Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 10:08

Nee die COPD zat er al,ze was al benauwd tijdens het roken.
Als je dan gestopt bent en je benauwdheid word niet minder,ja dan ga je een longtest doen.
En die had ze ook gedaan en toen kwam er dus die COPD uit.Als ze eerder was gestopt,waren die longen niet zó ver kapot gegaan.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:15

gohya schreef:
Nee die COPD zat er al,ze was al benauwd tijdens het roken.
Als je dan gestopt bent en je benauwdheid word niet minder,ja dan ga je een longtest doen.
En die had ze ook gedaan en toen kwam er dus die COPD uit.Als ze eerder was gestopt,waren die longen niet zó ver kapot gegaan.

Ow, OK, dank voor je antwoord. Ik kneep 'm al een beetje.. dacht: zal toch niet zo zijn dat ik al 2 jaar gestopt ben en dan alsnog zoiets als COPD krijg? Nou ja, je kunt het natuurlijk altijd krijgen. Alhoewel roken wel 1 van de allerbelangrijkste oorzaken is toch?

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:31

Goyha, je zou misschien extra magnesium kunnen slikken voor je spieren? Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb mijn ventolin en symbiocort amper nog gebruikt sinds ik gestopt ben, terwijl ik t de laatste maanden standaard elke dag moest nemen. Dit weekend nog complimentjes gekregen van mijn familie dat mijn haar anders is en er beter uitziet en dat ze ook iets anders in mijn gezicht zien. Fijn om te horen. Dat motiveert toch weer.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:32

Respect _/-\o_

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:33

Hee wat goed Polderke. Complimentjes zijn leuk <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 21:06

polderke schreef:
Goyha, je zou misschien extra magnesium kunnen slikken voor je spieren? Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb mijn ventolin en symbiocort amper nog gebruikt sinds ik gestopt ben, terwijl ik t de laatste maanden standaard elke dag moest nemen. Dit weekend nog complimentjes gekregen van mijn familie dat mijn haar anders is en er beter uitziet en dat ze ook iets anders in mijn gezicht zien. Fijn om te horen. Dat motiveert toch weer.

Ik ga dit vragen aan de verzorger op de voetbalclub,hier ga ik dinsdagavond even heen.
Ik heb nu heel erg veel pijn in beide hamstrings,terwijl ik geen blessure heb opgelopen.
Ik had Spiriva [2x daags] en 3x daags Symbicort.Deze hoef ik beide niet meer te gebruiken sinds ik gestopt ben.Ik heb wel Bricanyl [?] gekregen voor op momenten met voetbal als ik benauwd zou worden.Ook deze heb ik niet nodig.

En dat je er anders uitziet in je gezicht? Ja dat zien ze goed hoor,je gezicht word n.l. voller én rozer.Die grauwe sluier van het roken verdwijnt uit je gezicht.Ik zag dit zelf ook al snel bij mezelf.

@countrygirl
Ja met roken krijg je sowieso COPD als je er niet mee stopt.
Je longen worden immers geasfalteerd en dus vernield.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:34

Jezus, wat is het nu zwaar.......Mijn vriend is onderweg naar brandwondencentrum Beverwijk. Hij heeft in de fik gestaan, echt een heeel eng gezicht, en zijn hoofd en gezicht en klein stukje bovenlijf zijn verbrand. Komt waarschijnlijk allemaal wel goed, zou uiteindelijk geen blijvende schade moeten overblijven, maar ze wilden hem voor de zekerheid toch naar Beverwijk sturen omdat het om zijn gezicht gaat. Ik ben zoooo ontzettend geschrokken. Zit nu thuis op de bank (kon wel meerijden met ambu maar niet blijven in Beverwijk) en heb zooooo'n zin in een sigarent om de stress weg te roken. Maar van een sigaret wordt de stress echt niet minder en mijn vriend zijn brandwonden echt niet minder. Dus dat gaat we NIET doen, maar oh wat is het nu moeilijk..........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 22:41

Wow heel veel sterkte Polderke! :(:)
Hopen dat het allemaal goed afloopt.
En idd. een sigaret helpt je vriend toch niet,en haalt jou stress niet weg.
Die peuk bezorgt jou alleen maar ellende! :j
Hou vol hoor!
Ik heb dat soms ook hoor,dan gebeurt er iets en dan denk ik:ja maar dit is wel een reden om er 1 te roken hoor. Uh NEE er is geen enkele reden om er 1 op te steken,want het helpt je niet.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:52

Jeetje sterkte polderde!
Wat een goed topic dit. Ik ben zo stom geweest om in december na 4 jaar gestopt te zijn weer een sigaret te pakken. Zo balen, ik wil weer gaan stoppen....
Dit topic is voor mij een stok achter de deur.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:31

unbelievable
Dat is niet echt stom maar echt doodzonde!
Je weet hoe het moet om te stoppen,jij hebt het eerder gekunt,dus kom op! je kan het ook deze keer weer.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:44

unbelievable schreef:
Jeetje sterkte polderde!
Wat een goed topic dit. Ik ben zo stom geweest om in december na 4 jaar gestopt te zijn weer een sigaret te pakken. Zo balen, ik wil weer gaan stoppen....
Dit topic is voor mij een stok achter de deur.

Maar..... heb je ervan geleerd?? zo ja... is het niet stom en ergens goed voor geweest.
Goya heeft gelijk. Je hebt het eerder gedaan, volgehouden... dus dan kun je nogmaals.

Zal ik je stokkie zijn? :P

Polderke: sterkte meis.... lijkt me dat je vreselijk geschrokken bent! Wens 'm beterschap!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:54

Mag m morgen weer gaan halen, hoor ik net. Het zou na een paar weken genezen moeten zijn. Het is allemaal vrij oppervlakkig. We gaan m wel kaal moeten scheren, deel van haar is weg
Sodeju hier ga ik wel nachtmerries aan overhouden. Je eigen vent in de fik zien staan is echt niet fijn. MAAR ik heb niet gerookt en ga t ook verdorie echt niet doen. Ben trouwens al 2 weken met de champix gestopt, dus echt op eigen kracht.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 06:34

polderke Jeetje wat een naar nieuws van je vriend. Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen. Gelukkig zijn het oppervakkige brandwonden. Maar goed die doen ook vreselijk zeer. heel veel sterkte en goed van je dat je geen sigaret heb gepakt!! Hartsikke goed!

unbelievable Je kon het 4 jaar geleden je kan het nu ook! Kom op! zet m op.

Tot nu toe valt t alles mee vind ik. Maargoed, ik doe ook nog niet de dingen die ik normaal doe.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:31

Dank jullie wel!

Ik ga volgende week stoppen, of misschien wel vandaag?! Ben namelijk zo verkouden dat het eigenlijk wel beter is. 4 jaar geleden had ik me gezworen nooit meer een sigaret aan te raken. Ondanks stressvolle periode ging dat heel goed. Totdat ik zo ziek werd dat het me allemaal even niet meer kon schelen. Baal ervan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:52

hopla gooi die zooi in de prullebak.. niet uitstellen, je wil het immers.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:12

Jeetje Polderke wat een verhaal. Hopelijk houdt hij er inderdaad niets aan over.
Goed dat je niet naar de sigaret hebt gegrepen. Je schiet er inderdaad niets mee op.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:34

Nou, ben weer terug uit Beverwijk met vriendlief. Hij is er in ieder geval niet knapper op geworden, hihi. We maken er hier maar grapjes over, maar we zijn allebei echt ontzettend geschrokken van dit gebeuren. Heb dan vannacht ook niet veel geslapen, zag iedere keer t beeld van mijn brandende vriend voor ogen. Maar alles komt goed. Hij heeft ongelofelijk veel mazzel gehad, en hij wordt weer net zo knap al eerst !
En nog altijd niet gerookt. Ben best wel heel trots op mezelf !! Zou ik dan nu door t ergste heen zijn wat betreft roken?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:54

Hee fijn dat ie helemaal hersteld en dat jij van de peuken afgebleven bent.. mag je idd trots op zijn hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:58

Polderke wil je [als je het kwijt wil] vertellen hoe het gebeurt is?

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:40

Mannen en hun speeltjes.....nieuwe houtkachel, wilde niet aan zoals hij wilde, bio ethanol erbij (gebruikt ie al jaren om de kachel mee aan te steken), steekvlam en voila......
Gelukkig heeft ie weinig pijn tot nu toe. Hij is wel ontzettend moe. Vanochtend onder de douche gezet en daarna de wonden op zijn borst verzorgd. Die zijn 2de graads, dat was niet echt grappig. Weet nu ook weer waarom ik nooit verpleegster ben geworden. Maar ja, het moet nu eenmaal elke dag gebeuren. Vanmiddag wel even lekker een klein buitenritje met mijn kleuter gemaakt, die zich gelukkig voorbeeldig gedroeg.

Mijn vriend is wel ontzettend trots op me dat ik het niet roken zelfs met dit gebeuren vol hou.
Ik heb mezelf dan ook beloofd dat ik als t wat rustiger is, ongeneerd mag gaan shoppen in de ruitersportzaak.

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:43

Nou heb grotendeels dit topic gelezen en ik zit er ook aan te denken om toch weer te gaan stoppen, ik heb met tussen pozen ruim 19jaar gerookt (ben37) nu merk ik gewoon hoe verslaafd ik wel niet ben!!!. Vorig jaar met tabletten geprobeerd maar dat ging niet goed omdat ik ook seroxat gebruik (ik wist niet meer wat mijn voor of achterkant was). 3weken terug weer begonnen met sporten na 3a4 maanden niet gesport te hebben door :drukte werk, 3 x de griep en problemen met onze zoontje van bijna 3jaar. Ik schok me dood hoe slechte conditie ik had gekregen en ook de sportschool eigenaar die samen met mij een nieuw schema gemaakt heeft schok zich ook een hoedje!!. Ik kon nog niet eens 10min. op de crosstrainer met een gemiddelde weerstand volhouden!!!!!, voordat ik stopte 4 maand terug zat ik met de krachttraining op 30kilo voor de armen en 30 oplopend naar 80kilo voor de benen. Nu vind ik 10kilo al zwaar voor de armen, ( doe wel 30 herhalingen dan en dan all toestellen 2 a 3 keer achter elkaar. Maar goed ik wil er ook weer vanaf en dat zal verdomd moeilijk gaan worden. Ik heb nog 1pakje die rook ik op.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:55

Tukje, ga ervoor, het loont zich echt ! Ik heb na 6 weken al duidelijk meer lucht als voorheen. En ik merk nu ook hoezeer je leven gedirigeerd wordt door die verslaving aan sigaretten. In alles wat je doet hou je daar rekening mee, want o jee, als je die sigaret niet op tijd kunt roken. Het is een bevrijding dat dat nu niet meer hoeft en ik hou ontzettend veel tijd over op een dag.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:39

Okee Tukje.. ook jij kan het (weer) en zo te horen motivatie genoeg ;)
ik ben 4 weken vandaag *\o/* zoo vreselijk stoer :D en als ik dan mijn man hoor hoesten... wow!

Polderke.. knap hoor van je en dat shoppen heb je heus wel verdient! Enne l*llig ongeluk van je vriend.
Wij gebruiken altijd aanmaakblokjes...misschien een tip :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 08:48

Tukje ook jij kan weer stoppen hoor! Dat je nu zó verslaafd bent,komt omdat ze er een of ander zeer verslavend middeltje in hebben gestopt.

Polderke heel veel beterschap voor je man! Brandwonden zijn zó pijnlijk.

Ik ben vandaag precies 121 dagen [4mnd] rookvrij! begin nu aan maand 5.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:13

Goh polderke beterschap voor je vriend. Zo iets is nou ook mijn angst, mijn vriend ziet er ook hetgevaar niet van in.
Top Gohya... 5e maand!
Ik had vorige week ook zo'n spierpijn, ik ben magnesium gaan slikken en vitamine B50 en voel me echt een stuk beter. Spierpijn is weg.