Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:52

Kom net bij de tandarts weg (jankend :') ), net gevuld zonder verdoving en alle kiezen laten sealen. Toen ik weg ging bracht ze me het leuke nieuws dat mijn bovenste verstandskiezen eruit moeten..
En ik mis al 4 normale kiezen dus zoveel blijft er niet over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:15

Pinacolada schreef:
takkie_muis schreef:
Ik moet binnekort 3 trekken laten , brr vreselijke gedache naast 6 gaatjes en een losse vullimg...

Jah dat staat er ook nog op mij te wachten, afspraken staan al maar wil eerst eens weten wat t gaat kosten :P

ik heb de begroting al , maar met al die gaatjes en een losse vulling erbij is het zwaar duur :') 900 euro :o

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:57

Ja tandartstarieven zijn echt niet leuk, ik ben wel blij dat ik me verzekerd heb...
Pinacolada, je kan ook proberen om zittend te slapen. Ik kan nog steeds niet liggen want de druk op mijn kaak wordt te pijnlijk. Eten gaat nu wel redelijk maar echt goede vooruitgang zit er niet in ik ben toch wel benieuwd of dat nu normaal is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:07

ik verzeker me extra en dan ben ik ze hopelijk asap kwijt , 2 zijn half door en de derde zag je duidelijk op de foto...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:13

takkie_muis schreef:
Jah dat staat er ook nog op mij te wachten, afspraken staan al maar wil eerst eens weten wat t gaat kosten :P
ik heb de begroting al , maar met al die gaatjes en een losse vulling erbij is het zwaar duur :') 900 euro :o

Wow..ik ben tot 400 verzekerd, dus zal eens horen. Anders doet ie de rest in januari maar.

Ja heb ook liggend geslapen, maar wilde nog niet. Vriendje lag in de weg, kon niet op mn hoofd liggen, nou ja kansloos. Kreeg begin middag vette koppijn dus tot net weer op bed gelegen. Nu maar aan de vissticks, heb nog amper iets gehad vandaag, wil niet zo. Hoop maar dat die dikke bult op mn wang niet blauw word :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:22

Pinacolada schreef:
takkie_muis schreef:

Wow..ik ben tot 400 verzekerd, dus zal eens horen. Anders doet ie de rest in januari maar.

Ja heb ook liggend geslapen, maar wilde nog niet. Vriendje lag in de weg, kon niet op mn hoofd liggen, nou ja kansloos. Kreeg begin middag vette koppijn dus tot net weer op bed gelegen. Nu maar aan de vissticks, heb nog amper iets gehad vandaag, wil niet zo. Hoop maar dat die dikke bult op mn wang niet blauw word :')

ja zwaar belachelijjk , maar ben dik 4 jaar niet geweest... *pakt begroting nog eens* 10 vullingen nodig waarvan de meeste 80 :7 euro zijn , sommige 61 euro en trekken is maar 35 euro en dan heb je mijn losse vulling die voor 100 euro gefixt moet worden :7

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:23

Hmm..ik ook al jaar of 6 niet meer :P. Ga wel eens bellen, moest van alles gebeuren maar vertelde er niet bij wat t koste..en ik was te zenuwachtig om t te bedenken hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:28

hahah ik heb een leuke nieuwe tandarts , duits vrouwtje die nederlands verstaat maar engels spreekt :P. voel me prima op mijn gemakje bij haar , den nogal anti tandartsen...

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:29

Aaah een soortgenoten topic, wat toevallig dat die net langs komt. Heb sinds vorige week vrijdag aardig last van mijn verstandskies, dat deed die vaker dus ik dacht zaterdag is het over. Niet dus. Heel handig als je als caissière op zaterdag vriendelijk moet blijven lachen :+ Toen ik zondag wakker werd verging ik van de pijn en zijn we naar de spoedtandarts gegaan. Heel gedoe, want meneer de 'spoed' tandarts had alleen om 11 uur spreekuur, en dan moesten we er ook zijn, handig als je om 10 voor 11 belt. En laat die man dan ook nog eens 35 km verderop zitten. Heel snel omgekleed en gepoetst en erheen gegaan, uiteindelijk waren we er half 12. Gelukkig was hij nog open door onze voorgangers. Bij de controle was het eerste woord wat hij zij 'ai!'. Niet positief dus. Kies groeit dus scheeft onder zijn buurman door en is ontstoken, hij kon hem er dus zo niet uithalen. Heb AB meegekregen, ibroprufen 600 oplosbaar, maagbeschermers die hij eerst niet eens wou geven en spoeling. Dag erna meteen eigen tandarts gebeld en doorverwezen naar de kaakchirurg. Daar kan ik 16 juli heen. Gelukkig helpt de pijnstiller wel, maar sinds ik aan die medicatie zit en last heb ben ik constant duizelig, heb ik elke avond koorts soms lig ik wel eens te ijlen %) . Als klap op de vuurpijl heb ik meteen erna ook keelontsteking gekregen, denk zelf dat dit in verband staat, de kant van de kies is namelijk dezelfde als waar mijn keel pijn doet, dus ben stemloos en hoest constant. Iemand hier die ditzelfde ondervind/vonden heeft? Oorpijn heb ik ook lichtelijk maar zakt nu af. Heb ook besloten om eerst geen ibro. te nemen heb t idee dat dat er voor zorgt dat ik me nog belabberder voel. Vandaag eerste keer zonder en alleen wat zeurende pijn, gelukkig helpt het dat de ontsteking aardig verdwijnt. Vanavond voor bed tijd nog eentje en eens kijken of ik het daar op uit hou. Het is weer een heel verhaal geworden lees ik wel :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:34

wat een kosten he!
ik ben wel goed verzekerd maar weet niet tot hoeveel eigenlijk!
beland tot nu toe (ben hiervoor al jaren niet bij de ta geweest) steeds bij de kaakchirurg en die wordt geloof ik gewoon vergoed. Of dat moet alweer veranderd zijn.....

Ben vanmorgen voor mn afspraak bij de kaakchirurg geweest. Hij zou alleen foto maken en kijken en afspraak maken voor de narcose... was ie vergeten.... dus ik lig in die stoel ' oh ja ik zie de kies.... ja die moet er uit.... even een prikje en dan halen we em weg' :oo :oo :oo wat?!!! dat kan niet hoor!!
hihi, ik zakte bijna door die stoel van schrik!
Maar het wordt dus gewoon narcose... hebben we gelijk samen even op mn foto gekeken en besloten dat er 3 tegelijk uitgaan *\o/* 1 andere verstandskies is ook al door, maar dat wist ik niet eens hahaha daar heb ik geen last van en die heeft genoeg ruimte en laten we dus zitten :)
Ik hoef dus maar 1x voor mn verstandskiezen.
Daarna komt project beugel.... daar zal waarschijnlijk ook 1 kies voor uit moeten.... misschien vraag ik em dan wel om die toch ook maar gelijk eruit te rammen, kan ik gelijk door voor de beugel zonder weer eerst iets te laten trekken :o
over een week of 6 ben ik de pineut, brrrrr

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:37

hilly200, ik heb heel erg ontstoken kiezen gehad (of niet de kiezen zelf natuurlijk maar alles eromheen) en kreeg ook oorpijn. Oordruppels hielpen toen goed en het leek ook de kiespijn iets te doen minderen.
Ik nam dus pijnstillers en oordruppels (in mijn oor natuurlijk he), ging best aardig :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:15

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:17

brr onstoken kiezen . Merel_gomez sterkte :(:)

en kilo's verliezen is de postieve kant voor mij :')

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:56

Marley: Kiezen nog wel, dat moet een pijn hebben gedaan. Ik zal de tip onthouden,hopelijk hebben we nog wat thuis te liggen. Ik heb dan altijd de neiging om een wattip te pakken. Misselijk ken ik ook, slikken deed inderdaad eerst ook pijn, net alsof er telkens aan je kies of het onstoken vel er omheen getrokken wordt.

Merel_Gomez, dat overgeven is ook niet fijn met de medicatie of heb je die niet? Zit ook met het probleem, moet wat eten want mag niet met lege maag,maar ik krijg niks weg..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:19

merel_gomez schreef:
hilly200: ja 4x daags 1000 mg paracetamol supp. tot nu toe prima mee uit te houden.
Ik heb net een zacht gekookt ei op, (wow echt heerlijk) en zit nu aan een gepureerde banaan met een klein beetje fruit ontbijt door mams door de blender gehaald.. met een lepeltje voorzichtig naar binnen.
verder heb ik vandaag 2 van die kleine zakjes knijp fruit op..

drinken gaat wel moeizaam.. nu ben ik altijd al een moeilijke drinker..

Wel fijn dat je dan nog wat binnenkrijgt, wij hadden net rijst met kerriesaus, wou het eerst wel proberen is ook niet zo hard maar wordt misselijk bij de geur. Heb alleen wat zacht brood met zacht beleg op kunnen eten vannochtend, zonder korst :+ en zonet cup a soup met brood er doorheen,meer krijg ik echt niet weg helaas. Dat drinken ken ik wel, maar opzich kunnen wij moeilijk drinkers vaak ook zonder minder dat scheelt. Ik moet wel zeggen dat ik door de koorts wel dorstiger wordt, maar drinken gaat dan opzich wel. Medicijnen slikken is wel moeizaam voor mij maar dat komt denk ik ook mede door mijn dikke keel.. Hoelang heb jij nu al last als ik vragen mag?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:22

.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:36

Ik heb voor de ibuprofen een poeder,behoorlijk vies met sinaasappelsmaak,maar de maagbeschermer en antibiotica kan ik helaas niet oplossen. Wat mij trouwens wel opviel is dat mijn rechter tanden aan de onderkant (waar die verstandskies ook lastig doet) nu helemaal veranderd van positie, ze vallen naar binnen toe. Baart me wel zorgen,heb 3 jaar een beugel gehad, en ze zaten goed,wil niet dat het nu helemaal weer scheef gaat staan. Ze hebben toentertijd ook nog 2/3 normale kiezen getrokken om ruimte te maken voor die verstandskiezen mja dat heeft dus niet geholpen :(

Die ibuprofen vind krijg ik trouwens ook niet in een keer weg, maar dat komt door de smaak, heb nu de manier dat ik 1 slok ibro. neem en daarna meteen thee er achteraan, proef ik de smaak minder :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:15

Hilly200, kan je tandarts je niet als een spoedgeval doorsturen? Wel proberen wat te eten hoor medicijnen op een legen maag is ook niets. Ik vind die Ibuprofen juist wel lekker :+

Marley, nog 6 weken om af te tellen, zou wel fijn zijn als ze alles tegelijk kunnen doen!

Merel-gomez heb je veel last van je keel?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:38

antoinetje: Nope, ik was geen spoedgeval, pas wanneer ik een ongeluk had gehad was dat zo. Vond ik ook niet leuk. Ik probeer wel wat te eten maar zodra ik het in mijn handen heb wordt ik misselijk, nam eerst nog stukjes cake maar dat smaakt ook nergens naar. Ik vind er echt niks aan, ben sowieso geen sinaasappel fan ;) Wel makkelijker dat jij het lekker vind, neemt beter in denk ik :P

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:52

Belachelijk zeg dat je geen spoedgeval bent als je zo veel pijn hebt..
Ik dronk de ibuprofen door een rietje, mischien dat je het dan beter in kan nemen?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:14

Ja dat vonden wij ook, heb ook nog een stage week voor de boeg vind dat erg leuk maar baal dat ik er dan zo'n last van heb. Die spoed tandarts was sowieso geen leuke man. Door een rietje zou ik ook nog kunnen proberen idd. Heb zonet een sinaasappel gehad, wou iets luchtigs wat wel te kauwen was, kwam er op door merel_gomez die ook fruit nam. Die ging er wel in dus toch wat gehad. Smaak van echte sinaasappels is sowieso beter dan zo'n kunstmatige smaak kom ik net achter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:47

Ben ik weer :) Was paar dagen afwezig door persoonlijke redenen, geen paniek.

Ik kan intussen weer ietwat normaal eten, al is het nog steeds niet pijnloos. Bijten geeft bijvoorbeeld nog steeds een probleem net als mijn mond opendoen, dat blijft lastig. maar bon, ik kan al meer eten dan alleen maar vloeibaar of puree :)

Zonet voor het eerst weer frietjes gegeten. Traag, maar wat was het lekker! De holte in mijn gehemelte blijft een prutsding :P Ze gaat wel mooi dicht merk ik, doet minder pijn maar er kruipt nog steeds eten in.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:19

Wat kan ik me dat goed voorstellen dat je genoten hebt. Vooral als je eerst alleen maar vloeibaar kon eten, ik denk dat ik dan als ik beter ben ook extra van die lekkere dingen ga genieten! Had net weer koorts 39 graden plus een hartslag van 107 (heb lichte hartritme stoornissen) voel me zo belabberd. Komt ook altijd 's avons opzetten. En dat de hele week al,wordt het wel zat zo :(

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt