Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PureSG schreef:Hoi allemaal, wat goed zeg! Dat jullie het zo goed doen met niet-roken!![]()
Zelf was ik ook gestopt, maar ik rook sinds een maand of 3 weer. Ik was ruim 3 maanden gestopt, maar na een avondje uit eten met vrienden waar de nodige drankjes bij kwamen, ben ik gezwicht voor een sigaretje. Dit smaakte me zo goed dat ik niet meer gestopt ben.
Nu gaat het elke keer als ik stop zo. Ik stop voor een x aantal weken -soms zelfs maanden- en uiteindelijk is de drang naar een sigaret toch te groot. De e-smoker heb ik ook geprobeerd, maar ik miste het gevoel en de smaak van een echte sigaret te veel.
Het is niet dat ik niet wil, maar de wilskracht lijkt het soms een beetje op te geven. Nu wil ik gaan kijken of ik het via de huisarts met Champix kan doen, maar hier hoor ik veel wisselende ervaringen over. Hier mensen met ervaring met Champix?
Citaat:The Joy of Quiting
Tigra_ schreef:Ik had dit topic nog nooit gezien. Ik ben 7 weken geleden gestopt met roken. Heb van te voren heel wat pogingen gedaan 1 dag ging heel goed maar de volgende dag uit bed een ramp wat een rot gevoel.
Maar ik ben dus al een tijd gestopt ging vrijwel vanzelf deze poging. Ben behoorlijk ziek geweest en daardoor geen behoefte om te roken zo'n 2 weken lang. Dus buiten het ziek zijn helemaal niets gemerkt van het stoppen. Moet wel zeggen dat het af en toe nog best een beetje lastig is. Het zit soms nog wel in me hoofd. Maar gaat meestal vrij snel weer weg. Ik hoop dat ik in ieder geval niet opnieuw begin. Het stoppen ging nu zo makkelijk. Ben verder ook niet aangekomen gelukkig.