Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:09

xSwanHeart je klinkt zoals door bovenstaande al wordt gezegd erg bang. Maar inderdaad zoals DaniBanani zegt als je ES niet directe aandacht vereist wordt je wel doorverwezen! Kop op, je kan het. :(:)

Sta niet meer ingeschreven. Net ook weer een tegenslag gehad, wat m'n vertrouwen wel echt heeft weg gevaagd.. weet het niet meer. ;(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

Oh jeetje Pink, wat naar! Wil je er wat meer over kwijt?

En Swanheart, lees maar eens goed wat Dani schrijft. Ze heeft gelijk. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:50

@Swanheart: ik zit nog even te denken: ben je niet überhaupt bang voor hulp en is dit (onbewust) een manier om dat niet aan te hoeven gaan? Met 'ik kies vast verkeerd dus ik kies maar helemaal niet' geef je jezelf eigenlijk toestemming om zo door te gaan en geen hulp te vragen. Weet niet of dat erachter zit hoor, is zomaar een gedachtespinsel. Maar 't kan geen kwaad om je eens af te vragen of er wellicht zo'n angst aan ten grondslag ligt. :)

En Pink: wat naar..kan/wil je er iets over zeggen?

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 00:04

Hoi meiden, ben ik weer even.
Ik ben van plan om alle Ixta Noa vestigingen (Praktijkhuizen) te gaan bezoeken.
Amsterdam kan denk ik niet, dat zit in de kliniek (zover ik heb gehoord).
Ik denk 1 per maand, want anders loopt het mij ook in de kosten :D
te beginnen in Utrecht?
Wie mee wil is van harte welkom, ik ben namelijk volslagen onbekend in Utrecht en het zou fijn zijn dat er mensen zijn die er wel bekend zijn.
Datum maakt mij niet zoveel uit, als het maar niet op een woensdag is.

Bovenstaande geldt dus ook voor Groningen, Leeuwarden, Nijmegen en Enschede.
Wie ziet dit zitten??

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:25

DaniBanani schreef:
@Swanheart: ik zit nog even te denken: ben je niet überhaupt bang voor hulp en is dit (onbewust) een manier om dat niet aan te hoeven gaan? Met 'ik kies vast verkeerd dus ik kies maar helemaal niet' geef je jezelf eigenlijk toestemming om zo door te gaan en geen hulp te vragen. Weet niet of dat erachter zit hoor, is zomaar een gedachtespinsel. Maar 't kan geen kwaad om je eens af te vragen of er wellicht zo'n angst aan ten grondslag ligt. :)

En Pink: wat naar..kan/wil je er iets over zeggen?

Bang om verkeerd te kiezen ben ik sowieso. En bang voor hulp misschien ook een beetje. Maar ik weet dat het moet, en ik wil het ook graag. (Al ben ik ontzettend bang dat ik de kosten momenteel niet kan dekken.) Ik vind het wel eng om me zo ergens in te storten, en ik wil gewoon absoluut zeker zijn dat ik de juiste keuze maak. Ik heb de afgelopen jaren zoveel verkeerde keuzes gemaakt, en dat heeft me niet echt vooruit geholpen. Ik wil het nu gewoon eens goed doen, en trots op mezelf kunnen zijn. Maargoed, of dat lukt, weet je nooit. Als ik naar een website van een psycholoog ga, dan vind ik de foto's beangstigend, en man moet ik al helemaal niet aan denken (terwijl ik daar meestal juist prettiger mee praat), en ieder minpuntje is meteen een absolute-no-no. Alles wat niet perfect is, dat gaat direct de prullenbak in. Op deze manier kan ik ook niet kiezen...
Ik heb er nooit over gedacht of ik misschien faalangstig ben, want tentamens/examens gingen altijd prima, maar als ik het zo eens bekijk, dan lijkt het haast wel of ik faalangstig ben voor 'het leven'. Ik ben zo ontzettend bang dat ik niets bereik en dat ik toch alleen maar fouten maak....

Nadesh schreef:
Hoi meiden, ben ik weer even.
Ik ben van plan om alle Ixta Noa vestigingen (Praktijkhuizen) te gaan bezoeken.
Amsterdam kan denk ik niet, dat zit in de kliniek (zover ik heb gehoord).
Ik denk 1 per maand, want anders loopt het mij ook in de kosten :D
te beginnen in Utrecht?
Wie mee wil is van harte welkom, ik ben namelijk volslagen onbekend in Utrecht en het zou fijn zijn dat er mensen zijn die er wel bekend zijn.
Datum maakt mij niet zoveel uit, als het maar niet op een woensdag is.

Bovenstaande geldt dus ook voor Groningen, Leeuwarden, Nijmegen en Enschede.
Wie ziet dit zitten??

Ik zou hier wel interesse in hebben ja! Voor mij zou het dan Utrecht zijn. Ik ben daar ook (redelijk) goed bekend, en weet het praktijkhuis te vinden. (Ik ben er nog niet geweest, dat dan weer niet.)
Een datum is voor mij ook geen probleem, zolang het niet conflicteert met mijn werk. Verder zit ik eigenlijk altijd thuis (wel in Amsterdam), dus roept u maar!
Misschien nog meer mensen die mee willen?

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:18

*Neemt afwachtende houding aan*

Nog meer mensen die mee willen naar het Praktijkhuis in Utrecht??

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:20

Goed initiatief, maar Swanheart, ik denk dat je echt professionele hulp nodig hebt. En dat is dit niet.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:07

Broccoli schreef:
Goed initiatief, maar Swanheart, ik denk dat je echt professionele hulp nodig hebt. En dat is dit niet.

Ehhh, nee, proffesioneel zijn we niet, maar ervaring hebben we meer dan genoeg.
Wij zijn dan ook een brug tussen de cliënt en de profi's.
Bovendien zijn er ontzettend lange wachtlijsten in de GGZ.
onze ervaringsdeskundigen weten als geen ander hoe het is, en waar je de goede hulp kunt vinden, een stuk lotgenoten contact.
Wij kijken niet raar tegen mensen aan, laten mensen in zijn / haar waarde.
Bovendien is het in het praktijkhuis beregezellig :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:36

Swanheart zou graag naar Human Concern willen. En die hebben geen wachtlijst ;)

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:24

Oké, prima, maar wat is er mis met op meerdere paarden wedden?
Ze zegt alleen dat ze wel interesse heeft.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:42

:wave: Hallo, hier is ze!

Ik ben in beide ontzettend geinteresseerd. Human Concern heeft mijn voorkeur, maar is financieel gewoon écht niet haalbaar voor mij. Zelfs al kan ik die eigen bijdrage in meerdere termijnen betalen, dan nog gaat het niet lukken. Ik kan op het moment helemaal niets missen, daarvoor moet ik echt eerst een tweede baan hebben.
Ixta Noa spreekt me qua openheid aan, en daarnaast is het gewoon een goede tussenoplossing. Natuurlijk wil ik het later graag professioneel aanpakken, maar dat zit er op dit moment even niet in. Ik wil er in ieder geval even kijken, en als de sfeer me aanspreekt, kom ik daar misschien wel vaker. Het lijkt me in ieder geval fijn om mijn hart te kunnen luchten bij lotgenoten, en (hopelijk) daardoor tot een oplossing te komen. Praten met lotgenoten helpt in ieder geval, ik heb ook ontzettend veel aan dit topic!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:33

Het kan ook ontzettend averechts werken. Met alleen de visie van ervaringsdeskundigen kom je er niet. Om je eetstoornis en andere problemen aan te pakken heb je gewoon professionele hulp nodig. En anders maar op de wachtlijst van een reguliere instelling?

Ik heb het niet zo op praktijkhuizen. Puur omdat er allemaal eetgestoorden bij elkaar komen, zonder daarbij professioneel begeleidt te worden. Onbedoeld kun je daardoor dieper in je eetstoornis zakken. Bijvoorbeeld omdat je je gaat meten met anderen en bijvoorbeeld tot de conclusie komt dat jouw es helemaal niet zo ernstig is. Wat voor jouw es weer heel fijn is, maar niet helpend. Zeg niet dat het zo gaat. Maar zelf ben ik om deze reden nooit naar een praktijkhuis gegaan.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:33

je hebt het niet op Praktijkhuizen, maar je bent er zelf nog nooit geweest?!
Waar is jou mening over Praktijkhuizen dan op gestoelt, Broccoli?

Ixta Noa is GGZ-Breed, dus niet (meer) alleen maar eetstoonissen.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:28

Kon niet meer editten...
ixta noa kan een een opstap zijn naar het aangaan en aanvaarden van hulp
het accepteren van een eetstoornis is niet niks
in het ph kan je je zelf zijn en hoef je niks
je mag er zijn met je eetstoornis
En van daaruit kan je langzaam gaan zoeken naar welke hulp voor jou goed is en er is
en dat kan en mag je doen met een ervaringsdeskundige

Ixta noa is er voor mensen met een probleem en op dinsdag en donderdag in zutphen voor mensen met es. Het kost niks, het is helemaal gratis.

je kan oefenen met eten, maar het word geaccepteerd als je niet eet.
Het lotgenoten contact doet gewoon heel veel met je.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 11:32

Ik ga weer meelezen en reageren hier, ik ben gister officieel genezen verklaard :j *\o/* Ben ik héél blij mee, ik dacht vorige keer dat ik genezen was, maar nu ben ik er heel zeker van. Niks triggert mij meer, zit op gezond gewicht (meer dan waar ik oorspronkelijk mee begon zonder eetstoornis) en laatste 4 maanden niets meer uitgespuugd.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:38

MyLittleLove schreef:
Ik ga weer meelezen en reageren hier, ik ben gister officieel genezen verklaard :j *\o/* Ben ik héél blij mee, ik dacht vorige keer dat ik genezen was, maar nu ben ik er heel zeker van. Niks triggert mij meer, zit op gezond gewicht (meer dan waar ik oorspronkelijk mee begon zonder eetstoornis) en laatste 4 maanden niets meer uitgespuugd.

Goed bezig!!
_/-\o_

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:54

Ik hoef mij niet te verantwoorden, Nadesh. Ik heb mijn eigen mening. En die hou ik graag. :)
Daarnaast hoef ik niet in herhaling te vallen, want alles staat exact in mijn voorgaande post.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 25-05-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:54

MyLittleLove schreef:

Super nieuws! *\o/*

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:28

MyLittleLove schreef:

Wat goed! *\o/* Hoop voor je dat het zo goed blijft gaan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:04

Wat goed MyLitteLove! Gefeliciteerd!

Het enige wat ik wel wil zeggen: lotgenotencontact kan heel fijn zijn (al moet ik zeggen dat het bij mij echt averechts werkte, je moet er ook erg mee uitkijken, het krijgt soms al snel een pro-ana karakter, maw mensen brengen elkaar op ideeen soms) maar is absoluut géén alternatief voor behandeling. Ik krijg het idee dat sommige mensen het zo wel presenteren, maar dat is echt niet goed. Lotgenotencontact is waardevol, maar het is niet meer dan dat. Behandeling is iets heel anders.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:02

Ja dus dat. Dat is precies wat ik ook bedoel...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:45

Wat goed MyLittleLove, gefeliciteerd! :D

Ben druk aan het mailen met een therapeut (van vroeger). Helaas geeft ze geen therapie meer en gaat ze me helpen net zolang tot we samen iemand hebben gevonden die mij goed kan helpen. Het gaat de laatste tijd niet zo goed, mensen zeggen dat ik zo stil ben. Terwijl ik juist een prater ben normaal gesproken.. Ook weer veel ruzie om het eten thuis.. vandaag weer, ik wordt er zo moe van. Wil dat helemaal niet, maar ik vindt het gewoon zo moeilijk om warm te eten. ;(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:01

Ach meid toch :(:)
Weet je wat het precies zo moeilijk maakt? Zit je ergens mee?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:05

Nee weet het echt niet.. heel vaak denk ik er over na, maar ik weet het gewoon niet. Al van kleins af aan lees: 4 jaar was ik een hele moeilijke eeter. Ontweek toen eten al het liefst ben inmiddels de 20 al gepasseerd en het wordt er alleen maar erger op. Ik zit inderdaad ergens mee, maar dat zet ik liever niet open en bloot hier neer. Ik denk dat, dat ook deels mijn ES veroorzaakt..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:12

Ai. Maar daar moet je wel aan gaan werken hoor! :(:)