Kwanyin schreef:Maar zelfs al is het zo dat dat bv kinderen weerbaarder maakt (hoe zeker kan je er tegenwoordig trouwens van zijn als je weet wat voor rommel we heel ons leven al naar binnen hebben geslikt? ik las hier ergens dat de vrouwen die in het onderzoek meedoen wel ook een gezonde levensstijl moesten hebben?), is dat een reden dat vrouwen verplicht toch eerst moeten proberen om borstvoeding te geven? Maakt het hun slechtere moeders als zij bewust van dit voordeel er toch voor kiezen om kunstmatige melk te geven? In mijn ogen niet. We spreken nu ook niet over gigantisch opvallende verschillen. Het was heel ander verhaal geweest als bv 80% van de kinderen met kunstmatige melk in de eerste vijf jaar zwaar ziek werd en allerlei zware allergieën ontwikkelden. Dan zou ik ook zeggen "probeer die filet américain tepel met fristi toch nog even vol te houden."
Die gezonde levensstijl vraag is dus typisch al een voorbeeld hoe de uitslag van zo'n statistisch en "wetenschappelijk onderzoek" al beinvloedt kan worden, evenals het land waarin je het onderzoek doet, de mensen die je uitzoekt, de leefomstandigheden van de kinderen daarna, enz.enz.

)