zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:10

Wellicht heeft ze in haar situatie wel meer aan haar hoofd dan op Bokt te zitten.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:26

Ts: wat een moeilijke situatie! Kan me voorstellen dat je daar echt van schrikt! Maar toch, ik hoop ook dat je wel kan genieten van je tweeling straks. Heel veel sterkte in eider geval.

Ik vind het verder een beetje jammer dat er gelijk gedacht wordt dat het wel verzonnen zal zijn, zo komt het in ieder geval niet over. Iemand schrijft gewoon haar verhaal op internet, om het van zich af te schrijven, en mensen reageren er zó naar op. bah.

ik geloof liever 10 keer een verhaal dat achteraf niet waar bleek te zijn, dan dat ik iets níet geloof, dat gewoon waar was!

edit: en mensen, als je net hebt gehoord dat je zwanger bent van een tweeling en dat je ook nog is je huis uit gezet bent, dan ga je vast niet als eerste op bokt? of wel. ;)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:31

jasz schreef:
Ts: wat een moeilijke situatie! Kan me voorstellen dat je daar echt van schrikt! Maar toch, ik hoop ook dat je wel kan genieten van je tweeling straks. Heel veel sterkte in eider geval.

Ik vind het verder een beetje jammer dat er gelijk gedacht wordt dat het wel verzonnen zal zijn, zo komt het in ieder geval niet over. Iemand schrijft gewoon haar verhaal op internet, om het van zich af te schrijven, en mensen reageren er zó naar op. bah.

ik geloof liever 10 keer een verhaal dat achteraf niet waar bleek te zijn, dan dat ik iets níet geloof, dat gewoon waar was!

edit: en mensen, als je net hebt gehoord dat je zwanger bent van een tweeling en dat je ook nog is je huis uit gezet bent, dan ga je vast niet als eerste op bokt? of wel. ;)

Hier sluit ik me volledig bij aan.

TS: Sterkte! Ook met de thuis situatie.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:44

Kwanyin schreef:
Wacht maar gewoon af of ze nog gaat reageren. Natuurlijk is het een vreemd verhaal en zou kunnen dat het niet waar is, maar er hebben gekkere verhalen op bokt gestaan waarvan de TS helemaal door het slijk werd gehaald en het achteraf toch bleek te kloppen. En voor leugenaar worden uitgemaakt terwijl je in de diepe penarie zit is gewoon vreselijk.

Oke, je hebt gelijk. Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt door hardop te twijfelen... Maar daar kan ik nu niets meer aan doen, het staat er nu toch al, sorry Y;(

Maar ook al is het waar dan heb ik toch het gevoel dat TS de situatie enigszins onderschat, maar misschien zie/lees ik het verkeerd. Respect voor haar dat ze er toch voor gaat en een moeder wil zijn voor dit/deze kind(jes). Natuurlijk kunnen zij en haar vriend de kinderen het belangrijkste geven wat nodig is; onvoorwaardelijke liefde. Veel belangrijker dan luxe en er zijn voldoende tweedehands en gratis babyspullen te krijgen die nog goed bruikbaar zijn maar 'rondkomen' zal hoe dan ook lastig zijn. Dus als je dit nog een keer leest TS, heel veel sterkte meid want het zal een pittige tijd worden voor jullie maar probeer toch zo veel mogelijk te genieten van het wondertje (in jou geval zelfs 2) wat zich binnen jou afspeelt. Moeder mogen zijn is het mooiste wat mij is overkomen en het is helaas niet voor iedere vrouw weggelegd... dus koester het!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:47

Ik geloof ook zeker dat het verhaal waar kan zijn hoor! Als er een vermoeden is dat er een 2ling worden er vaker meerdere echo's :)
Ik vind gelijk om te speculeren dat het niet waar is een beetje overdreven en banketstaaf voor ts.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:57

Het is niet zo dat ik de TS uitmaak voor leugenaar, ik weet dondersgoed dat dit dagelijks gebeurt. Dat meisjes zwanger raken van hun kersverse vriend en het huis uitgeknikkerd worden. dat is vreselijk.
Maar ik kreeg het idee dat de TS de aandacht wel erg leuk vond, en het las allemaal heel melodramatisch weg, alle posts etc.
Ik vind ook dat je iemand altijd moet geloven, maar iedereen kan alles op internet plaatsen en soms heb je er van die meiden bij... nouja..
Ik dacht ik som alles eens op wat de TS gezegd heeft en toen ik dat nogmaals las dacht ik: of dit is verzonnen, of de TS is écht niet geboren voor het geluk.

Als het waar is, gaat ze het echt heel zwaar krijgen in haar leven.
Ze is 3 maand samen met haar vriend, alles is nog koek en ei, je doet alles voor elkaar en bent nog hotel de botel, dan blijk je ook nog zwanger van hem dat maakt het uiteraard dubbel leuk! Want ja, aan zwanger zijn hoeft de boy natuurlijk niet zoveel te doen. Voorbereidingen treffen, een plekje zoeken, geld verdienen. Totdat het kind er eenmaal is, dan zijn ze inmiddels bijna n jaar samen. Dan is alles toch heel anders waarschijnlijk. De TS verwacht van hem zijn bijdrage en verantwoordleijkheid.. Het kan best zo zijn dat hij zichzelf bedenkt: wat doe ik hier? Ik ben verdorie 20(geen idee meer hoe oud ie was, ik schat het ff), en zit op gescheept met een meid en kind waar ik van alles voor moet doen terwijl ik ook lekker kan werken voor mezelf en een mooie auto kan kopen(bijvoorbeeld). Dit hoeft natuurlijk niet, maar deze gedachtegang komt wel veel voor. Je hebt ook jongens die blijven trouw.. die verdienen echt een lintje wat mij betreft!:)
Anyway, Wat gebeurt er dan? Als hij weggaat. Moet ze dan alsnog terug naar huis. Denk dat haar ouders niet zo blij zijn met een huilend kind snachts. Zeker als ze zelf ook nog eens de deur uit wil en de grootouders dus moeten oppassen, of de TS gaat uitslapen omdat opa en oma wel opletten. Denk niet dat de ouders van de TS dat zo prettig vinden. Misschien ook wel, dat weet je niet..

Hoe komt ze aan geld voor haar kinderen? Kleding, voeding, speeltjes, luiers, bedjes, badje, etc.
Als je geen diploma hebt kun je geen baan op niveau krijgen, en dus ook geen geweldig salaris. dus zul je veel en hard moeten werken om genoeg geld te krijgen voor je kids.. wie past op ze? Opvang kost ook geld hoor, en niet zo weinig ook niet.
Tja, al met al een hele hoop zorgen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:18

Voor alle mensen die twijfelen aan ts haar verhaal

Ik kreeg met 5 weken een echo, echter was toen onbekend hoelang ik zwanger was want mijn baarmoeder liet zien dat ik zwanger was maar er was niets te zien, iets minder dan 1,5 week later kreeg ik op de echo te zien dat daar een klein frummeltje was met een kloppend hartje, vervolgens heb ik met 11 weken nog een echo gehad.

daarna nog zo'n 15 echo's maar dat was omdat hij een afwijking had.

Wel ziet TS het allemaal iets te rooskleurig in, paard + tweeling + studie en NIET steunende ouders is niet realistisch. En niet om je van je roze wolk af te schoppen maar stel er zou iets gebeuren tussen jou en je vriend en je komt er alleen voor te staan... oei oei oei..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:36

maar als met 6 weken de zwangerschap + termijn vastgesteld wordt, is er dan reden om een paar dagen later nog een echo te doen?

voor mijn gevoel gaan dingen net wat te smooth of net wat te juist niet

mocht alles waar zijn (en geloof me heb ergere dingen gehoord die gelogen zijn) dan zal ik zeker mijn excuses aanbieden

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:58

Ja, als er bijvoorbeeld geen kloppend hartje is, ze kunnen wel je termijn vast stellen maar als er geen hartje klopt laten ze je meestal na 2 a 3 weken terug komen, ik mocht echter al na 1 week en 3 dagen terug komen.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:33

sorry dat ik effe niet meer op bokt ben geweest ik heb het namelijk druk gehad. waarom een tweede echo daar zal ik jullie een antwoord op geven ik heb namelijk een bloeding gehad en ik was ongerust en ik ben eerst naar de dokter gegaan en die stuurde ons door naar de gyneacoloog en toen hebben ze nog een echo genomen om te zien of alles in orde was met het kindje en toen hebben ze gezien dat het een tweeling ging worden omdat je dat in de eerste weken niet kunt zien. ik vind het spijtig dat jullie me niet geloven want alles wat ik hier op vertel is de waarheid. hoe het nu verder met ons gaat ik moet rusten en mijn vriend is nu fulltime aan het werken. met de kindjes is alles in orde. hoe we dat kunnen betalen de paarden staan nu voorlopig bij mijn vriend zijn baas en daar moeten we bijna niets voor betalen. met onze ouders is het nog steeds hetzelfde alleen begint nu onze familie er wel voor ons te zijn. mijn nicht en zijn oma steunen ons nu wel dus hopelijk volgt de rest ook.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:43

Fijn dat alles goed is met jou, je vriend en de kindjes. Ook ben ik blij voor jullie dat de familie's een beetje aan het bijdraaien zijn. Al is het alleen om je verhaal te kunnen doen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:56

Fijn dat je nicht en oma jullie nu gaan steunen!
Misschien dat daardoor je ouders ook bij draaien.

En verder over mensen die je verhaal niet geloven,
Niet druk over maken, bokt wordt nou eenmaal vaak misbruikt als aandachtstrekker.. Helaas..

Maar meid, veel succes en sterkte. En denk om jezelf en je kleine smurfjes!

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:58

ik hoop het dat ze gaan bijdraaien en ja het is natuurlijk niet leuk dat ze het niet geloven want ze mogen wel eens in mijn situatie zitten dan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:06

Er is wel een reden waarom bokt zo denkt.
Er zijn in het verleden heel veel geweest met hele erge verhalen, wat uiteindelijk allemaal gelogen bleek te zijn. Niet dat ik het goed wil praten.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:10

jajakall_x3 schreef:
ik hoop het dat ze gaan bijdraaien en ja het is natuurlijk niet leuk dat ze het niet geloven want ze mogen wel eens in mijn situatie zitten dan.

Laat me voorop stellen dat ik hele grote twijfels bij jouw verhaal heb, maar losgelaten daarvan, die situatie waar je in zit heb je wel zelf gecreeerd. Toen je melde dat je dacht zwanger te zijn en de test naar luiden positief was, heb je zelf aangegeven dat jullie gingen kijken of jullie de baby wilde houden. Jullie zijn dus niet principeel tegen arbortus. Nu hebben jullie er naar eigen zeggen voor gekozen de zwangerschap niet af te breken, was de verhouding met de ouders al slecht te noemen, jij nog op school zit, etc dan moet je in mijn ogen de consequenties daar van dragen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:18

wemkelover schreef:
Er zijn in het verleden heel veel geweest met hele erge verhalen, wat uiteindelijk allemaal gelogen bleek te zijn. Niet dat ik het goed wil praten.

Ook zijn er verhalen geweest waarbij heel bokt een meisje zo in twijfel trok, maar wat later tóch waar bleek te zijn (controle mod-team). En wat voelde iedereen zich toen rot. Beter een keer te goed gelovig dan iemand schoppen terwijl die al ligt. ;) Want laten we eerlijk wezen... wat maakt het nu uit als dit meisje gelogen had... we zitten allemaal thuis achter een schermpje, we hebben uiteindelijk niets gedaan dan een bemoedigend woord. Is dat dan zo erg als die 'teveel' geweest zou zijn?

TS: Ik kan me voorstellen dat je geschrokken was van de bloeding. Fijn dat de echo duidelijkheid heeft kunnen geven. Hopelijk draait de rest van de familie snel bij, maar al fijn dat je oma achter je staat, dat is een begin.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:23

sweetheart schreef:
wemkelover schreef:

Ook zijn er verhalen geweest waarbij heel bokt een meisje zo in twijfel trok, maar wat later tóch waar bleek te zijn (controle mod-team). En wat voelde iedereen zich toen rot. Beter een keer te goed gelovig dan iemand schoppen terwijl die al ligt. ;) Want laten we eerlijk wezen... wat maakt het nu uit als dit meisje gelogen had... we zitten allemaal thuis achter een schermpje, we hebben uiteindelijk niets gedaan dan een bemoedigend woord. Is dat dan zo erg als die 'teveel' geweest zou zijn?

TS: Ik kan me voorstellen dat je geschrokken was van de bloeding. Fijn dat de echo duidelijkheid heeft kunnen geven. Hopelijk draait de rest van de familie snel bij, maar al fijn dat je oma achter je staat, dat is een begin.

Ben ik het helemaal mee eens!! Dan maar goed gelovig, ik hoef achteraf niet te denken oehh had ik dat nou maar niet neer gezet.
En wat word je er minder van als het een leugen was geweest en jij gewoon positief hebt gepost?

TS ik ben blij voor jullie dat er toch familieleden zijn die jullie steunen.
En hoe voelde het voor jou en je vriend om de kleine wondertjes op de echo te kunnen zien??

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:02

El75 schreef:
Laat me voorop stellen dat ik hele grote twijfels bij jouw verhaal heb, maar losgelaten daarvan, die situatie waar je in zit heb je wel zelf gecreeerd. Toen je melde dat je dacht zwanger te zijn en de test naar luiden positief was, heb je zelf aangegeven dat jullie gingen kijken of jullie de baby wilde houden. Jullie zijn dus niet principeel tegen arbortus. Nu hebben jullie er naar eigen zeggen voor gekozen de zwangerschap niet af te breken, was de verhouding met de ouders al slecht te noemen, jij nog op school zit, etc dan moet je in mijn ogen de consequenties daar van dragen.

Ze neemt haar verantwoordelijkheid toch ook? :roll: Of bedoel je met je laatste zin, dat omdat ze voor de baby's kiest, jij het recht hebt om haar de grond in te trappen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:11

Die laatste snap ik ook niet zo goed. Komt bij mij over alsof Ts zelf maar niks had moeten beslissen en haar leven had moeten laten bepalen door ouders. Sorry, maar als ik zwanger ben dan beslissen IK en mijn vriend of we het gaan houden en dan kunnen mijn ouders op hun kop gaan staan als ze er tegen zijn. Zij moeten er niet mee verder gaan in het leven, ik wel. Als mijn ouders me buiten gooien hierom zegt dat veel meer over hun dan over mij. En dat geld omgekeerd ook, moest ik dan abortus doen terwijl ze er radicaal tegen zijn. Het is nog altijd MIJN leven.

Maar veel sterkte en succes TS, fijn dat er al mensen met je mee zijn. Zou je ook niet tijdelijk bij je oma of nicht ofzo dan kunnen logeren, misschien fijner dan bij een "vreemde"?

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:13

antje_vip schreef:
El75 schreef:

Ze neemt haar verantwoordelijkheid toch ook? :roll: Of bedoel je met je laatste zin, dat omdat ze voor de baby's kiest, jij het recht hebt om haar de grond in te trappen?

Als het al waar is dan is het voor mij een gevalletje : you've made your bed, now you can lie in it!
Volgens mij trap ik haar daar niet mee de grond in, nog met mijn eerdere postings.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:23

Dat dóet TS toch ook? Maar dat betekent toch niet dat ze er geen moeite mee en verdriet van mag hebben dat haar ouders haar keihard laten vallen en dat haar schoonvader haar nota bene bedreigt? Dat is beslist geen normale situatie en ik vind het heel begrijpelijk dat iemand het daar moeilijk mee heeft. Een situatie accepteren is pertinent niet hetzelfde als er gelukkig mee zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:13

Ja het is niet leuk dat niet iedereen je geloofd, maar er zijn er genoeg hier op bokt die hun nek hebben uitgestoken voor bepaalde personen wat achteraf niet waar bleek te zijn.
Ik heb het ook mee gemaakt op een ander forum. Was iemand die daar al schreef voordat ze maar dacht om zwanger te kunnen worden.
Later was ze wel in blijde verwachting. Helaas overleed het kindje met 5 mnd aan wiegendood. Er is een inzameling geweest voor bloemen. Zijn zelfs personen bij haar thuis geweest om haar te steunen.
2jaar!!! Later werd er ontdekt dat het verhaal compleet verzonnen was en dat haar kindje gewoon nog leefde.......

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:18

Dat is natuurlijk heel erg kiki, net zoals er hier ook al mensen inzamelingen hebben gedaan voor leugens of mensen hun vrije tijd opofferden om om zes uur 's morgens de paardenmarkten te gaan afschuimen voor zogenaamde "gestolen" paarden.
Dat is heel kwalijk omdat mensen er echt iets voor opofferen omdat ze je willen helpen. En zodra TS hier gaat vragen voor giften omdat ze het moeilijk heeft oid zal ik ook de eerste zijn om te zeggen "mensen kijk hier altijd mee uit, je weet het nooit op internet."
Maar zover ik weet heeft TS nog nergens iets in die aard aangegeven, vraagt ze enkel om woordelijke steun en advies. Of ze nu prinsheerlijk met haar vriendinnen aan het lachen zou zijn of het echt is, dat deert niemand. En zoals ik al eerder zei, dan nog kunnen deze adviezen misschien een hart onder de riem zijn voor iemand die wel een soortgelijke situatie heeft.

Een verhaal geloven en er advies op geven wat achteraf niet waar blijkt te zijn is vervelend, maar als je je hart uitstort en je krijgt gewoon openlijk te horen dat je waarschijnlijk gewoon een grote duim hebt, dat is verschrikkelijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:19

Veel sterkte Ts! Ik hoop dat je ouders bijdraaien...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:22

Ben ik ook met je eens hoor Kwanyin, mijn reactie was meer op, waarom bepaalde bokkers zo reageren en wantrouwiger zijn geworden.