tandvlees aankomen dat is niet fijn. Het is net alsof ze een schuurpapiertje tussen je tanden heen en weer zagen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:58

Ik mag het hopen :) had je daarna sneller resultaat?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:15

Ja je tanden kunnen beter draaien, doordat ze meer ruimte hebben. Maar dat strippen blijft wel een beetje onprettig, ik moet dat nu elke twee weken helaas...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:01

Jeetje ik hoop dat ik dat niet hoef!!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:55

Pff heb ik weer.. Zit in zuid Frankrijk, is een blokje eraf gegaan met het poetsen.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:03

He bah dat is naar. Hopelijk niet al te veel last van tijdens je vakantie.

Ik zit vanaf nu weer aan de lelijke gele elastieken.. -O- .van boven naar onder kaak. Noooooooooo! Ik had stiekem gehoopt ze niet te krijgen. Herrinnerde ze me iets te goed van mijn vorige beugeltijd. Zo oncharmant!! Maarja wie mooi wil zijn..

Ze hebben mn voortanden dit keer ook steviger vast gezet met ijzerdraad ipv stiekjes. Voel ze goed :j

Hoe is het hier verder met iedereen?
Aardig stilletjes de laatste tijd!