In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:23

nicoletjee schreef:
Joolien schreef:

Niemand is hier erger of minder erg. Daar doen we hier niet aan.

oke sorry

desondanks jullie zijn super lieve mensen wat ik zo lees zo meegaand met de anderen echt niets meer dan lof voor jullie.

Jij mag hier geen sorry meer zeggen haha! ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:24

nicoletjee schreef:
Joolien schreef:

Niemand is hier erger of minder erg. Daar doen we hier niet aan.

oke sorry

desondanks jullie zijn super lieve mensen wat ik zo lees zo meegaand met de anderen echt niets meer dan lof voor jullie.

Jij mag geen sorry typen en ook geen sorrie...

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:24

Haha dezelfde gedachte Blimm _O-

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:28

oke dat word nog moeilijk maar ik ga het proberen mijn excuses

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:29

Joolien schreef:

Haha, ja hè!

Ja dat is dus het probleem bij mij. Ik voel 'onrust'. Weet niet wat ik er mee moet. Leer wel van mijn psych dat ik moet leren stilstaan (stemmingsboek) bij wat ik voel. En van daaruit actie ondernemen.

Pfff, vind het maar ingewikkeld allemaal. Heb nooit stil gestaan bij mij gevoel. Als je alles maar luchtig opvat en positief benaderd ja, dan zijn er toch geen problemen/verdriet/pijn/gemis.

Maar duh, die zijn er natuurlijk wel....

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:31

Miss_Blimm schreef:
Joolien schreef:

Haha, ja hè!

Ja dat is dus het probleem bij mij. Ik voel 'onrust'. Weet niet wat ik er mee moet. Leer wel van mijn psych dat ik moet leren stilstaan (stemmingsboek) bij wat ik voel. En van daaruit actie ondernemen.

Pfff, vind het maar ingewikkeld allemaal. Heb nooit stil gestaan bij mij gevoel. Als je alles maar luchtig opvat en positief benaderd ja, dan zijn er toch geen problemen/verdriet/pijn/gemis.

Maar duh, die zijn er natuurlijk wel....

Ik begrijp je volledig het is moeilijk dit te ondervinden al het pijn en de emoties. er gaat een lange tijd tusen door maar uiteindelijk lukt het je wel. Het komt goed hou er positieve moed in :) je bent sterk

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:36

Ik moet wel hè, heb twee kindjes...

En weet je wat het lastige is... Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 15 was. Ik dacht altijd ja is dat het nou, er zijn veel ergere dingen op deze wereld. Dus so what... Maar ja, het komt uiteindelijk wel weer terug op je pad. Nu zijn het waarschijnlijk wel meer dingen, zoals adoptie bijvoorbeeld, maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:37

Jeuj je hebt een post zonder excuses Nicoletje!! *\o/* :P

Ja dat luchtig blijven is lekker makkelijk he, dat doe ik ook altijd. Maar nu sta ik het toe. Dat doet auw en is naarrrrrr maar t lucht uiteindelikj wel op.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:39

Haha Joolien, ja dat is waar! Nicoletje is nu al een stapje verder :-)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:40

Miss_Blimm schreef:

En weet je wat het lastige is... Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 15 was. Ik dacht altijd ja is dat het nou, er zijn veel ergere dingen op deze wereld. Dus so what... Maar ja, het komt uiteindelijk wel weer terug op je pad. Nu zijn het waarschijnlijk wel meer dingen, zoals adoptie bijvoorbeeld, maar toch...

Jep uiteindelijk stapeld alles zich bij elkaar op en bouw je een soort muur om je heen en ga je op de automatische piloot. Teminste dat gevoel heb ik sorry als ik verkeerd zit

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:40

Joolien schreef:

Ja dat luchtig blijven is lekker makkelijk he, dat doe ik ook altijd. Maar nu sta ik het toe. Dat doet auw en is naarrrrrr maar t lucht uiteindelikj wel op.

Wanneer kreeg jij er last van dan? Ik bedoel, wanneer besloot je hulp te zoeken?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:41

nicoletjee schreef:
Miss_Blimm schreef:

Jep uiteindelijk stapeld alles zich bij elkaar op en bouw je een soort muur om je heen en ga je op de automatische piloot. Teminste dat gevoel heb ik sorry als ik verkeerd zit

Jep, op de automaat bezig zijn is het fijnste... En te makkelijkste.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:44

Jep uiteindelijk stapeld alles zich bij elkaar op en bouw je een soort muur om je heen en ga je op de automatische piloot. Teminste dat gevoel heb ik sorry als ik verkeerd zit[/quote]

Jep, op de automaat bezig zijn is het fijnste... En te makkelijkste.[/quote]

Ik heb dat helaas ook, voor buitenstaanders ben ik een super vrolijke spontane meid. Altijd in voor een praatje maar als ze zien wat er in mij afspeeld dan klopt hun beeld niet. Ik draag dagelijks 24/7 een masker en die is er nog nooit af geweest zelfs de psycholoog lukt het nog niet goed

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:49

Ja, mijn psycholoog zei dat ook. Moeilijk om je te peilen. Maar ja dat zeggen ze vast bij veel ;-)

Moet wel zeggen dat ik merk dat ik een heel klein beetje vooruit ga, omdat ik wel dingen herken in verhalen die ik lees, op bijvoorbeeld bokt. Zijn voor mij vaak confronterende zaken, waarvan ik in eerste instantie wel effe schrik. Maar dan toch denk, en besef.... Hè! Het maakt mij wakker...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:50

nicoletjee schreef:

Jep, op de automaat bezig zijn is het fijnste... En te makkelijkste.[/quote]

Ik heb dat helaas ook, voor buitenstaanders ben ik een super vrolijke spontane meid. Altijd in voor een praatje maar als ze zien wat er in mij afspeeld dan klopt hun beeld niet. Ik draag dagelijks 24/7 een masker en die is er nog nooit af geweest zelfs de psycholoog lukt het nog niet goed[/quote]

Hoevaak ben je geweest dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:51

Miss_Blimm schreef:
Joolien schreef:

Wanneer kreeg jij er last van dan? Ik bedoel, wanneer besloot je hulp te zoeken?

Ik heb een jaar geleden hulp gezocht, toen ik een terugkerend patroon opmerkte. Namelijk het steeds plotseling weg willen rennen in een relatie. Dat heb ik al 3 keer gehad nu en het viel me op dat het elke keer hetzelfde ging. Verder ben ik al bijna 10 jaar moe, wat ik altijd betichte op een lichamelijk iets, maar na vorig jaar weer een bloedonderzoek te hebben gehad die niks uitwees begon ik me toch te realiseren dat het psychisch is. Toen ben ik naar de huisarts gestapt en die heeft me doorverwezen.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:54

denk 5 keer ongeveer. ze vraagt veel over mijn verleden mijn familie enzo maar ik kan op de 1 of de andere manier die masker niet laten vallen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:00

Joolien, wel goed van je dat je het zelf op merkte, toch :-) ik bedoel het is wel iets toegeven.

Nicoletje, dat doet mijn psych weer niet. Ik ben nu 9 x geweest. En wel wat gevraagd hoor over familie maar niet heel veel nog. Het is nu alleen wel aan jou of je ECHT eraan wil werken. Dan zal je je masker moeten laten zakken. Niet in 1 keer, maar misschien wel stukje bij beetje :-)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:02

miss_bleem

mijn negatieve zelfbeeld komt vanuit mijn verleden wat er vroeger is gebeurd heeft nu deze inpact op mij teminste dat schijnt. denk dat ze er daardoor veel over praat.

ik wil ook wel mijn masker laten zakken maar vind het zo moeilijk mijn kwetsbaarheid te laten zien. doe ik eigenlijk liever bij niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:04

Miss_Blimm schreef:
Joolien, wel goed van je dat je het zelf op merkte, toch :-) ik bedoel het is wel iets toegeven.

Nicoletje, dat doet mijn psych weer niet. Ik ben nu 9 x geweest. En wel wat gevraagd hoor over familie maar niet heel veel nog. Het is nu alleen wel aan jou of je ECHT eraan wil werken. Dan zal je je masker moeten laten zakken. Niet in 1 keer, maar misschien wel stukje bij beetje :-)

Hou op schei uit over toegeven. :') Dat heb ik in stappen gedaan maar vooral de ziektewet ingaan was een grote klap en toegeving. Dat vond ik zo moeilijk.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:07

nicoletjee schreef:
miss_bleem

mijn negatieve zelfbeeld komt vanuit mijn verleden wat er vroeger is gebeurd heeft nu deze inpact op mij teminste dat schijnt. denk dat ze er daardoor veel over praat.

ik wil ook wel mijn masker laten zakken maar vind het zo moeilijk mijn kwetsbaarheid te laten zien. doe ik eigenlijk liever bij niemand.

Ah oké, snap je.

Ja en het 'stomme' is dat ik vind dat mensen altijd zichzelf moeten kunnen zijn, no matter what. Iedereen is anders. Zo ook met gevoelens en zo.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:08

ik weet het zo ben ik ook richting anderen maar niet over mij zelf. Heb altijd zo iets wat ik heb is iets kleins als ik om mij heen kijk hebben mensen het zo zwaar.
En daarom ben ik er voor hun en heb ik nooit tijd voor mij zelf

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:09

Joolien schreef:
Miss_Blimm schreef:

Hou op schei uit over toegeven. :') Dat heb ik in stappen gedaan maar vooral de ziektewet ingaan was een grote klap en toegeving. Dat vond ik zo moeilijk.

Hahaha ja hier ook! Nu al vanaf eind mei, dus nu 3.5 maand. Werk nu wel drie keer twee uur. Moet dat vanaf oktober gaan opbouwen. Weet niet zo goed of ik daar klaar voor ben :-s maar ja, om het weer toe te geven dat het niet gaat. En een potje weer zitten janken bij de Arbo.... Pffff dat is ook niets... Ik KAN niet eens meer huilen... Heb ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:11

Mja ik denk dat je heel dicht bij jezelf moet blijven hiermee. Als je nu toch gaat proberen en het niet lukt zou het alleen nog maar een grotere klap zijn.
Ik werk al niet meer vanaf februari en t gaat nog lang duren voordat ik dat weer kan...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:20

Joolien schreef:
Mja ik denk dat je heel dicht bij jezelf moet blijven hiermee. Als je nu toch gaat proberen en het niet lukt zou het alleen nog maar een grotere klap zijn.
Ik werk al niet meer vanaf februari en t gaat nog lang duren voordat ik dat weer kan...

Ja hè... Dan ontploft straks wederom de bom. Maar vind het zooooo moeilijk. Moest vandaag in de middag werken, werk in een schoenenwinkel, heerlijk weer met klanten. Maar merk toch dat het me erg druk was, ben erg moe ervan. Een klant tegelijk.

Maar om het tijdens het werk toe te geven... Poeh lastig hoor...