blue_sky schreef:Ik kreeg mijn kind met de man waar ik al 7 jaar mee samenwoonde en het was hartstikke gewenst en gepland. Toch stond ik er alleen voor. Vriend werkte 60 uur of meer in de week en paste echt niet op. Hij heeft geen luier verschoond. Mijn ouders woonden best ver weg (dus konden niet oppassen) en vonden dat ik met de verkeerde man samen was. Maar vanaf de geboorte was hun (eerste) kleindochter alles voor hen. Ik werkte 32 uur in de week en onze dochter ging naar de creche of de oppasmoeder. OK ook dat was niet ideaal maar het ging wel. Mijn dochter heeft er in elk geval niet onder geleden. En van dat inkomen had ik ook prima kunnen leven zonder partner. Later ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Dat bood me de flexibiliteit die ik nodig had om meer tijd met haar door te brengen. Kortom de praktische problemen zijn wel oplosbaar. Gelukkig leef je in Nederland.
leuke ouders om te zeggen dat je met de verkeerde man samen bent
zoals ik al eerder zei, de meeste met een partner, staan er toch alleen voor hoor.
Ik bedoel, ze zullen er dan misschien het weekend zijn, maar doordeweek hoef je op de meeste mannen niet te rekenen.
die van mij vertrekt om 5.30uur en komt een keer binnenwaaien om 18.00uur, meestal hebben de kids dan al gegeten en hun pyama aan. 18.30 gaat jongste naar bed en 19.30 gaat oudste naar bed. tja wat verwacht ik dan van hem?
ts kinderen opvoeden blijft moeilijk, je moet er veel voor laten en goed voor plannen, maar weet je, op het moment dat die kleine er is doe je het gewoon al automatisch, ik was ook een losbol, maar kan het me nu niet meer voorstellen, dat ik dat ooit leuk heb gevonden.
welke beslissing je ook maakt het moet voor JOU de juiste zijn en je moet er voor 100% achterstaan anders krijg je er spijt van, succes