Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:50

Seb8iaan schreef:
Zo indrukwekkend stukje, heb er eigenlijk nog nooit zo naar gekeken. Wist niet zo goed wat ik er nou van moest denken. Maar wel altijd deze mensen (ik hou helemaal niet van deze typering, zoals je zegt: "Je bent net zo goed een mens") met open armen ontvangen. Je verhaal geeft me een beter inzicht in wat het nou daadwerkelijk is en hoe jij dingen ziet. Vind het super dat je dit zo hebt uitgelegd om mij maar ook anderen te informeren. Want ik durf vrij zeker te zeggen dat er vaak wordt gereageerd op autisme uit onwetenheid. Het is natuurlijk hoe de mens in elkaar zit: Anders is gek. En daar moet je vandaan blijven.

Met deze info kan ik zeker wat, en hoop dat je dit nog met vele anderen zult delen. Om het vooroordeel wat er nu is, wat helderder te krijgen van de mensen binnen onze samenleving.

Kijk Hiervoor heb ik het nou geschreven! :D fijn dat je er wat mee kan Sebastiaan! :D

MamaMiesje schreef:
"Niets hoeft. Een paard wel." :D

Wil je wel geloven dat ik tijdens het bijlezen dit las, en toen dacht :)* Ik snap hem eindelijk *\o/* zo is het _O- ik snapte hem ook nooit, totdat net ineens het lampje aan ging..

en het leuke is dat de uitleg pas gegeven word nadat ik hem net zelf bedacht had _O-

melody7 schreef:
ogod, ik snap 'm nogsteeds niet :') _O- dat is toch geen humor? xD

Hij kan ook anders: niks hoeft, een geit wel of niks hoeft, een koe wel
Wat die beesten hebbe HOEVEN daar om hoeft zij wel :P snapje?

Maar dat van Loesjes tekstschrijvers wist ik niet! hoe weet jij dat? :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:53

Shiloh schreef:
LOL ...

Ik vind die van "leven is het meervoud van lef" ook zo leuk of, "niks moet, niksen mag"

die snap ik dan weer wel, de eerste vind ik heel mooi :))

gnhehe nee ik snap hem nogsteeds nietecht, wel dat het daarom gaat maar niet wat het doel/grap daarvan is xD

trouwens, misschien wel een mooie voor hier: 'They dont hate you because you, they hate you because you're different', ik pluk altijd overal van die rake/mooie zinnen vandaan en deze kwam voorbij in een musical waar ik zaterdag ben geweest, en die vond ik wel mooi :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:54

Mijn moeder had het daarover, die had dat weer via haar autisten cursus groepjes... dus moet wel eerlijk bekennen dat het "horen van" is, maar het verbaasd me niks, dus heb het gelijk voor waar aangenomen ^^

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:54

Is het dan niet: "..because of you..." ?

Shiloh

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:55

*knikt* , met "of" is het correct engels :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:55

Jeui :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:56

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:57

ohh ja kan wel ja, ik kan niet echt goed engels :+ was wel een echt gave musical (we will rock you) zaten wel meer van die dingen in, maar ben ze verder helaas weer vergeten :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:57

Ja die is leuk :D
"Je zal maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben" :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:58

MamaMiesje schreef:

jaa die :') geweldig! haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:59

pfhihihi

Ja we will rock you is echt uber gaaf!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:00

MamaMiesje schreef:

Die vind ik zo briljant. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:00

ben je er ook geweest? ik wil nog een keer!! we waren bij de cast van London geweest, en dan vooral scaramouch is absurd goed daarvan :))

maar ik zal stoppen, ga offtopic :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:01

Kinderen met een gevoel voor humor is ook wel leuk: vorig jaar had ik een groep 3-4 en met Sinterklaas kregen ze een chocoladeletter S.
Zegt Tom: "Nou juf, daar klopt dan ook niks van! Helemaal geen letter T voor mij!"
Dus ik zeg: "Sjah Tom, dan moet je maar kiezen: of je heet nu Som of je heet nu Stom :P "
En dat joch helemaal in een deuk :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:02

MamaMiesje schreef:
Kinderen met een gevoel voor humor is ook wel leuk: vorig jaar had ik een groep 3-4 en met Sinterklaas kregen ze een chocoladeletter S.
Zegt Tom: "Nou juf, daar klopt dan ook niks van! Helemaal geen letter T voor mij!"
Dus ik zeg: "Sjah Tom, dan moet je maar kiezen: of je heet nu Som of je heet nu Stom :P "

_O- hahahahha geweldig :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:11

Geniaal! Hihi.

Persoonlijk heb ik altijd al eens zo'n Loesje workshop willen bijwonen. Lijkt me echt super leuk om eens te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:15

MamaMiesje schreef:

:D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:58

btw, over letterlijk en taal gesproken.

Zijn jullie als kind ook echt door een crisis gegaan omdat het niet logisch is om de vraag 'vind je dat niet leuk' te beantwoorden met nee, als je dat inderdaad niet leuk vindt :?
Snap het nog steeds niet, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:01

Huh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:05

Als iemand vraagt 'vind je dat niet leuk' en je vindt het inderdaad niet leuk, dan zou het toch logischer zijn om dat te bevestigen door 'ja' te zeggen :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:11

Uhm. Daar maak ik me geen zorgen over _O- uiteindelijk word er wel begrepen wat ik bedoel :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:18

Jaa dat had ik ook! Snapte er echt helemaal niks van, heeft ook wel even geduurd :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:42

Wat mooi geschreven! Ik vind dat je het heel goed verwoord hebt. :j

Het is mischien een beetje late reactie, maar ooit op een cursus speelden wij een spel over autisme.
We werden in twee groepen verdeeld, en moesten per groep regels bedenken, die leken op de ongeschreven omgangsregels in de maatschappij.
BV: Als je praat moet je aan je neus zitten.
Je moet altijd 1 hand in je zak hebben.
Als je luisterd naar iemand moet je je armen over elkaar doen.

Vervolgens werd er van elke groep iemand naar de andere groep gestuurd.
Hield je je niet aan de ongeschreven regels, dan moest je weer terug naar je eigen groep.
Niemand begreep elkaar natuurlijk, als je in de andere groep kwam voelde je je erg raar, je deed toch precies zoals de rest, of probeerde het in elk geval?

Vond het zelf een heel mooie manier om (een van de) aspecten van autisme uit te leggen. :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:46

Menino schreef:
btw, over letterlijk en taal gesproken.

Zijn jullie als kind ook echt door een crisis gegaan omdat het niet logisch is om de vraag 'vind je dat niet leuk' te beantwoorden met nee, als je dat inderdaad niet leuk vindt :?
Snap het nog steeds niet, haha.

Oh, aan dat soort vragen heb ik een hekel.
Ik kwam 'm pas nog tegen in de versie: heb je geen honger?

Ik antwoord dus altijd 'fout' terwijl het in mijn ogen echt fout is wat de rest zegt.
Ik snap dat echt nog steeds niet. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:03

Pfoeh. Net de huisarts gebeld, voor een doorverwijzing voor hulp. Had gisteren ineens een groot paniek moment van opboksen tegen alles wat er moet gebeuren.

Ik ben sinds deze maand afgestudeerd en ben op zoek naar een baan. Nou deze periode is gewoon een ramp voor mij die onzekerheid, die zorgen en stress om geld om rondkomen. Uiteindelijk een oproep recept.ionisten baan gekregen, maar daar kom ik nog niet van rond. Nu ben ik dus bij de gemeente geweest voor de aanvraag voor een bijsta.ndsuitke.ring, ter aanvulling van wat ik al heb. Maar ik moet nog weer op zoek naar meer werk. En dat vind ik niet erg! Graag zelfs! Maar als dat niet lukt, wil ik wel dat extra vangnet!!

Maar nu loop ik heel erg tegen hun eisen aan. Ik moet 4 keer per week op bestaande vacatures solliciteren. Dat lukt me gewoon niet. Ik kan gewoon niet zomaar achteloos brieven gaan schrijven en er scheit aan hebben want ze nemen me toch niet. Ik voel me dan bezwaard en schuldig dat ik die mensen lastig val met mijn brieven, bovendien maak ik me dan druk dat de gemeente zegt van:ja, maar dat is niet goed, dat had je ook wel kunnen weten dat je dat niet word. Ik ben super serieus aan het zoeken. Bezoek banen beurzen, reageer op alles waarvan ik denk dat het past en dat ik kan combineren met wat ik al heb, en op banen die echt bij mijn vakgebied horen. Maar die vacatures, daar zijn er echt geen 4per week van! En dan tellen open sollicitaties ook nog eens niet! En dat reageren op dingen waar ik toch geen kans maak, dat kan ik niet en dat levert super veel stress! Contant dat gevoel dat ik brieven MOET sturen.

Daarnaast maak ik me druk over de opmerking die de vrouw die me aannam voor dat baantje maakte van "als jij hiernaast nog 20 uur ergens anders werkt, dan werkt dat niet, want ik moet wel op je kunnen rekenen". Ja dat is leuk, maar ik moet ook kunnen rondkomen! Maar ik wil ook bij haar graag aan de verwachting voldoen. Dus hoe ga ik ander werk dan combineren?

En dan die reactie van die vrouw toen ik voor het eerst voor die uitk.ering bij de gemeente kwam, die zei "OOH, jij hebt over een maand wel werk", dan voel ik al gelijk die druk van, ik moet wat hebben, anders denkt ze dat ik niet heb gezocht!

En dan word ik deze week ingewerkt voor dat nieuwe baantje. Deze week is dat gelijk 40 uur inwerken, op twee verschillende locaties. Maar het is dus receptio.nisten werk, dus daar ben ik eigenlijk niet echt geschikt voor, maar ik houd me groot. Veel geluiden, veel dingen die tegelijk gebeuren, de stress van het goed willen doen. Het sociale aanspreekpunt van het gebouw zijn, telefoon moeten aannemen en goed moeten afhandelen. Het is gewoon stressvol, maar opzich trek ik dat wel. Wat ik dan niet trek is als ik eind van de dag, mega overprikkelt echt rust moet nemen en me dan ook nog druk moet maken over die sollicitaties!

Pfffft, wat een kak tijd! Ik trek dit echt niet! Gisteren dus in tranen en paniek mijn ouders opgebeld en die hebben me aangespoord om vandaag de huisarts te bellen en te zorgen dat ik hulp krijg. Nu heb ik maandag een afspraak. Hopelijk kunnen zij mij helpen dit aan de gemeente te communiceren of zo? Ik weet het anders ook niet.