Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:44

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 20:45

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:56

Ik zou dan maar niet meer ademen. Iedere dag bijna 10mg alumium krijg je binnne enkel en alleen door te ademen.

Overigens is na de jaren 80 steeds minder gebruik gemaakt van aluminium in vaccins. De gevolgen hiervan zijn uitgebreid onderzocht en er is geen causaal verband met mogelijk schadelijk gevolgen aangetroffen.
Daarnaast is met onderzoek aangetoond dat aluminium in vaccinaties langzaam door het lichaam worden afgebroken.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:00

_lautje_ schreef:
Ik zou dan maar niet meer ademen. Iedere dag bijna 10mg alumium krijg je binnne enkel en alleen door te ademen.

Overigens is na de jaren 80 steeds minder gebruik gemaakt van aluminium in vaccins. De gevolgen hiervan zijn uitgebreid onderzocht en er is geen causaal verband met mogelijk schadelijk gevolgen aangetroffen.
Daarnaast is met onderzoek aangetoond dat aluminium in vaccinaties langzaam door het lichaam worden afgebroken.

Zo fijn dat de volgende ook netjes met reageren laat merken niet te lezen.
Hier geen europese vaccinaties, ik heb met andere hoeveelheden te maken en kan de hoeveelheid aluminium/lichaamsgewicht was voor mij een van de redenen te zeggen, nee nu nog even niet.

Is dat van afbraak ook het geval als eenmaal de hersen barriere gesloten is?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:03

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:14

Zahlina schreef:
Omdat de discussie dan toch doorgaat.
Kan iemand mijn een onderzoek geven (maakt mij eigenlijk niet uit vanuit welke zijde dit onderzoek komt of wat de conclusie is, als het maar over vaccinaties gaan) waarbij de teste objecten babies waren.
En dan echt wetenschappelijk onderzoek, we hebben dit ingespoten en dit zijn gevolgen/ontbrekende gevolgen.
Je weet wel, zo'n onderzoek wat ook op muizen wordt gedaan en waarvoor volwassenen geld krijgen maar dan op 2 maanden oude babies?

Heb je het nu over vaccinaties van het gewone schema? Want het beste onderzoek is natuurlijk de jarenlange ervaring!

Ik vond de eerste vacc ook eng weet ik nog, klein kwetsbaar lijfje inspuiten met rommel. Maar niet vaccineren vond ik ook eng.. dus wel gedaan. Uitgesteld vaccineren begrijp ik ook nog wel..
Maar nee, ben heel blij het wel gedaan te hebben hoor!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:18

Uitgesteld vaccineren mag logisch voelen en ik begrijp dat het als ouder als een "mooie tussenweg" voelt, maar als puntje bij paaltje komt is het net zo irrationeel als niet vaccineren.

Zahlina ik zou als ik jou was even zoeken op "infant / neonatal vaccination" op Google scholar. Daar zit tussen wat je zoekt. Alhoewel ik de manier waarop vaccins worden gemaakt al genoeg bewijs vind. Die worden zo ontzettend vaak getest op vanalles en nogwat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:21

Mijn dochter had flinke koorts vanaf zo'n 6 uur na de eerste vaccinatie. dat vond ik toch wel erg rot hoor.

Maar ik ben pro vaccinatie hoor! Heb zelfs de meningococcen vacc hier in de koelkast liggen. Krijgt ze van de week.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:22

Ierpier schreef:
Uitgesteld vaccineren mag logisch voelen en ik begrijp dat het als ouder als een "mooie tussenweg" voelt, maar als puntje bij paaltje komt is het net zo irrationeel als niet vaccineren.

Zahlina ik zou als ik jou was even zoeken op "infant / neonatal vaccination" op Google scholar. Daar zit tussen wat je zoekt. Alhoewel ik de manier waarop vaccins worden gemaakt al genoeg bewijs vind. Die worden zo ontzettend vaak getest op vanalles en nogwat.

Waarom is het gespreid vaccineren net zo irrationeel als niet vaccineren?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:25

Amber_anne schreef:
Ierpier schreef:

Omdat het allebei gebaseerd is op een irrationele angst die niet door de wetenschap wordt onderschreven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:28

Hier de nieuwe meningokokken vaccinatie ook besteld. Duurt alleen even voor hij er is. Hoop verstandige ouders die hem ook hebben besteld.
Men W wil je niet krijgen. Zeer hoge mortaliteit.

Zahlina: sorry overheen gelezen. Maar ook voor die vaccinaties geldt dat zij dienen te voldoen aan bepaalde standaarden en eisen.

Plus dat gespreid vaccineerden aantoonbaar een grotere invloed heeft op het afweersysteem van een kind dan gezamenlijk vaccineren.
Dus eigenlijk tegenover gestelde van wat de ouders willen en denken te bereiken, namelijk minder belastend voor het twee kinderlijfje. Ondertussen belasten ze het juist zwaarder.
Vaak een keuze gemaakt op grond van onderbuik gevoel en wat ze zelf logisch lijkt en niet aan de hand van een gesprek met een immunoloog.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:28

In landen om ons heen is het rvp heel anders opgezet. Daar worden kinderen gespreider gevaccineerd. Wij hebben onze oudste regulier laten vaccineren en de jongste uitgesteld (zijn lijfje had het al zwaar), waardoor hij ook minder vaccinaties nodig had.

Lastige met bijwerkingen is dat artsen vaak bijzonder met meldingen omgaan. Bijvoorbeeld: "nee, die bijwerking is niet genoemd in de bijsluiter dus dat kan niet door de vaccinatie komen." Of "ja die bijwerking wordt genoemd dus die hoef ik niet te melden.". Daardoor krijg je tellingen die niet kloppen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:31

Amber_anne schreef:
Ierpier schreef:

Gespreid en uitgesteld is wat anders hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:03

Zahlina schreef:
Ik wacht nog even af.
Wie weet heeft er een of andere dokter dit onderzoek gedaan onder de zielige afrikaanse kindjes en komt dat nog langs zetten.

Ik zou namelijk erg graag een test met 2 maanden oude babies zijn waarvan de hersen barriere nog niet gesloten is en de invloed van aluminium. Vooral omdat in onderzoek bij muizen naar voor komt als een schade brengen aan het zenuwstelsel.
Vooral omdat aluminum in zeer hoge hoeveelheid aangetroffen worden in de hersenen van mensen met verschillende ziektes/problemen/afwijken.

Laat mij dan maar gek zijn, aluminium is iets wat in mijn huishouden zo min mogelijk gebruikt wordt en ja ik weet dat het in de lucht en in eten zit. Maar voor mij toch wel een rede om er mee op te letten zolang we niet weten waar de aluminium die dit aanricht vandaan komt.

Ierpier, ik ben geen antievaxxers, ik ben pro maatwerk omdat ik mij die luxe kan veroorloven door onze leefomstandigheden.
Vorig jaar haalde ik ook netjes weer een tetanusprik omdat een gewonde zwerfhond mij gegrepen had, en in nederland voor hep B gevaccineerd na 2 bloed incidenten. Ik zetten alleen vraagtekens of ik Heb B al aan een 2 maanden oude baby zou geven en daarop was mijn antwoord, nee dat kan later ook nog zonder problemen.

Hier alvast een interessant onderzoek wat de hoeveelheden aluminium betreft

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 2X17300950

tmr001 schreef:
Omdat de baby mazelen kreeg en het ongevaccineerde kind gediagnostiseerd was mer mazelen (door een arts). Hier het verhaal voor de 3e keer:

https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achte ... et-inenten

Wat wil je hier nu mee zeggen dan?
Het is geen enkel bewijs dat de bron van besmetting het niet gevaccineerde kind was.
Staat er in het stuk om welke mazelenstam het gaat? Nee.
Wanneer dit getest was een in het stuk was vermeld had je meer duidelijkheid gehad.
Was het niet gevaccineerde kind besmet met de vaccinstam dan komt de besmetting gewoon uit de vaccinatiewereld vandaan en treft juist het vaccineren schuld.
Was het het wilde poliovirus dan komt het van de andere kant.
Zolang niet duidelijk is welke stam het betreft, blijft het dus glazen bol kijken er niet onderbouwd zondebok aanwijzen.
Op de één of andere manier eigenen de pro-vaxxers zich het aanvallen en verdedigen met aannames toe als wetenschappelijk onderbouwd verantwoord beschuldigen.

tmr001 schreef:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... rlijk.aspx

Beter niet meer eten dan. Vaccins zijn getest, de werking is bekend.

Laten we vanaf nu onze koffie ook maar gaan injecteren dan, als het toch geen verschil maakt of je iets oraal inneemt of injecteert :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:10

Repelsteel, hoe verklaar jij dat een uitbraak vaker plaats vindt in een gebied met een lagere vaccinatie graad?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:13

Er is duidelijk wel verschil tussen gespreid vaccineren omdat het anders eng is of gespreid/vertraagd vaccineren omdat het kindje wat onder de leden heeft, premature kindjes oid. Dat laatste zal geen enkele arts moeite mee hebben (en het zelfs adviseren als het goed is). Dus dat we even duidelijk hebben dat die situatie niet bedoeld wordt. :)

Het rotte aan kindergeneeskunde is inderdaad dat je amper clinical trials kunt doen. Want dat is niet ethisch. Echter vinden ouders het wel ethisch als er getest wordt op andere baby's. :+ Want ja je kunt ook niet wachten tot het kind 18 is met het geven van welk medicijn dan ook.
Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, echter is het wel zo dat als iets goed werkt op volwassenen het over het algemeen ook wel goed werkt op (jonge) kinderen. In de praktijk worden de doses nog wel wat aangepast om beter te passen bij de fysiologische verschillen tussen baby's en volwassenen maar het is echt niet zo dat er op een dag iemand wakker wordt en willekeurig babys begint in te spuiten :')

Oja nog zo'n leuk ethisch verhaal: een dubbelblinde test is ook niet mogelijk omdat je dan kinderen aan de ziekten blootstelt waartegen geënt wordt (door ze met een placebo te vaccineren). En daarmee breng je ook weer andere kinderen in gevaar. Dus nee, de standaard medische trials zijn niet toepasbaar op het vaccinatieprogramma.. Maar dat maakt niet dat de jarenlange ervaring die er inmiddels mee is ineens verdwenen is. :+
Destijds waren mensen bereid het risico te nemen om maar van die vreselijke ziekten af te zijn. En gelukkig maar ook.

Overigens heeft de uitvinder van het poliovaccin besloten het niet te patenteren zodat het zeer goedkoop beschikbaar was voor kinderen over de hele wereld. Hij heeft er nauwelijks een cent aan verdiend.

Repelsteel, ik snap niet waarom je steeds op die stammen blijft hameren. Denk je echt dat het prioriteit heeft wanneer een kindje zo ziek is om te kijken wiens schuld het dan was? Volgens mij is er al eerder vastgesteld dat de besmettingskans na vaccinatie minimaal is (zie lievelis post een paar pagina's terug) terwijl er geen twijfel over bestaat dat 'natuurlijke' mazelen MEGA besmettelijk is. Hoe groot is die kans dat die vaccinstam pas de kop op steekt als er een ongevaccineerd kindje langsloopt, die sowieso véél besmettelijker is, en vervolgens een ander kind aansteekt? Vind je dit echt een aannemelijk verhaal?

MizzMontana schreef:
Repelsteel, hoe verklaar jij dat een uitbraak vaker plaats vindt in een gebied met een lagere vaccinatie graad?

Dankje :) Als we het toch hebben over het negeren van vragen, deze heb ik enkele pagina's terug ook al gesteld.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:26

Ierpier schreef:

O ja? is dat zo? Ga jij mij vertellen dat het geen verschil maakt als ik een 3kg wegende baby de zelfde prik geef als een 6kg wegende baby?
Wetenschap mag dan zeggen geen probleem maar alles maar dan ook alles in mij zegt: "nee dank je wel, nu nog maar even niet".
En ja ik baseer deze keuze op mijn kennis, pseado wetenschap, omdat zoals jullie allemaal zelf ook aanhalen, wetenschap het ook niet altijd juist heeft of omdat onderzoek nog niet gedaan is.

De cijfers van toenamen van bepaalde ziektes liegen er alleen niet om, wat uiteindelijk de schuld heeft van deze ziektes is niet duidelijk, behalve dan dat een lekkende hersen barriere bij Alzheimer gezien wordt, een barriere die bij baby's rond 1 jaar sluit.

En ja hoe fijn is dat dan als je als moeder een keuze kan en mag maken, absoluut een keuze die niet sociaal is, maar het gaat in dit geval om mijn kinderen, als die meewegen in mijn beslissingen ben ik vele male minder sociaal dan met de rest van mijn leven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:32

Sterker nog zahlina als ik voor kinkhoest gevaccineerd wordt dan krijg ik de dktp. Hetzelfde vaccin als een 6-9 weken oude baby. Zelfde hoeveelheid. Terwijl van elk medicijn ongeveer altijd een kinderdoses is, is dat er voor vaccinaties niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:36

Komt dat hogere aantal alzheimetpatienten niet gewoon door vergrijzing en bijv roken en overgewicht? (Is bewezen).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:37

quera schreef:
Sterker nog zahlina als ik voor kinkhoest gevaccineerd wordt dan krijg ik de dktp. Hetzelfde vaccin als een 6-9 weken oude baby. Zelfde hoeveelheid. Terwijl van elk medicijn ongeveer altijd een kinderdoses is, is dat er voor vaccinaties niet.

Daar zal echt een reden voor zijn. Baby's die de griepprik ontvangen krijgen wel de helft.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:38

IMJ schreef:
Komt dat hogere aantal alzheimetpatienten niet gewoon door vergrijzing en bijv roken en overgewicht? (Is bewezen).

Plus een verhoogde aluminium gehalte in de hersenen, is knal hard bewezen en weten wel heel lang. Geen wetenschap die daar tegen in gaat.

of het de echte veroorzaker is of misschien iets anders of een op eenhoping. Dat weten nu nog steeds niet en daar lag voor mij dan ook het vraagstuk.
Ik had net zo goed kunnen besluiten wel alle vaccinaties te zetten, maar had dat nooit zonder verdieping gedaan omdat ik vind dat ik het verplicht ben aan mijn kinderen, zolang zijn geen eigen mening kunnen vormen, alle keuzes die ik doe, wel overwogen te doen.

Mijn grootste frustratie, naar pro en anti is dat eigenlijk vaak alles wat geschreven wordt klakkeloos overgenomen wordt zonder dat men zelf na gaat denken.
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 02-10-18 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:39

Zahlina schreef:
IMJ schreef:

Plus een verhoogde aluminium gehalte in de hersenen, is knal hard bewezen en weten wel heel lang. Geen wetenschap die daar tegen in gaat.

Ok maar volgens mij hebben we al vastgesteld dat je altijd aluminium binnen krijgt als je ademt. Dus als je langer leeft krijg je dus ook meer aluminium binnen :o?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:44

Magrathea schreef:
Zahlina schreef:

Ok maar volgens mij hebben we al vastgesteld dat je altijd aluminium binnen krijgt als je ademt. Dus als je langer leeft krijg je dus ook meer aluminium binnen :o?

Ingeschatte aantal mensen die aan alzheimer lijd:
2010 Ages 65+: 4.7 Million

2020 Ages 65+: 5.8 Million

2030 Ages 65+: 8.4 Million

2040 Ages 65+: 11.6 Million

2050 Ages 65+: 13.8 Million

Dit zijn sprongen die mij te groot zijn, ondanks dat we last hebben van vergrijzing, los van alle andere ziektes die gelinkt worden aan aluminium.

En ja we ademen het in, we eten het, maar zelfs water kan dodelijk zijn als je er maar genoeg van krijgt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:49

Verklaart wel de (soms wat oostin dische) vergeetachtigheid van mijn vriend die voorheen veel met aluminium werkte :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:50

Plus dat de gemiddelde alsheimer patiënt is van ver voor grootschalige vaccinatie, vaak een andere levensstandaard heeft gekend in de jeugd dan wij nu kennen.

Daarnaast is wellicht niet een toename van ziekten, maar wel van erkenning ervan.

Tegenwoordig kennen en onderkennen we zoveel meer ziekten en stoornissen dan pakweg 30/40 jaar geleden.
Alleen al bijvoorbeeld het autistisch spectrum is flink uitgebreid. Hebben we nu meer autisten of herkennen we meer autisten.
Vroeger was je gewoon wat zonderling. Nu heb je een stoornis.