Esther28 schreef:Dat fel en ongenuanceerd reageren heeft te maken met het feit dat de bewust kinderloze mensen hoogstwaarschijnlijk het spuugzat zijn om zich keer op keer maar met hand en tand te moeten verdedigen tegenover de kinderverheerlijkers! Als je het al diverse malen op een tactische en genuanceerde manier hebt gebracht en het komt kennelijk niet over, omdat er nog steeds reacties komen als: "wacht maar tot je ouder bent", "je bent de juiste nog niet tegengekomen", "je bent egoistisch", en als klapstuk dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel aan je eigen jeugd zal liggen, kinderverheerlijkers die je zo ongeveer een kind door de strot proberen te douwen/aan te praten terwijl je met je tactische en genuanceerde reactie al duidelijk hebt gemaakt dat dat echt niet is wat wilt, kan je zo ongeveer niet anders meer dan als een olifant in een porselein kast reageren!
Ik hoop niet dat je het nu hebt over mensen in het topic, want ik heb dat soort dingen hier nog niet gelezen! Behalve dan de opmerking dat het kan veranderen als je ouder bent (zoals ik al eerder aan heb gedragen, ik ben kinderloos en heb jaaaaren geroepen dat ik ze ab-so-luut niet wil, maar inmiddels begin ik te merken dat ik er stiekem toch wat meer voor open sta. Al weet ik nog steeds niet of ik uberhaupt wel kinderen wil hoor!). Maar "het kan veranderen als je ouder bent" is wel wat anders dan zeggen "wacht maar als je ouder bent" en er dan vanuit gaan dat iedere vrouw opeens wel kinderen wil.
Nogmaals, ik snap dat het heel vervelend is als mensen in je omgeving constant maar door blijven zeuren over kinderen krijgen en ik snap ook zeker wel dat mensen in het topic sneller in de verdediging schieten, maar ik vind de gemoederen hier af en toe wel heel erg hoog oplopen. We kunnen toch op een normale manier met elkaar discussiëren?