Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:24

Ik bemoei me er ook even mee, als dat goed is :wave:

Ik heb thuis een Leg Magic staan en doe dat om de dag, krijg je prachtige benen van is mijn ervaring van vroeger. Helaas heb ik het ivm tijdgebrek laten verloederen en nu kan ik weer opnieuw beginnnen. Maar ik ben fanatiek sporter dus dat komt wel goed. :)

En daarnaast doe ik zo'n 5 uur cardio per week en tennis ik met vlagen, ivm het seizoen weinig kunnen doen helaas. En in de zomer weer iedere week skeeleren.

Maar ik wil mijn armen ook wat sterker hebben, merk dat ik daar gewoon weinig kracht in heb. Iemand goede tips? Sorry ik heb niet het hele topic doorgelezen dat werd me wat te veel (ja wat dat betreft ben ik wel lui :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:27

Ik eet behoorlijk veel. Ik eet ongeveer 6 tot 8 boterhammen per dag. Voor het trainen ook bananen en ontbijtkoek. Een flink bord warm eten, meestal pasta of rijst. Vis en veel salades. Snoepen doe ik niet, ik houd niet van zoet en ik het weekend chips en iets lekkers op een stokbroodje is ook goed.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:27

JuliaMaria schreef:

Ik heb thuis een Leg Magic staan en doe dat om de dag, krijg je prachtige benen van is mijn ervaring van vroeger. Helaas heb ik het ivm tijdgebrek laten verloederen en nu kan ik weer opnieuw beginnnen. Maar ik ben fanatiek sporter dus dat komt wel goed. :)

En daarnaast doe ik zo'n 5 uur cardio per week en tennis ik met vlagen, ivm het seizoen weinig kunnen doen helaas. En in de zomer weer iedere week skeeleren.

Maar ik wil mijn armen ook wat sterker hebben, merk dat ik daar gewoon weinig kracht in heb. Iemand goede tips? Sorry ik heb niet het hele topic doorgelezen dat werd me wat te veel (ja wat dat betreft ben ik wel lui :o )

Leg magic heb ik ook, staat alleen op zolder te verstoffen :o
Voor je armen heb je dumpells nodig, dus gewichten :j
Er zijn wel oefeningen zonder gewichten voor je triceps

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:29

Mindim schreef:
Ik eet behoorlijk veel. Ik eet ongeveer 6 tot 8 boterhammen per dag. Voor het trainen ook bananen en ontbijtkoek. Een flink bord warm eten, meestal pasta of rijst. Vis en veel salades. Snoepen doe ik niet, ik houd niet van zoet en ik het weekend chips en iets lekkers op een stokbroodje is ook goed.

ik eet sinds 1 week helemaal geen brood meer, terwijl ik altijd brood at.
Eet voor het trainen nooit iets, alleen gewoon ontbijt of lunch of avondeten ligt er net aan wanneer ik sport.
Wil wel iets voor na trainen gaan gebruiken evt shake of iets.

Ik hou ook meer van hartig dan zoet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:37

JuliaMaria schreef:

Persoonlijk ben ik geen fan van die tell sell fitnessapparatuur die beweren dat je 10 procent lichaamsvet verliest in sessies van 3 x 60 seconden per dag.

Wat voor sport doe je zo fanatiek? En wat voor cardio? Van cardio krijg je toch aardig mooie benen?
Voor je armen moet je naar de sportschool. Daar hebben ze de gewichten en kunnen ze je vertellen hoe je je complete arm mooi traint voor een mooi resultaat. Als je weet welke oefeningen je kunt doen, kun je uiteindelijk thuis ook wel met gewichten bezig. Het nadeel is alleen dat wanneer je lijf voor de rest vrij onbespierd is, je beter eerst op apparaten kunt gaan zitten, om op een goede manier de rest van je spieren te trainen voor een goede houding. Heb je dat onder cntrole, dan kan je het beste met losse gewichten beginnen. Begin je gelijk met losse gewichten is het heel waarschijnlijk dat je een verkeerde houding aan neemt en dit leidt alleen maar tot blessures en schiet je er eigenlijk niet zo veel mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:38

SuzanLarissa schreef:
Mindim schreef:

Eet voor het trainen nooit iets, alleen gewoon ontbijt of lunch of avondeten ligt er net aan wanneer ik sport.

Waarom eet je dan geen brood? Wat eet je dan in de plaats? Zonder maagvulling gaan trainen vind ik geen handige zet.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:40

SuzanLarissa schreef:
Mindim schreef:

Waarom eet je dan geen brood? Wat eet je dan in de plaats? Zonder maagvulling gaan trainen vind ik geen handige zet.[/quote]

Eet ook geen pasta, rijst en aardappelen :P
Is om te kijken of ik afval van khd arm eten :)
Ik eet in de ochtend voor het sporten een cracker met beleg
en een bakje yoghurt met suikerloze siroop.
Sport altijd met maagvulling

Ojajoh

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:51

:wave:

had een hoop bij te lezen
sommige tips steek ik even in m'n zak (kwa buikspieren) :P

dinsdag verrot getraind omdat ik werd weggeroepen, donderdag niet getraind ivm beurs in de rai en vandaag had ik PT training en ik was totaal niet fit :=
toch wel 45 min getraind,maar het viel mij erg zwaar :o

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:57

SuzanLarissa schreef:
Ik kan wel minder eten dan vroeger, maar dat is omdat ik me een gezond eetpatroon heb aangeleerd.
Ik zit sneller vol door eiwitten en gezonder eten
Kan vaak maar vrij weining avond eten op, en zit sneller vol.

en nog heb ik een buikje hoor ;)

doe je buikspieren vaker dan een keer op een dag?
Stop daar maar mee en doe een sessie per dag ;)
Gewoon een goede training met flinke oefeningen, is niet nodig om meerder malen per dag te doen.

:j als ik eropeens zin in heb en soms heb ik echt zo'n 'NU' momentje
okee is dat beter? en hoe lang moet je dat ongeveer doen? halfuurtje? uurtje?
jah ik heb mijn buikje geerfd van mn ma :') we zijn niet dik ofzo
maar hij gaat maar niet weg :')

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:01

hoop trouwens dat ik dankzij dit forum door blijf gaan
en niet stop
dankbaar voor dit forum *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:13

SuzanLarissa schreef:

Maar wat als je straks je kilo's bent afgevallen, dan ook geen brood, rijst, pasta en aardappels meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:14

karin1994 schreef:
hoop trouwens dat ik dankzij dit forum door blijf gaan
en niet stop
dankbaar voor dit forum *\o/*

Gewoon door blijven gaan, ook zonder forum.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:28

Geen brood :oo :oo dat overleef ik niet hoor
Ik moet brood eten
Eet liever brood dan warm eten
Ben gek op brood
Ik hou van brood :D
Ik eet altijd warm in de avond en na het eten afwassen en gelijk sporten
Doe dan wel eerst mijn armen en benen zo kan mijn eten even zakken
En als laatst aan kracht doe ik mijn buik
En daarna nog een uur cardio
Als ik eerst mijn buik doe dan komt mijn eten weer omhoog

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:29

Ik eet ook vrijwel geen brood hoor, smorgens vaak een sneetje notenbrood en ik eet doordeweek weinig pasta, rijst, aardappelen. Wel veel groenten, salades, noten, zaden en fruit

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:32

Mindim schreef:
SuzanLarissa schreef:

Maar wat als je straks je kilo's bent afgevallen, dan ook geen brood, rijst, pasta en aardappels meer?

Ja het schijnt dus dat je je hele leven kalm aan moet blijven doen met koolhydraten, zowieso niet slecht we krijgen veel koolhydraten te veel binnen, dus ik twijfel nog wel. wil wel weer gewoon brood gaan eten en pasta en rijst ben ik groot fan van.
ik doe nog een weekje als ik dan geen verschil zie in hoe ik me voel, lichaam en geest dan stop ik er gewoon weer mee :j

Blijf dan wel letten op te veel koolhydraten hoor, want te is nooit goed :+

En ik wil echt flink fanatiek gaan sporten, dus dan is het bijna niet mogelijk om zonder koolhydraten te leven..
En eet altijd al gezond en om nou in een halfjaar 7 kilo af te vallen duurt me wel heel erg lang, en nu ben ik
omgeschakeld naar gezond eten en dan gaat afvallen niet meer zo gauw.

En daarom kan ik ook niet wachtten tot ik vanavond mijn schema krijg :D :D :D :D
wil zo graag keihard aan de slag gaan!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:33

DDDMakkink schreef:
Geen brood :oo :oo dat overleef ik niet hoor
Ik moet brood eten
Eet liever brood dan warm eten
Ben gek op brood
Ik hou van brood :D
Ik eet altijd warm in de avond en na het eten afwassen en gelijk sporten
Doe dan wel eerst mijn armen en benen zo kan mijn eten even zakken
En als laatst aan kracht doe ik mijn buik
En daarna nog een uur cardio
Als ik eerst mijn buik doe dan komt mijn eten weer omhoog

ik hou ook van brood echt heeeeeeerlijk,
dus moet je nagaan hoe moeilijk het is :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:34

karin1994 schreef:
:j als ik eropeens zin in heb en soms heb ik echt zo'n 'NU' momentje
okee is dat beter? en hoe lang moet je dat ongeveer doen? halfuurtje? uurtje?
jah ik heb mijn buikje geerfd van mn ma :') we zijn niet dik ofzo
maar hij gaat maar niet weg :')

wij hebben op de sportschool altijd buikspierkwartiertje
Das echt een flinke opgave en dan voel je je buikspieren goed hoor.
ik doe vaak maar een kwartiertje ook zelf, als je het goed aanpakt dan krijg je daar echt goed
spierpijn van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:36

SuzanLarissa schreef:
Ja het schijnt dus dat je je hele leven kalm aan moet blijven doen met koolhydraten, zowieso niet slecht we krijgen veel koolhydraten te veel binnen, dus ik twijfel nog wel. wil wel weer gewoon brood gaan eten en pasta en rijst ben ik groot fan van.
ik doe nog een weekje als ik dan geen verschil zie in hoe ik me voel, lichaam en geest dan stop ik er gewoon weer mee :j

En ik wil echt flink fanatiek gaan sporten, dus dan is het bijna niet mogelijk om zonder koolhydraten te leven..
En eet altijd al gezond en om nou in een halfjaar 7 kilo af te vallen duurt me wel heel erg lang, en nu ben ik

En daarom kan ik ook niet wachtten tot ik vanavond mijn schema krijg :D :D :D :D

Ik wilde zeggen, fanatiek sporten en geen koolhydraten gaan niet samen. Lijkt me ook bijzonder ongezond.

Misschien interessant:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/theorie/koolhydraten.htm

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:46

ja klopt, die koolhydraten leveren toch de energie, toch??

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:56

Mindim schreef:
SuzanLarissa schreef:

Ik wilde zeggen, fanatiek sporten en geen koolhydraten gaan niet samen. Lijkt me ook bijzonder ongezond.

Misschien interessant:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/theorie/koolhydraten.htm

Heel interessant artikel, bedankt :)!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:58

Mag ik hier ook om een hoekje komen kijken? Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar ben de laatste tijd wat fanatieker aan het sporten. Power dumbell, TRX en fitness (ligt er net aan hoe het gaat met mijn rooster), dus wie weet zie ik hier nog wat leuke dingen voorbij komen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:38

Echt knap hoor dat mensen brood kunnen laten staan
Pasta of rijst eet ik zelden eigenlijk
Lust het wel
Ik eet in de ochtend 2 beschuitjes met kaas en plakjes ontbijtkoek
Rond het middag uur 4 sneetjes brood
Tussen lunch en diner een appel of liga koek
En dan mijn avond eten wat eigenlijk altijd groente en aardappels en vlees is
En soms na het sporten nog een koekje of chips maar dat is ook niet dagelijks

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:43

Ik heb even een vraagje over mijn benen. Die zijn extreem vermoeid en doen best zeer, wat kan ik doen om dat gevoel minder te laten worden.

Zal even wat achtergrond info geven. Ik heb cf (taaislijmziekte) en mijn lichaam hersteld zich minder snel als bij gezonde mensen en met sporten kan ik ook niet op het normale niveau mee trainen. Nu heb ik woensdag vrij intensief getraind voor mijn doen voornamelijk mijn benen dat ging allemaal prima en daarna vrij weinig last er van. Maar woensdag tegen de avond was ik met de hond het bos in, hond opeens weg en hebben we nog eens 4 uur naar hem lopen zoeken dus al met al een enorme aanslag op mijn benen. Uiteindelijk besloten om de volgende dag verder te zoeken was al heel erg ver over mijn grens gegaan. Dat we thuis kwamen zat hij gewoon voor de deur te wachten.

Donderdag ook een zware dag gehad ben postbode dus veel lopen en fietsen na mijn werk wel mijn rust gepakt, vanochtend voelde het normaal deed geen zeer maar nu na het werk heb ik weer ontzettende last van vermoeide en brandende spieren alleen in mijn bovenbenen net een warme douche genomen en voelde dat mijn bovenbenen keihard zijn en hoef er maar overheen te gaan met mijn hand en het doet pijn.

Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat dat minder wordt? Ik pak mijn rust wel maar ja hond moet ook uit en vanavond in de sportschool doe ik alleen mijn armen en buik.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:56

Ja rusten en masseren meer kan je er even niet aan doen
Hoe vaak in de week train je je benen op de sportschool?

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

Niet he? Was er al bang voor :(

Heb woensdag mijn schema gehad dus ben toen echt gericht begonnen, voor die tijd ging ik 2x in de week en deed ik beetje armen en benen en niet echt intensief.