HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:21

Ik heb een blog bijgehouden over papa. Ik kan me voorstellen dat dat voor TS veel te confronterend is maar misschien zijn er anderen die hem wel willen lezen. Stuur me dan even een pbtje.

En ts, je zult ook merken dat vriendschappen veranderen. Mijn beste vrienden lieten het afweten en kennissen kwamen ineens elke dag langs. Vriendschappen worden ook heel intens, mijn beste vriendinnetje en ik deden werkelijk alles samen terwijl ik toch heel veel ruimte nodig heb voor mezelf.

Horse_lover9

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:30

@lieveli : Vind het erg om toe te geven, maar ik kan momenteel niet veel heftigs hebben.. dus je blog, hoe puur en intens ook is momenteel even niet geschikt voor deze gevoelige ogen.. Sorry!!!
Ik denk wel aan je! Ben bang dat ik ga janken en even momentjes mijn hoop verlies.
Ben sterk, maar ik vecht om niet te breken en niet negatief te gaan denken...
Ben heel benieuwe welke vriendinnen ik ga verliezen en welke erbij komen!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:31

Evelli schreef:
En even een boodschap voor degene die onderstaande PB naar de TS heeft gezonden: Schaam je! Schaam je diep!
Kan daar zo ongelovelijk boos om worden! Dergelijke suggesties zijn levensgevaarlijk, zie de Sylvia Millecam zaak!

Horse_lover9 schreef:
De suggestie om maar te stoppen met behandeling en dieet te gaan volgen (per pb): daar ben ik wel te nuchter voor.
Wel heb ik de suggestie hier vaker gehoord en ga er wel over lezen. EN EN zou kunnen. Echter geloof ik niet in genezing zonder de artsen en dus zonder giftige troep.
Ik vind het dan ook eigenlijk not-done om dat te suggereren. Maargoed.. ook diegene doet dat met het idee te willen helpen.

Ben t zo met je eens...
Word er boos en verdrietig van....
Van de week was er een engelse serie en daar was een dokter die vond dat er voor aids geen medicijnen nodig waren kan me dat zo niet voorstellen...

tita schreef:
Maar enige tip die ik wil geven is eet zo veel mogelijk en snoep zoveel mogelijk en eet alleen nog maar lekker dingen want als je dadelijk aan de maagsonde moet.. dan hebbie geen smaak meer..

Enig voordeel is dat het
A je hoeft niet meer te koken
B geen boodschappen doen
C geldbesparend

HA ha ha ha idd en helemaal waaar!

tita schreef:
Ook Sillvia heeft zelft de beslissing genomen, dat doen anderen niet voor je..tenzij je erg manipulatief bent, maar ze heeft ons nog ~~}> ~~}>

Zo n keuze maakt men meestal als je helemaal desperate bent en eigenlijk niet meer goed kan nadenken.
En op zo n moment ben je erg goed om te praten dus TS als je zo n moment ooit mocht bereiken zeg t hier en ik hoop dat er dan voldoende bokkers zijn die jouw kunnen overtuigen dat de behandeling die je volgt goed is hoe zwaar ook!

Rijst en pasta gepureerd is zo niet lekker!
T ziet er al smerig uit laat staan om te eten :')
Net als sla ook niet pureren dat word een groen drabje :+
Zo waren er wel meer dingen die de patienten die gepureerd eten moesten zei niet doen.
Sommige dingen zullen vast lekker zijn maar als de substantie al misselijk makend is eet je t moooi niet is mijn ervaring :Y)

Owww en die lelijke of minder fijne pbs lekker overslaan en deleten }>

Je heb ook van die mini kuipjes appelmoes met verschillende smaakjes!

En fruit shakes kan je zelf ook maken!
Een banaan een kiwi handje spinazie en een beetje water en blenderen maar!
Gezond en lekker!

Gek mens niet ziek je ben t wel ziek en dan verdien je kaartjes!!!!

Kwa pap is t mischien geen slecht idee om volle melk producten te gebruiken!
Brinta erdoor of havermout maar je kan ook zelf griesmeel maken!

Vla met bolletjes kan nu nog wel vermoed ik deze zijn echt klein!

MarcoBorsato schreef:
Ik heb een heleboel geleerd van de kanker van mijn vader. Bijvoorbeeld dat je nooit sondevoeding moet proeven. Als de zuster zegt dat het vies, dan is het dat ook. :')

De geur zegt genoeg :')

Ow en als je last heb van de slijm vorming door melk drink er wat achter aan zoals water oid!

MarcoBorsato schreef:
Het ziet er verdomme uit als perzik-yoghurtdrink!

Niet alle soorten hoor :')

vuurneon schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het ziet er verdomme uit als perzik-yoghurtdrink!

:')

En t smaakt naar gepureerde vitamine pillen :+
Me zusje en ik deden vroeger een wedstrijdje wie t langs op zo n vitamine pil kon zuigen nou das zooooo viesss :')

raket schreef:
[
Ik moest ooit een patiënt verdikte ensini(je wilt niet weten wat het is...) geven. hij weigerde. Hij at bijna niets en toen ik mijn charmes in de strijd gooide zei hij: "Als jij dit schaaltje leeglepelt zonder vies te kijken, beloof ik vanaf nu zonder morren alle aangeboden hapjes te nemen. Nou naar 1 hap had ik 4 koppen thee nodig om die plakzooi van mijn gehemelte te krijgen en de smaak heeft 3 dagen geduurd....
Overigens heb ik ook logopedie en diëtiste gedwongen te proeven en daardoor hebben ze nu chocomousse en roomijs.....

Bij ons had de dieetiste bedacht dat je best zo n fruit drink kon mengen met zo n melk variatie dan dikt t mooi in :+
En dat is toch viesssssss alleen de geur al en wat zegt zo n dieetiste en/of collega s meneer/mevrouw is toch dement nou dan heb je mij op t dak zitten.
Ik vind zulke dingen zo frustrerend en word er (nog) zo boos om.

vuurneon schreef:
In het bejaardenhuis krijg ik ook soep met verdikkingsmiddel, tegen het verslikken. Wij noemen het soms al liefkozend; blubber soep :D
Je zou er bijna Greenpeace voor gaan bellen voor een mileuramp wegens de olie achtige laag, je hebt het idee dat je het kan snijden.
Gaat nu beter, kok let er op dat er niet teveel door heen gaat hahah :D

Wij moesten t zelf indikken :Y) met van die soepen binder :')
Maar eerlijk is eerlijk als je t goed gebruikt proef je daar echt niks van!

Zo he he ikke is bij :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:39

Kido, mensen niet met respect behandelen, dan zit ik ook op het dak...
Wat wel een tip is om drinkvoedingen binnen te krijgen:
Een halve vanille/ melk variant aanvullen met koffie. Ik lust zelf geen koffie, maar ik maak het vaak voor patiënten, ook de cognitief goede en dan drinkt het beter weg zeggen ze. Sommigen vinden het zelfs oprecht lekker.

Ik heb ooit cola door een sonde gegeven. Patiënt was het opboeren van sondevoeding zat, zou liever een colaboer laten. :+

Ik heb nachtdienst gehad, dus ik heb moeite om van mijn luie ... Af te komen, maar nu ga ik de ts weer de kans geven om er tussen te komen.

Zijn er al recepttips langs gekomen die je aanspreken?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:42

Wow wat heftig zeg!(heb verdere berichten niet gelezen,sorry als ik ineens zo kom binnen vallen).
Het enige wat ik kan zeggen is:wees sterk!maar zo te lezen ben je dat zeker.ik hoop dat je veel steun vind aan alle lieve woorden van de bokkers.
Liefs!

Kido

Ik dikte koffie nog wel eens in met warme vanile vla das echt lekker!

vivana

Allereerst wens ik je enorm veel sterkte en ga gewoon door met wat je nog wel kunt....(makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk vanaf deze kant)..
Fijn dat je jezelf er verder goed doorheen slaat.
Wat betreft eten,kun je niet van die gewone babypotjes voeding eten? (is best smakelijk hoor :o )
En anders kun je toch gewoon pureren wat je lekker vind en mag en kan eten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:44

Kido; de smaak blijft verbazingwekkend goed van blubber soep haha, alleen het eet niet echt lekker :') om even het uiterlijk maar te zwijgen :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:46

Ook ik kom even binnenvallen, heb alleen de berichten van de TS gelezen en ik vind je superstoer hoe je hier mee omgaat. Knap hoor!

Heel veel sterkte en succes, ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt met jou. :j
Ik blijf je volgen!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:47

vuurneon schreef:
Kido; de smaak blijft verbazingwekkend goed van blubber soep haha, alleen het eet niet echt lekker :') om even het uiterlijk maar te zwijgen :D

HA ha ha idd....
Ik had wel eens van die suffe collega s die een schep indik erin mikten en dan pot weg zetten en dan roeren :+
Werkt mooi niet dan heb je een dikke klont in je drinken :')
Familie van patienten wist me gauw te vinden als ze door hadden dat ik t a klontvrij kreeg en b dat t ook nog lekker was.
Tjah ik proef nu eenmaal alles zelf :D
Ook altijd leuk ik deed een hoop voor voor familie en als ze t dan zelf wisten mochten ze t zelf pakken en/of maken dat gaf ze een meer thuis gevoel.

*oeps of topic sorry ts*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:49

O ja misschien heb je er niets aan, maar mij hielp bij slikproblemen het eten en drinken door te slikken met mijn kaken bijna op elkaar geklemd. Dan gaat er kleine beetjes per keer met meer snelheid door je slokdarm. Helpt mij erg goed tegen verslikken en voorkomt dat er te grote stukjes problemen geven.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:54

Beste TS,
Ik heb zojuist 23 paginas doorgelezen in 1 adem...
Ook ik heb er nog erg weinig woorden voor wat jij moet doormaken. Ik wil je in ieder geval heeeeel veel sterkte wensen.
Zelf heb ik een maagband, welke dus ook op die plek zit als waar jij last van hebt... Enigzins kan ik me dus voorstellen hoe het voelt dat het eten niet zomaar 'door' gaat. Idd moet je vaak wel uitkijken met zuivel producten omdat deze idd slijmaanmakend is en de doorgang dus nog iets kan vernauwen. Ik weet niet of jij daar ook last van hebt? Zo niet, dan maakte ik wel eens yoghurt of melk en dan vers fruit er doorheen pureren. Vaak deed ik er dan ook nog bijv een bolletje vanille ijs bij en wat suiker. Niet het gezondste, maar wel even wat energie naar binnen dan. En misschien een tip nog: neem je ook vitamine pillen nu? Misschien wel een idee, want zo te lezen krijg je zo wel wat te korten. Dus misschien is dat niet een verkeerd idee en dan ipv pillen de kauwtabletten nemen. Of de bruistabletten.

Ik wil je echt ontzettend veel sterkte wensen!!!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:58

En oh ja, ik had nog een aantal vragen, dit omdat ik een aantal van jou klachten herken die mijn schoonzus op het moment heeft en waarvan er niet bekend is wat ze heeft.
Had jij ook veel last van misselijkheid en overgeven, voordat je dus wist hoe en wat?
En wat voor testen zijn er gedaan waar niet uit is gekomen dat je deze ziekte hebt? Mijn schoonzus heeft namelijk een echo gehad, bloedtesten en urine onderzoek, zouden ze het dan al hebben moeten kunnen vinden?! Bijv in de bloedwaardes ofzo?
Onwijs bedankt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:59

Is er al met een camera in de keel gekeken bij je schoonzus?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:01

Nee nog niet, de 24e gaan ze verder onderzoeken en dat waarschijnljik ook doen...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:11

smoothies en ontbijtdrankjes?
yoghurt met banaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:15

Tamadine schreef:
Nee nog niet, de 24e gaan ze verder onderzoeken en dat waarschijnljik ook doen...

Dan zul je wel afwijkingen moeten kunnen zien als dat het geval is verwacht ik. Ik hoop van niet en dat er iets anders achter weg komt, iets onschuldigers.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:19

Vreselijk voor je
Veel sterkte :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:23

Fijn om te lezen dat je steun krijgt van je collega's TS :j. Gewoon af en toe even lekker een kopje thee (of bakkie) bij ze doen om het contact te onderhouden. Je moet er wel uit als je kan, want de hele dag binnen zitten is niet goed voor je geest. Hoe voel je je verder lichamelijk? Ben je erg snel moe?

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:33

*lacht zich rot om o.a. kido en raket

Verder heb ik inderdaad goede tips gelezen, ook per pb!!
Wat betreft baby-potjes: ik pureer liever zelf iets denk ik..
Respect voor Tamadine voor t lezen van 23 pagina's hahaha...
Maarre.. ik heb uiteindelijk toen ik af en toe iets bleef eten mij wel misselijk gevoeld en mn eten er uit gegooid.
Kan het t beste zo beschrijven de eerste klachten: 0,0 eetlust, bij normaal vast voedsel binnen 10 seconde een vreselijke pijn en je voelt t eten naar beneden vallen. Daarna veeeel pijn en heeel ongemakkelijk.
In de bloedwaardes is niets te zien eigenlijk.
Is dit hierboven wat zij ook heeft???
Oh ja, vaak kramp ook.. maar kan ook v andere ziekte v mij komen..

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:36

Ben inderdaad woensdag even langs gegaan. Het is een super drukke afdeling, dus kan ook niet te vaak langsgaan want dan werkt niemand bijna op de afdeling hahaha :') .
Vandaag alleen 10 deuren verder naar de blokker gelopen en op de terugweg naar de slager voor boerenkool stamppot :o .
Ben helaas snel moe en heb zeer weinig energie.
Toch lig ik niet de hele dag op de bank.
Soms tussendoor wel..

Besloten dat ik hard moet gaan proberen te sparen voor een i-pad. Dan hoef ik niet steeds naar mn bureau toe v internet.. merk dat ik wel meer behoefte heb om op de bank te hangen vaak.
Eerste 100 euro door verjaardag gisteren is een mooi begin :D .

laetitia schreef:
Fijn om te lezen dat je steun krijgt van je collega's TS :j. Gewoon af en toe even lekker een kopje thee (of bakkie) bij ze doen om het contact te onderhouden. Je moet er wel uit als je kan, want de hele dag binnen zitten is niet goed voor je geest. Hoe voel je je verder lichamelijk? Ben je erg snel moe?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:39

iPad is coooooool, ik kan dat ook lekker doen als ik in bed lig :)
Zit er nu ook achter op de uni, handig ding!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:41

Heb ook een Ipad en vind hem echt geniaal! (updaten was een hell, dus als je er een koopt, zorg dat Ois5 er al op staat)
Gebruik hem vooral om te gamen en te internetten :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:42

Ik heb die van mij ook mooi bij de apple store laten updaten :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:49

vuurneon schreef:
Ik heb die van mij ook mooi bij de apple store laten updaten :j

Dan zou ik alles kwijt zijn qua fotos e.d. dus zijn zelf gaan klooien.
Heeft 2 avonden gekost en een hele zaterdag en toen was hij eindelijk geupdate.
Maar goed, was een waarschuwing voor de TS :+ het is het waard om voor te sparen, maar koop er wel eentje met OIS5 :+