Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:09

Ik ben sinds een week of 2 a 3 ook vrijwel overgestapt. Heb toen een Kangertech Evod set gekocht. Op advies van http://www.cmalo.nl/ een flesje tabaco 16 mg erbij, en ik had ook gelijk wat van 12 mg gekocht. Begonnen met die 16 maar die was mij echt way te zwaar, elk teugje hoesten. Dus heel snel terug naar 12 en 6 mg erbij besteld, ook aangezien ik zelfs die 12 mg al behoorlijk zwaar vond. Zit nu het grootste deel van de dag op 6 mg, en pas savonds laat stap ik over naar de 12 mg. En van de tabaco eerst over naar de USA blend (marlboro) en later zag ik dat ze ook Mall blend hadden (pall mall) en aangezien ik dat altijd rook(te) op die overgestapt.
Het bevalt me erg goed. Rookte bijna 2 pakjes per dag, en nu nog maar een 6 sigaretten per dag. Ja smorgens wil ik nog steeds een gewone :o :D en na het eten ook, maar verder kan ik er nu heel goed vanaf blijven *\o/* Moet wel zeggen dat de smaak iets zoeter is dan een gewone sigaret maar na even wennen is ook dat geen punt meer. Ik wordt alleen continu uitgelachen ^) Ik rijd western en met een e-sigaret wordt dat marlboro(wo)man wel een raar gezicht :+ :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:22

E-sigaret... Ik heb er nu al best veel geprobeerd, waaronder een ego-t en ik vond ze allemaal smerig! Het lijkt gewoon in niets op een echte sigaret. Waar vind je nou een goede e-sigaret? En hoe zit dat met al die verschillende vloeistoffen? Is het duurder dan gewoon roken?

Appelmoes_11

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:31

Leslie, het is ff een investering, maar uiteindelijk ben je een stuk goedkoper uit. Ik rook nu voor twaalf euro per maand terwijl ik eerst wel anderhalf pakje per dag rookte. :)

Het beste kun je een startpakket aanschaffen, denk ik. Dan kun je eens rustig proberen of je het wat vindt. Investeer in ieder geval in kwaliteit! Geloof me, je hebt het er heel snel weer uit.

Welke smaken heb je geprobeerd? Die zijn erg bepalend voor de rookbeleving. Ik vind tabakssmaken echt niet lekker, dat is een beetje het equivalent van zo'n net-niet-echte vegaburger :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:54

Oke, en welke rook jij als ik vragen mag? Jouw beschrijving van hoe het smaakt komt wel het dichtste in de buurt ja :)) ik had een ego-t, met marlboro smaak. Het smaakte gewoon naar plastic damp.

Maar ja, de smaak is voor mij heel belangrijk dat het echt naar tabak smaakt. Ik vind een peuk gewoon ontzettend lekker bij koffie, redbull, na het eten, en vooral bij die v-power blikjes. Zonder peukie erbij is de beleving voor mij heel anders en niet eens echt lekker meer := Ben een gewoonte roker.

Ik draai nu zelf sigaretten maar dat is ook niet altijd een succes en niet goedkoop, dat lijkt maar zo. Vooral die mascotte schuif apparaatjes, m'n hulzen schieten er elke keer vanaf waardoor ik allemaal half lege sigaretten heb en na 3 pogingen klooien blij mag zijn met een te strak gedraaide sigaret, of een sigaret die na 3 haaltjes op is :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 02:50

Hahaha ojee, plastic damp :') Ik vind ze eerder naar verbrande asbak smaken. Ik heb de Joyetech, een startpakket (deze, heb je ook in andere kleuren) en de smaken vanille en red bull. Dat smaakt niet naar sigaret, maar het is wel lekker, behalve dus met bier :+ Jij bent ook verslaafd aan energy drink? Ik ook, vandaar dat de red bull zo geweldig is, hoef ik alleen nog maar te dampen de hele dag :Y) Je hebt ook cappuccinosmaken, en nog vééééél meer! Zo'n startpakket is dus even een investering, maar geloof me, je haalt het er zo weer uit met wat je bespaart op je brandpeuken. :)

Ik denk dat je makkelijker kunt wennen aan een e-sigaret als je een 'gekke' smaak hebt die je lekker vindt dan als je steeds met zo'n smerige neptabakssmaak naar een 'echte' te zitten snakken. Toen ik veganistisch ging eten, was het uiteindelijk ook een stuk lekkerder om gewoon andere lekkere dingen te eten in plaats van me krampachtig vasthouden en het zo veel mogelijk op mijn oude eetpatroon te laten lijken. Misschien een heel stomme vergelijking, maar dat houd ik nu dus ook maar aan, en tot nu toe werkt het. :D

Sigaretten schieten moet je handigheid in krijgen! Ik heb het ook gedaan, met zo'n mascotte-apperaatje, uiteindelijk krijg je er handigheid in en dan gaat het nog maar heel sporadisch mis. Toch raad ik je aan om te gaan dampen, daar is dit topic tenslotte voor bedoeld :))

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 09:14

Ben het met appelmoes eens over tabaksmaak. Die ga je gewoon niet vinden. En de marlboro voor e-smoker vond ik ook echt super smerig! Hele ranzige smaak!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:28

Ik vind die e sigaretten er gewoon niet uitzien als een echte sigaret ,wat ik jammer vind
Ook ben ik een gewoonte mens zit ik achter de Pc wil ik gewoon een peukie in me handen ,honden uitlaten ik neem altijd een peukie mee voor de terug wandeling ,,En dan loop ik met zo,n ding?

Daarbij vind ik ze niet lekker ,heb nog niet ene goede gevonden
Wil wel heel graag af van de volle asbakken en de stank in me huis

Ik rook vanaf mijn 13e en ben nu 50 dus ik rook al 37 jaar en paf aardig wat weg blik shag met me dochter samen in 3 dagen tijd :( Dus ja een goedkoper alternatief zou welkom zijn ,die ook nog eens goed te dampen is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:56

Ga naar een winkel, daar kan je proeven :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:37

Ik ben juist blij dat mijn e-sig niet op een sigaret lijkt, ik rook niet meer ik damp.
Wil helemaal geen look-a-like, ben zielsgelukkig met mijn dikke Vamo MOD. Laat ze maar kijken :D
Jammer dat juist alle goeie dampwaar straks wss niet meer is toegestaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:42

niet meer toegestaan? Wat heb ik gemist?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:51

Een heleboel, de stemming in het EU heeft niet positief uitgepakt..
Dampwaar valt nu onder de tababswet. Tussen nu en 2 jaar komen daar in nederland strengere regels voor, de kans is erg groot dat je dan alleen de wegwerpers nog mag kopen.

Op de site van acvoda staan altijd alle nieuwtjes, zou het toch goed in de gaten blijven houden.
http://www.acvoda.nl/2014/02/26/eu-e-si ... ezondheid/

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:07

Ik ga toch eens kijken, die Redbull smaak lijkt me wel wat :9
En die dingen die de laatste tijd veel op reclame te zien waren? ..... (even nadenken).. Flavor vipes?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:11

ik gebruik van tabakssmaken usa mix en notre dam, dat zijn de enige die ik echt lekker vind, maar dat zijn id dnog steeds niet echte tabaks smaken :n

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:19

Sonja_vR schreef:
ik gebruik van tabakssmaken usa mix en notre dam, dat zijn de enige die ik echt lekker vind, maar dat zijn id dnog steeds niet echte tabaks smaken :n

Dus echte tabaksmaken zijn er dus niet. Toch vreemd dat ze wel redbull/appel etc smaken kunnen maken maar geen echte tabak smaak.

Mijn moeder (yentl2010 hier) heeft een supersmoker, nam net een haaltje en hoestte bijna d'r broek vol := _O- supersmoker is dus niks.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:56

Ik moest eerst hoesten van de e-sigaret. Het was wel een ander soort hoesten dan als je je 'verslikt' (hoe zeg je dat? :') ) in een sigaret, dit zit niet in je longen, alleen een beetje in je keel. Dat komt geloof ik door de nicotine die je keel irriteet.

Ik heb nu de tabakssmaak USA Red... bah :n Heb 'm gemengd met vanille en dan is hij denk ik wel te doen na een biertje of acht :)) maar ik vind de zoete smaakjes toch echt een stuk lekkerder.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:54

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen op de e-sigaret.

Laatst heb ik van iemand de watermeloen smaak geprobeerd en die vond ik echt heel erg lekker. Graag zou ik die willen bestellen, dus ik zoek wel een winkel waar die ook verkrijgbaar is.

Ik heb zelf om smoke4fun gekeken bij de starterkits. Maar welke zou ik moeten bestellen? Ik heb namelijk echt geen idee. :')

Ik rook zelf normaal Marlboro, welke van de tabaksmaak zou ik dan moeten bestellen?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:17

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:20

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:30

Ego C heb ik ook (en iedereen om me heen die elektrisch rookt). Ik ben er erg tevreden over! Maar hier in het topic zijn er heel veel verschillende, waar iedereen ook weer tevreden over is. Dus ja.. kwestie van smaak denk ik. In het topic is ook een plaatje met de afmeting van de sigaret. Want de meeste willen er eentje die een beetje op een gewone sigaret lijkt.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:06

Ik denk dat ik dan ook voor een Ego-C ga. Ze hebben hem ook in leuke kleurtjes, van mij hoeft hij namelijk niet op een gewone sigaret te lijken.

Qua tabak, wat voor liquid zou ik daar voor moeten nemen als ik normaal marlboro rook?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:25

Het idee dat je iets gaat vinden wat op Marlboro lijkt kan je beter laten varen.
Dat gaat nl niet lukken, verheug je in plaats daarvan op alle smaken die je kan uitproberen :j

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:30

Ja, soon idee kreeg ik al haha. Iemand ervaring met aardbei?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:44

toch vind ik de cowboy wel lekker (dat is de Marlboro-smaak)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:47

Nou ik heb er eentje besteld! 'n Ego-C Vision Starter set in het Roze en de smaakjes zijn chocola, aardbei, watermeloen en framboos geworden.

Ben benieuwd :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:16

Ik zie net dit topic.

Een dik jaar geleden heb ik een Ego-T aangeschaft via iemand bij ons op stal.
Ze had erg fijne vloeistoffen erbij, maar weet zo even niet van welk merk.

Ik rook zelf menthol sigaretten en heb ook een mix gemaakt van menthol en USA blend

heb toen zo'n 4 maanden geen enkele sigaret aangeraakt, maar na na een aantal keren met een lege batt gestaan te hebben weer gewone sigaretten gekocht en de e-smoker laten liggen :oo

Aanjtal maanden terug nieuwe set gekocht voor leuke prijs, maar toch weer gewone sigaretten gaan roken.
Zo stom!
Want heel eerlijk, de e-smoker vind ik stiekem lekkerder dan een gewone sigaret!!

Bij de Primera en tabakszaken kun je vloeistoffen kopen en hele sets of onderdelen :)

Miss moet ik er toch maar weer aan beginnen...
Scheelt een hoop geld...