Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:02

Ik kom me ook melden. Ik ben nu anderhalve week bezig en t is super vet -O-
Zolang ik elke ochtend mijn haar 'was' en het daarna in een staart trek valt t niet heel erg op. Wel lastig om elke ochtend met nat haar te zitten maar ik heb t er wel even een paar weken voor over.

Het valt me wel op dat ik mijn haarborstel niet meer fatsoenlijk door mijn haar krijg omdat t zo zwaar is van alle talg. Meer mensen die hier last van hebben? Al is dat na spoelen met azijn wel even beter.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:05

brrr als ik het twee dagen niet was, dan is het vet en krijg ik overal jeuk, zoveel jeuk dat het pijn en trekt aan me hoofdhuid.
ik moet het echt iedere dag wassen zou willen dat het anders was maar helaas.
en vind het trouwens ook niet heel fris met een zwetende cap die ik bijna iedere dag op heb

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:07

Dat komt omdat gewone kruitvat shampoo's een soort 'laagje' om je haar leggen waardoor je haar zacht en zwaar word..
Gezien zonder shampoo wassen echt niet fris is zou ik bij de kapper een goede shampoo kopen die niet dit laagje om je haar legt, kappers shampoo is dan ook zéér zuinig in gebruik.. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:08

StalNollie schreef:
brrr als ik het twee dagen niet was, dan is het vet en krijg ik overal jeuk, zoveel jeuk dat het pijn en trekt aan me hoofdhuid.
ik moet het echt iedere dag wassen zou willen dat het anders was maar helaas.
en vind het trouwens ook niet heel fris met een zwetende cap die ik bijna iedere dag op heb

Dat heb ik dus ook.

Ik zou graag over willen gaan op wassen zonder shampoo, het schijnt dat dit beter is voor je haar.
maar als ik een dag me haar niet was dan krijg ik jeuk op me hoofd.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:13

Ik had voorheen ook altijd vet haar als ik het een paar dagen niet ging wassen. Maar nu ik dagelijks spoel heb ik daar geen last van.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:18

dat snap ik dat je haar er aan moet wennen. maar wat doen jullie dan tegen de jeuk. ik kan me haren vooral niet op een staart doen met elastiek of klem want dit doet echt enorm veel pijn.
los is niet altijd een optie ivm mijn werk

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:32

Van shampoo krijg ik jeuk :Y) Sinds ik zonder was geen last meer van jeuk. Maar dat is waarschijnlijk bij iedereen weer anders. Kwestie van uitproberen ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:49

Sachet schreef:
Dat komt omdat gewone kruitvat shampoo's een soort 'laagje' om je haar leggen waardoor je haar zacht en zwaar word..
Gezien zonder shampoo wassen echt niet fris is zou ik bij de kapper een goede shampoo kopen die niet dit laagje om je haar legt, kappers shampoo is dan ook zéér zuinig in gebruik.. :)

Dat dènk je dus, maar dat is dus niet altijd zo. JIJ vindt het misschien niet fris, omdat jou altijd geleerd is dat je je haar MOET wassen, anders is het vies! Mijn haar is ècht niet "vies", wel vet (lichaamseigen talg) maar het is ècht niet vies. Vind ik.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:48

Agossie schreef:
Sachet schreef:

Dat dènk je dus, maar dat is dus niet altijd zo. JIJ vindt het misschien niet fris, omdat jou altijd geleerd is dat je je haar MOET wassen, anders is het vies! Mijn haar is ècht niet "vies", wel vet (lichaamseigen talg) maar het is ècht niet vies. Vind ik.

Precies dus niet fris.
Mij heb je nergens horen zeggen dat het vies is..........

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:52

Van mij voel je nu ook wel veel talg, maar ik kan er veel gemakkelijk door met de borstel :) Voorheen was dat echt een ramp. Je ziet bijna niet dat het vettig is als ik het in een schuine staart (over mijn schouder) doe. Mijn vriendje zei dat ik net een eendje ging worden, die hebben ook een natuurlijk vetlaagje :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:34

meintje schreef:
Ik kom me ook melden. Ik ben nu anderhalve week bezig en t is super vet -O-
Zolang ik elke ochtend mijn haar 'was' en het daarna in een staart trek valt t niet heel erg op. Wel lastig om elke ochtend met nat haar te zitten maar ik heb t er wel even een paar weken voor over.

Het valt me wel op dat ik mijn haarborstel niet meer fatsoenlijk door mijn haar krijg omdat t zo zwaar is van alle talg. Meer mensen die hier last van hebben? Al is dat na spoelen met azijn wel even beter.

En als je een keer met ei wast?

Ik vind 't juist fijn dat m'n haar wat zwaarder is geworden, het is ook niet moeilijker doorkambaar. En ben ook erg blij dat 't nu niet meer jeukt (weet niet wie er over begon ook weer), de eerste paar weken voelde ik mijn uitgedroogde hoofdhuid SLURP doen :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:26

Ik kan maar niet van de shampoo afblijven, ik durf niet zo goed een aantal weken met een vette kop te lopen namelijk, veel commentaar over op school en familie :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:27

Ik heb precies 0 keer commentaar gehad. Maar ik heb m'n haar ook meestal in een staart of vlecht.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:03

eclair98 schreef:
Ik kan maar niet van de shampoo afblijven, ik durf niet zo goed een aantal weken met een vette kop te lopen namelijk, veel commentaar over op school en familie :=

Ik krijg ook wel commentaar hoor, maar dat motiveert me juist om voort te doen, om ze te bewijzen dat het niet waar is dat shampoo noodzakelijk is als je geen kiezige viezerik wil zijn. Anders moet je in de vakantie beginnen? Dan hoef je niet zo vaak de mensen van je school te zien :)
En weet je, het valt echt nog mee. Gewoon je inbeelden dat je echt een supervettige kop gaat hebben, met slierten en zo, en dan valt het uiteindelijk wel mee :D

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:21

Ik heb idd ook nog geen commentaar gehad. Mijn zus weet dat ik bezig ben en die is positief. Snuffelt ook af en toe even om te ruiken of t niet vies ruikt. :D
Ei zal ik van de week eens proberen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:52

Ik ben nu 2,5 weken op weg en nog steeds tevreden. Vandaag op stal wel mijn muts opgehouden, het leek toch een beetje vet, maar daarna gewassen met water en het voelt nu gewoon weer beter. Ik heb het idee dat mijn hoofdhuid schoner wordt! In mijn nek voelt mijn haar alweer zacht en schoon.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:45

Ik spoel het elke ochtend en dan is het goed te doen, het is wat stugger dan normaal maar dat is alleen maar fijn, blijft beter in model zitten. (moest 2 weken geleden opnieuw beginnen omdat mijn haar geverfd is en toen gewassen maar nu is het al weer sneller goed)
Ik zal ook eens een ei proberen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:47

maar als je het 1 keer wast, moet je dan gelijk weer helemaal overnieuw beginnen? of kun je niet bij de kapper aangeven niet met zeep te willen wassen of moet dat met verven/kleurspoeling.

en doen jullie nu nog weleens een haarmasker of ook niet meer

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:05

Ik heb nog helemaal nooit een haarmasker gebruikt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:45

ik wel moest van de kapper. maar merkte ernaar geen verschil, het rook alleen zo onwijs lekker

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:47

Ik hou soms ook wel mijn muts aan, maar ik probeer dat wel zo weinig mogelijk te doen omdat je haar daar ook weer sneller vettig van wordt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:47

maar ik wil/moet volgende maand me haar laten verven. maar kan dit dan ook uitgewassen worden zonder shampoo. want anders kan ik net zo goed niet eraan beginnen want dan moet je telkens weer opnieuw beginnen.

overigens is dit geloof ik de 4de dag dat ik het niet met shampoo heb gewassen. en qua jeuk valt het reuze mee had erger verwacht. normaal is het erger met shampoo na 1 dag niet wassen. vettigheid valt ook reuze mee heb het niemand verteld om te kijken of dat men verschil ziet. anders vinden ze het allemaal maar vies en zien ze dingen die waarschijnlijk anders ook niet opvielen.
het is wel een stuk stugger maar wel steviger en heb nog steeds geen serum hoeven te gebruiken om het goed uit te kunnen kammen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:50

Wat voor kleur wil je het verven StalNollie?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:51

StalNollie schreef:
ik wel moest van de kapper. maar merkte ernaar geen verschil, het rook alleen zo onwijs lekker

Wat vreemd dat je moest van de kapper. Maar die heeft wsl geen zin om in vettig haar bezig te zijn.
Uit nieuwsgierigheid: waarom "moet" je je haar verven?
Een haarmasker heb ik nog nooit gebruikt...

Ik ben nu al een week shampooloos en het valt echt mee :) Vlak na dat ik het gewassen heb, is het vettiger dan de volgende dag.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:52

Dat is normaal Iolanthe. Na een paar uur/halve dag ongeveer trekt 't bij.