douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_M_arieke

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:22

als wij te lang douchen draait mijn vader de hoofd kraan dicht. (na 30 min) dus dan moet je er wel onder uit!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:34

Askim schreef:
Ik moet altijd 's ochtends douchen anders ben ik geen mens :+ en doe ook altijd gelijk mijn tanden poetsen :') scheelt tijd helemaal als ik moet wachten totdat ik de cremespoeling kan uitspoelen. :P

En ondertussen je lijf wassen :D

Nu crèmespoeling (ik heb net een nieuw werkwoord uitgevonden *\o/* ) ik niet meer, is veel beter voor m'n haar

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:55

_M_arieke schreef:
als wij te lang douchen draait mijn vader de hoofd kraan dicht. (na 30 min) dus dan moet je er wel onder uit!

Hhahah op school kamp hadden we een leraar die draaide de koude kraan open. :=
Dan waren ze er ook zo uit,niet leuk maar goed.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:53

Ik douche iedere ochtend, ook ik heb een vast ritueeltje.

Ik ga onder de straal staan en zorg dat m'n haar goed nat is, dan knijp ik het uit en doe de shampoo erin dat laat ik even intrekken en dan spoel ik het uit.
Ik knijp m'n haar wéér uit en doe er dan crèmespoeling in, dan draai ik m'n haar omhoog, zodat het niet op m'n rug plakt en ga ik m'n lijf wassen met washand en douchecreme. Dan ruik ik heerlijk en heb ik het idee dat m'n oksels ook goed schoon zijn. :+
Om de dag smeer ik een scrub/masker achtig iets op mijn gezicht dit laat ik ook nog even intrekken, dan is het allemaal af/ uitspoelen en de kraan dicht.

Ik gooi mijn haar voorover en draaier een handdoek in, houd er niet van als dat haar op m'n rug of kleding druipt en plakt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:11

Doucheritueel...

- Make-up afhalen
- Warm worden onder de douche
- Haren wassen met shampoo
- Gezicht wassen met facewash
- Conditioner in haar
- Lijf inzepen met douchegel en washandje
- Haren uitspoelen, lichaam afspoelen
- Haren drogen
- Lichaam goed droog
- Haar in knot
- Oren schoonmaken
- Gezicht insmeren met crème
- Kleren aan doen (of niet, als ik 's avonds douche :D )

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:12

Zingen := En hard en vals ook :+

Maar meestal wassen met zeep en zo'n lekkere spons terwijl mijn shampoo intrekt, vervolgens gezichtspeeling tijdens de cremespoeling..

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:28

Douche rituelen?

Sabon!!! :D

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:47

LoveBaileys schreef:
Douche rituelen?

Sabon!!! :D

+1 <3

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:17

Haha leuk topic :D
Ik douch elke dag, en dan het liefste heel heet :D Eerst beginnen op 38 graden en dan eindigen rond de 43-44 graden. Elke keer iets warmer.
Ik kan ook niet douchen zonder mn haar te wassen, was het altijd 2x. Werk ook vaak dagelijks met paarden en heb mn eigen pony's nog dus vind het wel altijd fijn om schoon mn bed in te gaan. :D
Ik douch ook nooooit 's morgens, vind dat verschikkelijk maar misschien komt dat ook wel omdat ik altijd zo lang mogelijk blijf liggen om vervolgens heel gehaast in een kwartier aan te kleden, opmaken, haar te doen en te eten voordat ik weg ga :D Mn bed is toch mn grootste vriend 's morgens. :D En het duurt altijd heel lang voordat mijn haar droog is, ook een van de redenen waarom ik 's morgens niet douch :D Enige uitzondering wanneer ik 's morgens douch als ik de avond ervoor uit geweest ben en gelijk zo mn bed in gedoken ben.
Tanden poetsen onder de douche doe ik ook nooit en ik moet me ook altijd heel goed afdrogen voordat ik kleren aandoe :D
En ik ga wel met nat haar slapen, wel eerst ff met een handdoek wat afdrogen en dan de handdoek op mn kussen. Een knot in mn haar dat gaat ook niet, dan is het de volgende dag nog niet droog :') Heb lang en dik haar. Meestal gaat het wel goed en heb ik mooi slag in mn haar daardoor :D Maar soms heb ik ook echt een baaldag, haha dan zit er 1 pluk helemaal verkeerd met een verkeerde slag erin en die krijg ik er dan de rest van de dag niet meer uit.
Weet niet of meer mensen het hebben, als ik in bad ga, dan ga ik vaak eerst zelfs nog heel ff onder de douche mn haar wassen :D Dan ga ik schoon het bad in, vind het vies om zo het bad in te stappen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:21

Ik douche dus altijd nadat ik in bad ben geweest :'). Doe m'n haar in een knotje als ik in bad ga en achteraf spoel ik me af en was ik m'n haren in de douche.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:35

In de winter douche ik altijd savonds nadat ik in de keuken heb gewerkt(Want dan gaan we altijd nog uit), In de zomer douche ik naar het paardrijden, en in de tussenseizoenen douche ik om de dag. Ik was niet altijd mijn haren maar maak ze wel altijd nat, ik was ook eerst mijn gezicht en daarna de rest van me lichaam en dit doe ik met zeep en een washandje. Ik gebruik 1 handdoek en droog eerst me haren een beetje en dan mijn lichaam en dan me haren weer.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:36

Heb helaas geen bad :n
Ik douche meestal 's ochtends, vooral omdat ik het 's avonds niet fijn vind om met nat haar het bed in te gaan. Heel soms doe ik dat toch, maar dan is het de dag daarna echt niet in model te krijgen :=
Ik was om de dag m'n haar, gebruik dan ook cremespoeling. En ik gebruik ook altijd douchecreme met een washandje :)
Vind het idd apart als mensen zich niet afdrogen maar gelijk in een badjas stappen; dat voelt helemaal niet fijn! (heb t wel es geprobeerd)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:07

Ik douche mij om de dag, het liefst zo warm mogelijk water, ik heb zo'n poefspons en na het douchen doe ik een handdoek om mijn haren en lekker de badjas aan :+

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:50

ik douche ook elke dag, en waso m de dag mn haar.
doe altijd douchegel op mn hand, en alleen voor mn gezicht een washandje. ook ik poets mn tanden onder de douche, en ga met nat haar naar bed. scheelt dat het snel droogt :P

owja ik douche ook altijd uberlang ( soms wel een uur) en daar zijn mn ouders ook niet blij mee.. meestal krijg ik dan ineens koud water :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:54

ik douch bijna elke dag. was niet elke keer mn haar. ik heb zo'n bol waar je je lijf mee kan wassen. en Dove douchgel, heel lekker!!
voor mn haar gebruik ik gliss kur shampoo en conditioner. ik ga altijd met een handdoek op mn haar naar beneden en dan is het na 2 uur wel weer droog...

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:57

lovemario schreef:
ik douche ook elke dag, en waso m de dag mn haar.
doe altijd douchegel op mn hand, en alleen voor mn gezicht een washandje. ook ik poets mn tanden onder de douche, en ga met nat haar naar bed. scheelt dat het snel droogt :P

owja ik douche ook altijd uberlang ( soms wel een uur) en daar zijn mn ouders ook niet blij mee.. meestal krijg ik dan ineens koud water :+

Waarom zo lang??
Bij mij moeten mijn kinderen het ook niet presteren om er lang onder te staan want dan krijgen ze echt op hun mieter hoor.
Kwartier vind ik zelfs al lang genoeg.
Als je zelf de rekeningen moet gaan betalen doe je dat vast niet meer zo lang :+

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:02

hihi ja ik weet het, het is echt te land :o
maar ik vind het zo'n heerlijke ontspanning. dan kan ik alle zorgen van me af zetten :)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:12

ik douche door de week altijd 'savonds, of ik moet laat beginnen op school en als ik vrij ben of weekend dan meteen als ik uit bed kom , anders voel ik me vies... en ik douche altijd echt warm (boven de 40 graden *D )
wel was ik elke ochtend mijn haar..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:19

lijkt me heel vervelend als je zoveel aan je haar moet denkenivm klitten enzo, ik heb nooit klitten kan gerust met nat haar op bed gaan.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:20

ik douch idd ook altijd erg warm. meestal rond de 48 graden, soms nog hoger :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:52

Meer mensen die onder de douche nu elke keer aan bokt denken? :p

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:55

Leinearthur schreef:
Hoe een gemiddelde douche sessie bij mij gaat? :Y)

Sowieso altijd haren wassen, dat is gewoon standaard, dan gezicht schoon maken onder de douche.
Dan het overige wassen met een douche spons.
En dan nog even lekker genieten van de warme douche.

Na het douchen, haren kammen, gezicht insmeren met een creme.
En dan met nat haar slapen! :j

Idem, en dan smorgens soms weer douche. :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:59

Sorry lees niet het hele topic door :=

Maargoed mijn gewoontes:

-Elke AVOND douchen (uitzondering daar gelaten) en haar 1 keer in de 2 dagen wassen. Als ik het niet was heb ik een badmuts op :D
-Ik droog mezelf dan wel af na het douchen, maar m'n haar rol ik op in een handdoek, laat ik een paar minuten zitten en klaar is kees :D
-Washandjes gebruik ik nooit.
-Ik plas onder de douche vaak :o
-Ik gebruik ook de douchekop om alles goed af te spoelen.
-Ik gebruik geen zeep, maar wel doucheolie, vooral voor m'n benen omdat dat altijd zo droog is. :)
-Soms tanden poetsen onder het douchen

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:16

Zwitsal schreef:

:j :')

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:19

Zwitsal schreef:

haha ja!