"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:18

Ik ee
Winged schreef:
lifaya schreef:
Ik zou een ei en melk allergie hebben maar in Amerika heb ik bijna elke dag wel ei gegeten :+ (hadden daar kippen) en melk ging er ook wel in :') Dus vandaar dat ik het ook zo apart vind. Hier eet ik vrijwel geen ei, melk alleen in mijn cappuchino en als bijproduct ergens in verwerkt. Ik beweeg overigens nog steeds wel wat, 2 x per week paardrijden, daarvoor moet ik 25km per dag fietsen en natuurlijk ook stal mesten enzo. Verder fiets ik 10 km per dag voor werk. Maar hier voel ik me verre van gezond

At je in Amerika ook veel brood? Dat opgeblazen gevoel kan ook door bijvoorbeeld vezels en tarwe komen. Misschien een weekje of 2 speltbrood proberen?

Ik eet hier alleen maisbrood. In amerika was het witbrood. Dus ja, aan brood zal het niet liggen

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:20

Marilyn Monroe is een prima voorbeeld van de relativiteit van cijfers :

> lengte 1.65
> gewicht 64 kg
> maakt een BMI van 23.5
> 88 - 56 - 88

En ze wordt beschouwd als sexy rolmodel, slank etc. Vergeet niet dat dat de tijd was van de wespetailles met bijhorende corsettes die alles insnoerden.

Dus wat zeggen cijfers ? Niks. Je kan je enkel baseren op het uiterlijk zelf om uit te maken of je iemand mooi, lelijk, dik of dun vindt.

Naar mijn bescheiden mening is elke vrouw (en bij uitbreiding ook elke man) mooi, als ze in verhouding zijn; lengte - breedte - figuur, ongeacht welke kledingmaten daarbij horen.

LecyTinker

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:25

Marilyn’s weight fluctuated, but her normal weight was 118 pounds (53.5 kilograms). Her weight went up and down so dramatically during the filming of The Prince and the Showgirl that the costume designer, Beatrice Dawson, had to create facsimile dresses in different sizes. “I have two ulcers from this film,” she is reported to of said, “and they’re both monogrammed MM.” Her highest weight was 140 pounds. (63,5 kg)

http://www.marilynmonroepages.com/weight/
volgens ons IBM zou ze gewoon binnen haar gewicht vallen, maar ze was geen poppetje.
(hoewel ik blij zou zijn met 63,5 kg

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:27

Rea, het is al raar dat die gegevens niet overeenkomen van MM!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:30

Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:36

Raponsje schreef:
Haar borstomvang: 88cm
Haar taille: 55.9
Haar heupen: 89 cm.

De ideale maten voor een fashion model nu:
borstomvang: 86 centimeter tot 90 centimeter
Een taille maximaal: 61 centimeter
heupen: 86 centimeter tot 90 centimeter.

Ze zou dus in deze tijden de catwalk op kunnen.

Volgens mij was ze daar niet lang genoeg voor, een gemiddeld model moet toch wel 1,75 oid zijn.
Volgens mij was ze trouwens ook helemaal niet dik, vaak word haar kleding maat aangehaald maar kleding maten zijn veranderd bovendien zie je natuurlijk wel terug dat de fototechniek toen minder was, er werd wel wat gedaan maar je werd niet zo weggeshopt als tegenwoordig.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:39

Afbeelding

Maten zijn idd niet meer te vergelijken met toen!
Maar een huidige maat 12 is nog steeds een maat 40 (maar goed, nadat ze haar borsten had laten vergroten is het logisch dat ze een grotere maat nodig had!)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:43

zijn in inches he :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:50

Wat ik ook lees in dat stukje is hetgeen ik ook ervaar. Men maakt de kleding tegenwoordig gewoon groter. :D
Waar ik een paar jaar terug een M had voor shirtjes, heb ik tegenwoordig ineens weer een S. Terwijl ik alles behalve afgevallen ben.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:06

Mijn jeugdvriendin gebruikte het MM-troostertje vaak, daar zij klein en eerder zwaarlijvig was.
En diëten bracht haar geen soelaas daar ze haar eetgewoonten niet fundamenteel wijzigde.

Als MM in haar slankere momenten een maatje 40 droeg, is dat nog steeds boven hetgeen wat nu voor slank wordt aanzien. Of reken ik het fout om ?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:18

rea schreef:
Mijn jeugdvriendin gebruikte het MM-troostertje vaak, daar zij klein en eerder zwaarlijvig was.
En diëten bracht haar geen soelaas daar ze haar eetgewoonten niet fundamenteel wijzigde.

Als MM in haar slankere momenten een maatje 40 droeg, is dat nog steeds boven hetgeen wat nu voor slank wordt aanzien. Of reken ik het fout om ?

Volgens mij droeg ze de huidige maat 40 (toen maat 16) juist toen ze op haar zwaarst was?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:14

Sizzle schreef:
Puur op basis van de gegevens van het cbs heeft de TS in feite natuurlijk wel gewoon gelijk. De gemiddelde mens word zwaarder en dus zal er ok steeds meer tolerantie voor zijn en verschuift de standaard naar boven.

Daar kunnen we met zijn allen boos over doen dat men dat niet kan helpen etc, maar het blijft een feit :+

[ Afbeelding ]

Gemiddeld gewicht sneller gestegen dan de lengteHet lichaamsgewicht van de gemiddelde volwassene in Nederland is meer gestegen dan de gemiddelde lengte. De afgelopen twintig jaar werd de gemiddelde man 5,6 kilogram en de vrouw 3,7 kilogram zwaarder. In 2011 woog een man gemiddeld 84 en een vrouw 70 kilogram

en een gezonde ontwikkeling is het niet.
Het heeft imo een egocentrisch kenmerk. Neem alleen al de kans op gezondheidsproblemen die erdoor toeneemt. Dat is bepaald niet alleen je eigen keuze want als jij eerder dood gaat weet jij van niets en je nabestaanden zitten ermee. Helemáál mbt kinderen is dat een glasheldere verantwoordelijkheid.
Maar ja, dat is met de niet-duurzaamheid van ´duurzame´ relaties ook zo.
´Omdat je het waard bent´ heeft méér kanten dan alleen eetbevrediging.

Mbt ernstig overgewicht moet ik altijd denken aan de cap-manie hier op Bokt. Die cap moet opgedrongen worden en ernstig overgewicht moet mogen :?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:18

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Puur op basis van de gegevens van het cbs heeft de TS in feite natuurlijk wel gewoon gelijk. De gemiddelde mens word zwaarder en dus zal er ok steeds meer tolerantie voor zijn en verschuift de standaard naar boven.

Daar kunnen we met zijn allen boos over doen dat men dat niet kan helpen etc, maar het blijft een feit :+

[ Afbeelding ]

Gemiddeld gewicht sneller gestegen dan de lengteHet lichaamsgewicht van de gemiddelde volwassene in Nederland is meer gestegen dan de gemiddelde lengte. De afgelopen twintig jaar werd de gemiddelde man 5,6 kilogram en de vrouw 3,7 kilogram zwaarder. In 2011 woog een man gemiddeld 84 en een vrouw 70 kilogram

en een gezonde ontwikkeling is het niet.
Het heeft imo een egocentrisch kenmerk. Neem alleen al de kans op gezondheidsproblemen die erdoor toeneemt. Dat is bepaald niet alleen je eigen keuze want als jij eerder dood gaat weet jij van niets en je nabestaanden zitten ermee. Helemáál mbt kinderen is dat een glasheldere verantwoordelijkheid.
Maar ja, dat is met de niet-duurzaamheid van ´duurzame´ relaties ook zo.
´Omdat je het waard bent´ heeft méér kanten dan alleen eetbevrediging.

Mbt ernstig overgewicht moet ik altijd denken aan de cap-manie hier op Bokt. Die cap moet opgedrongen worden en ernstig overgewicht moet mogen :?

Het is niet alleen jij en je persoonlijke familie die ermee zit, maar omdat NL een welfare-state is, is het ook de staat, en alle inwoners, die er mee zit. Zorgpremies e.d. gaan omhoog, omdat mensen met overgewicht (en met ondergewicht natuurlijk ook) minder gezond zijn, en dus meer zorg hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:41

Het is niet omdat je mager of slank bent dat je zomaar alles mag eten. Daar ben ik zelf een goed voorbeeld van, en ik doe het dan ook nog eens erg slecht.
Heb een droge huid: klopt, ik drink eigenlijk veel te weinig. En dan nog liefst van al cola, koffie maar als het kan geen water. Te smaakloos.
Ik kan eten wat ik wil: klopt, ik kom niet bij. Maar ik eet niet gezond: hoe vettiger hoe prettiger, terwijl ik gezonde voeding wel gewoon lust.

Ik ben me hier heel erg van bewust en zou heel graag gezonder en regelmatiger willen gaan eten. Nu maak ik gewoon wat als ik honger heb en snaai tussendoor ook nog even de kast leeg. Alleen zit er een erfelijke factor in de familie en dat is erg dunne bloedvaten. Best goed gevaarlijk met mijn levensstijl. Ben misschien lekker slank maar mijn cholesterol, denk niet dat ik wil weten hoe hoog die staat :o

Boodschappen doe ik al bewuster: neem geen snoep meer mee maar fruit, ik koop lichtbruin of volkorenbrood ipv witbrood, meer kaas ipv vlees. Ipv pizza en lasagne maak ik gewoon spaghetti of een slaatje met gebakken spekjes of gerookte zalm, tomaat, koude pasta en beetje mayonaise voor de smaak. Die wil ik op termijn vervangen door een lekkere sladressing, maar daar moet ik nog naar op zoek.
Gaan we uit eten? Bestel ik als het kan vis ipv vlees.
Heb nu blok voor de examens. Frisdrank is vervangen door fruitsap (nog steeds een suikerbom I know) en thee met honing. Voor morgenochtend heb ik bruin brood en een zachtgekookt eitje op het menu.

Vriendlief is 1m92 en weegt nu zo'n 96kg. Hij wil ook graag weer wat afvallen, al eet hij gezonder dan ik. Die drinkt wel makkelijk zijn 1,5L water/dag. Het zijn de biertjes in het weekend die er ontzettend aan blijven kleven, en hij eet erg graag vlees. Mijn idee: hij wil afvallen, ik wil gezonder leven? Goed, koop ik alleen gezonde dingen en stiekem verklein ik zijn porties vlees tot 250gr ipv 350 of zelfs 400 soms. Merkt hij niks van en hij schept dan vanzelf meer groenten op :))

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:49

Raponsje schreef:
Dik worden kán genetisch bepaald zijn, maar komt echt extreem weinig voor.
Wanneer iemand zijn ouders en/of opa en oma voller zijn wordt er vaak naar genetische aanleg gegrepen terwijl dit vaak niets anders is dan verkeerde leefgewoontes doorgeven en kopieren.

Genetisch aanleg komt echt maar extreem weinig voor.
Je lichaamsbouw is vaak wel genetisch bepaald, dus als vrouw sla je vaak opdezelfde plekken vet op als jouw moeder en oma.
Als je moeder een appelfiguur heeft, heb jij dat vaak ook.
Maar dat betekend niet dat je net als je moeder ook een paar kilootjes te veel mee zal slepen.
Dat komt puur door verkeerde eet en leefgewoontes. (Laten we er vanuit gaan dat je geen medcijnen slikt of ziek bent)

Waarom sommige mensen 10 big macs kunnen eten zonder een gram aan te komen en andere niet heeft te maken met verbranding.
Dit heeft weer te maken met wát je eet, hoeveel je eet, hoe hoog je spierpercentage is en wat je aan beweging doet.

Iemand met een traag metabolisme kan zijn of haar metabolisme versnellen.

Maar hoe kan het dan dat mijn ex slechts 60 kg. woog (hij was 1.85) terwijl hij een zittend beroep had, overal met de auto heen ging.. meerdere keren per week bij de Mc. at (of ander ongezond eten), overdag ook veel snoepte en níks aan sport deed? Dan moet er toch wel verschil zitten in snelheid van verbranden dan bij 'normale' mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:53

Iemand die inwendig nerveus is kan wel zo mager blijven omdat die dat ook allemaal gewoon verteren. Of het gezond is, da's wat anders. Idem met een zittend beroep en een stressy persoon. Die blijven vaak ook gewoon mager. Dat zie ik genoeg aan mijn moeder. Op bepaalde momenten was het zo erg met de beroepsstress dat ze extreem ging afvallen. We maakten er wel eens de lol van "zet er een kaarsje achter en je hebt een RX-foto". Gelukkig is dat nu weer goed.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:58

normale gemiddelde maat in Nederland was vroeger 40 en schijnt nu 42 te zijn, dat is niet dik, prima als je 36 hebt, zijn meestal de wat kleinere ielere mensen, dan kan het best mooi zijn, maar iemand van 1.80m met maat 36 is echt niet mooi, net als iemand met maat 48 niet heel mooi is, maar ieder moet gewoon zn ding doen. Ik ben zelf 1.85m en als ik maat 36 zou hebben dat is echt geen pan, dan ben ik een graatje, verder zouden de kleren dan te kort vallen (armen, benen) dus je moet ook naar de verhoudingen kijken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:11

Samiyah schreef:
Raponsje schreef:
Dik worden kán genetisch bepaald zijn, maar komt echt extreem weinig voor.
Wanneer iemand zijn ouders en/of opa en oma voller zijn wordt er vaak naar genetische aanleg gegrepen terwijl dit vaak niets anders is dan verkeerde leefgewoontes doorgeven en kopieren.

Genetisch aanleg komt echt maar extreem weinig voor.
Je lichaamsbouw is vaak wel genetisch bepaald, dus als vrouw sla je vaak opdezelfde plekken vet op als jouw moeder en oma.
Als je moeder een appelfiguur heeft, heb jij dat vaak ook.
Maar dat betekend niet dat je net als je moeder ook een paar kilootjes te veel mee zal slepen.
Dat komt puur door verkeerde eet en leefgewoontes. (Laten we er vanuit gaan dat je geen medcijnen slikt of ziek bent)

Waarom sommige mensen 10 big macs kunnen eten zonder een gram aan te komen en andere niet heeft te maken met verbranding.
Dit heeft weer te maken met wát je eet, hoeveel je eet, hoe hoog je spierpercentage is en wat je aan beweging doet.

Iemand met een traag metabolisme kan zijn of haar metabolisme versnellen.

Maar hoe kan het dan dat mijn ex slechts 60 kg. woog (hij was 1.85) terwijl hij een zittend beroep had, overal met de auto heen ging.. meerdere keren per week bij de Mc. at (of ander ongezond eten), overdag ook veel snoepte en níks aan sport deed? Dan moet er toch wel verschil zitten in snelheid van verbranden dan bij 'normale' mensen?

Daar kan ik pas wat over zeggen als ik weet wat en hoeveel hij eet en ik zijn vet en spierpercentage meet.
Maar van wat jij typt kan hij juist zoveel eten doordat zijn lichaam gewend is om veel eet momenten gedurende de dag te hebben waardoor zijn verbranding dus sneller werkt.
Ook door ongezonde dingen te eten kan hij nog steeds binnen zijn dagelijkse calorieen norm zitten en dus snacken zonder een grammetje aan te komen.

Dat hij slank is wil niet zeggen dat hij er van binnen netjes en gezond uitziet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:33

Miepie77 schreef:
maar iemand van 1.80m met maat 36 is echt niet mooi

En bedankt :') :D

Al had ik voorheen wel 38 trouwens, maar door die domme maten verschuiving ben ik terug op 36.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:09

Ik moet steeds aan Little Britain denken met die dieettiste, bij dit topic. :')

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 01:46

Miepie77 schreef:
normale gemiddelde maat in Nederland was vroeger 40 en schijnt nu 42 te zijn, dat is niet dik, prima als je 36 hebt, zijn meestal de wat kleinere ielere mensen, dan kan het best mooi zijn, maar iemand van 1.80m met maat 36 is echt niet mooi, net als iemand met maat 48 niet heel mooi is, maar ieder moet gewoon zn ding doen. Ik ben zelf 1.85m en als ik maat 36 zou hebben dat is echt geen pan, dan ben ik een graatje, verder zouden de kleren dan te kort vallen (armen, benen) dus je moet ook naar de verhoudingen kijken.

En bedankt idd.. :+
1.80, 64 kilo en cm maten 86-65-94 hier.. wel een smalle bouw.. (en een 75C :P ) Kan ook eigenlijk wel redelijk eten wat ik wil :)
Ik zou bijvoorbeeld (denk ik hoor, niet uitgetest :+ ) niet teveel richting de maat 40/42 moeten gaan, want dat zou voor mijn bouw al aan de zwaardere kant worden.. puur omdat ik niet zo breed gebouwd ben..
Waarmee ik dus niet bedoel te zeggen dat maat 40 of 42 meteen overgewicht (of mollig of bladiebla) is, zeker niet bij een wat bredere bouw..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:23

liedje89 schreef:
rea schreef:

Volgens mij droeg ze de huidige maat 40 (toen maat 16) juist toen ze op haar zwaarst was?

Er staat wel duidelijk JURK maat en met grotere borsten kan je lichaamlijk bijvoorbeeld wel een maatje 36 hebben, maar je meiden passen daar dan gewoon niet in, dus dan moet je al naar een grotere maat gaan.

Ik wilde wel even reageren op het feit dat er zo een ophef wordt gemaakt over dat overgewicht wel uitwerking heeft op de maatschappij qua kosten, maar ik denk dat roken, alcohol en drugs een grotere schade ( en dus voor de belastingbetalers) met zich meebrengt dan overgewicht. Omdat overgewicht alleen medische rekeningen meebrengt en die worden toch ook een deel door de persoon zelf betaald, maar alcohol en drugs voor erg veel overlast zorgen en roken voor vervuiling op de straat.
Alcohol, drugs en roken geven ook medische rekeningen, net als overgewicht. Dus persoonlijk vind ik niet dat overgewicht gezien mag worden als een maatschapelijke kosten, tenzij je dan ook gaat afrekenen met de mensen die roken, drinken of drugs gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:38

Mensen met extreem overgewicht door eigen keuze, nee daar heb ik geen genade mee. Mensen die het hebben door ziekte of medicatie da's dan weer anders. Schoonmams is bijvoorbeeld best zwaar en ja, zwaarlijvigheid zit ook wel in de familie maar als ik foto's zie van haar vroeger dan weet ik ook dat het niet zo'n immense rol heeft gespeeld. Ze heeft door rugproblemen ooit cortisone gehad, is bijgekomen en daar raakt ze nu niet meer vanaf, oa omdat ze niet kan sporten. Ze heeft ook geen rijbewijs, speelt ook mee.

Magere mensen die maar schransen omdat het kan, ik wil inderdaad de binnenkant niet zien. Ben daar eerlijk in, met wat ik allemaal vreet denk ik dat mijn cholesterol flink hoog staat en als ik dit aanhou beland ik waarschijnlijk ooit wel een keer op een tafel met hart- of vaatziekte. Liever niet, dus doe ik m'n best om mijn levensstijl en manier van eten aan te passen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:12

Dat filmpje :')

Mooie maten Tessa.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:30

LecyTinker schreef:
liedje89 schreef:

Er staat wel duidelijk JURK maat en met grotere borsten kan je lichaamlijk bijvoorbeeld wel een maatje 36 hebben, maar je meiden passen daar dan gewoon niet in, dus dan moet je al naar een grotere maat gaan.

Ik wilde wel even reageren op het feit dat er zo een ophef wordt gemaakt over dat overgewicht wel uitwerking heeft op de maatschappij qua kosten, maar ik denk dat roken, alcohol en drugs een grotere schade ( en dus voor de belastingbetalers) met zich meebrengt dan overgewicht. Omdat overgewicht alleen medische rekeningen meebrengt en die worden toch ook een deel door de persoon zelf betaald, maar alcohol en drugs voor erg veel overlast zorgen en roken voor vervuiling op de straat.
Alcohol, drugs en roken geven ook medische rekeningen, net als overgewicht. Dus persoonlijk vind ik niet dat overgewicht gezien mag worden als een maatschapelijke kosten, tenzij je dan ook gaat afrekenen met de mensen die roken, drinken of drugs gebruiken.

Maar dat is tooch ook zo? Als je een ongezonde leefstijl hebt, en daar gaat het nu over, ben je niet alleen jezelf tot last. Was dat maar zo. Maar ook anderen. En dat vind ik niet erg sociaal.
En of je nu overgewicht hebt door je leefstijl, rookt, blowt of drinkt, het is iets waar je wat aan kan doen.

Ik ben t met varekaj eens, dunne mensen die zeggen 'ik kan t eten WANT ik kom niet aan'. Ongezond zijn zie je lang niet altijd aan de buitenkant. Ook al kom je niet aan, dat wil niet zeggen dat t goed voor je is. Roken zie je ook niet van buiten, maar als je die longen ziet....
Ik vind persoonlijk roken, drinken en blowen helemaal niks, trouwens.
Overgewicht (of ondergewicht) heb ik dan minder problemen mee eigenlijk.
Al zal ik er nooit iemand op afrekenen. Ik zal nooit onaardig tegen iemand zijn, omdat ik de reden er niet achter weet. En zelfs als ik de reden weet, dan ook niet.