30 day ab challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:06

antje_vip schreef:
naomi_g1998 schreef:
Wat verandert er eigenlijk bij planks en squats? Bij squats toch je benen en billen?

Als je dat niet weet, moet je langer planken :Y)

Ik ben pas twee dagen bezig. :')

sita12, dat doe ik misschien bij een dag, vijftien dagen en 30 dagen. Weet alleen nog niet of ik dat in dit topic ga plaatsen of in pb, vind het toch beetje raar om op internet mijn blote buik te showen. :+

Anoniem

Re: 30 day ab challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:19

Ik weet ook niet of ik dat ga plaatsen, heb gisteren wel een 'voor' foto gemaakt. :)

Straks na school dag 3 doen. :))

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:44

Ik vandaag dag 2. De sit-ups gaan me trouwens wel makkelijk af. Misschien doe ik wat verkeerd :+! Leg raises zijn wel een ramp :+!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:20

LisaD schreef:
Ik vandaag dag 2. De sit-ups gaan me trouwens wel makkelijk af. Misschien doe ik wat verkeerd :+! Leg raises zijn wel een ramp :+!

Dat komt omdat dit geen fitness schema is maar een leuke extra paar minuten als aanvulling op een fitness schema.
Net zoals wanneer je wilt afvallen ook geen resultaat zult behalen met 5 minuten per dag fietsen en verder niets.

Natuurlijk krijg je geen resultaat met een paar sit-ups en paar seconde planken.
De te lange onnodige herhalingen echter kunnen je spieren wel verzuren wat helemaal niet goed is voor je lichaam om daar door heen te gaan.

2 langzame en correcte setjes van 12 is veel beter dan 1 setje van 30 of meer.

De spierpijn die je hier van krijgt is omdat er geen warming up is gedaan, of omdat de oefeningen niet goed gedaan worden of omdat er sprake is van geen enkele ervaring met kracht training.

Als ik iemand even flink voorover zou duwen om te stretchen kun je 2 dagen amper lopen van de spierpijn. Maar die spieren zijn dan niet getraind, maar hebben gewoon "schade" geleden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:26

Oh dit ga ik ook doen :D Ga 'm zo meteen uitprinten :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 12:06

Raponsje schreef:
Wilke93 schreef:
Wauw wat veel 'aanmeldingen' ineens! Toppieee

Ik heb net dag 9 gedaan, + 50 squats, knieen vonden het niet zo leuk dus misschien dat ik de squats om de dag ga doen. :j

Edit: ik voel me een zombie :\

Dan gaat je knie veel te ver naar voren als je knieen zeer doen.
Wanneer je squats goed uitvoert en geen knie blessures hebt doen ze geen zeer.

Je knieen moeten altijd ver achter je tenen blijven anders squat je de knieen stuk.
Zelfde geld voor lunges.

Ah dankjewel voor de tip :)
Ik heb hele slechte knieen. Moest deze oefening ook altijd doen bij de fysio. Maar dan met gewicht op mn schouder en heel erg langzaam.
Mocht ik morgen weer last krijgen dan doe ik er denk ik wat minder, of als dat nog te veel is doe ik ze wel niet :p of ik ga is even goed op letten waar ze pijn doen. Kan best zijn dat het gewoon spieren zijn. Ik doe namelijk niks meer aan beweging, en de spieren rondom mijn knie waren altijd te slap.

En ja, ik! Binnenkant bovenbeen door de squats. Geen last van m'n buik :)
Laatst bijgewerkt door laughterline op 13-12-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:20

Vanavond heb ik wedstrijd, ben benieuwd of ik die oefeningen ga vergeten wss wel haha

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:32

Pff gisteravond dag 2 gedaan. Vanmorgen wou ik dag 3 doen maar voelde al dat m'n buikspieren zo'n zeer deden bij het uit bed komen :')
Sit-ups lukten dus totaal niet, dus heb m'n squats dan maar gedaan en vanavond de rest :Y)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:08

@raponsje Heb net even gekeken hoe ik m'n squats doe en m'n knieen blijven achter m'n tenen. Dus morgen maar even kijken waar ik het voel.

En ik heb net ook 'voor' foto's gemaakt, ook al ben ik dus bij dag 9. Maar d'r is toch nog niks veranderd haha. Heb zo'n lange 'pauze' ertussen gehouden voordat ik weer startte met de challenge. Maar ik denk dat ik het pas op het einde ga plaatsen. En dan meteen de voor en na foto. Anders moeten we zo ver terug bladeren, denk niet dat dat handig is :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:11

Ik doe mee :)!

Als aanvulling op mijn reguliere programma :)!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:11

Hier meld zich er nog een :D Ga er straks meteen aan beginnen!

Vraagje: Wat zijn Crunches en Leg Raises :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:16

*\o/* Welkom!

De oefeningen staan op het schema van de challenge in volgorde. :)

Crunches zijn soortvan halve situps, alleen je schouders komen dan van de grond af ipv ook je rug.
Leg raises zijn uh ja, letterlijk het omhoog brengen van je benen. Kijk maar naar het plaatje :)

Ik zelf krijg als ik de leg raises zo doe erg last van m'n rug, dus handen onder je billen helpt al. Bij mij nog niet genoeg dus ik buig m'n benen iets, is het iets makkelijker.

Tip: youtube, ff een voorbeeldje kijken :j

Edit: Ik denk dat we echt al 60 mensen hebben! _/-\o_ _/-\o_
Oh enne, heb net even op instagram rondgekeken #30dayabchallenge , en er zijn al zeker een aantal mensen die zeggen dat het werkt! :j
Laatst bijgewerkt door laughterline op 13-12-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:17

Dankje :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:19

Ik denk ook wel dat het werkt :D Ben benieuwd naar het eindresultaat *D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:20

Heb mijn oefeningen voor vandaag ook weer gedaan! Doe de sit-ups toch wel in twee of drie keer want die vind ik wel het moeilijkste... Morgen hoef ik alleen de plank challenge te doen dus dan doe ik als vervanging even wat rugoefeningen, is ook nooit verkeerd volgens mij?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:22

naomi_g1998 schreef:
Heb mijn oefeningen voor vandaag ook weer gedaan! Doe de sit-ups toch wel in twee of drie keer want die vind ik wel het moeilijkste... Morgen hoef ik alleen de plank challenge te doen dus dan doe ik als vervanging even wat rugoefeningen, is ook nooit verkeerd volgens mij?

Oh netjes! Ik doe ze altijd in setjes van 10 haha. Ik dacht trouwens dat jij alleen de ab en squat deed, lekker beziggg :D

Is vast niet verkeerd nee! :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:30

Zometeen maar met dag 2 beginnen , vandaag eigenlyk niet heel veel last van spierpyn, maar wel in me benen maar dat komt gister van blomuur gym denk ik!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:42

Wilke93 schreef:
*\o/* Welkom!

Crunches zijn soortvan halve situps, alleen je schouders komen dan van de grond af ipv ook je rug.
Leg raises zijn uh ja, letterlijk het omhoog brengen van je benen. Kijk maar naar het plaatje :)

Ik zelf krijg als ik de leg raises zo doe erg last van m'n rug, dus handen onder je billen helpt al. Bij mij nog niet genoeg dus ik buig m'n benen iets, is het iets makkelijker.

Oh enne, heb net even op instagram rondgekeken #30dayabchallenge , en er zijn al zeker een aantal mensen die zeggen dat het werkt! :j

Het is fysiek onmogelijk om met deze oefening alleen resultaat te bereiken.
Neem dat maar aan van een professional.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:46

Ik doe toch maar eerst de squat challenge had ik bedacht :Y)
Zijn er meer mensen mensen die dat doen? :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:46

Raponsje schreef:
Wilke93 schreef:
*\o/* Welkom!

Het is fysiek onmogelijk om met deze oefening alleen resultaat te bereiken.
Neem dat maar aan van een professional.

Wil het best van je aannemen, maar zie ook resultaten voorbij komen. Ze zeggen het niet alleen maar laten het ook zien ;) Dus ja, misschien waren die al best slank. En dat ben ik ook. Dus poging waard vind ik. :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:49

Aranel schreef:
Ik doe toch maar eerst de squat challenge had ik bedacht :Y)
Zijn er meer mensen mensen die dat doen? :)

Ik heb net dag 3 gedaan. :)

Raponsje, zelfde wat Wilke zegt inderdaad... En ik snap ook niet helemaal waarom je dat in dit topic moet zeggen... Heb een beetje het idee dat er dan gelijk heel veel motivatie weg gaat bij sommige terwijl er misschien echt wel resultaten komen. Denk niet dat iedereen hier alleen maar die oefeningen doet en voor de rest op de bank zit en pizza eet bij wijze van. :P

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:53

Dat ja, ookal is er geen resultaat dan heb je jezelf teminste wel meestal overwonnen om die 30 dagen af te maken.. Zo bederf je de pret een beetje zegmaar..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:54

Net ook even bij die foto's op instagram gekeken, en ik zie al veel foto's voorbij komen met resultaten, dus wij gaan der nog even voor! :D En als het niet werkt heb je het toch afgemaakt en daar ben ik dan al trots op!
Laatst bijgewerkt door Selena op 13-12-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:54

Ookal val je er niet van af, het is toch beter dan bankhangen en je krijgt normaal gesproken een heerlijk gevoel van sporten.

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:58

Klaar voor vandaag. :)

Vanavond een gala, jammer dat ik niet eerder ben begonnen, dan zou mijn jurk me vast mooier staan. :))