Moeders hebben korte haren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:36

Interessant topic om zo door te lezen op een regenachtige middag. :D

Ik ben wel benieuwd waarom het zo gevoelig ligt allemaal... Ik lees veel reacties die 'lekker pittig' (sorry :D ) zijn, veel vrouwen beweren het prima te vinden zoals ze het doen, maar is dat echt zo als je de behoefte voelt om dat zo sterk te verdedigen? Voor de buitenwereld hoef je iets niet te laten of te doen, voor jezelf wel. :)

Ik heb (nog) geen kinderen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn uiterlijk helemaal geen prioriteit zou hebben. En juist voor mijn vriend! Ik lees hier veel dat vrouwen zich wel mooi maken als ze naar buiten gaan, waarom is dat? Ik vind het juist belangrijker om mijn best te doen voor wie me lief is.
Het zal mij een zorg zijn als ik in joggingpak en zonder make-up boodschappen doe. Vaak heb ik overdag kleding aan die paard- en hondproof is en draag ik geen make-up. Maar ik vind het wel leuk om dan aan het begin van de avond, voordat mijn vriend thuis komt, even wat leuks aan te trekken en een beetje aandacht aan haar en make-up te besteden. Hij zegt me ook mooi te vinden zonder maar ik weet zeker dat hij het waardeert dat ik wat moeite voor hem doe. :j
En natuurlijk, moeite voor elkaar doen (want het werkt twee kanten op) zit hem ook (vooral) in andere zaken dan uiterlijkheden, maar het kan toch geen kwaad om het wèl te doen en elkaar visueel te blijven prikkelen? ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:41

Ik heb dreads.. :+ Dus geen korte haren _/-\o_
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2382_n.jpg

Al heb ik soms de neiging om m'n hoofd gewoon kaal te scheren ofzo :')

Make-up doe ik niet dagelijks..
Maar ik probeer zo 'netjes' mogelijk gekleed en verzorgd te gaan. Leuke kleren en mascara als we de deur uit gaan, mijn 'paardenkloffie' is skinnyjeans met getailleerde fleecevesten.. (dus niet een campeer-trui.. )
Zo probeer ik er een beetje uit te zien.. en niet als een slons te lopen..

Lukt me redelijk.. alleen zijn nu al mijn kleren te groot, waardoor een skinny-jeans als zo'n lelijke 'wortel'-broek zit enzo.. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:49

Diaz,
Leuke foto, leuke dreads, geen "standaard hoofd". :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:13

RedPassion schreef:
Interessant topic om zo door te lezen op een regenachtige middag. :D

Ik ben wel benieuwd waarom het zo gevoelig ligt allemaal... Ik lees veel reacties die 'lekker pittig' (sorry :D ) zijn, veel vrouwen beweren het prima te vinden zoals ze het doen, maar is dat echt zo als je de behoefte voelt om dat zo sterk te verdedigen? Voor de buitenwereld hoef je iets niet te laten of te doen, voor jezelf wel. :)

Ik heb (nog) geen kinderen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn uiterlijk helemaal geen prioriteit zou hebben. En juist voor mijn vriend! Ik lees hier veel dat vrouwen zich wel mooi maken als ze naar buiten gaan, waarom is dat? Ik vind het juist belangrijker om mijn best te doen voor wie me lief is.
Het zal mij een zorg zijn als ik in joggingpak en zonder make-up boodschappen doe. Vaak heb ik overdag kleding aan die paard- en hondproof is en draag ik geen make-up. Maar ik vind het wel leuk om dan aan het begin van de avond, voordat mijn vriend thuis komt, even wat leuks aan te trekken en een beetje aandacht aan haar en make-up te besteden. Hij zegt me ook mooi te vinden zonder maar ik weet zeker dat hij het waardeert dat ik wat moeite voor hem doe. :j
En natuurlijk, moeite voor elkaar doen (want het werkt twee kanten op) zit hem ook (vooral) in andere zaken dan uiterlijkheden, maar het kan toch geen kwaad om het wèl te doen en elkaar visueel te blijven prikkelen? ;)

:D bij mij ligt het niet gevoelig hoor, ik voel me super sexie met mijn korte koppie
en mijn overgewicht[ :+ jaja ook dat nog :j ]
ik heb mijn haar weer eens langer laten groeien en mijn man vond het erg truttig,het zijn niet meer die mooie lange lokken van toen ik 20 was :n
nee hoor niks gevoelig....gewoon kort!!!
en ook make-up......alleen een lijntje
bij de paarden loop ik niet opgedirkt,alleen als we een keertje weg gaan maar door mijn allergie heb ik daarna 2 dagen dikke wallen #)

enne ik vind kort haar voor de iets ouderen onder ons veel verzorgder staan :j

Langcara

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:25

Vinden jullie lang haar eigenlijk leeftijdsgebonden? M.a.w. zou een vrouw vanaf een bepaalde leeftijd geen lang haar meer mogen hebben?

Ik ben net zoals zoveel paardenvrouwen, en eerder beschreven:
goed zittende jeans, t-shirt, met daarop een fleecevest (ja inderdaad, getailleerd, niet zo'n wijde zak die je vormloos maakt) en inderdaad fatsoenlijke bh.
Omdat het ook in mijn geval weinig zinvol is om echt goede en mooie kleding aan te trekken gezien ik altijd tussen de honden en de paarden zit. Terwijl ik het wel leuk vind om me eens mooi aan te kleden voor gelegenheid.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:37

als ik om me heen kijkt, zie ik soms vrouwen van mijn leeftijd waarbij lang haar wel goed staat maar ook waarbij het geen gezicht meer is
ik vind idd dat een 50iger met geverfd lang haar niet meer kan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:59

hmm ken wel een meisje die is 24, maar lijkt door haar overgewicht en haar korte (stekeltjes) haar wel echt een moeke, of iniedergeval wel 10 jaar ouder. Zo zonde. Met langer haar is dat toch minder zo. ( bij haar dan)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:34

Er is een spreekwoord: lyceum van achter, museum van voren. Ik vind nog steeds dat iedereen moet dragen/doen waar hij/zij zich zelf prettig bij voelt. Alleen wel een beetje met de tijd meegaan. Ik heb een collega, die draagt nog steeds blauwe oogschaduw bij haar geblondeerde haar, het flatteert haar niet, maar zij vindt het mooi.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:55

Blauwe oogschaal valt volgens mij onder de categorie fout. MAar het zou zo weer terug in de mode kunnen komen. Eerst waren de seventies in, onder de noemer "vintage", en nu lijkt het erop alsof de eighties weer in komen. MAar ik vind het geen van beiden niks.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:10

Op een bepaalde leeftijd wordt het meeste haar gewoon dunner. Daar zal ik weinig last van hebben maar misschien dat het toch alsnog niet staat als ik ouder wordt.
Maar als je met dun haar nog probeert het lang te laten staat het raar en een beetje onverzorgd... al vind ik dat als je het wel kunt hebben en het mooi vindt je van mij tot je dood lang haar mag. Of kort. Boeiend.

Blauwe oogschaduw vind ik ook fout.
En dan zeggen ze dat ik het moet, met mijn blauwe ogen. Luister eens mensen, ik moet NIKS. Ik vind zelf dat ik iets bruinigs of rozigs zou moeten maar heb de kleurtjes nog niet durven proberen/geen tijd voor gevonden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:36

Electra63 schreef:
Er is een spreekwoord: lyceum van achter, museum van voren. Ik vind nog steeds dat iedereen moet dragen/doen waar hij/zij zich zelf prettig bij voelt. Alleen wel een beetje met de tijd meegaan. Ik heb een collega, die draagt nog steeds blauwe oogschaduw bij haar geblondeerde haar, het flatteert haar niet, maar zij vindt het mooi.

Lyceum van achter, museum van voren. Vind ik eerder een compliment dan een belediging.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:08

Wat houdt lyceum van achter, museum van voren in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:10

van achter lijkt het 18, van voren zie je de werkelijke leeftijd.
maar dat heeft ook met kleding te maken..

ik vind oudere vrouwen met mooi opgestoken wit of zilver haar echt geweldig, zo charmant :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:11

Jaaaa!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:45

Mijn overgrootoma heeft altijd lang haar gehad (en flink lang ook, bh-bandjes lang). Ze stak het altijd heel mooi op, het was ook echt van dat witzilvere en nog heel erg veel. Ze gaf ook echt om haar kleding (tientallen paren schoenen, etc :') ) en ging nog regelmatig shoppen...

Nu is ze (heel) dement dus dat shoppen zit er niet meer zo in, helaas... maar ze zag er altijd goed uit (maar ze was ook van het type lat-relatie op oudere leeftijd, of "bij de buurman op de koffie" - hing een keer als briefje op haar deur als we op visite kwamen :') )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:33

Ik heb zelf nu sinds mijn 23e kort haar en ik vind het heerlijk. Lekker pittig. Maar ik laat het wel knippen bij de kinki kapper, zodat ik geen suf ouderwets model heb. Bij veel meiden denk ik, knip er toch lekker een stuk af, staat vaak veel vlotter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:07

Supervixen schreef:
Ik heb zelf nu sinds mijn 23e kort haar en ik vind het heerlijk. Lekker pittig. Maar ik laat het wel knippen bij de kinki kapper, zodat ik geen suf ouderwets model heb. Bij veel meiden denk ik, knip er toch lekker een stuk af, staat vaak veel vlotter.

Ja, daar ben ik ook jaren klant geweest, leuke kapper, vooral geen permanent en watergolven enz. :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:28

Ach weet je.... ik ken iemand mijn zus - die is recent 28 kilo afgevallen en laat ook haar haar weer wat groeien. Staat haar goed! Maar een leuker mens is ze er bepaald niet van geworden....:n

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:37

Ligt dat aan jou of aan jezus?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:28

Blue_Eyes schreef:
Ach weet je.... ik ken iemand mijn zus - die is recent 28 kilo afgevallen en laat ook haar haar weer wat groeien. Staat haar goed! Maar een leuker mens is ze er bepaald niet van geworden....:n

Overigens lijkt mijn opmerking wellicht wat uit de lucht te vallen omdat we alweer een paar pagina's verder zijn - ik associeerde dit vooral met het 'vallen op'. Ik kan me voorstellen dat je eerder valt op iemand die misschien wat steviger is maar wel vriendelijk, dan iemand die slank is en anderen de grond in wenst te stampen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:06

HolyPope schreef:
Ligt dat aan jou of aan jezus?

Jezus? :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:09

Spatie vergeten je zus....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:25

Omdat jij het bent is het je vergeven meneer Paus. _O-

Bij mij moet je er geen stukje af knippen, dan heb ik hetzelfde kapsel als mijn moeder. Kroeshaar met kleine rotkrulletjes is niet veel mee te beginnen. Langer staat mooier.

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:15

Ok, hier mijn verhaal.
Toen ik 210jaar geleden mijn zoon kreeg was het eerste wat mijn oma zei : nu ben je een vrouw, dus moet je je haar kort knippen ! Ben een heftige discussie met haar aangegaan over het waarom, en laten we zeggen dat ik gewonnen heb..... 21 jaar later heb ik nog steeds lang haar !

Heb ook weleend meegemaakt dat ik mijn zoon naar school bracht, voor schoolreisje, dus koffer mee, dat er op het schoolplein moeders stonden van zijn klasgenootjes .....in een bloemetjesjurk en met permanent...voelde me nogal bekeken in mijn torn up jeans, t shirt en nikes en met mijn haar in een staart.....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:33

Leef je zoon nog !!?? En hoe oud ben jij dan?