ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:43

@ esther28: waarom heb ik daar dan geen last van en ook niet gehad op een enkeling na?
Ligt het dan gewoon niet aan die ene persoon in kwestie?
Ik las al ergens eerder dat iemand een schoonmoeder had die er maar eindeloos op door bleef zeuren.
Dan ligt het toch aan haar, toch niet aan jou?
juist bij dergelijke mensen zou ik die discussie afkappen en gewoon zeggen; joh, de tijd zal het leren.
Scheelt een hoop irritatie bij jezelf die er dan op een ander moment blijkbaar alsnog uit komt.
het is jouw leven jouw keus en laat je er vooral niet in gek maken toch? :)

Edit: je bent hoop ik met mij niet aan het verzanden in een discussie om jezelf te verdedigen?
Ik deel enkel mn ervaring met jou als eveneens bewust kinderloze vrouw. :P
Laatst bijgewerkt door Trennie op 09-01-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:46

Stendo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige reacties ( gr_roos) heel goed snap. Ik zelf ben het ook spug zat elke keer weer op een rustige en geduldige manier uit te moeten leggen aan steeds weer de zelfde personen dat ik geen kinderen wil dat ik onderlaatst tegen mijn schoonmoeder ook knap uit de slof ben gevlogen. Elke keer weer zaniken over het zelfde terwijl je dat dan echt al wel vaak zat op de juiste maniet uit heb gelegd. Kijk het is niet goed om zo uit je slof te schieten maar hee accepteer en respecteer die beslissing dan ook eens.

_O- _O- _O- Kind wees blij. Het wordt pas erg als ze je het niet meer vragen.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:48

Babootje schreef:
Stendo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige reacties ( gr_roos) heel goed snap. Ik zelf ben het ook spug zat elke keer weer op een rustige en geduldige manier uit te moeten leggen aan steeds weer de zelfde personen dat ik geen kinderen wil dat ik onderlaatst tegen mijn schoonmoeder ook knap uit de slof ben gevlogen. Elke keer weer zaniken over het zelfde terwijl je dat dan echt al wel vaak zat op de juiste maniet uit heb gelegd. Kijk het is niet goed om zo uit je slof te schieten maar hee accepteer en respecteer die beslissing dan ook eens.

hahaha! Goeie! :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:48

Trennie schreef:
@ esther28: waarom heb ik daar dan geen last van en ook niet gehad op een enkeling na?
Ligt het dan gewoon niet aan die ene persoon in kwestie?
Ik las al ergens eerder dat iemand een schoonmoeder had die er maar eindeloos op door bleef zeuren.
Dan ligt het toch aan haar, toch niet aan jou?
juist bij dergelijke mensen zou ik die discussie afkappen en gewoon zeggen; joh, de tijd zal het leren.
Scheelt een hoop irritatie bij jezelf die er dan op een ander moment blijkbaar alsnog uit komt.
het is jouw leven jouw keus en laat je er vooral niet in gek maken toch? :)

Edit: je bent hoop ik met mij niet aan het verzanden in een discussie om jezelf te verdedigen?
Ik deel enkel mn ervaring met jou als eveneens bewust kinderloze vrouw. :P

Het is niet omdat jij een uitzondering bent, dat dan ook niemand daar last van heeft. Dat is juist wat we bedoelen.
Als je het topic naleest, zul je wel vlug genoeg ontdekken dat veel mensen er last van hebben.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:51

Maar hoe duidelijk is iedereen dan naar zulke mensen?
Als ik dat zo mee zou maken zou ik direct zeggen: ik wil het daar niet over hebben want ik ben de opmerkingen (...alles wat jullie noemen......) zat.
Einde discussie.
het is toch idioot om het tot zo'n grote ergenis te laten oplopen?
Wat denken die mensen wel??? :+ ;)

Edit: juist omdat ik met jongeren werk, is dat al een reden die ik noem in het geen kinderen willen.
ik zeg dan altijd: ik werk met kinderen en het is heerlijk om daar de deur dicht te doen en met andere dingen bezig te zijn.
Ik heb de kinderen op mn werk en dat is genoeg voor mij.
Misschien dat ik daarom geen verder gezeur krijg?
Laatst bijgewerkt door Trennie op 09-01-12 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:52

Misschien doen we dat wel, maar blijft het commentaar maar komen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:54

Stendo schreef:

Babootje schreef:

Trennie schreef:
[hahaha! Goeie! :+

Toen ik zwanger was, kreeg ik serieus de opmerking: "Wat leuk voor jullie, jullie waren al zo lang bezig". Oeps, wat had ik gemist???? Hebben we hartelijk om kunnen lachen.
In mijn kinderloze tijd heb ik me nooit druk gemaakt om mensen die vroegen "Moeten jullie niet ook.....". Ik ben zwanger geraakt op mijn 35e. Toen was iedereen al opgehouden met het vragen (uit angst dat we misschien wel ongewild kinderloos waren). Dus bokkers die zich ergeren aan het vragen. Het stopt vanzelf :D :D :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:56

Chanel1985: zo is het idd...
@Trennie: hoeveel duidelijker dan: "nee ik wil geen kinderen, nu niet en ook later niet, ja ik heb daar goed over nagedacht en mijn leven is leuk genoeg zoals het nu is" kan je zijn?? En dat een keer of tig??

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:59

Esther28 schreef:
Chanel1985: zo is het idd...
@Trennie: hoeveel duidelijker dan: "nee ik wil geen kinderen, nu niet en ook later niet, ja ik heb daar goed over nagedacht en mijn leven is leuk genoeg zoals het nu is" kan je zijn?? En dat een keer of tig??

Nou, in zo'n geval zou ik er niet eens meer op in gaan.
Klaar is klaar.
Maar ik zou me er ook niet aan ergeren.
Zonde van mn tijd en leuke dag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:00

Tja, ik kan ook wel blijven verdedigen, maar die doordrammers laat ik maar kletsen.
Op zo'n moment horen ze namelijk toch alleen zichzelf en zijn zo vol van hun eigen mening, dat ik mij de energie bespaar ertegenin te gaan. Ik ben halverwege al afgehaakt, goed luisteren is toch al geen eigenschap van mij.
Gelukkig komt een zwangerschap niet uit de kraan dus zwanger krijgen zij me niet :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:06

Ik ben momenteel 25, roep ook al jaren dat ik geen kinderen wil.
Denk dat mijn moeder zich er eindelijk bij heeft neergelegd :) haha
Toen mijn paard in 2010 zo ziek was en ik haar heb laten in slapen zij mijn moeder: Ik wil er graag bij zijn...
Dit is voor jou een kind en daar moet ik bij zijn... andere kleinkinderen zal ik vermoedelijk niet krijgen...

Dus ach, eenmaal zullen ze het wel inzien, al zullen vele mensen verbaast blijven kijken (bijv. mijn schoonmoeder dan weer hahaha)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:10

Citaat:
Kind wees blij. Het wordt pas erg als ze je het niet meer vragen.

In jou tijd was 1x alles zeggen waarschijnlijk genoeg gok ik. Maar de tijden veranderen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:38

Firefly4 schreef:
Ik ben momenteel 25, roep ook al jaren dat ik geen kinderen wil.
Denk dat mijn moeder zich er eindelijk bij heeft neergelegd :) haha
Toen mijn paard in 2010 zo ziek was en ik haar heb laten in slapen zij mijn moeder: Ik wil er graag bij zijn...
Dit is voor jou een kind en daar moet ik bij zijn... andere kleinkinderen zal ik vermoedelijk niet krijgen...

Dus ach, eenmaal zullen ze het wel inzien, al zullen vele mensen verbaast blijven kijken (bijv. mijn schoonmoeder dan weer hahaha)

dit is wat mijn ouders ook zeggen. ze weten dat mijn paard ons kind is en we verders geen kinderen willen. dus ze vragen ook altijd hoe het met dennis is, veel mensen denken ook dat het een mens is :') en dan vragen hoe is het met jullie kleine ehh ja goed hoor :') klein issie al niet meer hoor haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:39

Stendo schreef:
Citaat:
Kind wees blij. Het wordt pas erg als ze je het niet meer vragen.

In jou tijd was 1x alles zeggen waarschijnlijk genoeg gok ik. Maar de tijden veranderen.

Welnee, maar je eraan ergeren is een verspilling van energie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:19

Esther28 schreef:
Dat fel en ongenuanceerd reageren heeft te maken met het feit dat de bewust kinderloze mensen hoogstwaarschijnlijk het spuugzat zijn om zich keer op keer maar met hand en tand te moeten verdedigen tegenover de kinderverheerlijkers! Als je het al diverse malen op een tactische en genuanceerde manier hebt gebracht en het komt kennelijk niet over, omdat er nog steeds reacties komen als: "wacht maar tot je ouder bent", "je bent de juiste nog niet tegengekomen", "je bent egoistisch", en als klapstuk dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel aan je eigen jeugd zal liggen, kinderverheerlijkers die je zo ongeveer een kind door de strot proberen te douwen/aan te praten terwijl je met je tactische en genuanceerde reactie al duidelijk hebt gemaakt dat dat echt niet is wat wilt, kan je zo ongeveer niet anders meer dan als een olifant in een porselein kast reageren!

Ik hoop niet dat je het nu hebt over mensen in het topic, want ik heb dat soort dingen hier nog niet gelezen! Behalve dan de opmerking dat het kan veranderen als je ouder bent (zoals ik al eerder aan heb gedragen, ik ben kinderloos en heb jaaaaren geroepen dat ik ze ab-so-luut niet wil, maar inmiddels begin ik te merken dat ik er stiekem toch wat meer voor open sta. Al weet ik nog steeds niet of ik uberhaupt wel kinderen wil hoor!). Maar "het kan veranderen als je ouder bent" is wel wat anders dan zeggen "wacht maar als je ouder bent" en er dan vanuit gaan dat iedere vrouw opeens wel kinderen wil.

Nogmaals, ik snap dat het heel vervelend is als mensen in je omgeving constant maar door blijven zeuren over kinderen krijgen en ik snap ook zeker wel dat mensen in het topic sneller in de verdediging schieten, maar ik vind de gemoederen hier af en toe wel heel erg hoog oplopen. We kunnen toch op een normale manier met elkaar discussiëren?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:48

Ik vraag me ook af welke exacte quotes allemaal insinueren dat mensen met een kinderwens er vanuit gaan dat iedereen die nu roept geen kinderen te willen, wel van gedachte zou veranderen omdat het bij hun ook gebeurt is? Op hier en daar een verloren quote na zie ik dat op het eerste zicht toch niet.

Ik zeg ook, ik riep even hard dat ik ze niet wou en nu begint het te kriebelen. Maar zeg ik "wacht maar, dat overkomt jou ook!" Nee hoor :n . Het zou KUNNEN, maar het hoeft niet en ik ga er daarom ook niemand mee lastig vallen. Als die kriebels komen dan komen ze, daar hoef ik nu niet de oren van het hoofd voor af te zagen dat komt vanzelf wel als je het wel in je hebt, en anders ben je gewoon even gelukkig (of gelukkiger :D ) zonder :j .

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:03

vancky2005 schreef:
Ik heb er ook een klein beetje een hekel aan... leuk dat er nog zo vrouwen zijn. Eigenlijk is het ons volste recht om geen kinderen te willen. Dat zou beter worden opgevolgd door meer vrouwen die wel kinderen op de wereld zetten maar er niet kunnen voor zorgen.
Een vrouw zei mij ooit, echte paardenvrouwen hebben bijna nooit kinderen, dat is meestal wel een beetje waar.

Vandaar Anky ook geen kinderen heeft. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:06

Elan_GV schreef:
vancky2005 schreef:
Ik heb er ook een klein beetje een hekel aan... leuk dat er nog zo vrouwen zijn. Eigenlijk is het ons volste recht om geen kinderen te willen. Dat zou beter worden opgevolgd door meer vrouwen die wel kinderen op de wereld zetten maar er niet kunnen voor zorgen.
Een vrouw zei mij ooit, echte paardenvrouwen hebben bijna nooit kinderen, dat is meestal wel een beetje waar.

Vandaar Anky ook geen kinderen heeft. :+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:37

Ik zal niemand om willen praten, ik vind mijn eigen dochter hartstikke lief en idd ik praat er wel eens over, maar ik praat ook over genoeg andere dingen.
Als je het niet te zwaar opneemt dan valt het best mee. Ik heb gewoon paarden en rijd hoop ik dit jaar weer wat wedstrijdjes, heb nog een leuke jonge fries op stal en nog twee eentje met pensioen en een pensiongast.

Ik kan gerust een hele avond zonder mijn dochter, dan vermaak ik me ook prima hoor. Mijn vriend en ik gaan regelmatig nog wel weg, dan past oma op. Gelukkig vind mijn dochter en oma dat erg leuk.

Ik heb nog een bijrijdster, die heeft ook een kindje en we denken er geloof ik hetzelfde over. We passen wel eens even op elkaars kindertjes. Leuk dat ze er was, blij dat ze weer naar huis gaan. Al mocht ze hier zo een weekend blijven. Het scheelt wel dat ik nu ook weet hoe het gaat met kinderen. Vroeger wist ik ook nooit hoe ik er goed mee om moest gaan.

Vond het ook nadat ik dus moeder was geworden wonderbaarlijk hoe andere moeders om mij heen ineens van alles over alle ziektes e.d. wisten terwijl ik dan maar weer aan de foon hing met schoonzus.. 'Het heeft rare vlekken, help!'

Ik heb ook altijd geroepen wil geen kinderen maar mocht er per ongeluk eentje komen, abortus doe ik niet. Nou ons ongelukje is gelukkig een schatje geworden.

Geen kinderen.. wat voor reden dan ook.. zelf weten zal me een worst wezen waarom niet en wel kinderen.. bedenk goed waar je aan begint en doe het vooral niet voor een ander. (ook niet voor je vriend of vriendin die graag wil) Je zit er aan vast en je kan het niet weg doen.

Op de vraag of we een tweede willen : Nee.. deze is wel goed gelukt. ;)

(Jup, dan héb je een kindje.. word er gvd gevraagd of je nóg een wil.. het houd nooit op := )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:03

Ik vind het ieders goed recht om wel of niet aan kinderen te beginnen. In onze familie zijn er meer die geen kinderen hebben, gewoon omdat ze het niet willen.
En wie ben ik om daar over te gaan oordelen of om daar commentaar over te hebben.
En echt waar ze zijn alle even lief met andersmans kinderen en de kinderen zijn dol op hun. Ze vinden kinderen leuk maar van een ander en niet van hun zelf.

En ja ik heb zelf wel kinderen. Ik zou trouwens ook nooit aan iemand vragen waarom ze geen kinderen hebben. Want voor sommige doe onbedoeld kinderloos zijn kan dat heel moeilijk wezen. En iemand die bewust kinderloos is zit daar ook echt niet op te wachten. Ze hebben constant het idee dat ze zich moeten verdedigen....
Tenminste zo ervaar ik het.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:22

joyce2 schreef:
Esther28 schreef:
Dat fel en ongenuanceerd reageren heeft te maken met het feit dat de bewust kinderloze mensen hoogstwaarschijnlijk het spuugzat zijn om zich keer op keer maar met hand en tand te moeten verdedigen tegenover de kinderverheerlijkers! Als je het al diverse malen op een tactische en genuanceerde manier hebt gebracht en het komt kennelijk niet over, omdat er nog steeds reacties komen als: "wacht maar tot je ouder bent", "je bent de juiste nog niet tegengekomen", "je bent egoistisch", en als klapstuk dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel aan je eigen jeugd zal liggen, kinderverheerlijkers die je zo ongeveer een kind door de strot proberen te douwen/aan te praten terwijl je met je tactische en genuanceerde reactie al duidelijk hebt gemaakt dat dat echt niet is wat wilt, kan je zo ongeveer niet anders meer dan als een olifant in een porselein kast reageren!

Ik hoop niet dat je het nu hebt over mensen in het topic, want ik heb dat soort dingen hier nog niet gelezen! Behalve dan de opmerking dat het kan veranderen als je ouder bent (zoals ik al eerder aan heb gedragen, ik ben kinderloos en heb jaaaaren geroepen dat ik ze ab-so-luut niet wil, maar inmiddels begin ik te merken dat ik er stiekem toch wat meer voor open sta. Al weet ik nog steeds niet of ik uberhaupt wel kinderen wil hoor!). Maar "het kan veranderen als je ouder bent" is wel wat anders dan zeggen "wacht maar als je ouder bent" en er dan vanuit gaan dat iedere vrouw opeens wel kinderen wil.

Nogmaals, ik snap dat het heel vervelend is als mensen in je omgeving constant maar door blijven zeuren over kinderen krijgen en ik snap ook zeker wel dat mensen in het topic sneller in de verdediging schieten, maar ik vind de gemoederen hier af en toe wel heel erg hoog oplopen. We kunnen toch op een normale manier met elkaar discussiëren?

Dit had ik eerder in het topic ook aangegeven, maar ik werd meteen beschuldigd van het feit dat ik mensen wil bekeren :? Ik snap er niks van! Heb meerdere malen aangegeven dat het voor mij prima is als iemand geen kinderen wil, om welke reden dan ook. Maar ik vind het wel jammer (en wel vervelend) dat sommige dames hier zeggen dat kinderen stinken en vooral vervelend zijn.. :n Dan oordeel je mijns inziens te hard. Net zoals ik te hard zou oordelen als ik zou zeggen dat iemand die bewust kinderloos blijft niet goed snik is. Ieder zijn ding toch? Een beetje respect voor elkaar graag :) Voor de dames die geen kinderen willen en voor de (aanstaande) moeders!!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:45

@ Ayasha: ik ben nog steeds benieuwd naar je uitleg.

Trennie schreef:
Ayasha schreef:
Da's niet evenwichtig reageren da's een sterk staaltje beroepsmisvorming!

Leg eens uit?
Want nu ben ik je echt even helemaal kwijt.

Edit;
ik heb het idee dat je nog steeds aan deze uitspraak van mij refereert?
Citaat:
Ik vind trouwens dat sommigen wel heel fel en verdedigend reageren.
Soms op het onbeschofte en respectloze af.
Mis behoorlijk de balans en nuance.
Geeft te denken eerlijk gezegd: krijg ik bijna het idee dat er meer achter zit dan alleen geen kinderwens hebben omdat je dat zo voelt.
Misschien een slechte jeugd gehad, bepaalde angsten oid...?

je hebt mensen die geen kinderen willen en daar stabiel en genuanceerd mee om gaan.
En je hebt mensen die buitenproportioneel fel reageren op het feit dat zij geen kinderen willen en dit ook op zodanige wijze projecteren naar alles en iedereen.
En dat geeft te denken.
dat is nl een vrij abnormale reactie.
Nogmaals lezen.

Tis nogal wat om er dan een opmerking overheen te gooien dat ik last heb van een sterk staaltje beroepsmisvorming.
Hoezo de psycholoog uithangen?
Hoezo ongenuanceerd oordelen en cynisch uit de hoek komen?
Maar bovenal zegt het vooral niets over mij :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:02

ayasha heeft ook nog een leven buiten bokt. :+ Dus sorry dat ik niet meteen antwoord :+

Je staat in de jeugdhulpverlening dus elke actie heeft vast een diep geworteld, achterliggend trauma. :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:25

Pletje123 schreef:
Dit had ik eerder in het topic ook aangegeven, maar ik werd meteen beschuldigd van het feit dat ik mensen wil bekeren :? Ik snap er niks van! Heb meerdere malen aangegeven dat het voor mij prima is als iemand geen kinderen wil, om welke reden dan ook. Maar ik vind het wel jammer (en wel vervelend) dat sommige dames hier zeggen dat kinderen stinken en vooral vervelend zijn.. :n Dan oordeel je mijns inziens te hard. Net zoals ik te hard zou oordelen als ik zou zeggen dat iemand die bewust kinderloos blijft niet goed snik is. Ieder zijn ding toch? Een beetje respect voor elkaar graag :) Voor de dames die geen kinderen willen en voor de (aanstaande) moeders!!

Waarom oordeel je dan te hard? Ik mag toch, net als iedereen, zeggen wat ik van iets vind? En nee, ik heb niks met kinderen. En ja, ze stinken, maken kabaal, kunnen uitermate vervelend zijn. Maar guess what: dat kan mijn paard ook (volgens anderen), en daar heb ik dan wel weer heel veel mee. Maar vind ik het ook niet erg als anderen het niet met mij eens zijn dat mijn paard het meest fantastische paard is dat er is.
Waarom is het dan ineens respectloos als het om kinderen gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:47

Als je geen kinderen wilt, dan wil je die niet, klaar toch. Is je eigen zaak en niet die van een ander. Als je een kind hebt, is het ook niet goed, dan gaat men zeuren wanneer er een tweede komt.
De een heeft graag kinderen in zijn leven, de ander heeft liever honden en sommigen allebei.
Ik ben moeder, maar ook geen moederkloek. Ik heb amper vriendinnen met kinderen en het is zekers niet het enige waar ik over kan praten, sterker nog, ik wordt altijd kregel van vrouwen die geen ander gespreksonderwerp hebben.
Als mensen vragen wanneer er een kind komt, dan vind ik dat je rustig mag zeggen dat dat niet wilt en dat de reden ze geen barst aan gaat.