een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:00

Jij houdt van koekjes := Volgens mij ben je heel goed bezig, zeker met sporten. Wat doe je op je brood en wat drink je meestal? Daarnaast zie ik helemaal geen fruit in je eetpatroon voorkomen, je zou koek kunnen vervangen voor fruit.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:02

Mijn lijstje tegenwoordig:

O; 1 boterham of cracker met 20+smeerkaas en optimel
T; fruit
M; 2 boterhammen (bruin) met 20+ smeerkaas en philedelphia
T; rijstewafel met 20+ smeerkaas
A; gewoon avondeten

Destino

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:04

Nell, dat is echt wel weinig hoor :=
Ik zou als ik jou was proberen om sowieso iets meer te eten dan dat, al zijn het bijv maar 2 boterhammen meer..

Marijkjuh, inderdaad het weer is niet toelatend!
Wel fijn dat je geen vet op je buik krijgt. Ik ook niet zo heel veel.. Klein beetje rond mijn navel..
De lovehandles zijn bij mij het ergste..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:05

Wat ik eet is ook wel weinig. Qua vet goed, qua kcal veel te weinig. Maar ik weet niet wat ik méér moet eten :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:06

Marijkjuh schreef:
samanthaaxx schreef:
ik denk dat iedereen sneller resultaat wil.. was het maar zo'n feest dat ik gewoon kon zien wanneer ik er mijn best voor gedaan heb -a-

Het zou wel fijn zijn als je gelijk resultaat zou zien :D

Dat is met heel veel dingen zo, was het maar zo'n feest :D

renee16 schreef:
Pfff, een aanrader NIET stoppen of mindere met roken...

Ik wil graag stoppen/minderen en dat gaat me ook goed af. Maar mijn maatje 34 en redelijk platte buik, is naar een bolletje en maat 36/38 aan het gaan !!!
Ik eet ineens zoveel meer als normaal..
Mag het jullie natuurlijk niet aanraden NIET te stoppen met roken, maar voor een platte buik is het alles behalve ideaal...

Dat is vervelend := terwijl stoppen met roken natuurlijk een heel positief iets is... lastig!

Nell_ schreef:
Laatst kwam trouwens een vriendin met een goede tip!
Het schijnt dat je lichaam geen onderschijd kan maken in dorst en honger. Mensen gaan er dus vanuit dat ze honger hebben als de maag begint te knorren en ze 'trek' krijgen. Dus handig is om éérst wat te drinken.Misschien is de trek dan weer weg en was het geen honger :D

Dat is iets wat gebruikt wordt door mensen met een eetstoornis (alleen trekken die het natuurlijk veel verder door) := maar het klopt idd wel, ligt er overigens wel aan wat je drinkt.

Destino schreef:
Dat klopt inderdaad Nelleke, maar het is soms ook maar net wat je gewend bent.
Mijn lichaam is gewend aan veel suiker, als ik water drink dan gaat die behoefte dus niet over, maar neem ik een glas sinas, dan is het wel over..

Ik weeg nu 59 kg bij 1.70.. Heb gisteren een nieuwe bikini binnen gehad en gepast en ik vond het echt vreselijk om mezelf in bikini te zien..
Ik ga iig nu meer opletten met eten en naast 3 a 4x per week paardrijden op zondagmiddag een groot stuk skeeleren. Straks als het langer licht wordt kan ik dat vaker doen.

Niet tevreden? Dit is toch ook een heel mooi gewicht, of ben ik nou gek? Het klinkt iig zeker niet als teveel hoor, maar ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet :)

Destino schreef:
Ik kan hem wel naar je pben idd :)

Ik vind het trouwens met kleren minder erg lijken dan zonder kleren :+
Zou dat aan mij liggen? :=
Of hebben jullie ook dat je je in bikini/naakt er dikker uit vind zien?

Ligt er ook heel erg aan wat voor kleren je aan hebt... bepaalde kleuren/patronen doen slanker lijken, bepaalde types kleding zetten juist je goede punten aan etc. :j

Ik word ook wel benieuwd naar foto's van iedereen :Y) ik kan er ook wel een keer een maken. Ik vind mezelf niet dik, maar mijn buik mag gewoon wel weer wat strakker :)
Draag wel korte dingen, ben best blij met mijn benen, ze zijn niet dik maar ook niet dun (ik vind van die iele beentjes onder een broekje uit vaak helemaal niet mooi :o ) en laatst kreeg ik nog te horen van een (buitenlandse) vriendin "you have such a hot body" goed voor je ego :Y) ik ben verder best tevreden over mezelf, alleen is mijn buik wel eens strakker geweest :D
Mijn benen zijn vooral gespierd door het paardrijden en de fietsvakantie van de zomer, dan gaat het ook hard :))
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-01-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:07

Ik zou voor 2 boterhammen meer gaan, daar zit vrijwel niets in, wel veel vezels etc dat is gezond..

Fiffil, ik ben wel tevreden met mijn gewicht. Ik hoef niet perse af te vallen.
Ik ben alleen ontevreden met mijn lichaam/figuur..
Laatst bijgewerkt door Destino op 04-01-12 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:08

Nell_ schreef:
Mijn lijstje tegenwoordig:

O; 1 boterham of cracker met 20+smeerkaas en optimel
T; fruit
M; 2 boterhammen (bruin) met 20+ smeerkaas en philedelphia
T; rijstewafel met 20+ smeerkaas
A; gewoon avondeten

Oei, dat vind ik wel heel weinig... ik zou omvallen :+ zou er nog wel wat brood bij gaan eten eigenlijk.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:10

@Fiffill: Jij bent ook vegetarier toch? Wat eet jij zoal op brood? Mijn inspiratie is echt zwaar onder het nulpunt gezakt met kaas en hagelsslag :')

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:11

Marijkjuh schreef:
Jij houdt van koekjes := Volgens mij ben je heel goed bezig, zeker met sporten. Wat doe je op je brood en wat drink je meestal? Daarnaast zie ik helemaal geen fruit in je eetpatroon voorkomen, je zou koek kunnen vervangen voor fruit.

Koekjes zijn lekker <3 :D

naar school krijg ik sowieso iets lekkers meestal dus een koekje, evergreen, sultana enz. mee voor in de 1ste pauze.
en na schooltijd pak ik een koekje omdat ik honger heb, Kan ik dus beter een appel pakken, helaas hebben we die bijna nooit in huis.
en 's avonds is het koekje bij de 'koffie'.

op brood heb ik meestal, vlees of chocolade pasta.
en drinken meestal Fristi, met sporten heb ik water mee. maar vind water echt vies :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:12

Ik kan zoiezo beginnen met een boterham meer. En dan als 'tussendoortje'. Want 3boterhammen krijg ik nu denk nog niet weg.

Ik ben ook wel benieuwd naar iedereen op defoto eigenlijk :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:12

Mijn lijstje;
O; 2 boterhammen met fruithagelslag en een glas optimel
T; 2 plakken ontbijtkoek en een mandarijntje
M; 3 boterhammen met kipfilet/smeerkaas (slankie)
T; Appel of Banaan of kiwi en evergeen of sultana
A; Avondeten
T; schaaltje vanillevla of een klein koekje

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:13

Nell_ schreef:
Ik kan zoiezo beginnen met een boterham meer. En dan als 'tussendoortje'. Want 3boterhammen krijg ik nu denk nog niet weg.

Ik ben ook wel benieuwd naar iedereen op defoto eigenlijk :D

3 boterhammen niet weg? Ik dacht dat jij van het weekend zei dat je er makkelijk 4 op kon? :=

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.
Als iemand een foto maakt wil ik wel een pb :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:17

4 boterhammen at ik op mijn werk wel ja :j Maar nu eet ik al ruim 5 maanden hooguit 2 boterhammen, en is mijn lichaam daaraan gewend. Al kan ik tijdens werk wel meer op, maar heb al 5 maanden niet gewerkt :+

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:18

Ik maak morgenochtend wel een foto, dan ziet m'n buik er het meest gunstig uit :Y) Uiteraard ben ik ook benieuwd naar foto's van anderen.

Mijn lijstje:

O; 2 volkoren boterhammen, 1 met pure hagelsslag, 1 met honing
T: Kiwi
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met kaas en komkommer, 1 met vruchtenhagelsslag
T: Appel, Krackers en soms nog een bakje magere yogurt
A: Wat de pot schaft
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 04-01-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:19

Dat is toch ook niet veel? :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:21

Dat is al wel meer dan wat jij eet Nell :+

Marijkjuh

Nell_ schreef:

Net als jou heb ik geen idee wat ik toe kan voegen, behalve dan ongezonde dingen, die gaan er altijd wel in :')

Nell_

oh :+ Voor mijn gevoel eet ik best veel/vaak :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:22

Marijkjuh schreef:
Nell_ schreef:

Net als jou heb ik geen idee wat ik toe kan voegen, behalve dan ongezonde dingen, die gaan er altijd wel in :')

Ja ongezond lukthier ook wel. Daarom koop ik niks :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:23

Marijkjuh schreef:
@Fiffill: Jij bent ook vegetarier toch? Wat eet jij zoal op brood? Mijn inspiratie is echt zwaar onder het nulpunt gezakt met kaas en hagelsslag :')

Ik ben echt gek op kaas (niet zo goed dus voor mensen die willen afvallen, maar dat hoef ik dan ook niet) en ik eet altijd iets van groente op mijn brood, ik kan niet zonder. :') Maar ik zal even wat dingen opschrijven die ik eet op brood:

- smeerkaas (kan met tomaat, paprika, sla, bieslook, basilicum, alfalfa, peper - combinaties van deze dingen)
- kaas (kan met tomaat, paprika, sla, komkommer, alfalfa, gekookt ei, zout, peper - combinaties van deze dingen)
- brie (kan met tomaat, paprika, sla, komkommer, alfalfa, peper - combinaties van deze dingen)
- pindakaas (kan met komkommer)
- kruiden vega paté uit zo'n rolletje (kan met paprika, augurk) en dan heb je nog tartex vega paté, in allerlei smaken
- sandwichspread (zijn heel veel varianten van!)
- verschillende soorten notenpasta's (sesamzaadpasta, cashewnotenpasta etc)
- gebakken ei (met wat je er ook op wilt gooien... kaas, paprika, champignons, etc)
- avocado (met citroensap besprenkeld en wat zout)
- tosti's! (met kaas, evt pesto, tomaat)

Ik eet geen zoet beleg en dus ook geen kale boterhammen met alleen 'normaal' beleg. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:23

Ik vind dat jullie (iig de meesten hier) sowieso weinig eten, vooral qua brood. :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:30

Als je een 'gezond' tussendoortje wil kun je toch ook een stuk komkommer/wortel of iets pakken?
Misschien wel tomaten, als je die lust.
Of een mandarijntje.
Maar bijv een paar crackers met smeerkaas zijn ook goed..
Denk verder aan een eierkoek, boterham met mager beleg, plakje ontbijtkoek, rijstewafel etc.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:33

rijstewafels eet ik al. eierkoek schijn vet te zijn? Wortel en komkommer heb ik wel in huis :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:33

Ik eet heel vaak op een dag, dit werkt beter voor mij...
Ik eet ongeveer om de 2 uur nu... 's ochtends een boterham, een sultana en 2 rijstewafels.
Tijdens de lunch een bak meusli en een boterham
Smiddags met 2 boterhammen, met 2 uur ertussen dus en einde van de middag nog iets van een sultana. Dan avondeten en 's avonds nog wat yoghurt.

Totaal bij elkaar is het niet veel, 4 boterhammen, 2 sultana's, meusli en 2 rijstewafels over de hele dag. En avondeten dan.

Hardlopen doe ik wel in het donker over de dijk :o
Maar ik heb vriendlief bij me, dus voel me wel veilig :+
Hardlopen gaat wel goed, doen we (met uitzondering van kerst) echt 2 x in de week.
Ik wil wel graag naar 3 keer en kijken of ik er nog iets bij kan doen, wegens blessure paard rijd ik niet, terwijl ik gewend was 6 dagen in de week te rijden...

ik wil weer het buikje terug wat ik had toen ik 16/17 was |(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:35

Nell_ schreef:
rijstewafels eet ik al. eierkoek schijn vet te zijn? Wortel en komkommer heb ik wel in huis :D

Eierkoek is toch het Sonja Bakker tussendoortje? :') Dat dacht ik tenminste. Ik vind ze heel vies :+