Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jeann schreef:Hoi allemaal, ik heb al een poosje meegelezen en nu toch maar reageren! Ik ben 22 en heb al eem beugel gehad, ik geloof twee of drie jaar.. helaas is nadat mijn beugel eruit gegaan is, mijn overbeet weer teruggekomen. (Heb wel een spalkje achter mijn tanden) Eerst had ik hier niet zoveel moeite mee omdat het wel mee viel hoe erg dit was..
ondertussen begin ik mij er steeds meer aan te ergeren en wil ik dus weer actie ondernemen. Dit heb ik al wel gedaan door het volgende: bij logopedie geweest om de manier van slikken te verbeteren( niet met tong tegen tanden aan) en ik ben bij twee orthodontisten geweest.
De eerste, waar ik toendertijd mijm beugel heb gehad, wil het plaatsen gratis doen omdat de overbeet weer terug is gekomen. Wel wil hij de voorste 2 kiezen trekken en de tanden daarna zonaar elkaar toe gaan trekken.
De tweede wil dit doen via een operatie, kaak laten breken, verbreden enz. Maar dit wil ik zelf eigenlijk niet.
Het is ondertussen al wel drie jaar geleden dat we bij deze orthodontisten geweest zijn, maar doordat ik zelf een poos ziek geweest ben zijn we hier niet mee verder gegaan.
Omdat ik nu merk dat eten steeds lastiger is en ik hier best onzeker door word, ik kan niet iets afbijten met mn voortamden (tenzij ik mn onderkaak naar voren duw), wil ik nu echt verdergaan kijken. Maar ik weet niet of het verstandig is om dit eerst via de tandarts te doen, via orthodontist, via verzekering??
Even een vraag naar jullie ervaringen zegmaar!
_Jeann schreef:_Jeann schreef:Hoi allemaal, ik heb al een poosje meegelezen en nu toch maar reageren! Ik ben 22 en heb al eem beugel gehad, ik geloof twee of drie jaar.. helaas is nadat mijn beugel eruit gegaan is, mijn overbeet weer teruggekomen. (Heb wel een spalkje achter mijn tanden) Eerst had ik hier niet zoveel moeite mee omdat het wel mee viel hoe erg dit was..
ondertussen begin ik mij er steeds meer aan te ergeren en wil ik dus weer actie ondernemen. Dit heb ik al wel gedaan door het volgende: bij logopedie geweest om de manier van slikken te verbeteren( niet met tong tegen tanden aan) en ik ben bij twee orthodontisten geweest.
De eerste, waar ik toendertijd mijm beugel heb gehad, wil het plaatsen gratis doen omdat de overbeet weer terug is gekomen. Wel wil hij de voorste 2 kiezen trekken en de tanden daarna zonaar elkaar toe gaan trekken.
De tweede wil dit doen via een operatie, kaak laten breken, verbreden enz. Maar dit wil ik zelf eigenlijk niet.
Het is ondertussen al wel drie jaar geleden dat we bij deze orthodontisten geweest zijn, maar doordat ik zelf een poos ziek geweest ben zijn we hier niet mee verder gegaan.
Omdat ik nu merk dat eten steeds lastiger is en ik hier best onzeker door word, ik kan niet iets afbijten met mn voortamden (tenzij ik mn onderkaak naar voren duw), wil ik nu echt verdergaan kijken. Maar ik weet niet of het verstandig is om dit eerst via de tandarts te doen, via orthodontist, via verzekering??
Even een vraag naar jullie ervaringen zegmaar!
Ik quote mezelf even. Ben inmiddels bij de kaakchirurg geweest en deze heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar een orthodontist waar hij veel mee samenwerkt.
Hij denkt dat als ik er nu niks aan laat doen, ik er veel meer last van ga krijgen en het was echt medische noodzaak zei hij. Het plan is als volgt, eerst een jaar beugelen, dan opereren (kaak breken) en dan nog verder beugelen.
1 september ga ik naar de orthodontist dus dan zullen we ook haar plannen te horen krijgen!
Ben erg benieuwd en stiekem ook blij dat we nu eindelijk actie gaan ondernemen!
poes schreef:De assistente vandaag keek zo nog eens: heb jij 60 bitjes???
ja trut ja, 60, nu goed?![]()