Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jolandje schreef:hah,werkgeversik begon eind vorig jaar al te "krukken" en vroeg dus of ik kleinere ritten kon krijgen( pakjesbezorger selektvracht) werd toen bijna niet meer opgeroepen en kreeg in mei een keurig ontslagbriefje in huis
,dus vanaf 1 juni ook nog werkeloos thuis, en zie dán maar een andere baan te vinden, 55 jaar en niet al te fit, grrrr
LisaLuna schreef:Hooi goof![]()
Wat voor werk doe jij? Want ik heb geprobeerd fulltime in een snackbar (grote snackbar) en dat ging gewoon niet, veel te veel lopen. Werk nu parttime en dat gaat wel redelijk gelukkig! Maar ik zou wel fulltime op kantoor willen proberen later.
Nu moeten we ook niet vergeten dat zelfs met elkaar vergelijken amper kan omdat er zo veel verschil in zit.
randalinpony schreef:Wil toch even reageren op de opmerkingen van Goof en KarinvdM.
Het zou best kunnen dat in dit topic men negatiever is dan in dat andere topic, geen idee want ik lees in beide topics zelden mee.
Wat wel een enorm verschil maakt tussen, zeg, diabetes, of fybro, is dat het eerste redelijk eenvoudig is vast te stellen, en er vervolgens een complete, georganiseerde zorgverlening op gang komt, waarbij de patient NOOIT hoeft te bewijzen, opnieuw hoeft te bewijzen, dat ie überhaupt wat mankeert, en waarbij hij niet op onbegrip en scepsis hoeft te rekenen, maar juist begrip en medeleven ontvangt.
Vast niet van iedereen, horken blijf je houden. Maar het maakt nogal wat uit of 80% van de mensheid snapt dat jij een nare chronische aandoening hebt, of dat 80% van de mensheid vindt dat jij een aansteller bent, een zeur, een piepert, iemand die een schop onder de kont nodig heeft of een goede beurt (ja, heus tegen mij gezegd)
Daarnaast is het wel makkelijk om op te merken dat mensen 'tegen het systeem schoppen.' Ja, dankt je de koekoek, totdat je zelf met je kop overal tegen de muur loopt en overal nul krijgt, terwijl je ook nog eigenlijk niet de energie hebt om voor jezelf op te komen, is het makkelijk om dat anderen te verwijten.
Been there, hoop nooit meer in de situatie te komen.
De reden dat ik zelf niet meer zo vaak in ziektetopics reageer, is dat ik door aan pijn te denken, hem ook voel. Bovendien gaat het eigenlijk al jaren best erg goed met mij, heb ik het liever over andere zaken.![]()
Janneke interessant wat je schrijft over die bloedlichaampjes, ik ga die van mij eens onder de microscoop bekijken, moet binnenkort toch weer eens eitellingen houden hier.
Ik heb namelijk een periode dat mijn spieren weer extreem verzuren, eens zien wat het verschil is met een relatief relaxte periode.
Fred_Kroket schreef:Creatas schreef:Mijn reumatoloog gelooft er niet in en geeft het etiket niet eens..
Mijn fysio zegt dat je dit etiket niet moet willen krijgen (afvalbak voor 'pijnsymptomen tussen de oren'... Ik heb alle symptomen, maar ben er zelf nog niet aan uit..
Ik denk er hetzelfde over, mijn vriend is fysiotherapeut en denkt er ook zo over. Over een paar jaar bestaat deze ziekte niet meer, net zoals een whiplash.
randalinpony schreef:En ik wil niemand hier tegen de schenen schoppen, maar ik hoor om mij heen toch wel vaak van mensen die een CVS of fybro-diagnose hebben, maar die dus echt obese zijn of ertegenaan hangen.
Citaat:Ik weet niet in welk verband jij het bedoeld hebt, maar het komt over alsof je stelt dat fibro bij die mensen wel eens een gevolg kan zijn van hun overgewicht... ik zou daarmee uitkijken.
Citaat:Over obesitas en fibro connectie denk ik niet dat dit waar is, ik weeg 63 kilo en ben 1.71 dus overgewicht heb ik niet