Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:11

Ik had eigenlijk op de planning nog een langer rondje te gaan lopen vandaag.
Maar door onverwachte eters en net nog een ijsje met ze gegeten is het er nog niet van gekomen.
Wat zal ik doen...niet meer lopen, of wel lopen maar dan het kortere rondje?...(25 min)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:13

Femke, had jij niet gister je eerste keer gelopen? Ik had na de eerste keer ook spierpijn. Ben toen wel heel eigenwijs de volgende dag al weer gaan lopen (heb ik maar 2 of hooguit 3x gedaan, ook omdat ik een handige verdeling van de rendagen in de week wilde hebben). Maar ik ben van het devies: spierpijn bestrijden waarmee je het hebt opgelopen en tot nu toe helpt dat bij mij altijd. Na les 2 had ik geen spierpijn meer :D! Ik zou dus gewoon gaan lopen morgen!
En nu heb ik eigenlijk geen spierpijn meer na mijn training of de dag er na!
Evy vertelde me vanavond wel wat over spierpijn. Eigenlijk ben je dan over je grens heen gegaan, maar ja, ik vind dat ook niet gek als je met iets nieuws begint dat je dan toch sowieso over je grens heen gaat!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:15

Wij hebben een canicross tuig, is heel leuk en het tuigje is misschien niet super mooi maar wel comfortabel voor zowel mij als de hond (geen gespen voor de hond)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:19

Femke_S schreef:
Ohja, ik heb echt verschrikkelijke spierpijn van het hardlopen van gisteren. Eigenlijk wou ik morgen weer gaan lopen maar verwacht niet dat het dan heel veel beter zal zijn. Is het verstandiger om die spierpijn eerst over te laten gaan of zou ik gewoon kunnen gaan lopen?

Rek en strek je wel goed van te voren en na afloop? En loop je lang genoeg uit?

Ik heb zelden tot nooit spierpijn tenzij ik een van deze dingen oversla.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:42

Ik heb heeel snel en heel veel spierpijn altijd. Als ik een keer ietsje heftiger heb paardgereden heb ik de volgende dag al spierpijn. En dat terwijl ik toch dagelijks ten minste 1 paard rijd. :j Bij paardrijden doe ik nooit rekken en strekken van te voren, maar bij het hardlopen doe ik juist heel veel rekken en strekken van te voren, tijdens én na afloop en de spierpijn blijft.
Dat zal vast wel ergens aan liggen, maar geen idee wat.

Lopen met de hond lijkt me nog steeds echt super leuk, alleen lijkt het me niet handig om dan met zo'n riem in je handen te hebben tijdens het rennen.

@Phylos, ik zou gewoon voor je korte rondje gaan hoor. Als het nog goed weer is bij jullie. :j

@Liedje, ik heb nog een bon van de Intersport, dus ik hoop aar dat ze daar ook een matje hebben. En anders kan ik altijd nog ff langs de perry gaan.
Paard is net zo snel weer van dr blessure af als dat ze er aan is gekomen. :') Het is me weer een raadsel wat ze had uitgespookt, maar nu loopt ze weer goed gelukkig.

@missfitness, dus jij zegt dat ik toch het beste nog die dag vrij kan pakken ipv zaterdagochtend en zondagavond lopen? Op mijn eten probeer ik zoveel mogelijk te letten. Ik las hier ook iets over kwark na het lopen? Liep vanavond in de supermarkt en zojuist gelopen en ben dat nu aan het eten, maar dat is echt niet te eten! :')

Daarnet weer lekker rondje gelopen, weer dezelfde workout als vrijdag, met intervallen van 1 minuut hardlopen en 1,5 minuut en joggen voor 20 minuten. Had wel geluk, want zodra ik mijn auto instapte om weer terug te gaan begon het te regenen en toen ik mijn voordeur binnenstapte was het aan het plenzen en onweren.
Dan is lopen aan de zeedijk toch niet zo'n succes. :))

Maargoed, ik ben weer voldaan. :D

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:48

Stacey, je kunt de honden riem toch ook om je arm doen of aan je broek maken?
Zag laatst iemand lopen met de hond aan een longeerlijn, das toch wat minder handig lijkt me.

Ik ben een uurtje geleden ook nog geweest. Telefoon deed stom dus het duurde even voordat ik kon beginnen. Maar toch heel fijn les 5 uitgelopen. Ik heb steeds halverwege/richting het eind het gevoel dat ik nog wel even door kan. Vind het ook steeds jammer als de les al klaar is haha. Maar goed das alleen maar fijn.
Vandaag voor het eerst met mijn sportschoenen gelopen, en dat liep best lekker. Alleen warme voeten!!

Nu moet ik eigenlijk vrijdag weer, maar misschien ga ik zaterdag en neem ik dan de hond mee. Kijken of die dat gezellig vind.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:10

Danseresje schreef:
Femke, had jij niet gister je eerste keer gelopen? Ik had na de eerste keer ook spierpijn. Ben toen wel heel eigenwijs de volgende dag al weer gaan lopen (heb ik maar 2 of hooguit 3x gedaan, ook omdat ik een handige verdeling van de rendagen in de week wilde hebben). Maar ik ben van het devies: spierpijn bestrijden waarmee je het hebt opgelopen en tot nu toe helpt dat bij mij altijd. Na les 2 had ik geen spierpijn meer :D! Ik zou dus gewoon gaan lopen morgen!
En nu heb ik eigenlijk geen spierpijn meer na mijn training of de dag er na!
Evy vertelde me vanavond wel wat over spierpijn. Eigenlijk ben je dan over je grens heen gegaan, maar ja, ik vind dat ook niet gek als je met iets nieuws begint dat je dan toch sowieso over je grens heen gaat!

Ik had gister inderdaad voor het eerst gelopen, en mijn spiertjes zijn duidelijk echt niks meer gewend. :D

Normaal gesproken was ik ook gewoon weer gaan lopen, maar ik heb even zitten speuren op internet en las dat het beter is om je spieren weer te laten herstellen (tot de spierpijn iig verreweg over is) omdat je anders een grotere kans op blessures loopt ofso. Ik kan me opzich wel in dat verhaal vinden, maarja mijn moeder riep vroeger ook altijd dat goed bewegen het wel weer zal verhelpen. Vandaar. :+

Nanne; ik heb wel een heel stuk uitgelopen maar niet een hele grote warming up gedaan dus dat zou ik nog wel beter kunnen doen. Sowieso belangrijk.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:19

Heb toch nog het korte rondje gelopen. Het was hier nog droog. Wel erg benauwd, maar ik heb het weer overleefd en nu toch wel een goed gevoel.
Moest een beetje compenseren vandaag (plakje cake en 2 ijsjes vandaag..oeps)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:21

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben ook pas begonnen met hardlopen. Ben toe aan les 7. Ben helaas gisteren door m'n rug gegaan dus weet niet zeker of ik morgen zou kunnen hardlopen :n

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:31

Femke, ik zou niet gaan lopen. Je spieren zijn beschadigd en nog aan het herstellen. Als je gaat lopen maak je ze weer kapoten krijg je niet uiteindelijk meer spier (wat je wilt). Kijk maar eens naar supercompensatie.

Ik heb net weer gelopen. Rondje van 2.75km in 17.35 min. Niet ontevreden dus. Ging lekker. Regende een beetje toen ik weg ging en halverwege begon het ineens te onweren. Ben toen van dribbelpas maar even in een grotere pas overgegaan....haha.
Armband voor de Ipod geprobeerd. Heel fijn, maar nu heeft de sensor kuren. Wel vaker, dus ben bang dat ie niet helemaal lekker meer is. Misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:02

Zo ik heb het droog gehouden! Moest 3x3min en het ging echt probleemloos! Dus deze loop ik niet dubbel! Blij dat ik gegaan ben! Vakt me wel op dat het echt al
Sneller donker is! Moet echt een hesje gaan halen! (gelukkig heb ik benen die enorm wit zijn dus val ik wel op) nu douche en naar bed! Wil morgen snel ff mijn haar laten knippen! Staart zwiept alle kanten op hahaha

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:15

@Femke. Ik zou eerst even rustig herstellen voordat je weer gaat hardlopen. Je kan natuurlijk wel de route gaan wandelen die je anders zou gaan rennen.

Petje af voor de mensen die zijn gaan lopen vandaag, het is wel erg benauwd hier. Ik ben wel even gaan paardrijden maar mijn paard was het daar eigenlijk niet mee eens (de douche na het rijden beviel haar wel).

Ik ga morgenochtend weer een rondje, bedoeling is om maar een klein rondje te gaan lopen, even kijken wat mijn gem. snelheid ongeveer is dan.

Weet een van jullie trouwens iets over dat nike+, ik kwam er gisteravond achter dat ik nike+ schoenen heb maar houdt dat nou nog wat in dan?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:19

Met Nike+ schoenen kan je de sensor van de Nike+ kit (voor Ipod of Iphone) in je schoen kwijt. In de nieuwe Ipod zit de kit ingebouwd en moet je alleen de sensor kopen. Voor oudere Ipod kan je de kit kopen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:31

Hmm dan blijf ik wel gewoon met m'n android app lopen. Ik heb namelijk geen Ipod maar een sony walkman
Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:14

Ik loop niet met app (heb geen smartphone, misschien van het weekend die van m'n vriend lenen)
Ik heb vanwege mijn knie rustiger getraind... en dat heeft kennelijk gewerkt... doe daarnaast nog rustig 1x per dag wat oefeningen voor m'n knieën hopelijk helpt dat ook. Ik zou deze week eigenlijk de training van week 7 versie 2011 lopen. Maar dinsdag dus training aangepast... heb toen begin van les 5 en vervolgens les 10 gelopen en dat ging goed. Gisteren en vandaag voelen mijn knieën al beter dan daarvoor.. zit nu klaar voor les 16 versie 2006 Dat is 2-3-5-5-5... ik denk dat dat wel goed is. Vorige week liep ik 5-7-7-5 en dat bleek dus wat teveel voor mijn knieën. Ik hoop dat als ik het nu rustiger opbouw dat ik straks wel gewoon langere stukken achter elkaar kan lopen... m'n doel is toch die 6,4 km van de 4 mijl.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:18

Zo hoop bij te lezen, jullie zijn fanatiek :D

Vanavond zou ik weer gaan lopen, maar heb een etentje, dus dat moet ik even uitstellen :Y) Heb echt ernstig tijdgebrek op het moment :?

Klinkt goed die kit, ik heb mn ipod al jaaaren, staat volgens mij niets van nike op..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:32

Bonjoy, ik vind zelf sportstracker ook erg fijn werken. :j
Oei, hoe gaat het met je enkel?

Veirl is lekker aan het lopen! Jij doet ook de STR lessen toch?

Sharitje, ik ben nu een weekje bij de ouders van mijn vriendinnetje (liedje) en daar hebben ze 2 leuke hondjes dus heb ik ook geprobeerd met die te hardlopen. (herder en een kleiner hondje). En dan had ik ook de riem in mijn hand. Dat vond ik eigenlijk helemaal geen probleem. Het probleem was dat de hondjes niet doorliepen, volgens mij vonden ze het erg saai. :Y) Dus ik loop maar weer zonder, helaas.

Rowina, hopelijk gaat het over een weekje beter dan!

Danseresje, lekker in de hitte gelopen?

MightyJoe, zo ga je ineens snel met je lessen! Maar goed volgehouden dus!

Femke_S, na de hoeveelste keer had je deze spierpijn? Ik zou wel wachten tot het iets minder is, maar ik ben ook wel eens rustig gaan lopen met lichte spierpijn. Maar dan moet je we op jezelf letten, dus lekker rustig loslopen. Ooo, je liep voor de eerste keer. Dan is de spierpijn denk ik wel normaal hoor. Hoe was het vandaag?

En wat betreft spierpijn, ik kan erover meepraten denk ik. :Y) Ik heb altijd spierpijn, ook al vanaf kleine peuter gehad. Meteen na het hardlopen merk ik het al, dit trekt wel weg na een uurtje, en dan heb ik 's avonds weer pijn in mijn benen. Maar pijn in mijn benen heb ik al na een dagje wandelen of lang staan. Het rekken heb ik eigenlijk een beetje opgegeven. Tijdens het hardlopen bij de stoplichten rek ik wat, en na de tijd hooguit een minuutje. Maar vooral uitgebreid doe ik niet meer aan, heeft me nooit iets opgeleverd. De meningen hierover zijn ook wel erg verdeeld hoor. Vroeger moest het ALTIJD, tegenwoordig zijn er veel meer mensen die zeggen dat het niet effectief is.

Linnke, welkom!

Evelijn, ook al lastige knieen. :(:) Gelukkig ken je je lichaam inmiddels wel een beetje. Die 4mijl komt vast goed!

Ik kom net terug van mijn rondje hardlopen. Mijn eerste les zonder Evy. Ik wilde 2x 20 minuten gaan hardlopen. De eerste keer 20 min ging redelijk, maar ik had het super heet en toch redelijk wat moeite met ademen. Vind het maar benauwd. Toen 1 minuut gewandeld en daarna wilde ik weer 20 min maar toen was ik al bijna thuis en ik had het best zwaar. Dus na 8 minuten ben ik afgehaakt. :o Heb 4,8 km gelopen, minder dan ik wilde. Maar ik vond het echt lastig ineens. Misschien was beginnen met 20 min wat te fanatiek ofzo? Volgende keer misschien 15 minuten en 20 minuten proberen... Of zou het aan het weer kunnen liggen? Ik vond het benauwd. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:13

Ik ga ondanks m'n dikke enkel toch les8 zometeen proberen. Ben benieuwd of het lukt :)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:28

Gelukkig zitten hier meer zulke eigenwijze mensen zoals ik :=
Ik ga vanavond toch les 7 proberen ondanks m'n rugpijn. Het is vandaag al een stuk minder dus het moet wel lukken denk ik :j
Straks eerst even voorzichtig paardrijden :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:29

Ik vind het ook benauwd! Maar ga zo toch een rondje proberen, want..... IK HEB NIEUWE SCHOENEN EN EEN NIEUWE BROEK!!! :):) Zal zo even een foto maken om te showen!

Oef, zou wel uitkijken met pijntjes en een dikke enkel om te gaan lopen hoor... :j Luister naar je lichaam, pijn is een signaal.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:31

Bonjoy, doet het nog veel pijn? Blijf anders in de buurt dat je elk moment kan stoppen?
Linnke,hoe kom je aan de rugpijn?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:33

Het is nog wel gevoelig, maar meer een flinke blauwe plek, niet zwaargekneusd of iets dergelijks. Kan er ook wel redelijk goed op lopen :) Ik heb een rondje waarbij ik dicht bij huis ben, of dicht bij mijn opa en oma, dus dat scheelt!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:36

Toch rustig aandoen, als ie vanavond weer dikker is moet je even een weekje niet gaan lopen hoor! -:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:37

Nope, dan ga ik ook weer een weekje rust houden wat betreft lopen! :)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:39

Braaf!