Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:15

Ik had dus ook Carpaal tunnel syndroom, werd geopereerd en daarna ging het helemaal mis. Volgens de reumatoloog door de fibro, waarvan ik toen dus nog niet wist dat ik het had. Door het snijden in bindweefsel etc kan het genezingsproces van bijvoorbeeld een carpaal tunnelsyndroomoperatie uitlopen op 1 brok ellende, wat dus bij mij gebeurde. Ik heb nog steeds erg veel last van mijn hand.
Dus op zich kan ik die chirurg wel begrijpen maar wel gek dat hij dit op het laatste moment doet.

Mijn reumatoloog heeft mij op het hart gedrukt mijn andere hand(waar dus ook carpaal tunnelsyndroom is)niet te laten opereren en in uiterste noodzaak dat alleen in samenspraak met hem te doen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:56

@vala:
Bedankt voor je reactie, heb er zeker wat aan!
Chrirug heeft letterlijk gezegd dat hij dacht dat de pijn niet de triggerfinger was, maar puur de fibromyalgie. Dát is wat ik dus niet geloof, dat het elkaar beinvloed absoluut. En inderdaad zoals jij zegt is het een risico om te doen vanwege de fibromyalgie. Heb ik ook duidelijk tegen hem gezegd, weet ik, accepteer ik. Maar wil gewoon wel erg graag geholpen worden, hoe maakt me niet uit, als de klachten maar verminderen worden of beter draaglijk.
Beetje jammer dat chirurg vervolgens op de bewijsbrief zet dat ik absoluut een operatie wil.....

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:18

jolandje schreef:
hah,werkgevers :( ik begon eind vorig jaar al te "krukken" en vroeg dus of ik kleinere ritten kon krijgen( pakjesbezorger selektvracht) werd toen bijna niet meer opgeroepen en kreeg in mei een keurig ontslagbriefje in huis -:(- ,dus vanaf 1 juni ook nog werkeloos thuis, en zie dán maar een andere baan te vinden, 55 jaar en niet al te fit, grrrr

Jeetje wat rot! :(:)

Ik vind het heel naar als mensen denken dat het tussen de oren zit , maar ik snap het wel!
Laatste tijd ging het ook gelukkig wat beter maar ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor de winter maanden. Het word iets kouder en ik heb gelijk vele malen meer last..

Soms zou ik iemand alleen al een half uurtje willen laten voelen van wat ik voel , denk dat ze dan 'ziek' in bed blijven liggen hoor.. maar goed dat kan niet en kan alleen maar hopen op meer duidelijkheid en uitleg van fibro. En dan niet alleen voor ons maar ook voor de buitenstaanders.
Mensen met fibro staan er ook wel om bekend heel sterk te zijn omdat we door blijven gaan (omdat we niet anders kunnen) en ik denk dat daarom die onbegrip ook zo groot is..Helaas.. want 'als je zoveel last hebt blijf je toch thuis?!' :n

@Slina : wat vreselijk.. maar voor je moeder wel echt fijn dat je zoveel respect hebt er voor!

Het is wel moeilijk uit te leggen aan een buitenstaander waarom paardrijden fijn is. Vooral bij mij (paard van 4) . Maar het geeft zoveel voldoening en ik houd zoveel van mijn paard en vind het zo leuk dat je ontspant. En inderdaad de ene dag kan ik wel een tijd draven en de andere dag kan ik weinig tot niets met haar. Vooral in de winter omdat dat bij mij extreem op miin benen slaat. Maar dan kom ik bij mijn paard en dan hinnikt ze naar me en krijg ik allemaal kusjes (kunstje) en liefde van haar dat ik alles lijk te vergeten op dat moment. Het is gewoon iets wat ik zo graag wil houden dat ik soms de pijn maar negeer denk ik.. werken is anders.. ik moet wel. Maar het liefst zit ik thuis met genoeg geld op de bank natuurlijk. En werken doe ik voor geld, niet voor ontspanning. Ik heb een leuke baan hoor, wel intensief maar kon niet anders moet toch mijn paard blijven betalen..

@ Moonfish , dat herken ik. Ik heb wel altijd een onderliggende pijn maar niet altijd extreem. Bij mij komt het in vlagen voornamelijk de winter maar daar ben ik al 'blij' mee als ik sommige verhalen hoor .

Gast5428 bedoeld het niet gemeen meiden.. we moeten wel bedenken dat het moeilijk is en blijft voor buitenstaanders.
Alhoewel het wel beetje rot klinkt dat je denkt dat we al het leuke wel kunnen. Daarom probeer ik in mijn omgeving er amper over te klagen bij wijze van spreken omdat je dan dit soort ideeën over de ziekte krijgt. Het klinkt dan alsof we niet oost Indisch doof zijn maar Oost Indisch pijn hebben. Terwijl was het maar zo ! Dat ik het verzin, dan verzin ik het heel graag weer weg!

Vervelend die vieze smaak jolandje :=

Ik heb nu een baan , erg leuk wel intensief zoals ik zei maar er was helaas niks anders. Maar ze weten niets over mijn fysieke conditie. Dan sla ik alleen maar mijn eigen ruiten in..ik zeg altijd maar als grapje dat ik een oma ben afentoe.

Vanavond even wajong op googlen want weet niet wat het is :o?

Hooi goof :wave:
Wat voor werk doe jij? Want ik heb geprobeerd fulltime in een snackbar (grote snackbar) en dat ging gewoon niet, veel te veel lopen. Werk nu parttime en dat gaat wel redelijk gelukkig! Maar ik zou wel fulltime op kantoor willen proberen later.
Nu moeten we ook niet vergeten dat zelfs met elkaar vergelijken amper kan omdat er zo veel verschil in zit. :=

Ik probeer heel positief te blijven maar soms is her gewoon zo moeilijk. Ben ook nogal een pessimistisch persoon. Al probeer ik dit wel om te zetten naar optimisme.

Vanavond even vanaf pagina 22 verder want moet nu werken! :wave:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:31

LisaLuna schreef:
Hooi goof :wave:
Wat voor werk doe jij? Want ik heb geprobeerd fulltime in een snackbar (grote snackbar) en dat ging gewoon niet, veel te veel lopen. Werk nu parttime en dat gaat wel redelijk gelukkig! Maar ik zou wel fulltime op kantoor willen proberen later.
Nu moeten we ook niet vergeten dat zelfs met elkaar vergelijken amper kan omdat er zo veel verschil in zit. :=

Nee hoor, vergelijken kan ook moeilijk, iedereen heeft andere klachten en een andere (pijn)grens, klopt ook.

Ik ben docent in het middelbaar onderwijs. Werk 4 volle dagen, met pubers dus :D
Ik zou juist niet op kantoor kunnen werken, zitten trek ik dan weer minder goed dan lopen. Maar iedereen heeft daar zijn eigen draai in gevonden.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 21:38

randalinpony schreef:
Wil toch even reageren op de opmerkingen van Goof en KarinvdM.

Het zou best kunnen dat in dit topic men negatiever is dan in dat andere topic, geen idee want ik lees in beide topics zelden mee.

Wat wel een enorm verschil maakt tussen, zeg, diabetes, of fybro, is dat het eerste redelijk eenvoudig is vast te stellen, en er vervolgens een complete, georganiseerde zorgverlening op gang komt, waarbij de patient NOOIT hoeft te bewijzen, opnieuw hoeft te bewijzen, dat ie überhaupt wat mankeert, en waarbij hij niet op onbegrip en scepsis hoeft te rekenen, maar juist begrip en medeleven ontvangt.

Vast niet van iedereen, horken blijf je houden. Maar het maakt nogal wat uit of 80% van de mensheid snapt dat jij een nare chronische aandoening hebt, of dat 80% van de mensheid vindt dat jij een aansteller bent, een zeur, een piepert, iemand die een schop onder de kont nodig heeft of een goede beurt (ja, heus tegen mij gezegd :') )

Daarnaast is het wel makkelijk om op te merken dat mensen 'tegen het systeem schoppen.' Ja, dankt je de koekoek, totdat je zelf met je kop overal tegen de muur loopt en overal nul krijgt, terwijl je ook nog eigenlijk niet de energie hebt om voor jezelf op te komen, is het makkelijk om dat anderen te verwijten.
Been there, hoop nooit meer in de situatie te komen.

De reden dat ik zelf niet meer zo vaak in ziektetopics reageer, is dat ik door aan pijn te denken, hem ook voel. Bovendien gaat het eigenlijk al jaren best erg goed met mij, heb ik het liever over andere zaken. ;)

Janneke interessant wat je schrijft over die bloedlichaampjes, ik ga die van mij eens onder de microscoop bekijken, moet binnenkort toch weer eens eitellingen houden hier. :D
Ik heb namelijk een periode dat mijn spieren weer extreem verzuren, eens zien wat het verschil is met een relatief relaxte periode.

Wauw wat top verwoord!

Ik moet wel zeggen dat ik wel blij ben dat dit een topic is waar men er over tegen elkaar kan praten want daar was het ook voor bedoeld. Toen hij net geopend was waren er namelijk van die nare mensen weer die het maar aanstellen vonden en dat het tussen de oren zat. En toen ik dit topic opende zat ik er flink doorheen dus dan is dat wel super naar om te horen.. nu heb ik het toch wat meer geaccepteerd en verwacht ik niet meer van iedereen dat ze het begrijpen (vertel het ook niet meer, ben er een stuk geslotener in geworden door negatieve reacties dus, niet dat ik mezelf zo zielig vond en het aan een grote klok hing maar dat je het iemand toe vertrouwd en die je gewoon als aansteller of zeur bestempeld).
Mensen hebben lijkt wel meer respect voor je als je 'gewoon' pijn in je benen hebt dan dat als je pijn in je benen hebt door fibro..

Jeetje risje wat een rare arts zeg :=
Dat is wel echt belachelijk.

Vergeetachtigheid.. ik lijk wel een goudvis afentoe :+

Wel erg fijn dat je het naar je zin hebt op het werk!
Nee geef mij maar een bureau, computer en een lekkere stoel hoor hihi O:)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:38

Fred_Kroket schreef:
Creatas schreef:
Mijn reumatoloog gelooft er niet in en geeft het etiket niet eens..
Mijn fysio zegt dat je dit etiket niet moet willen krijgen (afvalbak voor 'pijnsymptomen tussen de oren'... Ik heb alle symptomen, maar ben er zelf nog niet aan uit..

Ik denk er hetzelfde over, mijn vriend is fysiotherapeut en denkt er ook zo over. Over een paar jaar bestaat deze ziekte niet meer, net zoals een whiplash.

Oh ja, reacties zoals deze bijvoorbeeld. Die krijgen we allemaal meer dan genoeg, meer dan ons lief is.
Maar waarom bestaat de ziekte over een paar jaar niet meer? Juist, omdat het zó erg in de doofpot wordt gestopt en de overheid (en maatschappij) het niet erkent. De prestatiemaatschappij gaat door en de 'onverklaarbaar' zieke mensen staan aan de kant. Dan heeft toch niemand ergens last meer van?

Ik kan ook balen van het onbegrip dat er heerst en mensen die te snel hun oordeel klaar hebben. Maar ja, laten we daar nu net niet tegen kunnen en extra pijn mee opbouwen... ;)
Inmiddels heb ik me daar dan ook maar bij neergelegd; ik houd de eer voortaan wat meer aan mezelf. Zelf ben je toch de enige die weet hoe het echt zit, samen met - vaak - hooguit een paar lieve mensen om je heen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 10:34

Klopt, en dat terwijl tegenwoordig geen enkel kind meer normaal geboren word, die heeft weer adhd die heeft add , oh dat meisje doet een beetje raar..laten we er borderline op plakken. Iedereen krijgt bij wijze van spreken een erkend label (terwijl ik bij de helft iets heb dat het aan de opvoeding heeft gelegen soms) behalve wij. Maar omdat zoveel mensen die klachten hebben denk ik dat ze het niet goed durven te erkennen misschien? Erkennen houd in dat het in de ziektewet mag? Ik denk dat ze bang zijn dat er heel veel stoppen met werken.. terwijl de meeste van ons alleen al blij zijn al kunnen we werken :=

Dat is ook echt het beste, de eer bij jezelf houden. Ik ben dankbaar dat het niet zichtbaar is hoor maar soms zou je bijna willen van wel, kijken of men dan begrip zou hebben. :))

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:50

Ik denk eerder dat 'deze ziekte' over een x aantal jaren niet meer bestaat, wegens voortschrijdend inzicht.

Veel mensen met een fybrodiagnose krijgen later toch een reuma-diagnose of blijken iets anders, een tamelijk zeldzame en in het begin niet zo goed vast te stellen ziekte te hebben. En ik wil niemand hier tegen de schenen schoppen, maar ik hoor om mij heen toch wel vaak van mensen die een CVS of fybro-diagnose hebben, maar die dus echt obese zijn of ertegenaan hangen.

Dat kan ook weer allerlei oorzaken hebben (hoewel het meestal toch echt aan het dieet zal liggen), maar ik zou sowieso moe worden als ik gewoon de hele dag 40kg teveel mee zou moeten torsen. Nog afgezien van het feit dat er in het systeem van zulke mensen ook allerlei circuits ernstig worden overbelast... vergelijkbaar met het metabool syndroom in paarden, denk ik dan.
En in mijn ogen zijn zulke mensen in eerste instantie beter af met een korte testsessie op zaken als schildklier enz, maar daarna met een dietiste en verandering van leefstijl...

Verder geloof ik zeker wel dat stressvolle perioden in ons leven, bij bepaalde mensen een ontregeling van het hormonaal systeem als gevolg kunnen hebben. Even opletten, dat is totaal wat anders dan 'het zit tussen de oren'. :Y)
Zolang die bepaalde mechanismen niet goed begrepen worden en ook niet adequaat behandeld kunnen worden, heeft dat dus tot gevolg dat een x aantal mensen met klachten zullen blijven rondlopen....Want van té hoge cortisolspiegels, om maar wat te noemen, is nog nooit iemand beter geworden.

We weten gewoon nog niet zo heel erg veel van allerlei scheikundige systemen in ons lichaam, maar daar wordt nu wel erg veel onderzoek naar gedaan, waardoor er steeds nieuwe inzichten zullen komen, ook over gezonde voeding, invloeden uit de omgeving, stress enz. Waarna een aantal patienten uit de vergaarbak die fybro/CVS nu is, op andere manieren geholpen kunnen worden, en gewoon weer een arbeidszaam en zelfredzaam leven zullen gaan leiden. *\o/*

In het buitenland zijn er ook klinieken die deze aandoeningen behandelen met een mix van hormonen en vit/mineralen, met voor zover ik weet, best hoopgevende resultaten.

Ik ben altijd van mening geweest dat zolang ik op dit niveau functioneer, ik niet meer ga dokteren. Maar zou ik weer een terugslag krijgen, ga ik onverwijld kijken wat deze buitenlandse klinieken voor mij kunnen betekenen.

Want de Nederlandse mentaliteit en protocollen, zijn bar weinig behulpzaam. :+ :')

Maar goed, voor een arts is het gewoon erg moeilijk om te zeggen: 'ik weet het niet, ik kan je niet helpen.'
Blijkbaar is ridiculiseren, verdacht maken, ontkennen dan het meer geeigende menselijke mechanisme (het ligt niet aan mij, en dus aan de patient).
Met veel menselijk leed en weinig oplossingen tot gevolg.

Gelukkig maar dat ongeveer 80% van de patienten binnen een jaar eigenlijk gewoon opknapt en verder kan.... Zonder dat wij weten waarom deze mensen wel genezen en die andere niet, dat is dan weer jammer.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:24

1 ding hoop ik in ieder geval , dat er idd. een oplossing komt .

wat mensen ( buitenaf) vaak vergeten , je kiest er niet voor !
als ik kon kiezen zou ik graag ''normaal'' en gezond zijn .

ik vind trouwens idd. wel dat mensen die al een duidelijk probleem hebben zoals obise dat daar eerst aan gewerkt moet worden voordat ze een stempel krijgen .
maar dit is niet voor iedereen het geval .

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:44

randalinpony schreef:
En ik wil niemand hier tegen de schenen schoppen, maar ik hoor om mij heen toch wel vaak van mensen die een CVS of fybro-diagnose hebben, maar die dus echt obese zijn of ertegenaan hangen.

Nee, zoals hierboven ook al gezegd wordt... ik ken er nagenoeg geen en ben er ook geen. En in dat ene geval waarin het wel zo is, heeft die persoon nog 5 andere ziektes. Ik geloof niet dat dat een oorzakelijk verband houdt met specifiek fibromyalgie, wel met (welvaarts)ziekte in het algemeen.
Ik denk dat andersom voor sommige mensen wél het geval kan zijn. Wanneer je je teveel laat beperken door je klachten, is het niet geheel 'vreemd' dat je dan ook aan kunt komen. Bovendien spelen vaak heel veel psychische factoren mee.
Ik weet niet in welk verband jij het bedoeld hebt, maar het komt over alsof je stelt dat fibro bij die mensen wel eens een gevolg kan zijn van hun overgewicht... ik zou daarmee uitkijken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:06

tja Adinda, ik ben niet superslank maar obese nou echt niet hoor :+ , en bovendien waarom zou ik de ziekte krijgen op een moment dat mijn leven er een stuk beter/makkelijker en vrolijker op word? je zou denken dat je je dan beter moet voelen, maar goed ik heb ook artrose, dát kunnen ze wél vaststellen, is duidelijk op foto's te zien, dus wellicht komt dáár een gedeelte van mijn pijn en narigheid vandaan, en de scoliose was ook duidelijk op de foto's en daar komt natuurlijk ook een deel pijn vandaan, maar ik wil wel gezegd hebben dat ik een erg optimistische natuur heb en ik denk niet dat het volledig op stress gegooid kan worden

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:23

Citaat:
Ik weet niet in welk verband jij het bedoeld hebt, maar het komt over alsof je stelt dat fibro bij die mensen wel eens een gevolg kan zijn van hun overgewicht... ik zou daarmee uitkijken.

Nee hoor, daar kijk ik dus niet mee uit. Ook al schop ik wellicht tegen een paar schenen. :) Kijk zelf had ik ook bepaald geen overgewicht toen ik fybro/CVS voor het eerst ontwikkelde. Eerder het tegenovergestelde. Maar ik merk wel degelijk dat overgewicht mijn lichaam sterker belast.
Ik ken dus in mijn directe omgeving wel degelijk een aantal mensen die echt te zwaar zijn, en dan beginnen andere zaken mee te spelen in je lichaamsbeleving.
Ik merk trouwens zelf dat als ik te zwaar word, ik meer klachten ondervindt. En meestal is dat dan ook omdat ik een poosje te veel ongezonde dingetjes eet... Maar ook dit zal weer niet voor iedereen opgaan!

Verder lijkt het erop dat men mij nu verwijt dat ik mensen 'de schuld' geef van het onstaan van fybro of op fybro gelijkende klachten. En dat doe ik nu juist niet.
Ik stel wél dat we gewoon nog wat weinig weten over de hele biochemie van ons lichaam, en dat allerlei factoren dus een oorzaak kunnen spelen bij het ontstaan van disbalansen in het lichaam.

Mijn punt is juist dat er diverse oorzaken aan de basis van symptomen kunnen liggen die fybro-achtig zijn.
En dat we in de verre toekomst hopelijk (ik denk ook waarschijnlijk) onderscheid kunnen gaan maken tussen oorzaken en behandelingen kunnen gaan aanpassen.

Jolandje, uit steeds meer onderzoek blijkt idd dat een pijnlijke aandoening een soort trigger kan zijn in het ontstaan van fybromyalgie. Men gaat er dan vanuit dat er een soort veranderingen in je lichaam optreden waardoor je pijn anders gaat ervaren. Dus ja, je artrose kan een reden zijn.
Maar dan weten ze dus nog niet, waarom de een met arthrose wel fybro ontwikkeld en de ander niet.
Daarnaast is er een soort verband tussen het hebben van een scoliose en ontwikkelen van fybro...

Verder zegt optimistische natuur op zich natuurlijk niet alles, want iemand die optimistisch en doorzetterig van aard is, gaat vaak heel lang door in situaties waarin anderen allang bij de pakken gaan neerzitten.
Maar ja niemand is van steen heh.

In ieder geval gaat het bij fybro dan dus niet om puur mentale klachten, maar het is bekend dat langdurige stress zijn weerslag heeft op o.a. ons immuumsysteem door hormonale veranderingen.

Mijn punt is, dat er dus vele mogelijke oorzaken zijn, en deze gelden dus lang niet allemaal tegelijk voor iedere patient.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:36

ja daar heb je gelijk in, maar dat maakt het juist zo moeilijk

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:49

hoe dan ook ik leef met mijn fibro en niet mijn fibro met mij .
ik probeer altijd zoveel mogelijk te doen en soms lukt dat , en soms komt het me duur te staan .

er zijn idd. 101 vormen van fibro , maar ik denk dat het aan de persoon zelf licht tot hoever ze zichzelf laten na kijken .
zelf heb ik bijv. al een hele hoop laten na kijken , maar toch zijn er mensen die zeggen dat ik diezelfde onderzoeken elk jaar moet herhalen ... het spijt me maar dat vertik ik ik laat er 2 x naar kijken en dan voorlopig echt niet meer .
ik wil graag veel uit m'n leven halen en geen studie opject worden die constand alleen de binnen kant van een ziekenhuis ziet . en al helemaal niet om een ander blij te maken .

en ik snap wel dat er mensen zijn die er wel makkelijk mee omgaan ( daar had ik gistere nog over bij het u.w.v daar was iedereen zo verbaasd dat ik zo gemotiveerd ben en zo graag wil ... ik stom verbaasd , is dat niet normaal dan ? :wow: blijkbaar was ik erg naief daarin :+ )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:59

Ik ben het met je eens Randal,ik geloof dat het uit een verstoring komt in het lichaam. En dat dat ook nog weleens per persoon kan verschillen wat die verstoring precies is.

Over wat betreft het overgewicht..daar ken ik niet genoeg mensen met fibro voor..ikzelf zit op zwaar ondergewicht..maarja ik ben ook een door{ dood} loper...wat ook niet goed is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:00

Ik vraag me wel af of hier ook mensen zijn die bij holistische artsen zijn geweest? de reguliere artsen kunnen niet zoveel dus...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:17

ja , voor mij geen resultaat .

( er zullen er vast ook genoeg zijn voor wie het wel werkt overigens hoor )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:26

Wat heb je geprobeerd als ik vragen mag? gewoon uit interesse hoor,mag ook per pb als je dat liever hebt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:38

heb je een pb gestuurd .

ben kapot ... heb de stallen staan mesten , foutje bedankt ...

maar geestelijk voelt het wel lekker :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:00

Merken jullie ook dat antibiotica invloed heeft op je lichaam?
Ik vind het sowieso al troep, maar heb nu een week antibiotica achter de rug en heb spontaan een zeerder lijf (en een dikke keel).

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:33

ik gebruik nooit geen ab , ik gebruik zolang mogelijk natuurlijke ontstekings remmers zoals cammille en honing .

maar het zou me niks verbazen als het een negative invloed heeft .,

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:45

Ik gebruik het ook nooit eigenlijk :n .

Over obesitas en fibro connectie denk ik niet dat dit waar is, ik weeg 63 kilo en ben 1.71 dus overgewicht heb ik niet.
Maar misschien dat het de pijn wel verergert als iemand wat zwaarder is.. Daar heb ik geen idee van.
Maar hoe moeilijk het ook is met een redelijk onbekende ziekte laten we niet teveel speculeren en al helemaal niet over anderen!! :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:57

ik heb van de reumatoloog verschillende medicijnen gehad en neem er niks meer van, ik werd er erg sloom en futloos van, das ook niet fijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:05

Tja ik had geen keus, had een ontstoken kies ;(
Kreeg meteen wat meer last van mijn lichaam, zowel mijn gewrichten als vermoeidheid en een dikke keel.
Ik slik het liever ook niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:44

Citaat:
Over obesitas en fibro connectie denk ik niet dat dit waar is, ik weeg 63 kilo en ben 1.71 dus overgewicht heb ik niet

Dus is wat ik eerder zei überhaupt niet op jou van toepassing. :+ Mijn stelling is juist, dat als iemand met enorm overgewicht én vermoeidheids/gewrichtsklachten bij een arts komt, dat dan sowieso eerst het stukje overgewicht aangepakt moet worden, voor er überhaupt een diagnose wordt gesteld. Gewoon omdat je je lichaam zo ontzettend aan het overbelasten bent.

Ik zeg dus nergens dat alle fybropatienten te dik zijn.

Antibiotica kan je darmflora best een dreun verkopen, misschien knap je sneller op als je probiotica drankjes neemt?