knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

Sandorra hier hetzelfde. Op tv geen enkel probleem maar zodra het bij mezelf is of familie dan neig ik al tot flauwvallen.
Percy ik word 29 januari geopereerd.
Keandra wat fijn dat je maandag al terecht kunt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:00

Op tv heb ik al een probleem :D Ik volg Grey's anatomy maar zodra ze gaan snijden wend ik mijn hoofd af want ik kan daar echt niet tegen.

Dan ben je een dag voor mij aan de beurt Miranda. Hoop dat het voor jou gaat helpen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:30

@Percy: Ik ben in de afgelopen 5 maanden 2 keer via een kijkoperatie aan mijn knie geholpen en beide keren via een ruggenprik. Ik vind het echt een uitvinding zo'n ding :o Ik word echt hondsberoerd van algehele narcose, ondanks alle middelen die ze tegenwoordig hebben om dat te verminderen. Dat heeft er dan ook bij de andere operaties voor gezorgd dat het geen dagopname was, maar ik minstens 1 nacht moest blijven omdat ik gewoon te beroerd was. Ruggenprik heb ik nergens last van gehad. Het idee vond ik ook heel raar eerst, maar heel blij dat ik het toch gedaan heb. Ik vond het erg fijn om met de arts te kunnen overleggen en zelf mee te kijken, maar als je niet wilt meekijken, is dat ook helemaal prima. En een katheter krijg je niet standaard gelukkig :o Toen de verdoving uitgewerkt was, ging dat gelukkig ook allemaal weer vanzelf.
@Keandra: Wat fijn dat je maandag al terecht kan!
@Miranda: Erg herkenbaar gevoel, zo heb ik ook weken met een kussen onder mijn knie gezeten. Voor nu slaap ik nog altijd met mijn knieën in de bandage met onderlappen gewikkeld als extra steun en dat helpt wel bij mij gelukkig O:)
@Nexthorse: Het wil bij jou ook echt niet opschieten he :(:) :(:) :(:) Hopelijk gaan ze toch met een goede oplossing komen!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:49

Zo dames ik ben nog steeds wakker... vanmorgen bij de fysio dat laser therapie gehad tegen de pijn.... oef nu de kant waar gelaserd is heel warm en pijnlijk. Niet voor herhaling vatbaar... Morgen de hele dag comentaar geven op zwemwedstrijd.....Zondag bij waterpolo wedstrijd kijken en team aanmoedigen coachen.....Maandag orthopeed....Tel de dagen echt af... Ben het spuigzat... Beroerd van de medicijnen..... last van schouders handen en nek.....Zat om bij alles hulp te moeten vragen....Zat om hele dagen te zitten....Fysio remde mij ook al af wil te veel en te snel, en ik weet dat het evt nog lang kan gaan duren......(klaagmodus uit, sorrie moest er effe uit.......)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:58

Ik kom van mijn werk. Had een dag overgenomen van een zieke collega. Maar tegen dat ik nog niet goed het labo binnen was, had ik alweer last van mijn rotte knie.
Ik kreeg steken wanneer ik mijn knie langere tijd gebogen hield.
Heeft daar nog iemand ervaring mee?
Verder is de band juist boven mijn knie weer goed te merken. Pff. Weekend in mineur zo.
Hoop echt dat ze mij morgen kunnen helpen of toch een idee hebben want dit gewoon worden. Pff -O-

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:43

Idd vervelend keandra....
Morgen d-day uitslag mri..... 13:50. Zal mij benieuwen.... E.a voor mezelf op papier gezet... di loop ik er al 6 weken mee....En hoop dat het snel klaar kan zijn.....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:08

Keandra vervelend meid. Hoop dat je morgen wat wijzer wordt.
Sandorra van jou mag het wel heel gauw morgenmiddag zijn. Goed om e.a.a. op papier te zetten.

Hier rustig dagje, dacht laat ik eens wat minder doen. Wel mijn knie dacht daar anders over. Gehele dag pijn aanwezig geweest ppffffftttt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:17

Vervelend kendra, nou hopelijk voelt het snel weer beter aan, heb er geen ervaringen mee.

Spannend Sandorra!! Hopen dat er iets uit komt en dat het meevalt.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:50

Heb een diagnose: ontstoken binnenste gewrichtsband.
Dokter heeft een infiltratie gedaan, ontstekingsremmer ingespoten. Als het volgende week woensdag niet beter is moet ik terug gaan.
Knie is nog nooit zo pijnlijk geweest. Pfff.
Mag van donderdag gewoon gaan werken inclusief weekend. Zie het nu niet zitten maar hoop dat het al wat beter is tegen dan.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:56

Sterkte keandra.... Ik ben bij ouders gaan zo eten en daarna naar zh...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:01

Mag ik hier een beetje meekletsen, of is het een redelijk besloten groep? :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:15

Keandra heftig meid. Hoop voor je dat helpt. Luister vooral naar eigen lichaam. Wat niet kan kan niet. Sterkte!!
Sandorra ben reuze benieuwd naar jouw uitslag. Sterkte voor zo!!!
Kiki van mij mag je meekletsen ;)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:16

Keandra, vervelend, maar wel fijn dat je weet wat het is. Hopelijk helpt de ontstekingsremmer snel!

Sandorra, sterkte! Ik duim heel hard voor een meevaller, maar ook voor een snelle oplossing :)

_Kiki_, natuurlijk ben je hier welkom! :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:58

@Percy; wat vervelend allemaal zeg! Ik heb begin maart afgelopen jaar een kijkoperatie gehad en ben voor een ruggenprik gegaan en dat is mij heel goed bevallen. Als je niks wil zien hoef je ook niks te zien, dus dat is wel fijn, al vond ik het leuk om op het scherm mee te kijken. Bij een ruggenprik krijg je geen katheter, daar heb je dus blijkbaar nog wel controle over. Ik moest geplast hebben voordat ik naar huis toe mocht.
@sandorra; naar dat je zoveel last hebt! Klagen mag ook best wel eens :(:)
@Keandra; ik hoop voor je dat het snel werkt!

Zo, klein beetje bijgelezen, weet ik een beetje wat er speelt :)

Ik ben Kiki, vorig jaar begin februari verkeerd uit de stoeltjeslift gestapt op m'n snowboard. Zette m'n vrije been voor me in de sneeuw en verdraaide die knie. Heel lang aan het kwakkelen geweest, meniscus, kijkoperatie, toch voorste kruisband, niet genoeg instabiliteit voor een reconstructie en teveel pijn, afwachten, fysio, overbelaste knie, rust, fysio etc., second opinion: voorste kruisband, binnenband en pees over m'n knieschijf beschadigd. Die laatste diagnose is nu een maand geleden en ik ben toen begonnen met specifiekere fysio oefeningen en ik begin eindelijk een beetje vooruitgang te merken!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:18

@ Sandorra: Ben benieuwd naar de uitslag van je MRI. Succes zo in ieder geval.

@ Keandra: Hopelijk doet die inspuiting voldoende om de ontsteking tegen te gaan.
Vervelend probleem en ik had ook die "strakke band"om mijn knie (zwaar beschadigde kniepees), maar sinds die pees verplaatst is (lees; ruimte heeft gekregen) is dat helemaal weg.

@ Kiki: welkom hier. Hoop dat je het zonder operatie mag gaan redden. Wel fijn dat je in ieder geval vooruitgang boekt met de fysio.

I heb weinig te melden eigenlijk, behalve dan dat ik gisterenochtend de stoute (hardloop)schoenen heb aangetrokken en..............................................................................................................................................
na ruim 6 jaar een stukje heb kunnen hardlopen *\o/*

Ben begonnen aan een trainingsschema van 1 minuut hardlopen en 2 minuten uitlopen. Dat heb ik gisteren 6 keer afgewisseld. Ging goed. Aangedane knie loopt wel iets minder lekker, maar zeker acceptabel. En geen enkele reactie in mijn knie nu.

Dit had ik dus echt nooit kunnen bedenken nog eens te kunnen.
Nu nog mezelf zien te beheersen, want hardlopen werkt echt verslavend :+

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:23

Mirranda dat is super goed nieuws!! Geeft mij dan ook weer een beetje hoofd want hardlopen is zeker verslavend :D
Kiki jij ook een hele geschiedenis achter de rug met je knie. Hoop voor je dat een operatie achterwegen kan blijven en je vooruitgang boekt met fysio ;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:29

Weet al iets meer....word er niet vrolijk van....Ze moet iets overleggen met andere orthopeed.... morgen eind van de middag wordt ik gebeld.... Zucht....Mocht je meer willen weten stuur pb zet het nog niet op i.net .i.v.m omstandigheden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:12

Hoezo eerst nog overleggen? Hadden ze dat dan nog niet gedaan? Vervelend dat je nu weer moet wachten :(:). Wil je je hart luchten mijn pb staat altijd open ;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:04

Fijn al die meelevende mensen hier..... :D Doet met erg goed...

Dikke knuffel voor iedereen :j :(:)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:45

Wat een super nieuws Mirranda!

Wat een hoop wachten zeg sandorra, sterkte!

Vandaag de 3e schockwave gehad. Vorige week ging het wel vrij aardig, deze week had hij de ''frequentie'' wat hoger gezet, ja dat voelde ik wel! Woensdag weer sporten bij de fysio, moest de vorige keer leg press doen, rechts naar achter, links terug naar voren, zwaar!!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:11

@ Iejoor: Fijn dat je de shockwave al beter kan hebben. Ik had dat ook. Elke keer kon de frequentie omhoog en kon ik het beter aan. Blijft natuurlijk niet aangenaam, maar toch.

@Sandorra: Knuffel aan jou hoor, geloof dat jij die nu het meest nodig hebt ;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:36

Orthopeed belde me net al e.a overlegd met collega..Interssant geval....Oke dat wist ik ook al....e.a wordt gepland morgen planbureau bellen datum etc... staat erge spoed bij zodra plek vrij is ben ik aan beurt.....

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:41

Hihi, klinkt lekker.... bijzonder geval :+

Wel prettig dat je spoed behandeling krijgt ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:39

Sandorra dan mag het een interessant geval zijn, wel fijn dat er spoed achter gezet wordt.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:16

Idd nu.begrijpen ze ook waarom ik ook op de kop sta van pijn zonder pijnstillers.....soms ook wel met als ik teveel heb gedaan......