ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:58

Ik heb dat ook, als ik superlaat uit bed kom (lig gerust ruim een uur te snoozen) dan ben ik zo gestresst dat ik daardoor toch op tijd kom.
Maar als ik er eens vroeg uit ben, dan denk ik 'oh rustig, aan tijd zat' totdat er ineens geen tijd meer is en ik te laat kom...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:02

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb dat ook, als ik superlaat uit bed kom (lig gerust ruim een uur te snoozen) dan ben ik zo gestresst dat ik daardoor toch op tijd kom.
Maar als ik er eens vroeg uit ben, dan denk ik 'oh rustig, aan tijd zat' totdat er ineens geen tijd meer is en ik te laat kom...

_/-\o_ :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:41

Ik heb precies hetzelfde. Ben echt oprecht blij/trots als ik eens op tijd ben :'). Snoezen doe ik ook met gemak een uur, ben gewoon enorm moe ofzo :=. Maar zelfs dan kom ik te laat, juist omdat ik zo gestrest raak dat ik dingen vergeet, dingen omstoot, dingen laat vallen en dingen in de stress niet kan vinden terwijl ze recht voor mijn neus liggen :+.

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:19

@DarkDreamer: Ken ik ;).

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:29

@Shadow18....: ook weer zo herkenbaar. Vooral dat laatste, wil je bellen voor die afspraak, is het al weer te laat. Maar weer afwachten of dat volgende week gaat lukken. Dat soort dingen is dan weer een mega uitdaging voor mij. Bv: woon al weer bijna anderhalf jaar op mijn nieuwe adres en heb mij nog steeds niet ingeschreven. Had wel alle papieren maar moet kopieen van allerlei dingen en 'vergeet' het dus elke dag! Zo suf -O- .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:44

Wat dat betreft heeft het me al best wel wat geld gekost.
Dingen die dan opgezegd moeten worden die je vergeet waardoor je er weer een jaar of maand langer aan vast zit.

Huisarts is ook zo'n leuke, het is maar goed dat ik er vrijwel nooit kom.
Ik heb me ongeveer een jaar nadat ik verhuisd ben ingeschreven bij de huisarts hier, die moeten alleen nog even het dossier van mijn vorige huisarts hebben, die ligt hier inmiddels alweer een maand of 3 in de kast.

En zo ben ik net terug van een midweekje Belgie, waarbij we er in het huisje achter kwamen dat we wel de badhanddoeken mee hadden maar de zwemkleding waren vergeten.

Afspraken gaan inmiddels heel erg goed door dat ik de agenda's van de googleaccounts van mijn vriend en mij op beide telefoons en tablet heb laten synchroniseren.
De agenda staat vervolgens als widget op de 2de pagina van mijn telefoon dus om van de pagina met spelletjes naar de pagina met o.a. facebook en internet te gaan kom ik altijd langs de agenda.
Dan moet ik alleen wel alles invoeren en daar gaat het heel af en toe nog mis.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:37

Ja raar is dat toch he?
Je weet dat je het moet doen, zo'n simpel taakje als even iets op de post doen, het licht gewoon klaar op een zichtbare plek en toch moet er WEKEN overheen gaan voordat het gebeurd. Ik kan naderhand echt een trots en voldaan gevoel hebben als ik alles netjes heb afgerond. :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:43

Hebben jullie dat ook?
Of je doet iets gelijk, of het blijft nog dagen, weken, maanden liggen.
Het lijkt dan ook net of de drempel om het te doen steeds hoger wordt.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:31

Ja, dat heb ik ook.
Vooral dingen waar ik niet zo'n zin in heb, bellen naar instanties oid.
Daarom probeer ik met afstreeplijstjes te werken, die ik op een prominente plek om het bureaublad van mn laptop laat staan.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:24

LBLGypsyCobs: Heb ik ook :j.

Hoe gaat het eigenlijk bij jullie in relaties? Merk je dan ook iets van je ADD?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:24

mmm, ik woon al weer een jaar hier, maar heb me nog steeds niet ingeschreven bij de huisarts... formulier heb ik al wel ingevuld..maar joost mag weten waar dat ding gebleven is :=

mmm, mijn huidige relatie gaat gewoon lekker, maar dat komt omdat hij dingen snapt en hij niet op ieder ding inspringt als ik eens stressy ben etc...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:43

ik ben eigenlijk wle goed in op tijd komen gek genoeg, heb namelijk helemaal geen tijdsbesef :') soms kom ik idd wel te laat, maar meestal ben ik te vroeg :') wat ook niet handig is haha.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:59

Sonja_vR schreef:
mmm, ik woon al weer een jaar hier, maar heb me nog steeds niet ingeschreven bij de huisarts... formulier heb ik al wel ingevuld..maar joost mag weten waar dat ding gebleven is :=

mmm, mijn huidige relatie gaat gewoon lekker, maar dat komt omdat hij dingen snapt en hij niet op ieder ding inspringt als ik eens stressy ben etc...

Ik vroeg me namelijk af of ADD ook ervoor zorgt dat je anders omgaat met relatie-dingen. Ik merk bij mezelf dat ik namelijk in verhouding met mijn vriendinnen veel meer boy troubles heb. Ik heb heftigere emoties rondom jongens, neem dingen imo misschien te serieus, word te snel verliefd en reageer emotioneel gezien te heftig waar mannen dan weer niets van snappen :+. En ik heb ook moeite met dingen en/of personen los laten. Maar het kan ook zijn dat dit niets met ADD te maken heeft, maar ik vroeg het me gewoon af :').

Edit: En in de relatie die ik had had ik soms moeite met prioriteiten.

"Voor een niet-ADD partner, zijn er emotionele implicaties aan het ‘nu’ en ‘niet nu’ denken. Wanneer een ADD opgeslokt wordt door bijvoorbeeld een baan, hobby’s of computer, kan de partner zich alleen voelen staan. Wegens de moeite om zich niet met interesses bezig te houden die de onmiddellijke aandacht hebben, kunnen partners vaak in het ‘niet nu’ segment van de beschikbare tijd ondergebracht worden."
Bron: http://allesoveradd.blogspot.nl/2007/10 ... aties.html

Herken me hier wel in namelijk :P. Mijn ex vond dat maar een onbegrijpelijke tik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:49

Ik heb altijd langere relaties gehad, mijn eerste vriendje en ik waren beide 14 en zijn 11 maanden samen geweest.
Mijn tweede relatie was een half jaar en toen is mijn ex vreemd gegaan tijdens de vakantie.
Mijn derde relatie was 7 jaar en 9 maanden, wij laggen elkaar erg goed en hadden dezelfde interesses en heb ik vrij weinig last gehad van ADD omdat mijn ex me daarin erg ondersteunde (te veel) hij herinnerde me aan afspraken of dingen die moesten gebeuren en zorgde er ook voor dat ik iets meteen deed.

Ik ben inmiddels iets meer als 2 jaar samen met mijn huidige vriend, die waarschijnlijk ook ADD heeft, ze gaan hem binnenkort testen maar zowel zijn gewone therapeut als zijn PMT-er zijn er al van overtuigd.
Dit levert hier en daar wel problemen op en het frustreerd me dat een hoop dingen hiet gaan zoals ik graag zou willen.
Voordeel is wel dat we elkaar goed begrijpen en niet boos worden als iets anders gaat als gepland.

Wel ben ik veel gevoeliger voor onverwachtte dingen, iemand die onaangekondigd langs komt bijvoorbeeld.
Mijn ouders hadden altijd vrij veel structuur terwijl mijn schoonouders heel impulsief zijn, daardoor heeft mijn vriend geleerd er mee om te gaan.
Inmiddels wordt het beter maar ik kan van binnen nog best wel in paniek raken als zoiets gebeurt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:51

zonnebloem18 schreef:
Wel ben ik veel gevoeliger voor onverwachtte dingen, iemand die onaangekondigd langs komt bijvoorbeeld.
Mijn ouders hadden altijd vrij veel structuur terwijl mijn schoonouders heel impulsief zijn, daardoor heeft mijn vriend geleerd er mee om te gaan.
Inmiddels wordt het beter maar ik kan van binnen nog best wel in paniek raken als zoiets gebeurt.

Jaa dat is echt heel vervelend! ik kan er ook niet tegen als mensen zo ineens binnen komen. hangt er wel van af hoe ik me voel. als ik erg moe ben heb ik meer structuur nodig dus moet ik weten waar ik aan toe ben, als ik me goed voel maakt me het minder uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:54

Mijn vriendin heeft zelf ook ADHD en ik moet zeggen dat dat eigenlijk juist goed werkt. We begrijpen van elkaar die ADHD-gerelateerde dingen zoals overprikkeld zijn, kwaad weglopen, niks meer zeggen tegen elkaar... Spontane acties werken vaak erg goed _O-

Wat vaak wel zo is, is dat ADHD'ers gauw op anderen zijn uitgekeken en toe zijn aan iets nieuws. Daarom duren bij hen vriendschappen en relaties vaak vrij kort.

Wij hebben daar nu dus allebei geen last van, bedacht ik me toevallig gisteren nog.

Wat niet wil zeggen dat het altijd helemaal van een leien dakje gaat hoor :')

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:10

In mijn relatie ondervind ik er ook weinig hinder van.
Mijn vriendin is erg rustig en rationeel.
Ik ben nogal impulsief en emotioneel, dus wat dat betreft compenseren we elkaar goed.
We zijn inmiddels ruim 5 jaar samen. In het begin was het wel eens lastig, maar je leert er beide mee omgaan.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:28

Misschien heb ik dan gewoon nog niet de juiste combinatie gevonden :j
(Er is dus nog hoop voor mij :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:34

Tuurlijk is er hoop :j

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:40

Relaties?
Tijdje de voorkeur gehad voor de verkeerde types, tijdje de een na de ander versleten, vervelen inderdaad snel.

Ik weet ook vaak een rooskleurig beeld van iemand te creëren waardoor diegene dan heel erg gaat tegenvallen.

Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee, ik vind het te veel gedoe, kost te veel tijd en energie en loopt toch op niks uit.

Nu heb ik ook Asperger en ben in het verleden aangerand, dat zal ook niet helpen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:48

Wat ik nog het meest irritante eraan vind is dat ik denk, oja telefoon zo meenemen want ik ga weg, en dan ga ik weg ben ik het vergeten terwijl ik 5 minuten ervoor er nog aan dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:58

Oef, Asperger en ADHD is best een pittige combi!

Red je je wel goed zelfstandig? Is wel een vrij persoonlijke vraag :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:01

En toch zijn zusjes met ADHD dan weer absoluut niet handig.. dat is altijd bonje! Gewoon omdat ik en mn zusje allebei een hele andere gedachtengang hebben!..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:03

Ja hoor, ik woon al jaren zelfstandig en hou er nog wat paarden op na.
Alleen in huis is het een zooitje, het interesseert me ook niet echt moet ik eerlijk zeggen en ben liever bij de paarden bezig dan in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:06

Fijn LBL :)

Huis een zooitje is herkenbaar, hoewel ik het vanwege mijn kinderen toch redelijk op de rit moet hebben...