Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:46

Het nadeel van tramadol is voor mij dat ik er dingen van ga zien die er niet zijn, en dat ik de dag erop zo ontzettend misselijk ben dat ik niets meer waard ben. Lang leve morfine afgeleides... Ik slik het voor m'n hoofdpijnen, maar beter slapen? Echt niet!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:50

Voor pijn is tramadol echt een geweldig middel (alleen jammer dat ze het hier in NL dus bijna niet voorschrijven). Ik heb het tijden moeten slikken voor de pijn in mijn been en heb nog altijd een reserve-stash liggen).
Alleen slapen kan je er echt niet van en als je teveel ervan slikt, dan ga je idd dingen zien die er niet zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:52

Pieteritus1 schreef:
Voor pijn is tramadol echt een geweldig middel (alleen jammer dat ze het hier in NL dus bijna niet voorschrijven). Ik heb het tijden moeten slikken voor de pijn in mijn been en heb nog altijd een reserve-stash liggen).
Alleen slapen kan je er echt niet van en als je teveel ervan slikt, dan ga je idd dingen zien die er niet zijn.

Ik vond/vind het voor mijn hoofdpijnen fantastisch. Maar ik vind het verschrikkelijk spul... Morfine legt je darmwerking plat, waardoor je gigantisch gaat kotsen. 2 tabletjes en ik hou daarna zelfs geen water meer binnen...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:41

Ik heb gelukkig helemaal geen bijwerkingen, ook van de 14 dagen 10mg Morfine nergens last van.
Alleen die hyperheid is knudde.. Maar ja de pijn verminderd wel..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:47

Ik slaap niet slecht. Maar ik ben moe als ik slapen ga en moe als ik wakker wordt. Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:50

Diclofenac is anders ook niet heel gezellig :+

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:01

Smee__ schreef:
Het hielp :oo Wauw, ik heb nog nooit zo lekker geslapen sinds maanden _O-

Super! Ik ben blij dat ik je aan een beetje slaap heb kunnen helpen! Nog mensen? :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:05

Het was echt heel vreemd, alles ging tintelen, maar daarna viel ik als een blok in slaap :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:06

Als er iemand tips heeft voor spieren die snachts pijn doen na een beenoperatie... :')
Ik kan niet langer dan een uur in dezelfde houding liggen, dan gaat het zo'n pijn doen... En ik heb maar 3 houdingen om uit te kiezen!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:38

Robijntjah: niemand die je kan masseren met spierolie? :)
En anders helpt dit ook: een blok! Een opgevouwen deken of nog iets groters massiefs (met een kussentje erop dan :P) op je bed leggen en afwisselen tussen: één been erop, twee erop, rug ertegen, foetushouding met je rug beneden en je voeten tegen het blok als steun... En zo zijn er nog wel meer te vinden!

Smee_: als ik het goed heb is dat tintelen een vervroegde slaapreflex waardoor je lijf zoiets zegt als:
Oh, je slaapt... Goed...
Hé! Je slaapt niet! :oo
Slaap dan nu snel! +:)+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:39

Robijntjah schreef:
Diclofenac is anders ook niet heel gezellig :+

Ga k net zo hard van kotsen :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:47

Hier meldt zich nog iemand met chronische slaapproblemen :z

Heb er al jaren lang last van. Ik slaap heel licht, waardoor ik bij het minste of geringste gelijk omhoog schiet. Vaak kan ik niet in slaap komen en zelden doorslapen. Met perioden gaat het beter, maar soms dan slaap ik in een nacht hoog uit 4 (onderbroken) uurtjes.

Momenteel werk ik 's nachts met oordopjes (van die waxen (vervormbare)), zodat ik niet alles hoor wat om me heen gebeurd. In het begin vond ik dat heel erg eng, omdat ik neit meer wakker werd van de 'vertrouwde' geluiden (telefoon, hond, kat, auto's etc.), maar nu wil ik niet meer zonder slapen! Mijn vader snurkt heel erg en dat was ook de hoofdreden dat ik 's nachts vaak wakker werd. Daarna was het onmogelijk om ngo in slaap te komen, dus overdag was ik eigenlijk altijd moe.

Omdat de huisarts het niet verstandig vond om met mediciatie te gaan werken, neem ik nu melatonine (de laagste dosering), en vaak helpt dat wel om in slaap te vallen, al ben ik dan om zes uur 's ochtends klaar wakker en helemaal uitgeslapen. Zelf nam ik altijd valeriaan, maar na een allergische reactie daarop ben ik er nu vanaf gestapt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:46

Ik had vanmiddag een soort van instorting. Was erg moe, en de hitte doet geen goed. Heb even tranen bij tuiten gehuild. Uurtje over het hek gehangen bij me paard.

Maar nu lig ik in me bed...Moe, maar te warm om te slapen. Ik heb elke keer wens gedachten aan zoute drop, citroenijs enzo...
Zomer maakt echt alles veel erger.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:47

Veulen: helpt het niet om eventjes lekker te gaan douchen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:48

Ik ben vanavond al wezen zwemmen hier in het kanaal en wezen douche.
Maar het helpt geen moer.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:50

Ik ben ook nog wakker. Wat een weer :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:51

Saars schreef:
Robijntjah: niemand die je kan masseren met spierolie? :)
En anders helpt dit ook: een blok! Een opgevouwen deken of nog iets groters massiefs (met een kussentje erop dan :P) op je bed leggen en afwisselen tussen: één been erop, twee erop, rug ertegen, foetushouding met je rug beneden en je voeten tegen het blok als steun... En zo zijn er nog wel meer te vinden!

Smee_: als ik het goed heb is dat tintelen een vervroegde slaapreflex waardoor je lijf zoiets zegt als:
Oh, je slaapt... Goed...
Hé! Je slaapt niet! :oo
Slaap dan nu snel! +:)+

Allemaal al geprobeerd :') Als het eenmaal zover is dan kan ik een houding 10 minuten volhouden en dan weer wisselen... beste zou zijn 2 uurtjes slapen en dan half uurtje bewegen... maarja, breng dat maar eens in de praktijk :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:58

Ik heb alles al gehad, diclofenac, tramadol, morfine, werkt niet bij mij, ik merk er niks van..
Ik slik nu oxycontin, dat werkt twee keer zo snel en sterk als morfine, maar ik word er niet slaperig van, maar juist hyper.
Vandaar ook dat ik nu nog klaar wakker ben.
Grrr

Ik heb nog een hele rits tramadol en morfine in de kast liggen, als ik de reacties zo eens lees kan ik dus een handeltje beginnen? :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:59

Ik zit nog op de bank, stomme tv programma's te kijken. Alles beter dan wakker in bed liggen... Hoewel ik ook nog een goed boek naar m'n bed heb liggen :)

Ik wist niet eens dat tramadol en diclofenac als slaapmiddelen voorgeschreven worden? Maar ja, morfine kun je zeker verhandelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:00

Ik kan niet tegen morfine dus vandaar diclofenac... maar is ook niet echt een aanrader haha. gebruik het ook uitzonderlijk...
diclofenac is pijnstilling, geen slaapmiddel idd :P

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:02

Van tramadol en morfine kon je erg suf worden zei de huisarts,nou, ik word er dus niet suf van.
Ik praat de hele dag door, en ben absoluut niet moe te krijgen, zelfs niet van de oxycontin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:03

ik dirf niet te slapen := , klote maden die ik gezien heb. slaap vrij goed deze week *klopt af*

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:05

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:06

Ik lig warehouse 13 te kijken. Veel te heet om te slapen.

Al die slaappillen zijn volgens mij niet zo goed voor je.
Ik zoek alleen nog een middel voor extreme wedstrijd of examenstress. Moet over 2 weken praktijkexamen doen, beetje hulp is wel welkom op dat vlak.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:13

Nou ben dr ook weer n keertje... Geen idee waarom ik niet kan slapen vandaag eigenlijk..
Heb wel n zeer irritant stekende blaar maar verder??