ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:53

Janneke2 schreef:
Ja, zo noemen de oosterburen een vicieuze cirkel - en met recht.
En weten hoe zo'n ding in elkaar steekt kan helpen mbt.: "oh-oh, hier ga ik weer. ..".

Maar het allerbelangrijkste is dat je op zo'n moment ook een idee hebt hoe je er uit kunt komen.

dat is indd heel belangrijk en dat lukt me op dit moment best goed
niet altijd hoor maar grotendeels op dit moment wel

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:25

Ik heb vandaag ook een hele goede dag *\o/* Gelachen, geleefd..voelt top :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:31

dat is super *\o/* vast houden zo ik viel me ondanks tabletten best 'raar' me lichaam wil paniek
me hoofd doet niet mee
ben ook nog ziek en voel steeds van die spiertrekkingen rondom me borst en schouders
-O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:29

gekvanfleur schreef:
Ik heb vandaag ook een hele goede dag *\o/* Gelachen, geleefd..voelt top :j

Joepie!!!!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:05

Ik denk dat ik een beetje verslaafd ben geraakt aan de paniek en angst en dat moet hebben omdat ik dat gevoel ken..
Klinkt heel raar, maar ik merk dat als ik denk oke...je hebt dit en dit en dit niet, dus de kans dat je gezond bent is groot. Ik alsnog een soort van angst hou, alleen weet dan niet voor wat..dus ga ik weer verder met panikeren..maandag weer naar de therapeut. Van de huisarts een verwijzing naar de fysio voor nek en rug..vooral die tintelingen in mijn rug blijven erg vervelend.Vooral omdat het amper voor lijkt te komen. Kan er niets over vinden...ja bij het onderwerp wat nu net de reden voor mijn angst was..Zit wel hoog in de rug en aan de zijkant dus hoop maar op een vastzittende spier ofzo?? Iemand ervaring met een chiropractor? Wilde dat misschien eens proberen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:22

Angst hebben voor iets onbekends IS ook gewoon heel zwaar.
Het is veel en veel prettiger om zelf *een* onderwerp te kiezen en daarover bezorg etc. te zijn.

En ondertussen is het werk, om die onbestemde angst de nek om te draaien - prijs jezelf gelukkig dat het 2013 is, zodat je er niet jarenlang over hoeft te praten en wat al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:26

Ten 1e en dat geldt voor iedereen, als je iets hebt, in godsnaam GA NIET GOOGLEN!!!
Ik ben een paar jaar geleden gediagnostiseerd met een angststoornis, en waarom, juist omdat ik me van alles aan liet smeren door google omdat ik letterlijk alles opzocht op google. Mijn leven is 1 grote hel geweest, ik heb vorig jaar sowieso een jaar lang in angsten geleefd, 24/7 mijn raam open, zelfs in de winter, om maar zuurstof in huis te houden omdat ik bang was dat er giftige gassen/stoffen in mijn huis hing, geloof me het is hel. Dus STOP nu meteen met dingen opzoeken op google.

Ik heb ook vorig jaar weken met een tintelende arm gelopen, was op en duur helemaal panisch omdat ik dacht dat er wat met mijn hart aan de hand was, ben naar de dokter gegaan en weet je wat bleek, als je stresst raak je gespannen en span je al je spieren aan, mijn borstspier aan de linkerkant ontspande niet zo goed weer als de rest en zoals het hoort, mijn stress plek noem ik het dus nu, dat straalde door naar mijn arm en het enige wat die tintelingen waren was spierpijn doordat die borstspier vaak zo hard en gespannen bleef..

Dus ff serieus laat je niet gek maken want voor je het weet beland je in het zelfde schuitje als waar ik vorig jaar in leefde en dat is echt geen pretje..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:15

Annett1990 schreef:
Ten 1e en dat geldt voor iedereen, als je iets hebt, in godsnaam GA NIET GOOGLEN!!!
Ik ben een paar jaar geleden gediagnostiseerd met een angststoornis, en waarom, juist omdat ik me van alles aan liet smeren door google omdat ik letterlijk alles opzocht op google. Mijn leven is 1 grote hel geweest, ik heb vorig jaar sowieso een jaar lang in angsten geleefd, 24/7 mijn raam open, zelfs in de winter, om maar zuurstof in huis te houden omdat ik bang was dat er giftige gassen/stoffen in mijn huis hing, geloof me het is hel. Dus STOP nu meteen met dingen opzoeken op google.

Ik heb ook vorig jaar weken met een tintelende arm gelopen, was op en duur helemaal panisch omdat ik dacht dat er wat met mijn hart aan de hand was, ben naar de dokter gegaan en weet je wat bleek, als je stresst raak je gespannen en span je al je spieren aan, mijn borstspier aan de linkerkant ontspande niet zo goed weer als de rest en zoals het hoort, mijn stress plek noem ik het dus nu, dat straalde door naar mijn arm en het enige wat die tintelingen waren was spierpijn doordat die borstspier vaak zo hard en gespannen bleef..

Dus ff serieus laat je niet gek maken want voor je het weet beland je in het zelfde schuitje als waar ik vorig jaar in leefde en dat is echt geen pretje..

Ik zoek ook alles op via google. Dat is deelds gewoon wie ik ben .Ik ben leergierig en vibd het leuk om dingen op te zoeken. Maar in dit is het dus heel negatief..ik heb met mezelf de afspraak bedacht dat als ik googlen mag zoveel ik wil
maar sat ik dan zoek naar oplossingen ! Dus niet wat mankeer k, maar wat kan ik doen als afleiding.

onley

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:38

om die reden google ik dus ook niet meer op mijn dingen wat ik voel

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:14

ik heb gezondigd. Ik.heb gegoogled op mijn trillende linkerarm en kwam uit op parkison.. :(
Niet meer doen dus.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:29

;) nee, het doel was: wat te doen aan/tegen een trillende arm.

En liefst die onbestemde angst die daar achter ligt de nek omdraaien samen met je therapeut.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 23:06

Weet iemand wat pijn in schouders/bovenarmen is en ook op heupen/bovenbenen.
Is een branderigr pijn op de huid..ben me alweer zorgen aan het maken... :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:08

Neem een paracetamol en ga lekker naar bed, misschien is het morgen over :)
Zie je ook iets aan je huid?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:25

gekvanfleur schreef:

Neem een borrel, laat iemand je een beste schop onder je zeurzak geven en ga naar bed. :roll:
Mocht het werkelijk heel ernstig en levensbedreigend zijn, dan word je morgen niet meer wakker, het voordeel is dat je dan wel van al je (ingebeelde) kwaaltjes en pijltjes verlost bent...
Weltrusten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:46

ik begin maandag weer met werken op me 2de baan en o god wat knijp ik hem :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 11:59

KarinvdM schreef:
gekvanfleur schreef:

Neem een borrel, laat iemand je een beste schop onder je zeurzak geven en ga naar bed. :roll:
Mocht het werkelijk heel ernstig en levensbedreigend zijn, dan word je morgen niet meer wakker, het voordeel is dat je dan wel van al je (ingebeelde) kwaaltjes en pijltjes verlost bent...
Weltrusten.

denk je echt dat ik niet weet hoe mijn lichaam me in e malig neemt?
Ik wil eigenlijk niet eens op zo'n reactie ingaan, maar hoop van harte dat je nooit zult weten hoe het is als je gedachtrs niet willen stoppen en de paniek sterker is dan je verstand.
Hoop dat je lekker hebt geslapen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:48

Sterkte met de zenuwen voor je nieuwe baan! !!

Veel sucses morgen! !!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:54

Janneke2 schreef:
Sterkte met de zenuwen voor je nieuwe baan! !!

Veel sucses morgen! !!

Is geen nieuwe baan maar daar waar ik al 6 maanden ziek ben geweest

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:32

@ Ts, vervelend dat je je overal zo druk over maakt. Heb niet het hele topic gelezen, maar ben je al bij een goede psycholoog geweest? Je klachten lijken namelijk verdacht veel op hypochondrie.. Ik hoop dat je een manier vind om er mee om te gaan, lijkt me verschrikkelijk altijd een angst te leven!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:02

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is de TS niet hartstikke hypochondrisch?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:29

Ach.... Wees nou niet bang! Maak afspraak met de huisarts!
Ik had de laatstw tijd veel hoofdpijn, misselijkheid, overgeven en bloedneuzen bijelkaar. Ben gaan googlelen en het leek erg veel op kanker. Ben toen naar de huisarts gegaan en het bleek dat mijn spieren helemaal vast zaten. Naar Fysio geweest en heb nu nergens last vam!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:16

Misschien is het slim als je wel even globaal het topic leest, TS is inmiddels al een stuk verder dan de OP. ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:03

Dani schreef:
Misschien is het slim als je wel even globaal het topic leest, TS is inmiddels al een stuk verder dan de OP. ;)

Nou ja ik heb alleen de eerste en laatste blz gelezen, maar ik lees nog steeds dat ze bij elk pijntje bang is, vandaar.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:13

Ja dat klopt. Maar ze is ook al bij de huisarts geweest, heeft medicijnen, en beseft dat ze inderdaad hypochondrie heeft. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 09:41

gister gehoord van de neuroloog dat het vermoedelijk chronische hyperventilatie is. Had een Emg gehad. Heb een verwijsbrief voor de fysio voor spieren en ademhalingsoefeningen. Ben beniewd of dat helpt. Maandag zowieso weer naar de psycho.