Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChatelaineJarig

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:03

Nog nooit voor mijn longen... Vorige keer in november was voor mn maag. Probeerde ze eerst met alleen verdoving erg naar en kon niet normaal blijven ademen dus toch roesje gehad. Maar ze willen liever met alleen verdoving brrrr

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:09

Mijn vader heeft al een stuk of 9 bronchoscopieën gehad.

Vanavond moest ik weer even puffen toen ik op mijn paard zat, had een partij benauwd!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:17

Hoe doen jullie dat met dit weer? Ik heb met die warmte zo'n last qua benauwdheid, geen energie, en erg last van mijn benen...
Kan moeilijk komende dagen alleen maar binnen blijven...
Baal hier zo erg van..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:42

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben aan mijn 6e stootkuur prednison begonnen. Ik kom ook naar niet terug in conditie, ik ga daar direct na mijn kuur mee aan de slag. De uitgangspositie moet beter worden. Dus ga ik met een fysio weer op de been komen. Hoe doen jullie dit? Doen jullie naast de paarden een sport om in conditie te blijven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:02

Wat balen dat je weer aan de prednison bent en je niet op conditie komt :\
Het gaat hier erg goed moet ik zeggen! *klopt af* sinds de diagnose bronchiale hyperreactiviteit ben ik gedeeltelijk gestopt met de medicatie en voor nu goed stabiel. Ik wandel veel buiten en ga 's ochtends naar de sportschool.
Maar wanneer het weer straks vochtiger wordt, verwacht ik wel weer problemen.

ChatelaineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:56

Wat vervelend zeg zo een berg prednison hoop dat snel wat beter gaat :)

Cayenne dat is fijn nieuws zeg!

Hier gaat het ook goed ben afgelopen week thuis gekomen van zeven weken revalideren. Heb er echt veel aan gehad en ben toch met een soort medicatie mogen stoppen. Theolair is er voorlopig af gehaald dus even kijken hoe het gaat. Heb iig thuis nu prednison en antibiotica zodat ik die zelf kan starten indien nodig

Verder probeer ik te sporten naast het drukke school en wwerk leven en wandel wel veel. Gelukkig had ik een goede basisconditie bij start revalideren maar hoop wel ergens meer tijd te vinden voor fitness

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:28

Ah mooi dat het met jullie wat beter gaat. Met mij gaat het nu ook niet vreselijk slecht.
Ik heb ook prednison dat ik het zelf kan starten. Maar voor het gebruik van antibiotica ben ik niet zomaar. Ik laat dan eerst een CRP prikken, dat is een waarde in het bloed. ALs het een virus is stijgt dat niet, maar dan heeft antibiotica ook niet zoveel zin. Resistentie bij antibioticagebruik komt steeds vaker voor en als verpleegkundige kom ik er ook al vaak mee in aanraking dus ik vind dit een mooie oplossing.

Hoeveel moet je sporten volgens advies van revalidatie? En wat voor sporten raden ze aan?

ChatelaineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:58

Het liefst twee/drie keer per week en dan echt conditie training dat mag in de vorm van op zijn fitnis fiets, zwemmen, wandelen-hardlopen dat soort dingen. Maar er wordt per revalidant gekeken welke sport aansluit ook bij die persoon en wat er voor mogelijkheden in de buurt zijn! :)

Nouja met antibiotica en prednison heb ik een heel plan de campagne gekregen met wanneer hoe wat waar. Dus we gaan zien hoe het allemaal loopt! Nu eerst maar een weekje op vakantie voordat school weer begint!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:11

Geniet er van!
Zwemmen is op zich wel een goed idee en goed te combineren. Ik heb het probleem dat ik sporten voor conditie vaak saai vind en liever buiten sport, maar als het straks weer gaat vriezen en mistig wordt gaat dat niet meer.....

ChatelaineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:39

Ik heb ook veel last van de mist en kou maar heb op aanraden van hun een byff gekocht en wat tips om buiten te blijven bewegen maar weet nog niet of het werkt haha

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:08

Dat moet ik even googlen denk ik.

ChatelaineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:47

Zie dat mijn mobiel spelfout heeft gemaakt moest buff zijn haha

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:28

Jeeje, het ging een poosje goed!! Maand of 3 nergens last van gehad maar sinds eergister grieperig en tis weer raak!!! Heel apart dat het zo samen loopt maar ben nu toch wel anderhalve dag aan het puffen omdat mn longen echt flink aan het kraken zijn. Gisteravond in bed was het helemaal raak, moest toch wel 2x een puf nemen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:39

Jilletje schreef:
Jeeje, het ging een poosje goed!! Maand of 3 nergens last van gehad maar sinds eergister grieperig en tis weer raak!!! Heel apart dat het zo samen loopt maar ben nu toch wel anderhalve dag aan het puffen omdat mn longen echt flink aan het kraken zijn. Gisteravond in bed was het helemaal raak, moest toch wel 2x een puf nemen

erg is dat, dat heb ik steeds. Dan gaat het een poosje goed, geen ventolin nodig, en dan ineens begint het weer met een verkoudheidje ofzo en dan is het weer maanden mis :(
Ik ga al niet meer naar plaatsen waar veel mensen tegelijk komen, om een virusje te vermijden. Helaas werk ik op een ROC en loop ik de hele dag door de school, met al die leerlingen......

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:03

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd ook wat meer last voornamelijk met sporten.
Vandaag weer bij de longarts geweest, de tests waren stabiel, dus niet goed nog maar niet slechter dan eerst.
Met sporten heb ik nog wel last. Ik moet nu naar Ceasar therapie voor mijn ademhaling om een gedeelte van het hyperventilatie element eruit te krijgen.
Verder gebruik ik Foster elke dag, Ventolin zo nodig en dan nog 2x pillen.

Heeft iemand van jullie ook therapie gehad voor de ademhaling?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:04

Ja echt waardeloos is het :j
Echt pcies 3mnd nergens last van gehad, vanaf mn laatste kno controle tot nu, en volgende week is weer controle.
Hopelijk geeft ie me een goeie neusspray mee.

Vanmiddag ff op t fietie naar de verjaardag van mn oma nou ik stikte zo wat!!! En hoesten zo erg dat ik er bijna van over mn nek ging

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:05

Nee ik heb er geen ervaring mee :n

ChatelaineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:31

Ik heb tijdens revalidatie ademhalingstherapie gehad, heb ik erg veel aangehad moet ik zeggen. Had last van hyperventilatie en hypoventilatie is dat geloof ik, iig te langzaam ademen. Maar veel oefeningen gehad ook in beweging vond erg prettig

Vervelend Jilletje, hoop dat snel wat beter gaat! Ik heb ook altijd meer last als verkouden/grieperig helaas.. moet zeggen dat tot nu toe wel goed gaat maar vind de winter/herfst toch wel wat spannend altijd

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:21

Sterkte iedereen weer!

Ik ben nu weer in mijn eigen huisje in Obdam na 6 weken bij mijn vriend te zijn geweest. Het rare is dat ik daar mijn medicatie bijna niet heb hoeven gebruiken! Nu scheelt het wel dat hij geen vloerbedekking etc heeft. Ook met sporten had ik stukken meer lucht! Hier in Obdam heb ik helaas nog steeds vloerbedekking en dat is soms zo vochtig dat ik het nieteens kan stofzuigen, dus dat is al een groot gedeelte van mijn probleem.
Met de weersomslag heb ik ook wel last van iets meer slijm, maar valt me tot nu toe nog alles mee! *klopt af*

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:48

Mag ik me melden ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:49

Natuurlijk! Welkom! (helaas).

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:03

Helaas ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:04

Chantaliiejj schreef:
Helaas ?

Met 'helaas' bedoel ik dat je je hier waarschijnlijk moet melden omdat je ook astma of andere longproblemen hebt :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:54

Nou ik heb de poppen aan het dansen hoor ^)

Net bij de ha geweest en hij sprak over een beginnende longontsteking
En daardoor heb ik het zo benauwd en kraak en piep ik zo.
Ventolin kan er niet tegen op dus ik heb er salbutamol bij gekregen, moet ik 4x per dag met een gezellige toeter puffen.
Verder nog een ab en prednison kuur er bij gehad.....dus nu maar afwachten hoe ik het weekend door kom en maandag terug bellen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:44

Beterschap. ventolin en salbutamol zijn hetzelfde, ik begrijp alleen dat je een aerosol met voorzetkamer hebt gekregen? Het medicijn is hetzelfde, maar de toediening in dit geval anders.
Ik probeer hardnekkig mijn 7e stootkuur prednison of 4e keer antibiotica te omzeilen. Ik denk alleen dat ik aan het verliezen ben....