[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:31

Mars schreef:
Die broodjes bevatten inderdaad meer dan je denkt. Ik zou die ook proiberen te vervangen door bvb volkorencrackers/vk boterhammen of wat yoghurt of magere kwark met evt wat cruesli erin. Of fruit, want dat mis ik nog een beetje in je planning :)

Mijn dag ziet er zo uit:
o: 2 volkorencrackers met 1x halvajam, 1x filet americain
t: een klein paprikaatje en een pruim
l: 2 volkorencrackers met tonijn
t: klein bakje kwark
d: wokken (kip, roerbakgroenten etc)
t: banaan

drinken: 5x koffie zwart, 1.5l water

sport: 1,5 uur zwemmen

Dat is inderdaad een goed idee om het brood te vervangen voor yoghurt of kwark of fruit. Scheelt ook weer extra calorieën en koolhydraten. Bedankt!.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:32

Jannepauli schreef:
Wat ik een lekker tussendoortje vind zijn de Delicate Crackers van Wasa- een soort knäckebröd, maar dan superlicht en weinig cals. Je hebt ze met sesam en een met rozemarijn/zeezout. Helpt je net even door een 'ik heb trek' momentje heen.

Delicate Crackers van Wasa die kan ik! ga ik proberen!!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:59

Amaris schreef:
Bedoel je met broodje echt een bolletje of een boterham?

In geval van bolletje dan eet je dus 6 bolletjes per dag? Dat zou voor mij al 24 punten zijn, en daarmee was mijn puntentotaal al op.

Een bolletje telt als best veel. Kun je niet een gedeelte omzetten naar crackers en/of yoghurt?

Nee geen bolletje. Echt gewoon een sneetje brood.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:02

Selka schreef:
Fijn he Amaris, als de eindstreep in zicht komt!

Ik heb nog wel even te gaan. Ben nu op 1/3, maar we gaan stug verder :D

@Davina, ik vind dat je ook wel erg veel tussendoor eet. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar is het geen idee om meer te ontbijten en dan je 2e tussendoortje te laten vervallen? Bijvoorbeeld om 05:00 een bakje yoghurt met een handje cruesli extra?

Bedankt voor de tip. Ik werk bij de marine beveiliging en heb dus een beroep waarbij ik soms actief ben en soms weer wat minder. Dat verschilt per dag....

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:32

Mijn 1,5 uur zwemmen is niet helemaal doorgegaan gisteren, in plaats daarvan een half uur gefietst en een half uur hardgelopen :j

Tat_jana: klinkt goed qua plan van aanpak, en goed dat je ook meteen je slaapritme etc meeneemt. Afvallen en slank blijven vraagt toch om een andere levensstijl en slaap is zeker heel belangrijk daarin!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:05

Zo Tatjana, jij hebt wel een klus voor de boeg.. je hele leefstijl omgooien zal niet makkelijk zijn - ik vraag me af of dat niet te ambitieus is? Kleine stapjes maken is - denk ik - wat makkelijker en beter vol te houden. Ik heb dat dieet van Moreno 's bekeken - dat is wel een crash dieet ...

Wat is jouw lichaamslengte en hoeveel weeg je nu?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:21

Voor wat betreft je slaapritme, ik weet niet of je een smartphone hebt maar kijk anders eens naar de app Sleep Cycle. Daarmee ben ik van het ritme wat jij nu hebt naar het ritme wat jij wil gegaan :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:38

Tatjana, ik zie in je profiel dat je mama bent, hoe doe je dat dan met je slaapritme? Hoef je er niet uit voor de mini-you?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:22

Hoi, heb nog steeds mooi jullie voedingsadviezen blijven lezen maar ff niets gepost. Het afvallen ging eigenlijk heel goed, woog op mijn laagste rond de 61.5, maar opeens kreeg ik ieder weekend enorme wreetbuien, echt niet normaal, nu sta ik ergens rond de 64, niet zo goed dus. Weet trouwens echt niet hoe het kwam die buien, toen ik goed bezig was at ik echt voldoende.

Nu, mijn schemaatje van vandaag :)

O: Weetabix (2) met magere melk
T: pruim
L: pasta penne carbonara
T: appel
T: peer (durandeau, mjummie :D)
A: witloofsoep met bruine piccolo
T: Parovita pakje

Wat kunnen jullie trouwens nog aanraden als kleine tussendoortjes? Ik ga anders te veel fruit beginnen eten vrees ik!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:44

LynnDenise schreef:
En nog even een +:)+ voor Amaris met het behalen van een nieuw getal <<)

Ik heb een slecht weekend achter de rug, bewust, dat wel. Pannenkoeken en patat stonden op het menu, ondanks dat toch wel afgevallen. Zo zie je maar dat gevarieerd eten ook helpt!

dit vind ik een van je minste uitspraken :+
je bent miss een voorbeeld aan het worden voor anderen, ( dit is positief bedoeld)
dus variatie is idd goed maar pannenkoeken en patat NIET. kies dan voor noodles of rijst ipv aardappelen, meer eiwit, meer vet, minder khd, of meer khd minder vet. DAt is afwisseling. Geen patat of pannekoeken. Dat valt voor mij niet eens onder de categorie voedsel

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:50

Zo verkeerd is het niet om je lichaam eens flink in shock te brengen met een vette ongezonde hap..

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:55

Monnie_ schreef:
LynnDenise schreef:
En nog even een +:)+ voor Amaris met het behalen van een nieuw getal <<)

Ik heb een slecht weekend achter de rug, bewust, dat wel. Pannenkoeken en patat stonden op het menu, ondanks dat toch wel afgevallen. Zo zie je maar dat gevarieerd eten ook helpt!

dit vind ik een van je minste uitspraken :+
je bent miss een voorbeeld aan het worden voor anderen, ( dit is positief bedoeld)
dus variatie is idd goed maar pannenkoeken en patat NIET. kies dan voor noodles of rijst ipv aardappelen, meer eiwit, meer vet, minder khd, of meer khd minder vet. DAt is afwisseling. Geen patat of pannekoeken. Dat valt voor mij niet eens onder de categorie voedsel

Was het niet wat sarcastisch? ^^ (over dat 'Zo zie je maar dat gevarieerd eten ook helpt':p)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:58

Straight away dieet: Eerste week -4,2 kg, nog 23,8 te gaan! En daarna de rest van mijn voedingspatroon en levensstijl omgooien. (Vergis je niet, bij dit dieet val je snel en veel af maar het duurt ook maanden om het af te bouwen en normaal en gezond eten op te bouwen zodat je op gewicht blijft, hoort er allemaal bij)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:03

Bokt.nl, de ideale plek om te leren van andermans fouten...

Ik denk echt dat een kleine 5 kg in 1 week verliezen niet echt houdbaar is en op LT je ook geen goed gaat doen :). Wat eet je dan zoal overdag?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:15

magli schreef:

Ik denk echt dat een kleine 5 kg in 1 week verliezen niet echt houdbaar is en op LT je ook geen goed gaat doen :). Wat eet je dan zoal overdag?

Ik doe het 'Straight Away' dieet, is eigenlijk net als het Cambridge 500 dieet. http://www.feelgoodpoint.nl/straight-away-600

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:22

NWDynamite schreef:
magli schreef:

Ik doe het 'Straight Away' dieet, is eigenlijk net als het Cambridge 500 dieet. http://www.feelgoodpoint.nl/straight-away-600

Heb geen ervaring met eender welk dieet eigenlijk, dus weet helemaal niet hoe het in elkaar zit. Dus zou ik mss ook wel niet mogen oordelen, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je je kilo's zo vlug wegsmelten, 5 kg in 1 week is gewoon enorm veel! Nu, ben wel benieuwd hoe het verder gaat gaan :), dus plaat je updates maar! :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:38

Jazeker, je valt heel snel af van dit dieet, de eerste week gaat meestal het snelst en daarna ongeveer 2 kg per week. Op de website die ik net plaatste kan je meer info vinden. Het afvallen is het makkelijkste gedeelte, het afbouwen en daarna een gezonde levensstijl opbouwen is het moeilijkst. Iedere week ga ik naar mijn consulent waar ik gewogen wordt en de week besproken wordt en dan koop je nieuwe producten voor de aankomende week. Dus iedere week een stok achter de deur en fijne begeleiding als het ook wat minder gaat. (en het is 4,2 kg heh, dat is eerder 4 kg dan 5 kg haha)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:48

5kg in 1 week :wow:

Ha kom ik aan met mijn -10kg in heel wat meer weken... jeetje. Maar is dat dan niet heel veel vocht? Wat er ook weer bij komt zodra je gewoon gaat eten?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:55

Hallo, zou ik mij hier ook mogen melden? Ik wil eigenlijk toch wel 10 kg eraf hebben.. Ben in het voorjaar heel erg afgevallen, maar toen overleed mijn moeder en ging ik mijn verdriet weg eten. Heb toen een tijd gehad dat het me allemaal niks uitmaakte, heel logisch denk ik.. Maar nu wil ik ze er toch wel graag af hebben!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:58

Volgens mij smelten er met zo'n crashdieet ook heel veel spieren weg. En dat is nou eigenlijk net wat je niet wilt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:14

Dat denk ik ook Amaris. Volgens mij valt je lichaam aan op je spieren. Je wordt dus lichter, maar ook slappeer. Ik sta al een tijdje stil in gewicht (ben ineens heel gevoelig voor verleiding) maar ik zie mezelf wel strakker en gespierder worden. En daar doe ik het voor! Het is net alsof mijn lichaam aan het herstellen is van die 13 kilo afvallen en alles nu in de juiste proporties trekt ofzo :)
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 24-10-12 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:15

Ik las de OP en dacht ik meld me ook maar even, aangezien ik inderdaad iemand ben van de crashdieeten en een enorme jojo'er ben. Ik ben al vanaf mijn puberteit aan het stoeien met mijn gewicht. Nu heb ik ongeveer mijn dieptepunt bereikt en voel ik me enorm rot met deze extra kilo's. Ik wil dus op een gezonde manier blijvend afvallen. Vandaar dat ik maar mee ga lezen in het topic, want vind het echt super hoe het jullie wel lukt om af te vallen. Vandaag twee jaar samen met het vriendje, dus we zouden uit eten gaan. Maar ik kan vanmiddag natuurlijk even gaan hardlopen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:16

Even een vraagje : ) ik wil graag wat kilo's kwijt, en nou bevolen ze
me groene thee aan!

Wat is de functie van groene thee?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:17

Volgens mij alleen maar dat je vocht binnen krijgt.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:18

Verder niets? Ö

Dit was de beste thee zeiden ze.