[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:49

lelijke_heks schreef:
hmmm ik ben de laatste dagen erg duizelig.... overigens niet echt veel afgevallen omdat ik nu iets meer suiker eet... net 2 cracottes met jam op... hopelijk gaat 't snel over...

Ik ben ook vaak duizelig, maar heb eigelijk nooit trek.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 gekookt eitje
T: stukje meloen van de groente boer.
M: Biefstuk met champions, ui, rauwkost van de groente boer ( slanke rauwkost op yoghurt basis)

Op het werk:

P1: nectarine
P2: Laatse rauwkost van vanmiddag
P3: halve shake gemaakt van soya melk vanille
P4: niks

Thuis nog de andere halve shake.

Naamloos1

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:49

Bij mij gaat het niet zo lekker.. Deze week begonnen op mn nieuwe werk.. En heb wat eten betreft echt oliebol... Mn hele dag komt in de war..
Overigens neem ik wel gezonde dingen mee.. Maar toch merk ik dat het niet zo goed is wat ik nu doe...
Misschien nog ff beetje ritme in zien te vinden..

Maar voor nu... Naar bed.. Ben kapot! Hahaha...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:33

naamloos1: kommop meis!!!! *\o/*

Ik ga me morgenvroeg wegen kijken of er wat af is...(ik ben bang van niet heb 2x chips op deze week, gisteren een housewarming daar heb ik 2 stukjes worst, paar stokjes en paar chipjes op....:( ) ik moet gewoon even doorzetten...

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:41

Wegen jullie trouwens allemaal Sochtends?
Want ik doe altijd savonds, omdat ik dacht dat je dan zwaarder bent en een beter beeld krijgt? Of zit dat anders

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:42

Ik weeg me s ochtends nadat ik naar de wc ben geweest.
Zit er bij jou dan niet veel verschil? Als je iets meer hebt gegeten ben je ook zwaarder...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:37

Liin schreef:
Wegen jullie trouwens allemaal Sochtends?
Want ik doe altijd savonds, omdat ik dacht dat je dan zwaarder bent en een beter beeld krijgt? Of zit dat anders

' S avonds kan altijd heel erg verschillen van ' s ochtends omdat het tijdstip dat je voor het laatst hebt gegeten en de hoeveelheid eten wat je hebt gegeten dan je gewicht bepaald. 'S ochtends heb je het grootste gedeelte verteerd dus dat geeft bijna altijd een stabieler beeld/ gewicht.

Je weegt s' avonds gem. 2 kilo zwaarder dan 's ochtends.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:49

Ik weeg me wel sochtends, als ik wakker word ga ik eerst even naar de wc en dan weeg ik me :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:54

Hier ook, ik weeg me 's ochtends nadat ik naar het toilet geweest ben.

Maar ik sport in een infraroodcabine 2x per week, 1x 's ochtends en 1x 's avonds in de week.
Dan word ik telkens gewogen :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:58

Ik weeg gewoon wanneer ik er behoefte aan heb. Probeer altijd wel de zaterdagochtend als vast weegmoment te houden. Verder heb ik gisteravond gezondigd met een stukje cote dór praline :) Het voelde zo fout maar heb er echt intens van genoten hahaa....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:06

Caesar schreef:
Ik weeg gewoon wanneer ik er behoefte aan heb. Probeer altijd wel de zaterdagochtend als vast weegmoment te houden. Verder heb ik gisteravond gezondigd met een stukje cote dór praline :) Het voelde zo fout maar heb er echt intens van genoten hahaa....

agjah lekker toch!!!

Ik weeg me ook s'ochtends nadat ik heb geplast. Weeg me ook vaak voordat ik ga slapen dan kan ik al beetje inschatten hoeveel ik weeg en of ik ben afgevallen :P gewoon omdat ik nieuwsgierig ben..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:07

Oeeh heerlijk <3.
Ik heb de laatste tijd nu ook dat ik overal zin in heb! Bedenk ook ineens uit het niets aan dingen die we wel eens aten (keek laatst naar de oven en toen moest ik ineens denken aan een stokbroodje met kruidenboter uit de oven :') ) en dan krijg ik daar ineens zoveel zin in!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:46

Oké! Dan moet ik me ook maar Sochtends gaan wegen! Klinkt inderdaad logisch dat dat toch een beter beeld geeft omdat je eten dan verteerd is.
Ga daar dan morgen mee beginnen!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:53

Zo heb al een aardig tijdje niet meer gereageerd.. computer gecrashed -.- Maar stond vanmorgen op weegschaal en ben nu 8 kilo in totaal kwijt :) Even onderschrift wijzigen dus O:)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:56

Goed bezig zeg!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:56

Ben er ook al aardig blij mee want zat precies op het punt dat er 3 weken niks gebeurde...
Nu nog 2 kilo en dan zit ik op de helft :)
Moet zeggen dat mijn paardrijbroek aardig los zit :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:35

Ik weeg me ook in de ochtenden. Direct als ik mijn bed uit stap.
Afgelopen dagen verstopt geweest (denk door mijn ongesteldheid) en afgelopen week maar 0.2 kilo afgevallen.
Nu niet meer ongesteld. Dus ga er met volle kracht weer tegen aan!

Morgen dagje walibi. Wat zouden jullie meenemen op zon dag?
Wil namelijk niet aan de patat gaan, maar mag mezelf wel een beetje verwennen.
Zit te denken aan lekkere harde bolletjes met kruidenkaas light en komkommer oid. en dan wat fruit en 2 repen voor tussendoor.
Iemand nog andere ideeën ?

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:44

Ik weeg me ook altijd in de ochtend, als ik naar de wc ben geweest.
Bij mij gaat het erg moeizaam, blijf nu al een paar weken op de 62.3 hangen..

Mijn eetlijstje:
O: 2 bb kipfilet
T: wortels
L: 2 volkoren crackers smeerkaas + bak yoghurt
T: fruit
A: maccie ( achja, moet een keer kunnen )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:49

Wat is maccie :D?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:59

Ik denk mac donalds... hahaha :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:14

Hallo! Mag ik me aanmelden?

Voor mij was het vandaag echt helemaal genoeg. Probeerde wat t-shirts voor de zomer maar echt... |( Ik kan het niet ontkennen, ik moet nodig afvallen. En niet zo'n beetje ook. Ik ben 38 jaar, 159 cm en weeg 87,5. Yup ik ben veel te zwaar. Neem daarbij de nodige familiekwalen (zoals diabetes 2, hartproblemen, nierproblemen... allemaal terug te voeren op overgewicht (vader, opa, zus, neef, tante... moet ik doorgaan?)) Dus ik bevind mij echt in de RODE zone. Hoog hoog risico. En dat met een schat van een man die samen met mij oud wil worden en 2 lieve kids van 7 en 10 die ik graag volwassen zie worden. Dusssss aan de slag ermee.

Ik ga eerst maar eens voor de 80 kilo. Dat is 7,5 eraf dus. Dagboek aangemaakt, plannen en doelen. Meer bewegen, maar moet dit rustig opbouwen. Dat is geen excuus. Ik heb namelijk al een knieprobleem. Oude blessure. Ja en te veel gewicht dus m*ts. Dus als plan elke dag die trap 10 keer op en af lopen/ rennen. 25 x touwtje springen. En 15 minuten dansen. En dat is dan naast wat ik doe op stal en de hond uitlaten. Op die manier eerst maar eens kijken wat ik nog kan. Ik zeg wel dat ik fit ben... maar dat gaan we dan maar eens zien.

En dan eten. Plan is
O glas ontbijtdrink en een plak ontbijtkoek
10: fruit
L 2 bruine boterhammen (geroosterd) met cowlsla of andere light salade, met kaas en komkommer of kaas en tomaat
15 fruit / groente moment
A 200 groente 75 vlees/vis/veg 75 aard/pasta/rijst
20 magere yoghurt

En drinken: geen zoete limonades en chocomel meer maar water en thee en vers sap...

Struikelblokken: ik ben overdag veel alleen. Kids school en man aan het werk. IK doe de boodschappen. Dus al snel neiging tot lekkers in huis halen en zelf op gaan snoepen.
IK kook het meeste maar dat is eigenlijk altijd wel gezond. Kan niet tegen conserveermiddelen etc dus kook altijd met vers. Het zijn meer de hoeveelheden die ik opschep. Wegen dus en een kleiner bord nemen.
Volgende struikelblok is de avond, samen gezellie op de bank, kids te bed.... iets te knabbelen erbij??
En verder totaal gebrek aan discipline. Maar misschien dat het dagboek incl foto van huidige blote toestand :o me gaat helpen.

Tips en tricks welkom.... en natuurlijk de nodige schoppen onder mijn dikke r**t

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:24

Tuurlijk Zilfstar mag jij je aanmelden.

met mij gaat het ook weer lekker.

was erg laat in bed afgelopen nacht, en werd wakker om 10 uur.

maar heb tegen 11 uur me ontbijt gehad.

2 crackers met sambalsmeerkaas
1 kop thee

verder heb ik nog niets gegeten of gedronken.

ga straks dus hard bezig om goed en gevarieerd te eten, want vooral gevarieerd eten heb ik grote moeite mee.

eet voornamelijk crackers en sla

en zo af en toe een eitje

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:27

Volgens mij ook mijn eerste berichtje hier, ik wil graag weer terug op mijn gewicht van 2-2,5 jaar geleden komen, hiervoor moet er nog 4-5 kilo vanaf, alleen wil dit niet helemaal lukken nog. Omdat ik er nu redelijk klaar mee ben dat het me tot nu toe iedere keer niet gelukt is, hoop ik dat het nu wél lukt :)

Zilfstar, allereerst goed dat je af gaat vallen :j, maar pas op met touwtje springen met jou gewicht/lengte en zwakke knieen, bij iedere sprong krijgen je knieen namelijk een klap. Probeer dan liever iedere dag 20 min. te fietsen o.i.d. dat is stukken minder belastend voor je knie. Of loop een grotere ronde met de hond, zal de hond vast ook niet erg vinden!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:27

ik heb drop op :(

collega kwam ermee en nu kan ik er niet meer vanaf blijven heb al 10 dropjes op

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:28

Welkom hier!

Je hebt al een heel mooi lijstje gemaakt en zo te zien ga je goed van start. Bedenk je je wel dat touwtjespringen heel erg belastend is voor je knieeën? Ik zou lekker wat gaan wandelen als ik jou was.

Verder heb je s avonds moeite? Ik koop voor mijn vriend alleen dingen die ik zelf niet zo lekker vind en hij wel. Als je voor jezelf een schaaltje groente maakt of misschien nog wat over hebt van de salade in de middag zou ik dat lekker nemen in de avond :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:29

Welkom Zilfstar! Zo te zien ben je je bewust van wat je wil en hoe je het wil. Heel goed! Qua beweging zou ik een vervanging zoeken voor het touwtjespringen. Dit is namelijk erg belastend, al helemaal als je te zwaar bent. :j Je geeft aan last te hebben van een oude knie blessure en het is natuurlijk niet de bedoeling dat die alleen nog maar erger wordt!

Je lijstje ziet er netjes uit! Ontbijtkoek bevat op zich veel suiker maar omdat je het als ontbijt eet denk ik niet dat het heel veel kwaad kan. Wat denkt de rest daarvan? Ik ben niet zo'n fan van ontbijtdrink maar ik denk dat het een goede oplossing kan zijn als je moeilijk eet 's ochtends :j
Probeer qua kaas zoveel mogelijk 30+ te nemen. Sommige supermarkt kaas is dan wat smakeloos, maar als je een markt hebt in de buurt met een kaasboer kan je daar heerlijke 30+ kaas halen! Anders is Eru Balans smeerkaas ook echt een lekkere aanrader! Let alleen op met je verse sappen, want je eet al twee stuks fruit op een dag (wat uiteraard helemaal super is!). Fruit bevat ook veel suikers en als je dan ook nog sappen drinkt krijg je behoorlijk wat suiker binnen. Als je het dan toch graag wil is het een goede keuze dat je voor vers sap kiest :j Ik drink zelf ook alleen water en thee en dan drink ik wel eens Christal Clear voor de afwisseling. Heb je dat wel eens gedronken?