Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bluppie

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:29

Ik mag heel veel spulletjes van mijn zusje hebben, echt superlief. ook het wiegje en dat vind ik wel speciaal :+: en dingen als het badje, commode, verschoonkussen en veel rompertjes enzo!
en ze komt tzt kramen bij mij :+: zo leuk!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:48

Woowww super snel deze topic haha, ik moet echt elke keer bijlezen!

Iedereen bedankt voor de reacties, mijn vriend is Thuis opgevoed met als je in het ziekenhuis bent weten zij het wel.. Dus wat dat betreft was hij een beetje passief, ik ben van mezelf wel echt een felle af en toe, maar deze gyno sloeg wel alles als het aan mij ligt.

Maargoed heb zelf gezegd 2 weken afwachten tot eerste uitslag en dan beslissen voor second opinion. Ik ga haar in ieder geval wel laten zien dt je ook kan afvallen met 'gewoon' paardrijden!. ~~}>

En deze week ff sonja bakker boek erbij halen gun ik mezelf gewol? 1 x per 2 weken een sas dag. Nu maar zien of het vruchten afwerpt.

Welkom alle nieuwe meelezers/klussers/dikke buiken!
Wat een hoop schorpioenen! Mijn vriendis er ook 1, hij is van de 13e :P

Ik ga vanavond alles nog eens goed bijlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:50

haha das wel grappig zoveel schorpioentjes bij elkaar :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:51

Rinske schreef:
Dikke Buiken
Bluppie - Chantal - 27 jaar - uitgerekend op 13 augustus 2012
Rinske - Rinske - 29 jaar - uitgerekend op 22 oktober 2012
D_Travis - Dagmar - 26 jaar - uitgerekend November 2012 eerste kindje
fanci_mike- Daniëlla-29 jaar, getrouwd met Raoul- uitegrekend 1 januari 2013
xDramaQueen - 23 jaar - uitgerekend in januari 2013
Sandra694- Sandra - 22 jaar en samenwonend - eerste kind uitgerekend januari 2013
Haagsemeid - Wendy - 26 jaar en getrouwd- eerste kind en uitgerekend 26(?) januari 2013 in ZH

Klussers
Joanne1987 - Joanne -25 jaar - getrouwd met Michel en nu 1 maand aan het klussen haha
Gogonut - Mellanie - 23 jaar - 7,5 jaar samen met Dennis - 3 maanden aan het klussen
Zahlina - Emma - 32 jaar - samenwonend met Daan - sinds oktober spiraalloos - zwanger in febr/maart - 12 mei miskraam
Leandra - Rosa - 29 jaar - getrouwd met Jeroen - 5 maanden aan het klussen
Saffier - Jessy - 26 jaar - 18-08-2012 trouwen met Nicolas - vanaf bruiloft echt klussen
Zonnebloem18 - Bianca - 26 jaar - 2 jaar samen met Justin - vanaf half februari aan het klussen
Loonew - Lione - 22 jaar - 2-4-2010 samenwonend met Marcel - sinds 17-11-2010 aan het klussen
Amenicora - Mariska - 23 jaar - samenwonend met Jordy - 8 maanden aan het klussen - eind november 2011 miskraam
Kinscem - Jose - 31 jaar - getrouwd met Arnoud - sinds augustus aan het klussen - onder behandeling bij gynaecolooog
Suzanne- Suze - 32 jaar - 15-08-2012 trouwen met Willem - vanaf bruiloft echt klussen
Fleur1984 - Fleur - bijna 28 jaar - getrouwd sinds 17-12-11 - Vanaf volgende maand beginnen klussen
nameless - marjon 30 jaar trouwt 7-6-2012 , onder behandeling gynaecoloog
rienne - Manon 21 jaar getrouwd 4-5-2012 - sinds 3 maand aan het klussen

Meelezers
SuperLiesje - Lisanne - 21 jaar - 4,5 jaar samen met Jochum
Rockwitch - Lieke - 26 jaar - 9 maanden samen met Rob, waarvan 6 maanden samenwonend en sinds 21 mei geregistreerde partners. Hopelijk eind dit jaar beginnen met klussen.
Satine - Nikki - 27 jaar - getrouwd met Filip - twijfelt nog een beetje om te beginnen klussen ivm eigen zaak en grote renovatie woning
Calimero_ - Kim - 20 jaar - 3 jaar samen met Ype
Anne_Mieke88 - Lees gewoon mee omdat ik het zo leuk vind 2,5 jaar samen met Jarno voorlopig nog geen kinderen voor ons

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:52

@ suze wat lief!!! :o superleuk zo'n zus

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:53

Zeker een hoop schorpioenen...zit ik nog veilig hier....ben maagd
Hoe doen de dikke buiken het eigenlijk met paardrijden? Rijden jullie nog? Bij mij voelde het al heel snel niet prettig meer, de hele boel trok en stak, dus ben er maar mee gestopt. Nu schieten ze er helemaal bij in omdat ik geen puf voor ze heb, zwaar frustrerend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:55

Kootje is pas 3,5 en nog niet ingereden. Ik ben nu wel bewust eerst begonnen met beleren voor de kar, omdat ik dat gewoon kan blijven doen. ohz beleren zal pas erna gebeuren denk ik, als alles loopt zoals wij hopen natuurlijk...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:57

fanci_mike schreef:
Zeker een hoop schorpioenen...zit ik nog veilig hier....ben maagd
Hoe doen de dikke buiken het eigenlijk met paardrijden? Rijden jullie nog? Bij mij voelde het al heel snel niet prettig meer, de hele boel trok en stak, dus ben er maar mee gestopt. Nu schieten ze er helemaal bij in omdat ik geen puf voor ze heb, zwaar frustrerend...

ben rond de 13 weken gestopt met paardrijden.
Mijn rug deed zo ontzettend zeer. En ik werd angstig. Ook al heb ik het braaftse paard ter wereld ik werd bang. Bang om er af te vallen en het kindje te verliezen. Dus toen ben ik gestopt.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:58

Das wel een handige zet ja. Ik ben met Mike wel bezig geweest met lange lijnen, maar ik ga er geen kar achter durven hangen, door zijn western opvoeding komt hij makkelijk achteruit na whoa, en ik zie het niet zitten om hem daar nu weer voor te moeten straffen, dus verder dan dit gaan we ws ook niet komen, haha!
En midnight met de losse voeten daar ga ik maar niet achter lopen...niet geheel geschikt voor lange lijnen.
Dus ja, lastig, ik weet het niet zo goed. Mike heeft wel een verzorgster, die nu ws ook wat meer gaat doen, maar dan nog, ik baal er gewoon van.
Bang was ik helemaal niet, paardjelief was ook heel voorzichtig met me, echt super lief!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:00

ja paardje was en is ook super lief met mij.. maar ik werd dus wel bang. Dus gestopt en nu heeft hij ook even zwangerschapsverlof, vind hij niet erg haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:02

[***] is helaas te zwaar om even met verlof te gaan :=
Die probeer ik te laten afvallen.. dus ik hoop dat dat er tzt ook echt af is.. want dan zal hij ook wel even stil komen te staan. Ik wil geen anderen aan mn poownie behalve paar lieve stalgenootjes dan.. maar niet vd beweging :o

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:03

oh, kobalt mag zijn spekkies wel afstaan aan macho.
Die is namelijk veel te schraal en krijg het er niet bij.. Dus hij mag zich nu op de wei volvreten bij een vriendin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:04

oke dan doen we even een vetwegzuig vetinpomp-deet!!! :)* :D

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:05

Goedemorgen iedereen.

Wat gaat het topic hard!!!

Heb bij gelezen onder het genot van een heerlijk kopje koffie.
@ Amenicora :(:)
Wat een rotmens als gyno!
Daar schiet je dus helemaal niets mee op.
Heel veel succes met afvallen en als ik jouw was een andere (lievere) gyno zoeken.

Leuk al die sterrenbeelden van de baby's.
Ik was uitgerekend rond 5 dec, wat er handig was daar ik op 28 nov jarige ben en mijn vriend 9 dec, de kleine zou dan waarschijnlijk volgens berekeningen een boogschutter zijn geworden.
Al was ik er vanuit gegaan dat hij of zij een maand te vroeg zou komen.
Alle vrouwen in mijn familie voor zover na te gaan kregen de kids een maand te vroeg (overgootmoeder, Oma, mijn moeder, mijn tante).
Geloof ook dat ze allemaal erg gemakkelijke bevallingen hebben gehad.

Hopelijk mag ik nu voor een ander sterrenbeeld gaan.

Ik zit nu op 24 dagen na miskraam, ben erg benieuwd of mijn cyclus op nu normaal is, dus ben de dagen hard aan het aftellen (ben namelijk redelijk regelmatig en zat zond de 28/29 dagen).
Begin al wel weer stomme pukkels te krijgen, die ik altijd heb rond mijn ongesteldheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:09

ik hop het met je mee zahlina :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:12

beetje extra vetjes is toch juist goed voor de hersenontwikkeling van de baby :D

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:16

Danki Suze.

Zit net mijn bericht na te lezen, geloof dat ik me te veel heb aangepast op dit eiland, mijn nederlands is echt beroerd!!!!

Hahahaha Anne-mieke, die houden we erin.
ik zou niet eens weten hoe zwaar ik nu ben, kwam veelte licht hier op het eiland aan 2 jaar geleden (1.75 en 57 kilo) maar ben aardig gegroeid en denk dat ik nu zo'n 75 kilo ben.
Maar ja heb geen weegschaal dus kan het niet checken.
Nu ik er aan denk, 18 juni woon ik hier alweer 2 jaar, tijd voor een feestje met vriendlief!!!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:18

@amenicora: ik zou volgende keer gewoon zeggen dat je het niet fijn vond hoe jullie behandeld werden. Ik heb zo eens op 38 weken (ik ben eigen baas en werkte zo nu en dan nog een klein beetje, gewoon omdat ik het leuk vond) een heel naar gesprek met de verloskundige gehad, die echt deed voorkomen dat ik niks voor mijn kind overhad en dat ik er niet van hield en een slechte moeder zou worden. Heb me er een week rot van gevoeld. Toen ik een week later weer op controle moest en weer bij haar was, heb ik gezegd dat me haar verhaal behoorlijk dwars had gezeten, en toen hebben we dat helemaal recht kunnen strijken. Lukt dat niet: snel naar een ander over, want je hebt in dit soort dingen echt iemand nodig die je vertrouwt! Het is allemaal al spannend zat zonder dit soort raar gedoe, toch?

Ik ben met de eerste gewoon blijven rijden. Is ook een superbraaf ding, dus dat was geen punt. Tot een week of 18 nog op wedstrijd geweest (paard ging tijdens mijn verlof in opleiding bij een professional, die haar dan ook aan S&T zou laten wennen, dus wilde graag de puntjes in het M2 binnen hebben), daarna nog een tijdlang thuis. Vanaf een week of 30 is ze overgegaan naar professional, maar ging ik er nog iedere dag heen om in en uit te stappen en te verzorgen. Vond ik heerlijk. Toen kwam het NK, waar Thamar heen moest. Eerste dag heb ik Whoop aan de longe gehad, tweede dag vrij gegeven, maar de derde dag moest er toch iets gebeuren. Ik was wakker geworden met wat last laag in mijn rug/bekken dus was bang dat ik alsnog de gevreesde bekkeninstabiliteit had gekregen. Kon wel wat afleiding gebruiken, dus ben lekker gaan rijden. Voelde ook goed, pijn werd wat minder, heb best hard gewerkt (paard was zo veel vooruit gegaan ;-). Die nacht zijn mijn vliezen gebroken, werd dat gevoel dat ik die dag had, wat heftiger en in de loop van de volgende ochtend is Femke op dat gevoel geboren. Over Femke zeg ik dus altijd dat ik tot en met de bevalling ben blijven rijden.

Mijn zwager is gynaecoloog en die vroeg, toen ik het over 'er snel weer op klauteren' had, ' moet ik er over tien jaar een mandje in hangen dan?'. Met dat beeld heb ik netjes 6-8 weken daarna weer gewacht. Met de tweede had ik het paard inmiddels definitief aan de professional overgedragen, dus daar speelde dat helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:18

mijn oom woont ook op curacao zahlina met zijn vriendin die daar vandaan komt. lekker weer daar he? <3

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:29

Heerlijk weer en ik moet bekennen dat het weer nog lekkerder voelt als ik hoor wat jullie in nederland voor een weer hebben :+
Maar soms is het ook wel een beetje warm.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:20

poeee!
ik heb alles een beetje bij beetje bij gelezen maaaa woaaaa wat veel bladszijdes verder!
wat een rare vrouw zeg! hatelijk! ik zal inderdaad denken van gadsie ik ga iemand in elkaar slaan, maar ik zal inderdaad wel ook wachten tot het is afgerond, bij de hand afschudden zal ik haar even flink geknepen hebben en zeggen ,goh, ik zweet me dood op me paard, heb ontzettende honger erna en verbrand toch wel degelijk calorieen op me paard!
@ Amenicora laat ze maar is zien hoe goede sport wij doen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:53

Zo.. ik heb ook alles weer bijgelezen :)

Amenicora: He bah! Je moet je gyn juist kunnen vertrouwen, zeker als het om zoiets (voor jou) belangrijks gaat! Ik zou inderdaad volgende keer ook het gesprek met haar aangaan, en mocht dat niet baten, gewoon om een ander vragen!

MissToseland: Wat een mooie buik heb jij al!!

Zijn er nog mensen met tiet teveel? Ik kan wel een beetje extra gebruiken :P

Alle nieuwe mensen: welkom!! Het wordt al een beste lijst :)

Ik heb echt al anderhalve week superveel buikpijn en last van mijn maag :( Gelukkig mag ik a.s. dinsdag weer naar de gyneacoloog (voor het eerst sinds augustus vorig jaar, en een nieuwe vanwege verhuizing :) ) Er bestaat bij mij een vermoeden van endometriose, en daarvoor heb ik een spiraaltje gekregen. Dat ging een hele tijd een stuk beter, vervolgens kreeg ik weer heel veel last. Toen van de gyn een extra hormoontabletje gekregen, dat ging weer een hele tijd goed. En de laatste maanden is het helaas weer helemaal mis met de buikpijn :( Wil nu ook gewoon dat het allemaal goed onderzocht wordt, want als ik wel endometriose heb kan dat ook invloed hebben op mijn vruchtbaarheid. Aangezien ik een grote kinderwens heb is dat op zich wel van belang ;)

Hoor jullie allemaal over zwangerschapskwaaltjes, en herken mij in een heleboel :P Ik hoop maar dat dat bijwerkingen van het spiraaltje zijn (die ik al 3 jaar heb) :)

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:29

Ik ben inmiddels ook gestopt met rijden...iedere keer wel heel veel zin maar durf het toch niet aan. Ondanks dat ik het braafste paard ter wereld heb (bij mij dan)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:30

Wat gaat het hier snel. Heb echt een half uur over het bijlezen gedaan. Goede bezigheidstherapie :D
@Nieuwe mensen, welkom.
@Sandra694 spannend, veel plezier!

Ja echt leuk dat xDramaQueen en ik beiden in januari zijn uitgerekend :) En Sandra694 ook. Moet zelf ook nog naar de VK Sandra, dus weet niet de exacte datum. Fanci_Mike spannend hoor of het nog een 2012 beeb wordt of 2013 :D

@xDramaQueen wat fijn om te horen dat het nu veel beter gaat!!

@D_Travis fijn dat alles goed was :)
@Rinske ik wil ook mijn 20 weken echo haha, maarja ben pas 6 weken en 3 dagen. Wel leuk om te lezen :)
@Amenicora wat leuke gyn zeg (not).
@Nameless duim voor je, dat je je snel beter voelt!

Ik heb morgen rijles afgezegd, heb niet zo'n zin eigenlijk

Ben zelf ook in januari dus hoop niet dat hij/zij op dezelfde dag geboren wordt. @ Suze_ ben dus 13-1-13 jarig :D Collega heeft haar kindje op haar verjaardag gekregen.
Ik blijf met kerst en oud en nieuw dit jaar ook gewoon thuis. Vind ik wel zo fijn.