Astaloca schreef:Ik heb ook niet maar 1 injectie gehad he.. Ik geloof 4 weken ofzo iedere 3 dagen zoiets?
Sorry zo kwam het over bij mij. Je hoort 10 injecties in 5 tot 10 weken te krijgen. Als je een opnamestoornis hebt (zo klinkt het wel) moet je door gaan met de injecties. Dan kun je niet zomaar stoppen omdat die b12 dan weer daalt en je dan weer opnieuw een opstart dosis van 10 injecties moet hebben. Je zou eigenlijk minstens 1x per maand een injectie moeten. Hebben ze al uit gezocht hoe het kan dat je een tekort hebt?
karuna, lastig zeg! Heb je al eens op een andere plek de injectie gezet? In mijn been was het spuiten bijv. een hele tijd zeer pijnlijk. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en ben ik in mijn arm gaan prikken. Probleem opgelost.. Nu heb ik weer 2x in mijn been gespoten en dat ging nu ook weer redelijk goed. Waarschijnlijk hebben er teveel naalden in gezeten.. Ik weet niet of je last van beide benen krijgt na het spuiten of alleen van een been? Maar dan zou ik je arm eens gaan proberen.
Paroeska, 172 is opzich een prima waarde. Maar het kan voorkomen dat je toch een tekort hebt. Hoe lang ben je nu gluten en lactose vrij aan het eten? Mensen met gluten en lactose allergie hebben vaak ook problemen met het opnemen van vitamines. Je zou je HA kunnen vragen of je toch de injecties mag om te zien of verbetering voelt maar de meeste huisartsen zullen dat niet zomaar geven. Dan zou je een verwijzing kunnen vragen naar een internist (maar dan wel een die veel van een B12 tekort af weet) Ben je daar al eens geweest?
Laatst bijgewerkt door Glossi op 30-11-13 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt